Citroen

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Citroen Xsara Picasso ) Nierówna praca na wolnych obrotach 1.6 16v TU5JP4


Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen Xsara Picasso ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mk998

Dyskutant



Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 59
Skąd jesteś (miejscowość / region): Opatów
Posiadane auto: Xsara Picasso 1.6 16V NFU TU5JP4
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 11 Wrz 2016, 13:08
Temat postu:

Re: ( Citroen Xsara Picasso ) Nierówna praca na wolnych obrotach 1.6 16v TU5JP4


mk998 napisał:
Podsumowując:
1. Brak błędów,
2. Dwie różne przepustnice czyszczone i zmieniane,
3. Nowe świece,
4. Zrobiona adaptacja przepustnicy.
5. Skontrolowane doloty powietrza - raczej szczelne nie zauważyłem nic podejrzanego.
6. Faluje tylko na wolnych obrotach w zakresie 740 -780 obr.
7. Skacze czas wtrysku nie pamiętam dokładnie z ilu ale chyba było 2,91 na 3.41
8. Zmienia się kąt wyprzedzenia zapłonu z -4 do 7
9. Rozrząd sprawdzony
10. Sondy pracują w poprawnych zakresach,
11. Nowe świece

Co to może być
nierówna praca na biegu jałowym, wydaje mi się że strzelanie w tłumik, dziwny zapach cewki,


mam jeszcze pytanie gdzie jest u mnie czujnik temperatury powietrza wlotowego(zasysanego)?
Powrót do góry
Transit 2

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 2118
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie
Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Nie 11 Wrz 2016, 14:13
Temat postu:

Re: ( Citroen Xsara Picasso ) Nierówna praca na wolnych obrotach 1.6 16v TU5JP4


Cytat:
nierówna praca na biegu jałowym, wydaje mi się że strzelanie w tłumik, dziwny zapach cewki,
W takim razie pozostaje sprawdzić czujnik położenia wałka oraz, czy czujnik położenia wałka rozrządu pokrywa się z czujnikiem położenia wału korbowego. Jeśli odbiega od normy, to mogą nie równo pracować i jak piszesz strzelanie z tłumika, to świadczy o wczesną dawkę paliwa do komory spalania, a więc pozostaje sprawdzić dwie wymienione wyżej opisane rzeczy. Natomiast, co do zapachu cewki, to warto sprawdzić, czy mają taką samą wartość, o ile zmieniałeś cewki, a jak nie, to wymiana na nowy.

Pozdrawiam.
_________________
Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Powrót do góry
mk998

Dyskutant



Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 59
Skąd jesteś (miejscowość / region): Opatów
Posiadane auto: Xsara Picasso 1.6 16V NFU TU5JP4
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 11 Wrz 2016, 14:38
Temat postu:

Re: ( Citroen Xsara Picasso ) Nierówna praca na wolnych obrotach 1.6 16v TU5JP4


podmienie cewkę zapłonową, bo wcześniej jej nie podmieniałem, czujnika wałka rozrządu nie ma, jest wbudowany w cewkę zapłonową, tak przynajmniej zrozumiałem z wpisów na forum, czujnik położnia wału korbowego sprawdzałem miernikiem wg filmów z youtube, wygląda że jest sprawny.
Poszukam cewki na podmianę lub kupię.
Powrót do góry
Transit 2

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 2118
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie
Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Nie 11 Wrz 2016, 15:43
Temat postu:

Re: ( Citroen Xsara Picasso ) Nierówna praca na wolnych obrotach 1.6 16v TU5JP4


Cytat:
czujnika wałka rozrządu nie ma, jest wbudowany w cewkę zapłonową, tak przynajmniej zrozumiałem z wpisów na forum,
Lepiej, żebyś podał numer vin auta na wp, to sprawdzę tego czujnika, bo pierwsze słyszę, żeby był w budowany do cewki zapłonowej aniżeli przy kole rozrządu lub do obudowy głowicy.
_________________
Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Powrót do góry
Transit 2

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 2118
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie
Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Wto 13 Wrz 2016, 08:53
Temat postu:

Re: ( Citroen Xsara Picasso ) Nierówna praca na wolnych obrotach 1.6 16v TU5JP4


Moim zdaniem mogą być trzy rzeczy związane usterką, czujnik stukowy (przekłamuje wartość), czujnik położenia wału (przekłamuje wartość), uszkodzona cewka, sama cewka jest w komplecie na cztery świec. Natomiast, do sprawdzenia kalkulator wtrysku.

