Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Sob 01 Paź 2016, 13:19
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) 2.0HDI 136KM - gdy jest poniżej -15c nie odpala
No, muszę częściowo Ci przyznać, że masz tylko wyłącznie rację co do dodatków paliwa.
Natomiast:
Cytat:
. Poza tym czytałem opinie o regulatorach ciśnienia paliwa w Citroenach i okazuje się, gdy padają nie ma żadnych wskazań w diagnostyce tylko można czasami wyłapać pewne niezgodności w ciśnieniu paliwa zadanego i aktualnego
Oczywiście, że można wyłapać i to bez trudu, ponieważ w trakcie rozruchu jest zwiększona dawka paliwa, na którym odpowiada czujnik temperatury, bo chyba nikt nie myśli, że wraz z nagrzewaniem się silnika nie będzie tyle podawał paliwa co przy rozruchu, a nawet podczas pracy silnika, prawda.
Cytat:
Nie wiem jakim pojazdem jeżdzi kolega Transit2, ale w fordzie jest DPF czyli suchy filtr cząstek stałych który wymaga wysokiej temp do wypalenia sadzy, trochę inna technologia niż FAP w PSA.
Zgadza się i to dokładnie, pomimo że mają takie same silniki, to różnią się elektroniką i zasadą. (Co w innych posta pisałem)
Cytat:
Odnośnie świec to kolega Transit2 też się myli bo przekaźnik w Citroenach nie posiada zadnych czujników i jest połączony równolegle ze świecami a nie szeregowo, tzn że jak jedna świeca nie dział to pozostałe działają dalej i tak jest w większości aut.
Czy to będzie szeregowo, czy równoległe, to zawsze będzie uzależniony od czujnika temperatury, a temu, że przy ciepłym silniku nie potrzeby grzać świec żarowych i bardzo szybko kontrolka znika (To nie stare auto). Natomiast, gdzie przy zimnym silniku czas podgrzewania świecy przedłuża się i jak myślisz, skąd wie, kiedy dłużej grzać świece, a kiedy nie. Oczywiście, że nie przez przekaźnik jak napisałeś, ale przez sterownik silnika, gdzie właśnie odczytuje z czujnika temperatury, tak samo i jest uzależniony od dawki paliwa podczas rozruchu, jak i podczas pracy silnika.
Na mój chłopski rozum, to prawdopodobnie czujnik temperatury jest zawyżony i nie widzi niską temperaturę poniżej -15 stopni, bo skoro przy wyższej temperatury silnika odpala, to przyczynę można uznać, że w tym czasie za mało podgrzanie świec żarowych, jak i dawki rozruchu podczas odpalania silnika, dlatego można zauważyć w komputerze wyżej wspomnianej poście jak w cytacie.
Pozdrawiam. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Re: ( Citroen C5 ) 2.0HDI 136KM - gdy jest poniżej -15c nie odpala
Witam
Czytałem wasze podpowiedzi i chciałbym namierzyć ten czujnik temperatury w C5 X7 2.0hdi, ale wszelkie informacje są mało precyzyjne. Może ma ktoś zdjęcie gdzie ten magiczny czujnik się znajduje i czy jest dwu czy trzy przewodowy. Znalazłem taki czujnik z przodu auta nieco nad miską olejową, wtyczka kolor zielony, trzy przewody czy to ten ?. A odnośnie kolegi Transit to masz rację, że pracą świec żarowych steruje sterownik poprzez przekaźnik, i zapewne temperatura ma z tym coś wspólnego, tylko jak pamiętam zimą to świece były sterowane bardzo długo a auto nie zapalało. Może być to czujnik temperatury i jak go namierzę to go sprawdzę bądź wymienię.
Re: ( Citroen C5 ) 2.0HDI 136KM - gdy jest poniżej -15c nie odpala
Bryku napisał:
Witam. Odnośnie sterownika świec w modelu X7 czyli III generacji sterownik jest pod bezpiecznikami za akumulatorem. A propos świec wymiana jest bardzo trudna bo świece są za silnikiem i czasami któraś potrafi się zerwać. Odnośnie wpisu o ekologi i świecach to świece tylko częściowo pomagają przy uruchomieniu auta, a później działają do momentu osiągnięcia temperatury silnika 40c, w celu dopalania paliwa i niewytwarzania zbyt dużej ilości sadzy (czyli EKO). Dobry diesel jeżeli dobrze kręci to powinien odpalić bez świec. Chcę dodać że świece mam sprawne, przekaźnik jest sprawny filtr paliwa wymieniony, powietrza również, a pomimo tego, następnego dnia po wymianie było -15C i już nie odpalił. Odnośnie regulatora ciśnienia paliwa to nie ma on żadnego wpływu na temperaturę silnika ani otoczenia i nie ma z tym nic wspólnego, z tego co mi wiadomo reguluje on ciśnienie paliwa przed pompą paliwa wysokiego ciśnienia, ale mogę się mylić. Pozdrawiam
Witam prosiłbym jak znajdzie pan rozwiązanie słabego rozruchu w niższych temperaturach o napisanie rozwiązania, również dam znać czy wymiana regulatora ciśnienia paliwa na pompie CM pomogła jak pojawią się niższe temperatury pozdrawiam
Re: ( Citroen C5 ) 2.0HDI 136KM - gdy jest poniżej -15c nie odpala
Witam trochę sie nie odzywałem bo prze jakiś czas było ok. Podłączyłem lexie sprawdziłem wtryski i regulator i jest ok. Wszystko sprawne, jedno wiem miałem spore nieszczelności na przewodach i paliwo uciekało. Zmieniłem uszczelki i było trochę lepiej. Dziś -12C i problem z odpaleniem. Obstawiam jeszcze EGR bo odpaleniu mam dużo błękitnego dymu i w lexii pokazuje brak EGR. Pozdrawiam
Re: ( Citroen C5 ) 2.0HDI 136KM - gdy jest poniżej -15c nie odpala
Bryku napisał:
Dziś -12C i problem z odpaleniem. Obstawiam jeszcze EGR bo odpaleniu mam dużo błękitnego dymu i w lexii pokazuje brak EGR. Pozdrawiam
Jeśli błękitny dym to znaczy spala olej silnikowy, jak by był biały o zapachu niespalonego paliwa to wtedy niespalone paliwo.
