Witam. Mój problem polega na tym, że jak było w zeszła zimę tak ok -15c moja cytrynka już nie odpalała, kręciła jak szalony ale nie odpalała. Wymieniłem świece żarowe, przekaźnik, filtr paliwa tankowałem dobre paliwo i nie wiem co jest. Gdy jest ciepło i tak do ok -7c, to pali na pierwszy raz. Mój znajomy twierdzi, tak bez żadnej diagnostyki że to regulator ciśnienia paliwa na pompie DELFI, ale wolałbym się upewnić zanim kupię ten regulator i wydam 400zł. Teraz gdy jest ciepło odpala od razu ale czasami lekko zakopci sobie. Wolę zrobić jakąś naprawę teraz gdy jeszcze ciepło niż robić zimą przy -15C. Może ktoś jest z Łodzi i pomógłby z lexią sprawdzić co jest przyczyną. i jęszcze jedno czu te regulatory o tych oznaczeniach pasują do 2.0hdi 136km z 2009 - tj citroen 9109-903, DEL1933-39, Citroen 9109-927.
Pozdrawiam
Dołączył: 07 Sie 2016 Posty: 442 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zachodniopomorskie Posiadane auto: BMWE39M57
Piwa: 17/3
Wysłany: Wto 27 Wrz 2016, 20:28
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) 2.0HDI 136KM - gdy jest poniżej -15c nie odpala
Kup nowy regulator ciśnienia paliwa,jeśli nadal problem bedzie wystepował to znajomy zapłaci za zbędny wydatek...Wymieniłeś kilka elementów ale nie wspomniałeś czy faktycznie były uszkodzone.Poprawna diagnostyka się kłania,nie wymieniaj zbędnie części. _________________ Piwa nie pije...Robię wyjątek dla Portera
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Wto 27 Wrz 2016, 20:52
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) 2.0HDI 136KM - gdy jest poniżej -15c nie odpala
Witam.
Czujnik temperatury być może uszkodzony (sensor map), który również jest odpowiedzialny za rozruch przy niższych temperatura silnika oraz czas nagrzewania się świecy żarowej. Według mnie, czujnik temperatury silnika (sensor map) nie wskazuje temperatury poniżej -15, co przy obecnym temperatury silnika nie ma możliwości zwiększyć dawki paliwa i jednocześnie podgrzania świec żarowych. Tak więc doszukałbym się w samym czujniku temperatury płynu chłodniczego (sensor map). Stąd miałeś taki problem z rozruchem silnika przy minus 15 stopni.
Pozdrawiam. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Dołączył: 07 Sie 2016 Posty: 442 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zachodniopomorskie Posiadane auto: BMWE39M57
Piwa: 17/3
Wysłany: Wto 27 Wrz 2016, 21:33
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) 2.0HDI 136KM - gdy jest poniżej -15c nie odpala
Transit 2 napisał:
Witam.
Czujnik temperatury być może uszkodzony (sensor map), który również jest odpowiedzialny za rozruch przy niższych temperatura silnika oraz czas nagrzewania się świecy żarowej. Według mnie, czujnik temperatury silnika (sensor map) nie wskazuje temperatury poniżej -15, co przy obecnym temperatury silnika nie ma możliwości zwiększyć dawki paliwa i jednocześnie podgrzania świec żarowych. Tak więc doszukałbym się w samym czujniku temperatury płynu chłodniczego (sensor map). Stąd miałeś taki problem z rozruchem silnika przy minus 15 stopni.
Pozdrawiam.
Map sensor to czujnik ciśnienia doładowania w tym silniku,w benzynie to czujnik ciśnienia kolektora dolotowego,tak na marginesie,dla wiedzy.Świece żarowe nie tylko służą do rozruchu,również w trakcie pracy silnika(w zależności od temperatury cieczy) mają cykle pracy.Pomiędzy czujnikiem temperatury cieczy a świecami jest jeszcze sterownik. _________________ Piwa nie pije...Robię wyjątek dla Portera
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Wto 27 Wrz 2016, 22:35
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) 2.0HDI 136KM - gdy jest poniżej -15c nie odpala
Napisał:GT77
Cytat:
Świece żarowe nie tylko służą do rozruchu,również w trakcie pracy silnika
No tak, świece żarowe nie tylko wpływa na rozruch silnika, ale co świece żarowe ma wspólnego w trakcie jej pracy?. Natomiast, w sensie co do czujnika temperatury cieczy są dwie sztuki, a nawet trzy, ale pomijając fakty, czujnik temperatury cieczy również jest w nazwie map sensor, na którym w niektórych przypadkach spotykamy, czujnik temperatury ecu (co zamiast sterownika silnika, tak samo bsi, zamiast sterownik, prawda.). Choć w zachodnich w serwisach, między innymi Francja, Niemcy, to najczęściej słowa pada sensor map cieczy chłodzącej, który przekazuje dane do bsi (sterownik silnika), lub również (spotykane) w nazwie przekazane ecu (sterownik silnika). Tak więc niepotrzebnie wprowadzasz zamieszanie na, którym sam zaczepiasz kolego GT77.
