C8 2.0 16V aut.Wchodzi na wysokie obroty na ciepłym silniku
Witam wszystkich i proszę o pomoc bo nawet mechanik nie wie co jest grane.
Na początku grudnia zakupiłem citroena c8,przejechałem koło 2 tys km,wpierw kłopot ze skrzynią automatycznąz a potem bład sondy lmbda przed katem.Kupiłe orginalną Bosza.Została zaadoptowana no i zaczołem jezdzić,przed samą wigilja po świetach zrobiłem skrzynie a w sylwestra walneła cefka.Jechał na dwóch cylindrach "zajączkiem"
Mechanik wymienił cefke na ngk czyli jak tłumaczy najlepsza,świece z 6 na 5 bo takie uznał za dobre,i przy tym przewód od odmy był popekany to i odme.
Wszystko było dobrze na wolnych obrotach chodził na benzynie a ma gaz załozony od czerwca BRC,i zrobione 6 tys km na gazie.
Kzał uzywać benzyny by powstała nowa mapa gazu.Śilnik był rozgrzany,więc go odebrałem i wyjechałem,zrobiłem ze 4 km i wskoczył mi na wolnych obrotach znów tzw "zajączek " skokami małymi do przodu,obroty sie zwiekszyły,a ja jak w kondukcie znów do mechanika 10/godzine małymi skokami.
Skasował błedy,na nowo zaadoptował silnik i kazał jechać na próbe z 10 km na benzynie,tym razem zrobiłem z 6 i znów to samo,musiałem wracac z niecałą godzine.
Auto zostało a mechanik na nowo wszystko wyczyśil i przejechał ze trzy razy niewielką trase było dobrze,rano terz,więc kazał go zabierać i jezdzić na benzynie.
Jak był zimny ok,paliuł i chodził a nawet mróz -17 mu nie przeszkadzał,gdy sie zagtrzał w słońcu -5 zaczoł przechodzić w zajączka.
Objaw wyczułem ze jak go zgasze i zapali się czek,to go gasze,a po chwili,kilka sekund i pale i przez jakiś czas jest dobrze.Szczególnie na wolnych obrotach i chamowaniu,no i nagrzantm silniku,zauwazyłem ze nie reaguje gdy dodaje gazu i trzyma sie w granicach 2-2,5 tys obrotów.
Potrafi tez sam zgasnąc w czasie wolnej jazdy.Mało tego robi to na benzynie i na gazie terz.
Jezdziłem troche ale z tym ciągle nie da się jezdzić więc znów do mechanika bo kolega mi zmierzył OBD uniwersalnym i wyskakiwały błedy 1160 i 1161 ,oraz dodatkowy który zniknoł po skasowaniu to P0170-Czujnik 02-usterka dostrajania paliwa.Czek po dłuzszej chwili ginoł ale przy kolejnych uruchamianiach znów wyskakiwał.
Zajechałem do mechanikaPrzemył egr,zapiołi zaadoptował czujnik przepustnicy i od nowa nagrzał auto.
Z 900 tys obrotów po załaczeniu wentylatoora i spokojnej pracy,śilnik wskoczył na 1100 i znów to samo,zamienił świece na stare i na nową cefke.
Za kazdym razem to samo.
Wreście zdioł rure z przepustnicy i zatykał,albo prysnoł sprajem do rozruchu.
Otwierał recznie przepustnice i tak jakby jej nie było.
Teraz juz nie wiem co zrobić
Pomużcie
Re: ( Citroen C8 ) C8 2.0 16V aut.Wchodzi na wysokie obroty na ciepłym silniku
bład na citrroenowskim komputererze to nie prawidłowe wartości w kolektorze ssącym,moze to komuś naświetli co morze być,odpada przepustnica i zawór egr,ale moze to opornik,sensor przed wentylatorem?,czy ma ktoś jakieś pomysły?
Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 1512 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Gr.C4Picasso 1,6HDi, Freelander 1.8; Ulysse2,0; Idea 1,4
Piwa: 103/3
Wysłany: Pią 13 Sty 2017, 22:28
Temat postu:
Re: ( Citroen C8 ) C8 2.0 16V aut.Wchodzi na wysokie obroty na ciepłym silniku
jak Kolega wyżej pisze może nieszczelność kolektora lub przewodów dochodzących
pisałeś o przewodzie odmy
ponadto jak silnik ma gaz to spróbować jazdy na samej benzynie z wyłączonym całkiem gazem - odciąć na elektrozaworze
albo jak Map sensor dobry to sprawdzić czy nie nadłamany kabel wtyczki do niego
ps
ja zmieniłbym już mechanika
a świece powinny mieć taką ciepłotę jak fabryka auta zaleca, zmiany jedynie na Saharę lub za koło podbiegunowe
Re: ( Citroen C8 ) C8 2.0 16V aut.Wchodzi na wysokie obroty na ciepłym silniku
Znam przypadek z "dojechanym" silnikiem EW10A, który miał bardzo duże przedmuchy przez głowicę i przez odmę bardzo dużo wdmuchiwał niebieskiego dymu do kolektora. Powodowało to zbyt małe podciśnienie w kolektorze co wykrywał mapsensor , wywalał błąd i nie szło normalnie jechać. Po zdjęciu odmy i zaślepieniu węża odmy tego co idzie do pokrywy zaworów człowiek jakiś czas jeszcze jeździł, błędy nie wyskakiwały, choć mocy pewnie sporo ubyło - później wymienił cały silnik.
Trzeba by komputerem dojść jakie faktycznie ciśnienie mierzy mapsensor i porównać z tym jakie powinno być, wtedy będzie wiadomo coś więcej.
W opisanym wyżej przypadku komputer pokazywał zwiększone wartości ciśnienia w stosunku do tego jakie powinno być, czyli za małe podciśnienie. Bo wdmuchując przez odmę jakieś ilości gazów osłabiał wartości podciśnienia. Jakie to miały by być wartości to nie pamiętam bo to już dość dawno było.
Re: ( Citroen C8 ) C8 2.0 16V aut.Wchodzi na wysokie obroty na ciepłym silniku
witam, ja mam te same błędy, tylko z tą różnicą, że u mnie dzieje się to na zimnym silniku, jak złapie 70 st to juz jest ok i mozna jezdzic, tutaj założyłem ten temat, ale niestety bez odpowiedzi http://citroen.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=211296
cisnienie w kolektorze jest wtedy ok 0.7 zamiast 0.35, komputer mysli ze przepustnica jest otwarta i podaje za wiele benzyny, wyrzuca błąd otwarcia przepustnicy i wypadanie zapłonów. Jak pochodzi na wolnych obrotach az sie zagrzeje to jest w porzadku, jak od razu ruszę wywala antipolution, praca na 3 gary itd.
U mnie jak mi się wydaje nie domyka zaworów, nie wiem z jakiego powodu, moze za wysokie cisnienie, albo cos z głowicą, szklanki popychaczy wymienione, chyba nie obejdzie sie bez sciagania glowicy, do tej pory nie uzyskałem sensownej odpowiedzi. Może problem z komputerem? Nie ma juz pomysłów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C8 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.