Był wątek że Lexia pokazuje brak EGR przy pracy silnika na wolnych obrotach i to jest normalny objaw w MKIII. Jak znajdę to podam link.
Re: ( Citroen C5 ) 2.0HDI 136KM - gdy jest poniżej -15c nie odpala
Bryku napisał:
Z tego co ja wiem w citroenach i innych pojazdach wyposażonych w eloys nie ma tzw dotrysku paliwa
Jest dotrysk paliwa, co prawda mniejszy i nie jest zawsze stosowany.
Cytat:
ponieważ płyn eloys powoduje wypalanie się sadzy w niższej temperaturze niż w pozostałych autach z silnikiem diesla.
Dodatek ma obniżyć temperaturę potrzebną do wypalania do około 500-550C, ale czasami spaliny mają za niską temperaturę i wtedy jest potrzebne załączenie dodatkowych odbiorników energii ewentualnie fazowanie wtrysku.
Cytat:
W cytrynach nie ma strachu o podniesienie się poziomu paliwa, przez zatrzymany proces wypalania i spływające paliwo po cylindrach.
Z mojego doświadczenia wiem że niestety poziom oleju się może nie podnosił, ale był na tym samym poziomie i to niestety przez paliwo. Z FAPem między wymianami nie dolewałem oleju, po wycięciu fapa i wyprogramowaniu poziom oleju stale się zmniejsza. Więc jakieś przedostawanie się paliw do oleju niestety następuje ale nie takie duże jak u konkurencji z suchym filtrem.
Re: ( Citroen C5 ) 2.0HDI 136KM - gdy jest poniżej -15c nie odpala
Witam, Trochę się nie odzywałem bo nie było czasu na pracę przy aucie i brak już pomysłów na naprawę. Na chwilę obecną jestem po czyszczeniu FAP i dolewce eolys. Zmiany są takie, że odpala od strzała, może to tylko temperatury albo to była główna przyczyna. Do czyszczenia FAP zmusiła mnie informacja o małej ilości dodatku, oraz to że coraz częściej włączała się informacja o problemie z układem oczyszczania spalin. FAP miałem totalnie już zapchany co pokazywała lexia jak również fakt, że filtr od strony wylotu spalin wyglądał jak wypieczona bułeczka, wkład jest pęknięty i wybrzuszony w stronę wylotu. Fap jest wyczyszczony i wpisany jako nowy. Wskazania ciśnień wzorcowe. Dodam jeszcze, że to co jest dziwne mam tylko jeden błąd w lexii dotyczący braku synchronizacji na wałku rozrządu - błąd przemijający. Czujnik wymieniony na nowy ale błąd pojawia się ci jakiś czas. żadnych innych błędów. Wydaje mi się że czasami lekko przycina się EGR bo w okolicach 1800-2000obr, mam lekkie szarpnięcia silnika. Mam jeszcze pytanie obok EGR i wtrysków mam informację brak uczenia w trakcie. Nie wiem czy tak ma być. Może ktoś sie wypowiedzieć na ten temat. Pozdrawiam
Witam,
Długo nie pisałem bo nie mogłem znaleźć przyczyny problemów z odpalaniem auta. Czyściłem DPF, wymieniłem świece żarowe, przepływomierz (było lepiej), sterownik świec, filtry, stosowałem środki do czyszczenia układu paliwowego i nic. Sprawdzałem komputerem cały układ i ciągle pojawiały się błędy, ostatecznie miałem dać wtryski do czyszczenia ale mój kolega w innym aucie miał podobny problem i okazało się że winny był rozrząd. Więc mój znajomy mechanik rozebrał rozrząd i okazało się, że był przestawiony o prawie jeden ząbek. Gdy ustawił poprawnie rozrząd samochód za każdym razem odpala od przysłowiowego strzała czy to +5 czy -12 C. Mam nadzieje że to komuś pomoże i nie będzie jak ja szukał przez długi czas rozwiązania które było bardzo proste. Pozdrawiam.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.