Na temat:
Cytat:
jaki dodatek polecacie?
Najlepiej 2T, syntetic jak już tak chcesz, ponieważ taki olej bardziej smaruje (taki olej nie zaszkodzi), niż inne dodatki rzekomo czyszczące układy wtryskowe. Natomiast, zalany dodatek w żaden sposób nie pomaga na trudności odpalania silnika w niskiej temperatury wspomnianym wyżej postu, bo on służy do czegoś innego i przyczyny należy szukać choćby wspomnianym przeze mnie wersję.
Pozdrawiam. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Re: ( Citroen C5 ) 2.0HDI 136KM - gdy jest poniżej -15c nie odpala
Odpowiadam na wszystkie pytania. Świece żarowe wymieniłem bo dwie nie były spalone, dwie słabo grzały, Sterownik świec wymieniony nie zawsze załączał. Świece żarowe podgrzewają, a sterownik się poprawnie załącza, ale mój kumpel który ma Peugota z 2.0 hdi ma wszystkie świece niesprawne i przy -15c odpala od strzała. Po za tym świece żarowe to tak naprawdę ekologia. Dodatek do paliwa dodaję, jak również odrobinę oleju 2T czy coś takiego nie pamiętam (w każdym razie polecany na forum). Diagnostyka była wcześniej robiona i wykazało uszkodzenie świec i czujnik położenia wałka rozrządu. Czujnik wymieniony. Temperatury sprawdzone i są ok. Mam wrażenie, że silnik nie dostaje paliwa i nie odpala, bo gdy parę razy podpompowałem go gruszką zapalał. Chciałem odpalić na plaka, ale słyszałem że można rozwalić filtr cząstek stałych. Na prawdę zastanawiam się nad wymianą tego regulatora. Samochód nie odpala tylko przy skrajnych temperaturach minusowych, teraz jest ok. Pozostało sprawdzić czy odpali na popych ale muszę czekać do zimy, a chciałbym tego uniknąć i móc jeżdzić autem. Pozdrawiam
Re: ( Citroen C5 ) 2.0HDI 136KM - gdy jest poniżej -15c nie odpala
Bryku napisał:
Odpowiadam na wszystkie pytania. Świece żarowe wymieniłem bo dwie nie były spalone, dwie słabo grzały, Sterownik świec wymieniony nie zawsze załączał. Świece żarowe podgrzewają, a sterownik się poprawnie załącza, ale mój kumpel który ma Peugota z 2.0 hdi ma wszystkie świece niesprawne i przy -15c odpala od strzała. Po za tym świece żarowe to tak naprawdę ekologia. Dodatek do paliwa dodaję, jak również odrobinę oleju 2T czy coś takiego nie pamiętam (w każdym razie polecany na forum). Diagnostyka była wcześniej robiona i wykazało uszkodzenie świec i czujnik położenia wałka rozrządu. Czujnik wymieniony. Temperatury sprawdzone i są ok. Mam wrażenie, że silnik nie dostaje paliwa i nie odpala, bo gdy parę razy podpompowałem go gruszką zapalał. Chciałem odpalić na plaka, ale słyszałem że można rozwalić filtr cząstek stałych. Na prawdę zastanawiam się nad wymianą tego regulatora. Samochód nie odpala tylko przy skrajnych temperaturach minusowych, teraz jest ok. Pozostało sprawdzić czy odpali na popych ale muszę czekać do zimy, a chciałbym tego uniknąć i móc jeżdzić autem. Pozdrawiam
Witam ja mam ten sam problem ze swoją cytrynką zimową porą, tyle że u mnie odpala przy większych mrozach ale po dłuższym "kręceniu", po diagnostyce komputerowej w serwisie stwierdzili błąd przekaźnika świec żarowych, ale jak stwierdzili panowie z serwisu że może to być sam przekaźnik do wymiany albo świece, chciałem wymienić to i to ale jak pojeździłem po warsztatach to się dowiedziałem, że świece to jak pan pisze to tylko ekologia, te auta powinny odpalać przy spalonych świecach i słaby rozruch na pewno nie jest spowodowany spalonymi świecami, a wymiana świec w tych autach nie jest takie proste i nie ma gwarancji, że się uda wymienić wiec dałem sobie spokój, jednak po zimie wymieniłem regulator ciśnienia paliwa na pompie dlatego że zaczął mi szarpać i miałem charakterystyczny grzechot podczas przyspieszania (Szczegółowo opisywałem problem w tym wątku http://citroen.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=241264) więc w zimie się okaże czy to wina leżała w regulatorze czy jeszcze coś innego pozdrawiam
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Sro 28 Wrz 2016, 20:50
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) 2.0HDI 136KM - gdy jest poniżej -15c nie odpala
Cytat:
, ale mój kumpel który ma Peugota z 2.0 hdi ma wszystkie świece niesprawne i przy -15c odpala od strzała.
