Re: ( Citroen Xsara Picasso ) Nierówna praca na wolnych obrotach 1.6 16v TU5JP4
Co do przepustnicy, podmienilem i kompletnie nic sie nie zmienilo, kat otwarcia od 4-7 stopni, napiecie okolo 1070mV, czasem spada na 985. Wszystko tak samo jak na mojej pierwszej przepustnicy.
Samochod nadal poszarpuje na jalowym.
A dotarlem w lexi do kalkulatora wtrysku, zrobilem inicjacje, przebiegla bez problemu, ale nadal nic to nie dalo.
Nie wiem co myslec o tej przepustnicy, caly czas wartosc nie prawidlowa, a zauwazylem duze cisnienie w kolektorze, lexia pisze ze powinno byc max do 350mb a ja mam 430mb chociaz wczoraj bylo 340mb.
Ogolnie samochod jezdzi normalnie, tylko te wolne obroty mnie denerwuja, a jak go przegazuje na jalowym to najbardziej to widac, ladnie spada z wysokich obrotow, z dwie sekundy jakby sie dlawił, poczym obroty wyrownuja sie, od czasu do czasu poszarpujac.
Re: ( Citroen Xsara Picasso ) Nierówna praca na wolnych obrotach 1.6 16v TU5JP4
chodzi Ci o sterownik wtrysków??? obok niego jest jeszcze cały układ BSI, nie wiem który jest sterownikiem silnika, bo sam komputer to jest jeszcze w innym miejscu.
Re: ( Citroen Xsara Picasso ) Nierówna praca na wolnych obrotach 1.6 16v TU5JP4
Bsi to jest pod kierownicą , a sterownik silnika jest pod maską.Jak staniesz pod maską to po prawej stronie.Najlepiej wpisz w allegro sterownik silnika citroen xsara picasso to będziesz wiedział jak wygląda.
Re: ( Citroen Xsara Picasso ) Nierówna praca na wolnych obrotach 1.6 16v TU5JP4
Koledzy narazie zastój w pracy z cytrynką, po wielu próbach i niepowodzeniach zaczynam od początku,najpierw pójdzie jeszcze raz rozrząd do sprawdzenia, ponieważ nie mogę przy blokadzie wałków rozrządu trafić na otworek w kole zamachowym.
Po sprawdzeniu napiszę co i jak.
Re: ( Citroen Xsara Picasso ) Nierówna praca na wolnych obrotach 1.6 16v TU5JP4
Panowie cały dzień w plecy - rozrząd rozebrany i sprawdzony, wszystkie znaki zgadzają się, jest też otwór w kole zamachowym (otworek miał zadziorka dlatego nie wchodził mi pręt).
Poskładałem wszystko do kupy, problem pozostał, h.. mnie trafi. Idę walnąć 50.
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Sro 12 Paź 2016, 19:22
Temat postu:
Re: ( Citroen Xsara Picasso ) Nierówna praca na wolnych obrotach 1.6 16v TU5JP4
Przeanalizowałem jeszcze raz tego typu pytania:
Cytat:
nierówna praca na biegu jałowym, wydaje mi się, że strzelanie w tłumik, dziwny zapach cewki,
Zapach cewki mogą świadczyć o jej uszkodzeniu i jeśli była podmieniana i nadal tak samo, to pozostaje sprawdzenie stan ładowanie alternatora oraz sprawdzenie kompresji na wszystkich cylindrach. Ostatnie zdanie, to podejrzewam, a być może, uszkodzony jest zawór lub zawiesił się, co oznacza strzelanie w tłumik, a więc należy brak pod uwagę, skąd się bierze strzelanie w tłumik. Strzelanie w tłumik może oznaczać wczesny zapłon, ale w tym modelu wykluczone, ponieważ nie ma możliwości przestawienia zapłonu, poza wyjątkiem złego ustawienia rozrządu. Natomiast, uszkodzenia z któregoś zaworu lub popychacza, mogą występować takie objawy, takie jak strzelanie i nie równej pracy silnika. Tak więc pozostaje pytanie: Czy silnik głośno pracuje niż zazwyczaj?. Czy wcześniej nie była kolizja zawór-tłok poprzez złego ustawienia rozrządu, bo pisałeś wcześniej, że nie mogłeś znaleźć otwór do blokady wału korbowego, a więc pytanie: Jak wcześniej założyłeś pasek rozrządu?, nie mając pewności co do ustawień na znakach oraz jej blokady?.
Skąd takie podejście moje, otóż wszystkie opisane wyżej postu zostały sprawdzone przez autora i nie ma już innej możliwości wskazania, co do pracy silnika oraz strzelanie w tłumik. Tak więc pozostaje sprawdzić kompresję na cylindrach i odpisanie na wyżej pytania.
Również, takie objawy występują poprzez złe paliwo oraz słabe ciśnienie paliwa podające przez pompę paliwa, co należy wszystko zweryfikować, a w razie wątpliwości wymienić na sprawny. Choć piszesz, że na gazie również tak samo się zachowuje silnik, czyli, nierówna praca i strzelania w tłumik, a więc wszystkie objawy wskazują na wyżej wspomniane wersji. Przynajmniej takie podejrzenia mam z godnie z opisu, a jak jest w rzeczywistości, nie wiem.
Pozdrawiam. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Re: ( Citroen Xsara Picasso ) Nierówna praca na wolnych obrotach 1.6 16v TU5JP4
Koledzy w koncu problem rozwiazany.
Po wielu różnych próbach postanowilem kupic jeszcze jedną przepustnicę.
Załozylem, odpaliłem i silniczek chodzi rowno, na lexi napiecia prawidłowe, nic nie faluje itp.
Wszystkim dziekuje za pomoc.
Pozdrawiam.
Re: ( Citroen Xsara Picasso ) Nierówna praca na wolnych obrotach 1.6 16v TU5JP4
Witam, zmieniłem przepustnice, zrobiłem adaptację i nic nie pomogło. Jeżdżę tak dalej, delikatnie faluje jak schodzi z obrotów potem obroty są wmiare stabilne.
Kupiłem Xsarę jako auto na czas remontu swojego samochodu, problem z falowaniem obrotów obecny jest i u mnie.
I tak, szukając odpowiedzi na to trafiłem na ten wątek i jak nie lubię czytać for dyskusyjnych tak tutaj mk998 stał się moim ulubionym autorem opowieści detyktywustycznych!
Ku*wa Hitchcock
I jeszcze ten plot twist na koniec!!
Gdzie chłop wsadził ogromną ilość energii, niemało kasy, emanował taką cierpliwością do auta... A po dwóch latach pisze, że w sumie to faluje dalej ale mniej xd
Hit!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen Xsara Picasso ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.