Citroen

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Citroen C5 ) 2.0HDI 136KM - gdy jest poniżej -15c nie odpala


Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Transit 2

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 2118
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie
Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Sob 01 Paź 2016, 13:19
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) 2.0HDI 136KM - gdy jest poniżej -15c nie odpala


No, muszę częściowo Ci przyznać, że masz tylko wyłącznie rację co do dodatków paliwa.
Natomiast:
Cytat:
. Poza tym czytałem opinie o regulatorach ciśnienia paliwa w Citroenach i okazuje się, gdy padają nie ma żadnych wskazań w diagnostyce tylko można czasami wyłapać pewne niezgodności w ciśnieniu paliwa zadanego i aktualnego
Oczywiście, że można wyłapać i to bez trudu, ponieważ w trakcie rozruchu jest zwiększona dawka paliwa, na którym odpowiada czujnik temperatury, bo chyba nikt nie myśli, że wraz z nagrzewaniem się silnika nie będzie tyle podawał paliwa co przy rozruchu, a nawet podczas pracy silnika, prawda.
Cytat:
Nie wiem jakim pojazdem jeżdzi kolega Transit2, ale w fordzie jest DPF czyli suchy filtr cząstek stałych który wymaga wysokiej temp do wypalenia sadzy, trochę inna technologia niż FAP w PSA.
Zgadza się i to dokładnie, pomimo że mają takie same silniki, to różnią się elektroniką i zasadą. (Co w innych posta pisałem)
Cytat:
Odnośnie świec to kolega Transit2 też się myli bo przekaźnik w Citroenach nie posiada zadnych czujników i jest połączony równolegle ze świecami a nie szeregowo, tzn że jak jedna świeca nie dział to pozostałe działają dalej i tak jest w większości aut.
Czy to będzie szeregowo, czy równoległe, to zawsze będzie uzależniony od czujnika temperatury, a temu, że przy ciepłym silniku nie potrzeby grzać świec żarowych i bardzo szybko kontrolka znika (To nie stare auto). Natomiast, gdzie przy zimnym silniku czas podgrzewania świecy przedłuża się i jak myślisz, skąd wie, kiedy dłużej grzać świece, a kiedy nie. Oczywiście, że nie przez przekaźnik jak napisałeś, ale przez sterownik silnika, gdzie właśnie odczytuje z czujnika temperatury, tak samo i jest uzależniony od dawki paliwa podczas rozruchu, jak i podczas pracy silnika.
Na mój chłopski rozum, to prawdopodobnie czujnik temperatury jest zawyżony i nie widzi niską temperaturę poniżej -15 stopni, bo skoro przy wyższej temperatury silnika odpala, to przyczynę można uznać, że w tym czasie za mało podgrzanie świec żarowych, jak i dawki rozruchu podczas odpalania silnika, dlatego można zauważyć w komputerze wyżej wspomnianej poście jak w cytacie.

Pozdrawiam.
_________________
Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Powrót do góry
Bryku

Debiutant



Dołączył: 24 Cze 2015
Posty: 28
Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź
Posiadane auto: Citroen C5 X7 2009 2.0Hdi 138KM
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 10 Paź 2016, 18:13
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) 2.0HDI 136KM - gdy jest poniżej -15c nie odpala


Witam
Czytałem wasze podpowiedzi i chciałbym namierzyć ten czujnik temperatury w C5 X7 2.0hdi, ale wszelkie informacje są mało precyzyjne. Może ma ktoś zdjęcie gdzie ten magiczny czujnik się znajduje i czy jest dwu czy trzy przewodowy. Znalazłem taki czujnik z przodu auta nieco nad miską olejową, wtyczka kolor zielony, trzy przewody czy to ten ?. A odnośnie kolegi Transit to masz rację, że pracą świec żarowych steruje sterownik poprzez przekaźnik, i zapewne temperatura ma z tym coś wspólnego, tylko jak pamiętam zimą to świece były sterowane bardzo długo a auto nie zapalało. Może być to czujnik temperatury i jak go namierzę to go sprawdzę bądź wymienię.
Powrót do góry
Transit 2

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 2118
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie
Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Pon 10 Paź 2016, 19:46
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) 2.0HDI 136KM - gdy jest poniżej -15c nie odpala


Czujnik powinien być blisko głowicy z kolorem zielonym. (Nie koloru kostki, którą wpinamy do czujnika)

Pozdrawiam.
_________________
Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Powrót do góry
aadik

Dyskutant



Dołączył: 19 Lis 2014
Posty: 60
Skąd jesteś (miejscowość / region): Jelenia Góra
Posiadane auto: Citroen DS5 2.0 hdi
Piwa: 0/11
Wysłany: Czw 20 Paź 2016, 19:45
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) 2.0HDI 136KM - gdy jest poniżej -15c nie odpala


