Dołączył: 06 Kwi 2016 Posty: 84 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk Posiadane auto: Fiat Tipo SW 1,4 95 kuca
Piwa: 2/7
Wysłany: Sob 01 Paź 2016, 15:29
Temat postu:
Klocki przód - zużycie - marka? (I czujniki zużycia.)
Witam.
20 tyś. km temu wymieniałem tarcze i klocki przód (ATE - robią teraz na pierwszy montaż, bo po otwarciu pudeł w środku były nadruki ori Citroena )
Wymieniałem w czwartek olej/filtry no i standardowo drobny przegląd. I prawie nie ma już klocków z przodu
Cytryna lekko nie ma bo jeździ w trójmieście na taksie ale ostro nie jeżdżę/mocno nie hamuję - nie ma czym 1.8 manual. W tych 20tyś km były 3 tyś km na urlopie - autostrady głównie. I jestem mocno zdziwiony, że tak szybko. Hamulce ładnie odbijają, kół nic nie trzyma. Faktem jest, że te ATE bardzo mocno pyliły w porównaniu do VALEO, które były gdy kupiłem samochód. Mechanik stwierdził, że zużycie możliwe. gdy 90% jeżdżę po mieście taką krową
Do rzeczy. Udałem się do hurtowni w której zawsze robię zakupy z zapytaniem o dostępność produktów. I nie ukrywałem, że szkoda mi wydawać co 20tyś. km ponad 200 zł (ATE) na same klocuchy do przodu jak tak szybko się zużywają. Oczywiście pomijam chińszczyznę (Tomex/Verteile/inne g.... ) i zaproponował mi jakieś Włoskie - Maff. Podobno sporo sprzedają, nie ma z nimi problemów, reklamacji. No i nie są drogie 130 zł. Ktoś coś widział? Ktoś coś wie? Ewentualnie jakieś sugestie?
No i oczywiście jak to w naszych francuzach urwane od strony budy czujniki zużycia klocków. Pamiętam jak kupowałem auto to widziałem na którymś forum instrukcję / fix serwisowy z numerami części jak to ogarnąć i zrobić tak, żeby znowu się nie posypało tylko za cholerę nie mogę teraz tego znaleźć. Poratujecie?
Ja zmienialen w tym tygodniu. Klocki kupilem TRW, bo w sklepie nic innego do tego modelu nie bylo. Auto ma elektryczny reczny wiec klocki na tyl 100 zl, a przednie 163 zl. Ile wytrzymaja to nie wiem, jak nie zapomnę to napisze przy kolejnej wymianie. Te które byly na aucie mialy logo citroena, ale strasznie brudzily felgi. Zobaczymy czy TRW bedzie lepsze. Co do czujnika, to też mam urwany kabel, ale nie mialem czasu go naprawić. Urwal sie zaraz przy tej kostce do laczenia wiec pewnie bede probowal to polutowac, lub zaloze inna kostke hermetyczna - ok 10 zl. Podlaczenie jest proste bo jeden kabel z czujnika laczysz z masa pojazdu, a drugi z przewodem z wiazki elektrycznej...
u mnie przyszedł czas na klocki i tarcze do przodu i klocki na tył... że to chodzi o hamulce to pomyślałem sobie że kupię oryginalne... kupiłem w ASO w Goerlitz oryginały i są z firmy Galfer... w sumie nie wiem co to jest ale kupiłem to u nich normalnie na fakturę, założyłem i jak na razie hamulce ok, zauważyłem że bardzo mało pylą...
auto ściągałem z francji, i te klocki i tarcze co z niego demontowałem były też oryginalne ze znaczkiem citroena i pisało na nich Galfer
W intercars dałem się namówić na ceramiczne klocki Jurid White (573311JC). Niewiele droższe od ATE/Textara.
Niby powinny być trwalsze, a już na pewno nie będą pylić
Zestaw: tarcze ATE/klocki Jurid/Zaciski ori.
Pierwsze wrażenia: Szybko się "dotarły". Zmian na lepsze ani gorsze przy hamowaniu nie odnotowałem. Nic nie piszczy. Nie puka. Zobaczymy jak będą się sprawować. Ostrej, agresywnej i autostradowej jazdy też nie uprawiam więc się nie wypowiem
Podobnie jak kolega painball, kilka miesięcy temu założyłem komplet klocków hamulcowych z okładzinami ceramicznymi do Citroena C5 II (przy okazji wymiany kompletu tarcz hamulcowych).
Moje wrażenia? -> Same pozytywy w przypadku defensywnej techniki jazdy Citroenem C5 przy codziennym pokonywaniu dużych odcinków drogi.
Żadnych pisków, pylenia, przywierania (po postoju), niszczenia tarczy, klocki nie wykazują nadmiernego zużycia.
Hamowanie Citroenem C5 II pod pełną kontrolą dla przeciętnego użytkownika.
To nowoczesna technologia zza Oceanu do której przekonuję się z każdym tygodniem jako kierowca francuskiego samochodu z komfortowym zawieszeniem.
To co mogę dodać - w mojej opinii - to lakierowane tarcze hamulcowe, które stanowią fantastyczne zestawienie -> miesiące mijają a tarcze nie rdzewieją.
Nie jestem nastawiony na wybór konkretnej marki, producenta, ale nowych technologii produkcji.
Być może warto rozważyć taką opcję? -> ja nie żałuję mojej decyzji.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.