Pozdrawiam.
_________________
Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Wto 13 Wrz 2016, 08:53
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
mk998

Dyskutant



Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 59
Skąd jesteś (miejscowość / region): Opatów
Posiadane auto: Xsara Picasso 1.6 16V NFU TU5JP4
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 13 Wrz 2016, 14:28
Temat postu:

Re: ( Citroen Xsara Picasso ) Nierówna praca na wolnych obrotach 1.6 16v TU5JP4


podpowiedz mi jak sprawdzić kalkulator wtrysku - lexia?
te czujniki podmienię, może uda mi sie dzisiaj, jesli nie poprostu je kupie - używki,
napiszę o efektach.
dziękuję za podpowiedzi.
Powrót do góry
mk998

Dyskutant



Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 59
Skąd jesteś (miejscowość / region): Opatów
Posiadane auto: Xsara Picasso 1.6 16V NFU TU5JP4
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 13 Wrz 2016, 15:51
Temat postu:

Re: ( Citroen Xsara Picasso ) Nierówna praca na wolnych obrotach 1.6 16v TU5JP4


zauważyłem, że po odpięciu kostki od czujnika spalania stukowego, nie ma żadnej różnicy w pracy samochodu tzn, dalej poszarpuje na wolnych obrotach i przy przegazowywaniu nic się nie zmienia, tak samo pracuje z podpiętym jak i z odpiętym (stojąc w garażu, podczas jazdy nie patrzyłem, ale chyba nie ma znaczenia czy stoi czy jedzie), tak ma być???
Powrót do góry
Transit 2

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 2118
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie
Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Wto 13 Wrz 2016, 17:51
Temat postu:

Re: ( Citroen Xsara Picasso ) Nierówna praca na wolnych obrotach 1.6 16v TU5JP4


Cytat:

podpowiedz mi jak sprawdzić kalkulator wtrysku - lexia?
Wejdź na układ wtryskowy (na zapłon) i powinien być błąd oraz ponownie adaptacje zrób (inicjowanie), to powinno pomóc. Dodatkowe wejdź na paramenty wszystkich czujników związane w silniku i podaj mi na wp.

Pozdrawiam.
_________________
Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Powrót do góry
mk998

Dyskutant



Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 59
Skąd jesteś (miejscowość / region): Opatów
Posiadane auto: Xsara Picasso 1.6 16V NFU TU5JP4
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 13 Wrz 2016, 18:51
Temat postu:

Re: ( Citroen Xsara Picasso ) Nierówna praca na wolnych obrotach 1.6 16v TU5JP4


Dobrze, teraz troszkę za późno przeczytałem posta, jutro podjadę na ponowne podpięcie.
Powrót do góry
mk998

Dyskutant



Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 59
Skąd jesteś (miejscowość / region): Opatów
Posiadane auto: Xsara Picasso 1.6 16V NFU TU5JP4
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 15 Wrz 2016, 09:26
Temat postu:

Re: ( Citroen Xsara Picasso ) Nierówna praca na wolnych obrotach 1.6 16v TU5JP4


Koledzy narazie w temacie zastój bo mechanik, który jako jedeyny posiada lexie w mojej okolicy i zdziera za każde podpięcie po 40 zł Wink ulotnił się na dwa dni za zachodnią granicę.
Kłopotliwe jest to proszenie się o podpięcie dlatego dzisiaj chciałbym kupić swój interfejs, nie wiem tylko czy z allegrogo czy od chińczyków bezpośrednio, muszę poczytać na ten temat, chyba że Wy macie jakies sugestie.
Powrót do góry
mk998

Dyskutant



Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 59
Skąd jesteś (miejscowość / region): Opatów
Posiadane auto: Xsara Picasso 1.6 16V NFU TU5JP4
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 21 Wrz 2016, 16:54
Temat postu:

Re: ( Citroen Xsara Picasso ) Nierówna praca na wolnych obrotach 1.6 16v TU5JP4


Koledzy w oczekiwaniu na lexie, którą kupiłem, mam pytanie, co jest z lewej strony pod przednim prawym błotnikiem idą tam przewody chyba od podcisnienia, jakby jakaś puszka plastikowa, nie wiem czy te dwa przewody do tej puszki wchodzą, napewno idą nad nią i dalej nie widać i dziwnie to pyrka, czy ma to pyrkać???
Powrót do góry
mk998