Bryku napisał:
Witam. Odnośnie sterownika świec w modelu X7 czyli III generacji sterownik jest pod bezpiecznikami za akumulatorem. A propos świec wymiana jest bardzo trudna bo świece są za silnikiem i czasami któraś potrafi się zerwać. Odnośnie wpisu o ekologi i świecach to świece tylko częściowo pomagają przy uruchomieniu auta, a później działają do momentu osiągnięcia temperatury silnika 40c, w celu dopalania paliwa i niewytwarzania zbyt dużej ilości sadzy (czyli EKO). Dobry diesel jeżeli dobrze kręci to powinien odpalić bez świec. Chcę dodać że świece mam sprawne, przekaźnik jest sprawny filtr paliwa wymieniony, powietrza również, a pomimo tego, następnego dnia po wymianie było -15C i już nie odpalił. Odnośnie regulatora ciśnienia paliwa to nie ma on żadnego wpływu na temperaturę silnika ani otoczenia i nie ma z tym nic wspólnego, z tego co mi wiadomo reguluje on ciśnienie paliwa przed pompą paliwa wysokiego ciśnienia, ale mogę się mylić. Pozdrawiam


Witam prosiłbym jak znajdzie pan rozwiązanie słabego rozruchu w niższych temperaturach o napisanie rozwiązania, również dam znać czy wymiana regulatora ciśnienia paliwa na pompie CM pomogła jak pojawią się niższe temperatury pozdrawiam
Powrót do góry
Bryku

Debiutant



Dołączył: 24 Cze 2015
Posty: 28
Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź
Posiadane auto: Citroen C5 X7 2009 2.0Hdi 138KM
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 06 Sty 2017, 15:12
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) 2.0HDI 136KM - gdy jest poniżej -15c nie odpala


Witam trochę sie nie odzywałem bo prze jakiś czas było ok. Podłączyłem lexie sprawdziłem wtryski i regulator i jest ok. Wszystko sprawne, jedno wiem miałem spore nieszczelności na przewodach i paliwo uciekało. Zmieniłem uszczelki i było trochę lepiej. Dziś -12C i problem z odpaleniem. Obstawiam jeszcze EGR bo odpaleniu mam dużo błękitnego dymu i w lexii pokazuje brak EGR. Pozdrawiam
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Pią 06 Sty 2017, 15:12
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
Pyotrek

Auto Maniak



Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2849
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Citroen C5 2.0HDI 2006, 2007
Piwa: 255/2
Wysłany: Sob 07 Sty 2017, 00:35
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) 2.0HDI 136KM - gdy jest poniżej -15c nie odpala


Bryku napisał:
Dziś -12C i problem z odpaleniem. Obstawiam jeszcze EGR bo odpaleniu mam dużo błękitnego dymu i w lexii pokazuje brak EGR. Pozdrawiam


Jeśli błękitny dym to znaczy spala olej silnikowy, jak by był biały o zapachu niespalonego paliwa to wtedy niespalone paliwo.
Był wątek że Lexia pokazuje brak EGR przy pracy silnika na wolnych obrotach i to jest normalny objaw w MKIII. Jak znajdę to podam link.

A jak wygląda sprawa kompresji?
Powrót do góry
Pyotrek

Auto Maniak



Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2849
Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa
Posiadane auto: Citroen C5 2.0HDI 2006, 2007
Piwa: 255/2
Wysłany: Sob 07 Sty 2017, 00:58
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) 2.0HDI 136KM - gdy jest poniżej -15c nie odpala


Bryku napisał:
Z tego co ja wiem w citroenach i innych pojazdach wyposażonych w eloys nie ma tzw dotrysku paliwa

Jest dotrysk paliwa, co prawda mniejszy i nie jest zawsze stosowany.
Cytat:

ponieważ płyn eloys powoduje wypalanie się sadzy w niższej temperaturze niż w pozostałych autach z silnikiem diesla.

Dodatek ma obniżyć temperaturę potrzebną do wypalania do około 500-550C, ale czasami spaliny mają za niską temperaturę i wtedy jest potrzebne załączenie dodatkowych odbiorników energii ewentualnie fazowanie wtrysku.
Cytat:

W cytrynach nie ma strachu o podniesienie się poziomu paliwa, przez zatrzymany proces wypalania i spływające paliwo po cylindrach.

