Dokładnie, czym Ty sie martwisz, abyś tylko kasę miał, a reszta Cię nie interesuje. No chyba, że nie chcesz tego robić w ASO ( bo drogo ), ale wtedy tracisz gwarancję.
będziesz w ASO zmieniał to spytasz + będziesz na fakturze miał napisane jaki olej i ile
jak wyjdzie za drogo, to sobie następnym razem kupisz swój i przywieziesz na wymianę (chyba że w DE tak nie można ?)
BTW - niezłe masz spalanie jak na 2.0 i pełny automat
Dokładnie, czym Ty sie martwisz, abyś tylko kasę miał, a reszta Cię nie interesuje. No chyba, że nie chcesz tego robić w ASO ( bo drogo ), ale wtedy tracisz gwarancję.
Nie jest to prawdą że traci sie gwarancje, można to zrobić w każdym serwisie nieautoryzowanym byle był dokonany wpis jakich materiałów użyto i oczywiście pieczątka... można do ASO dostarczyć także swoje materiały typu olej ifiltry, Dyrektywa unijna kilka lat temu zniosła obowiązek robienia takich przeglądów w ASO
Dołączył: 14 Maj 2015 Posty: 330 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bad Rothenfelde Posiadane auto: Grand C4 Picasso II FL '16 EAT6 150PS
Piwa: 12/5
Wysłany: Sob 14 Sty 2017, 14:09
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi
jacekczewa napisał:
Nie jest to prawdą że traci sie gwarancje, można to zrobić w każdym serwisie nieautoryzowanym byle był dokonany wpis jakich materiałów użyto i oczywiście pieczątka... można do ASO dostarczyć także swoje materiały typu olej ifiltry, Dyrektywa unijna kilka lat temu zniosła obowiązek robienia takich przeglądów w ASO
Oczywiście, że masz rację - czynności serwisowe mogę wykonać w każdym warsztacie ( nie tylko ASO ) w krajach wypisanych w książce - cała Unia na pierwszy rzut oka. Oczywiście muszą dokonać wpisu w książkę itp.
Dzwoniłem do serwisu i olej ma być zgodny z B71 2312 :
Mobil SUPER 3000 Formula P 0W-30
Total Quartz Ineo First 0w-30
Motul Specific 0w30
i parę innych. Motul przy 5l wychodzi koło 10-15e drożej i pewnie taki im przywiozę do wymiany _________________
Nie jest to prawdą że traci sie gwarancje, można to zrobić w każdym serwisie nieautoryzowanym byle był dokonany wpis jakich materiałów użyto i oczywiście pieczątka...
Dołączył: 14 Maj 2015 Posty: 330 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bad Rothenfelde Posiadane auto: Grand C4 Picasso II FL '16 EAT6 150PS
Piwa: 12/5
Wysłany: Sob 14 Sty 2017, 18:52
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi
na koniec wrzucę tylko kilka słów odnośnie standardów PSA jeśli chodzi o oleje silnikowe :
PSA B71 2290
Peugeot/Citroën engine oil specification introduced in 2009. B71 2290 is a low-SAPS oil intended for engines with diesel particulate filters and with Euro 5 emission standards. General specifications are: ACEA C2 or C3 with additional PSA tests.
PSA B71 2294
Peugeot/Citroën engine oil specification introduced in 2009. Main specification: ACEA A3/B4 with additional PSA tests.
PSA B71 2295
Peugeot/Citroën engine oil standard for engine before MY 1998. General specification: ACEA A2/B2.
PSA B71 2296
Peugeot/Citroën engine oil specification introduced in 2009. General specifications: ACEA A3/B4 + additional PSA tests.
PSA B71 2312
Peugeot Citroën has developed B71 2312 standard for oils able to endure the most severe thermal constrains along with most modern after treatment systems compatibility. The PSA B71 2312 standard applies to all Peugeot and Citroën vehicles equipped with “BlueHDi” Diesel engines fitted with SCR (Selective Catalyst Reduction) allowing NOx (Nitrous oxides) treatment through the use of AdBlue® additive or so-called “diesel exhaust fluid”. The standard also requires improved cold flow properties to reduce hydrodynamic friction of the oil, in order to obtain fuel economy benefits especially when the oil is cold. This extra requirement for cold flow properties allows excellent oil flow at start up, faster oil pressure build up, faster revs raisings and faster operating temperature reach. This type of low viscosity lubricant allows fuel consumption reduction and therefore reduces greenhouse gases (CO2) emissions. _________________
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.