Dyskutant



Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 59
Skąd jesteś (miejscowość / region): Opatów
Posiadane auto: Xsara Picasso 1.6 16V NFU TU5JP4
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 24 Wrz 2016, 17:47
Temat postu:

Re: ( Citroen Xsara Picasso ) Nierówna praca na wolnych obrotach 1.6 16v TU5JP4


podpiołem lexie, błędów brak, jedyne co to zauważyłem:
- wartość przepustnicy nie prawidłowa,
- wysokiw napięcie potencjometra gazu, nie pamiętam juz ile ale powyzej granicznej normy,
- skacze kat wyprzedzenia zapłonu od -20 do 15 stopni przy przegazowywaniu, a na wolnych obrotach od -4 do 7
pytanie moje jest następujące:
- jak zrobić adaptację przepustnicy, nie mogę znaleźć w lexi,
- do kolego Transit, nie mogę znaleźć tego inicjowania kalkulatora wtrysku.
Założyłem LPG, na LPG również poszarpuje.
Powrót do góry
mk998

Dyskutant



Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 59
Skąd jesteś (miejscowość / region): Opatów
Posiadane auto: Xsara Picasso 1.6 16V NFU TU5JP4
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 24 Wrz 2016, 22:19
Temat postu:

Re: ( Citroen Xsara Picasso ) Nierówna praca na wolnych obrotach 1.6 16v TU5JP4


Cos jest Koledzy nie tak, niby lexia nie pokazuje bledow, ale jak biore odczyt parametrow to mam dziwne dane. To co zauwazylem to:
1. wartosc polozenia przepustnicy nieprawidlowa. Wskazanie otwarcia 4stopnie. Powinno byc max. 2 stopnie.

2. Napiecie polozenia przepustnicy od 958 nawet do 1030mV, powinno byc max. 900mV.

3. Caly czas mam stan sondy lambda za katalizatorem nieaktywny. Napiecie miedzy 0.4 do 0.5V.

Dziwne dla mnie to wszystko.[/img]
Powrót do góry
mk998

Dyskutant



Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 59
Skąd jesteś (miejscowość / region): Opatów
Posiadane auto: Xsara Picasso 1.6 16V NFU TU5JP4
Piwa: 0/0
Wysłany: Nie 25 Wrz 2016, 21:45
Temat postu:

Re: ( Citroen Xsara Picasso ) Nierówna praca na wolnych obrotach 1.6 16v TU5JP4


Ciezko wlasnie ustalic przyczyne.
zastanawia mnie jeszcze sonda lambda za kataluzatorem, bo caly czas ma status: nieaktywna.
Nawet jak silnik jest rozgrzany.
Ma napiecie 0.5 czasami 0.4 ale caly czas status nieaktywna.
Pierwsza sonda status aktywna i pracuje od 0.3 do 0.9.

?????
Powrót do góry
Transit 2

Auto Maniak



Dołączył: 25 Sty 2015
Posty: 2118
Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie
Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Nie 25 Wrz 2016, 22:47
Temat postu:

Re: ( Citroen Xsara Picasso ) Nierówna praca na wolnych obrotach 1.6 16v TU5JP4


Cytat:
1. wartosc polozenia przepustnicy nieprawidlowa. Wskazanie otwarcia 4stopnie. Powinno byc max. 2 stopnie.

2. Napiecie polozenia przepustnicy od 958 nawet do 1030mV, powinno byc max. 900mV.
Wskazuje na uszkodzenie silniczka krokowego bądź złego montażu samego silniczka krokowego.

Pozdrawiam.
_________________
Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen Xsara Picasso ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3
Ogłoszenia sprzedaży - Citroen Xsara Picasso »

Opinie o samochodach Citroen Xsara Picasso - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen Xsara Picasso ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.


CitroenC5

29 600

2014r.

290 000 km

śląskie

CitroenXsara Picasso

11 800

2008r.

194 650 km

lubelskie

CitroenC4 Cactus

56 000

2019r.

90 000 km

śląskie

CitroenC2

10 900

2009r.

189 000 km

pomorskie

CitroenC3 Aircross

45 900

2017r.

81 000 km

wielkopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System