Z mojego doświadczenia wiem że niestety poziom oleju się może nie podnosił, ale był na tym samym poziomie i to niestety przez paliwo. Z FAPem między wymianami nie dolewałem oleju, po wycięciu fapa i wyprogramowaniu poziom oleju stale się zmniejsza. Więc jakieś przedostawanie się paliw do oleju niestety następuje ale nie takie duże jak u konkurencji z suchym filtrem.
Powrót do góry
jimmy_wrc

Czytelnik



Dołączył: 12 Sty 2017
Posty: 8
Skąd jesteś (miejscowość / region): Jasło/Kraków
Posiadane auto: Citroen C5 II RC HDi 2005
Piwa: 0/1
Wysłany: Sob 21 Sty 2017, 17:36
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) 2.0HDI 136KM - gdy jest poniżej -15c nie odpala


Witam,
Bryku - czy udało Ci się rozwiązać problem? Mój C5 również nie odpala przy niskich temperaturach..
Powrót do góry
Bryku

Debiutant



Dołączył: 24 Cze 2015
Posty: 28
Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź
Posiadane auto: Citroen C5 X7 2009 2.0Hdi 138KM
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 08 Lip 2017, 09:53
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) 2.0HDI 136KM - gdy jest poniżej -15c nie odpala


Witam, Trochę się nie odzywałem bo nie było czasu na pracę przy aucie i brak już pomysłów na naprawę. Na chwilę obecną jestem po czyszczeniu FAP i dolewce eolys. Zmiany są takie, że odpala od strzała, może to tylko temperatury albo to była główna przyczyna. Do czyszczenia FAP zmusiła mnie informacja o małej ilości dodatku, oraz to że coraz częściej włączała się informacja o problemie z układem oczyszczania spalin. FAP miałem totalnie już zapchany co pokazywała lexia jak również fakt, że filtr od strony wylotu spalin wyglądał jak wypieczona bułeczka, wkład jest pęknięty i wybrzuszony w stronę wylotu. Fap jest wyczyszczony i wpisany jako nowy. Wskazania ciśnień wzorcowe. Dodam jeszcze, że to co jest dziwne mam tylko jeden błąd w lexii dotyczący braku synchronizacji na wałku rozrządu - błąd przemijający. Czujnik wymieniony na nowy ale błąd pojawia się ci jakiś czas. żadnych innych błędów. Wydaje mi się że czasami lekko przycina się EGR bo w okolicach 1800-2000obr, mam lekkie szarpnięcia silnika. Mam jeszcze pytanie obok EGR i wtrysków mam informację brak uczenia w trakcie. Nie wiem czy tak ma być. Może ktoś sie wypowiedzieć na ten temat. Pozdrawiam
Powrót do góry
arulek

Debiutant



Dołączył: 24 Mar 2014
Posty: 17
Skąd jesteś (miejscowość / region): PIASECZNO
Posiadane auto: CITROEN C5 II 2,O HDI
Piwa: 0/2
Wysłany: Sro 28 Lut 2018, 19:54
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) 2.0HDI 136KM - gdy jest poniżej -15c nie odpala


Witaj.
Powiedz jaki jest przebieg i czy auto jest z Polskiego salonu.
_________________
arulek
Powrót do góry
Bryku

Debiutant



Dołączył: 24 Cze 2015
Posty: 28
Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź
Posiadane auto: Citroen C5 X7 2009 2.0Hdi 138KM
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 29 Sty 2019, 14:16
Temat postu:

Citroen C5 X7


Witam,
Długo nie pisałem bo nie mogłem znaleźć przyczyny problemów z odpalaniem auta. Czyściłem DPF, wymieniłem świece żarowe, przepływomierz (było lepiej), sterownik świec, filtry, stosowałem środki do czyszczenia układu paliwowego i nic. Sprawdzałem komputerem cały układ i ciągle pojawiały się błędy, ostatecznie miałem dać wtryski do czyszczenia ale mój kolega w innym aucie miał podobny problem i okazało się że winny był rozrząd. Więc mój znajomy mechanik rozebrał rozrząd i okazało się, że był przestawiony o prawie jeden ząbek. Gdy ustawił poprawnie rozrząd samochód za każdym razem odpala od przysłowiowego strzała czy to +5 czy -12 C. Mam nadzieje że to komuś pomoże i nie będzie jak ja szukał przez długi czas rozwiązania które było bardzo proste. Pozdrawiam.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2
Ogłoszenia sprzedaży - Citroen C5 »

Opinie o samochodach Citroen C5 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.


CitroenC4 SpaceTourer

60 800

2020r.

120 000 km

małopolskie

CitroenC3 Aircross

62 990

2019r.

19 000 km

śląskie

CitroenC4 Grand Picasso

53 300

2016r.

115 665 km

podkarpackie

CitroenC4 Grand Picasso

46 900

2015r.

163 000 km

łódzkie

CitroenC4 Cactus

38 900

2014r.

65 000 km

mazowieckie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System