Witam,
dopadło i mnie w te niby mrozy. Wyjazd z garażu 3 km postój 15 minut i nie odpalił. Kręcił, kręcił w końcu aku padł. Aku wzięty do naładowania, naładowany do auta też nie odpalił. Ściągnięty do warsztatu, postał noc, aku jeszcze doładowany, błedów w kompie zero i odpalił. Odprowadzony do mnie do garażu przestał kolejną noc i rano odpalił bez problemów. Jazda z postojami ale bez gaszenia silnika ok.0,5h bez problemu. Podjechałem pod sklep z akumulatorami i zgasiłem. Kupiłem nowy ale nie mam jak odjechać - nie odpalił. Czekam na kolegę z liną, zamknąłem auto po kilku nieudanych próbach. Po ok.15 min. wsiadam i odpalił. Do garażu, wymiana aku na nowy, podpięcie pod lexię (zero błedów). Kilka razy odpalany - gaszony, wszystko ok. Wyjazd z dzieckiem do lekarza i 15 minut zgaszony i już nie odpalił. Znowu hol do garażu. i teraz już nie odpala, kręci i nie łapie. Nie słychać pompy paliwa po przekręceniu kluczyka.
Sprawdź czy dochodzi prąd do pompy, oczywiście masę też warto sprawdzić. Jak nie dochodzi to przekaźnik w BSM siadł (jest sposób, aby zmostkować), albo wymiana BSM - tyle,że powinien wyskoczyć błąd sterowania pompy czy coś podobnego. Jak dochodzi a nie działa to pompa (silnik).
Bardzo duże prawdopodobieństwo zacierania się pompy lub wydarcia szczotek/wirnika w pompce- niestety do wymiany, przekażnik sterujący pompa to rzadkość. Jak nie słychac pompy trzeba parę razy walnoąc w zbiornik - jak ruszy *( będzie słychać) to wymiana nieunikniona
W C5 zięcia najpierw padł przekaźnik w BSM, a po roku zatarła się pompa. Tak więc miałem do czynienia z obydwoma przypadkami. Tyle, że w przypadku usterki BSM to lexia powinna pokazać błąd sterowania pompy.
W tym przypadku raczej wskazuje na pompę.
Dziękuję Panowie za szybką reakcję, jak dziś nie dotrze do mnie mechanik to pewnie jutro będę próbował sprawdzać. Na razie stukanie w zbiornik nie przyniosło żadnych efektów. Czytałem gdzieś, że można spróbować podłączyć pompę na krótko tylko jak tam znaleźć plusa?
Na krótko to można jak padł BSM, jak padł silnik w pompie to nic nie da. Z tego co pamiętam idą tam cztery przewody. Dwa cieńsze są od wskaźnika poziomu, grubsze od pompy. Żółtozielony to masa.
Dołączył: 22 Kwi 2012 Posty: 1446 Skąd jesteś (miejscowość / region): Legnica Posiadane auto: obecnie brak było C5 II z 2005 r diesel :-)
Piwa: 84/27
Wysłany: Nie 15 Sty 2017, 08:39
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Nie słychać pompy paliwa
Witam hmmm może się mylę ale czy na pewno w dieslu w zbiorniku jest pompa paliwa ?? Wprawdzie mam 2005 rok Cytrynę i tam żadnej pompy w zbiorniku nie ma - tak bynajmniej mechanik twierdzi bo też miałem problemy z odpaleniem swojej Cytryny . Wiem , że mam pompę CR wysokiego ciśnienia i ona zaciąga u mnie paliwo , potem idzie na akumulator paliwa i stamtąd rozdzielane jest przewodami pod odpowiednim ciśnieniem do wtrysku . Być może poszła Ci pompa CR a właściwie zaworek w niej jak u mnie i zamiast wymieniać pompę ktoś założył na przewodach paliwowych przed filtrem paliwa zaworki zwrotne na dolocie i powrocie , żeby pompa CR trzymała ciśnienie i paliwo się nie cofało z powrotem do zbiornika . Ale w starszym HDI z 2003 roku może taki patent z pompą w zbiorniku zrobili - tego nie wiem _________________ diablo2 dla kolegów diabeł
Z tego co pamiętam to przy systemie Bosch była pompa, a przy Siemensie nie było tylko sam czujnik. Szczepan napisał, że nie słyszy pompy. Zasugerowałem się, że wcześniej słyszał.
Auto uruchomione, szczegółow na razie nie znam, ale chyba jakaś przegniła wiązka. Na razie mam jeździć i testować. Jak się dowiem więcej to dopiszę w tym poście. Jeszcze raz dziękuję za wskazówki. Po piwku w niedzielny wieczór.
Diablo2 - u mnie jest pompa (na szczęście to nie ona), dostęp pod tylną kanapą. Nie wiem dokładnie, które ale jedne miały inne nie. Tak samo z gróchą w komorze silnika,u mnie nie ma, w niektórych były.
Bardzo się wtedy Lexia przydaje, po wejściu w ECU można sprawdzić parametry silnika - paliwo, powietrze. podczas kręcenia lexia pokaże ciśnienie paliwa, jeżeli dochodzi, to będzie i ciśnienie i temperatura. tak samo, jak i inne parametry.
Łatwo i szybko można dojść do usterki u mnie wszystkie parametry były idealna podczas kręcenia a nie odpalało, winą było paliwo z orlena, zatkało wtryski, pomogło dopiero wymuszenie wygrzewania świec żarowych i wtryski puściły. Jednej rzeczy, której program nie pokaże to stan wtrysków, wtedy miernik i trzeba sprawdzić, czy dochodzi napięcie do nich, o ile pamiętam powinno być około 80V. To pozwala na sprawdzenie, czy BSM poprawnie steruje wtryskami. jeżeli napięcie dochodzi, to wtedy przyczyną są wtryski. _________________ Citroen ZX->Berlingo->C5
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.