Jakby byłaby minus 20 stopni, to miałby problem z odpaleniem silnika. Natomiast w twoim przypadku, czyli citroena, mają problemy przy nie sprawny świeca żarowych od minus 15 stopni załączenia się świec.
Cytat:
Na prawdę zastanawiam się nad wymianą tego regulatora.
Warto spróbować, ale ten czujnik regulatora nie wpływa na temperaturę silnika i otoczenia, bo jest sterowny przez komputer, który komputer odbiera o wszystkich czujników związany temperaturą silnika. Sam czujnik temperatury (sensor map), który jest odpowiedzialny za czas podgrzewania świec żarowych i dawki paliwa podczas rozruchu i pracy silnika. Jeśli czujnik jest nagrzany, to tym samym zmniejsza dawki paliwa wtryśniętego przez wtryskiwacz do komory spalania, z kolei, na zimnym silniku zwiększa dawkę paliwa wspomniane i tym samym przedłuża czas podgrzewania świec żarowych.
Cytat:
Po za tym świece żarowe to tak naprawdę ekologia
Nie bardzo rozumiem podejście do świec żarowych, bo ja rozumiem fap, ale świeca?. Czy myślicie, że producent zastosował to dla ekologów, czy raczej ułatwienia odpalania silnika przy niskiej temperatury.
Pozdrawiam. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Re: ( Citroen C5 ) 2.0HDI 136KM - gdy jest poniżej -15c nie odpala
Cytat:
Po za tym świece żarowe to tak naprawdę ekologia
Cytat:
Nie bardzo rozumiem podejście do świec żarowych, bo ja rozumiem fap, ale świeca?. Czy myślicie, że producent zastosował to dla ekologów, czy raczej ułatwienia odpalania silnika przy niskiej temperatury.
Pozdrawiam.
Chodzi o to, że brak grzania świec nie sprzyja ekologii tzn. paliwo gorzej się spala przy zimnym starcie i zapycha sadzą szybciej FAP'a, silnik pracuje nierówno etc (naturalnie przy niskich temp. otoczenia), też wyczytałem na forum, bo nie wiedziałem za bardzo co mechanicy maja na mysli mówiąc o swiecach i ekologii, przy okazji podpowie ktoś, gdzie znajduje się przekaźnik świec żarowych w silniku 2.0 hdi 100kw? pozdrawiam aadik
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Czw 29 Wrz 2016, 13:37
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) 2.0HDI 136KM - gdy jest poniżej -15c nie odpala
Cytat:
Chodzi o to, że brak grzania świec nie sprzyja ekologii tzn.
Zawsze myślałem, że bardziej nie sprzyja silnikowi aniżeli ekologii, a tu proszę, z czym łączone z ekologią. Ciekawostka przyrodnicza mówi same za siebie, bo albo uszkodzona świeca szkodzi silnikowi, albo silnik szkodzi ekologii, co można uznać za dwie ciekawe rzeczy, ale żeby świeca żarowa szkodziła ekologii, no to faktycznie producent wbrew ekologom wstawił do silnika świece żarowe.
Cytat:
przy okazji podpowie ktoś, gdzie znajduje się przekaźnik świec żarowych w silniku 2.0 hdi 100kw?
Znajduje się blisko skrzynki bezpieczników pod maską. A dla ułatwienia wygląda tak: (wzięte z innego forum sam obrazek), oczywiście o ile jest to trzecia regeneracja.
Pozdrawiam. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Re: ( Citroen C5 ) 2.0HDI 136KM - gdy jest poniżej -15c nie odpala
Witam. Odnośnie sterownika świec w modelu X7 czyli III generacji sterownik jest pod bezpiecznikami za akumulatorem. A propos świec wymiana jest bardzo trudna bo świece są za silnikiem i czasami któraś potrafi się zerwać. Odnośnie wpisu o ekologi i świecach to świece tylko częściowo pomagają przy uruchomieniu auta, a później działają do momentu osiągnięcia temperatury silnika 40c, w celu dopalania paliwa i niewytwarzania zbyt dużej ilości sadzy (czyli EKO). Dobry diesel jeżeli dobrze kręci to powinien odpalić bez świec. Chcę dodać że świece mam sprawne, przekaźnik jest sprawny filtr paliwa wymieniony, powietrza również, a pomimo tego, następnego dnia po wymianie było -15C i już nie odpalił. Odnośnie regulatora ciśnienia paliwa to nie ma on żadnego wpływu na temperaturę silnika ani otoczenia i nie ma z tym nic wspólnego, z tego co mi wiadomo reguluje on ciśnienie paliwa przed pompą paliwa wysokiego ciśnienia, ale mogę się mylić. Pozdrawiam
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Czw 29 Wrz 2016, 20:07
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) 2.0HDI 136KM - gdy jest poniżej -15c nie odpala
Cytat:
Odnośnie wpisu o ekologi i świecach to świece tylko częściowo pomagają przy uruchomieniu auta, a później działają do momentu osiągnięcia temperatury silnika 40c, w celu dopalania paliwa i niewytwarzania zbyt dużej ilości sadzy (czyli EKO).
Niestety, świece żarowe działają tylko wyłącznie w mroźniejsze dni. Natomiast, w celu wypalania ilości sadzy następuje poprzez dwukrotny wtryśniętego paliwa. A więc za pierwszym razem wtryskuje paliwa na pracę silnika, a drugim razem paliwo wtryskuje, kiedy następuje w cyklu pracy wydech, co tym samym w cyklu pracy silnika następuje dwu krotność dawkowanie paliwa wtryśniętego przez wtryskiwacz do komory spalania, ponieważ jest to po to, aby zwiększyć temperaturę, używając oleju napędowego (podobne jakbyśmy dolewali do pieca paliwo), zamiast wcześniejsze dodatki eolys. Obecnie stosowane w forda z silnikami PSA i jest to identycznie takie samo rozwiązanie.
Cytat:
następnego dnia po wymianie było -15C i już nie odpalił.
Może miałeś letnie paliwo zalane, może również któraś jedna świeca nie zadziała to i reszta nie działają. W każdym razie błąd silnika musiał być, skoro nie odpalił przy minus 15 stopni.
Pozdrawiam. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Re: ( Citroen C5 ) 2.0HDI 136KM - gdy jest poniżej -15c nie odpala
Witam. Ponownie czytam odpowiedzi i wasze rady i mam wrażenie że jestem nie na tym forum. Z tego co ja wiem w citroenach i innych pojazdach wyposażonych w eloys nie ma tzw dotrysku paliwa ponieważ płyn eloys powoduje wypalanie się sadzy w niższej temperaturze niż w pozostałych autach z silnikiem diesla. W cytrynach nie ma strachu o podniesienie się poziomu paliwa, przez zatrzymany proces wypalania i spływające paliwo po cylindrach. Filtr cząstek stałych w citroenach tak nie działa. Paliwo miałem już zimowe od pierwszych przymrozków, a przy temperaturze -15C musiałbym chyba zwariować aby mieć letnie, poza tym napisałem że dodawałem dodatek do paliwa wymieniłem filtry i zrobiłem kontrolę silnika (diagnostykę). Poza tym czytałem opinie o regulatorach ciśnienia paliwa w Citroenach i okazuje się, gdy padają nie ma żadnych wskazań w diagnostyce tylko można czasami wyłapać pewne niezgodności w ciśnieniu paliwa zadanego i aktualnego.Nie wiem jakim pojazdem jeżdzi kolega Transit2, ale w fordzie jest DPF czyli suchy filtr cząstek stałych który wymaga wysokiej temp do wypalenia sadzy, trochę inna technologia niż FAP w PSA. Odnośnie świec to kolega Transit2 też się myli bo przekaźnik w Citroenach nie posiada zadnych czujników i jest połączony równolegle ze świecami a nie szeregowo, tzn że jak jedna świeca nie dział to pozostałe działają dalej i tak jest w większości aut. Dopiero w nowoczesnych dieslach opla jest czujnik w samej swiecy zarówno jej temperatury jak i ciśnienia w cylindrach. Pozdrawiam
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.