Re: ( Citroen Xsara Picasso ) Nierówna praca na wolnych obrotach 1.6 16v TU5JP4
mk998 napisał:
Podsumowując:
1. Brak błędów,
2. Dwie różne przepustnice czyszczone i zmieniane,
3. Nowe świece,
4. Zrobiona adaptacja przepustnicy.
5. Skontrolowane doloty powietrza - raczej szczelne nie zauważyłem nic podejrzanego.
6. Faluje tylko na wolnych obrotach w zakresie 740 -780 obr.
7. Skacze czas wtrysku nie pamiętam dokładnie z ilu ale chyba było 2,91 na 3.41
8. Zmienia się kąt wyprzedzenia zapłonu z -4 do 7
9. Rozrząd sprawdzony
10. Sondy pracują w poprawnych zakresach,
11. Nowe świece
Co to może być
nierówna praca na biegu jałowym, wydaje mi się że strzelanie w tłumik, dziwny zapach cewki,
mam jeszcze pytanie gdzie jest u mnie czujnik temperatury powietrza wlotowego(zasysanego)?
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Nie 11 Wrz 2016, 14:13
Temat postu:
Re: ( Citroen Xsara Picasso ) Nierówna praca na wolnych obrotach 1.6 16v TU5JP4
Cytat:
nierówna praca na biegu jałowym, wydaje mi się że strzelanie w tłumik, dziwny zapach cewki,
W takim razie pozostaje sprawdzić czujnik położenia wałka oraz, czy czujnik położenia wałka rozrządu pokrywa się z czujnikiem położenia wału korbowego. Jeśli odbiega od normy, to mogą nie równo pracować i jak piszesz strzelanie z tłumika, to świadczy o wczesną dawkę paliwa do komory spalania, a więc pozostaje sprawdzić dwie wymienione wyżej opisane rzeczy. Natomiast, co do zapachu cewki, to warto sprawdzić, czy mają taką samą wartość, o ile zmieniałeś cewki, a jak nie, to wymiana na nowy.
Pozdrawiam. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Re: ( Citroen Xsara Picasso ) Nierówna praca na wolnych obrotach 1.6 16v TU5JP4
podmienie cewkę zapłonową, bo wcześniej jej nie podmieniałem, czujnika wałka rozrządu nie ma, jest wbudowany w cewkę zapłonową, tak przynajmniej zrozumiałem z wpisów na forum, czujnik położnia wału korbowego sprawdzałem miernikiem wg filmów z youtube, wygląda że jest sprawny.
Poszukam cewki na podmianę lub kupię.
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Nie 11 Wrz 2016, 15:43
Temat postu:
Re: ( Citroen Xsara Picasso ) Nierówna praca na wolnych obrotach 1.6 16v TU5JP4
Cytat:
czujnika wałka rozrządu nie ma, jest wbudowany w cewkę zapłonową, tak przynajmniej zrozumiałem z wpisów na forum,
Lepiej, żebyś podał numer vin auta na wp, to sprawdzę tego czujnika, bo pierwsze słyszę, żeby był w budowany do cewki zapłonowej aniżeli przy kole rozrządu lub do obudowy głowicy. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Wto 13 Wrz 2016, 08:53
Temat postu:
Re: ( Citroen Xsara Picasso ) Nierówna praca na wolnych obrotach 1.6 16v TU5JP4
Moim zdaniem mogą być trzy rzeczy związane usterką, czujnik stukowy (przekłamuje wartość), czujnik położenia wału (przekłamuje wartość), uszkodzona cewka, sama cewka jest w komplecie na cztery świec. Natomiast, do sprawdzenia kalkulator wtrysku.
Pozdrawiam. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Re: ( Citroen Xsara Picasso ) Nierówna praca na wolnych obrotach 1.6 16v TU5JP4
podpowiedz mi jak sprawdzić kalkulator wtrysku - lexia?
te czujniki podmienię, może uda mi sie dzisiaj, jesli nie poprostu je kupie - używki,
napiszę o efektach.
dziękuję za podpowiedzi.
Re: ( Citroen Xsara Picasso ) Nierówna praca na wolnych obrotach 1.6 16v TU5JP4
zauważyłem, że po odpięciu kostki od czujnika spalania stukowego, nie ma żadnej różnicy w pracy samochodu tzn, dalej poszarpuje na wolnych obrotach i przy przegazowywaniu nic się nie zmienia, tak samo pracuje z podpiętym jak i z odpiętym (stojąc w garażu, podczas jazdy nie patrzyłem, ale chyba nie ma znaczenia czy stoi czy jedzie), tak ma być???
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Wto 13 Wrz 2016, 17:51
Temat postu:
Re: ( Citroen Xsara Picasso ) Nierówna praca na wolnych obrotach 1.6 16v TU5JP4
Cytat:
podpowiedz mi jak sprawdzić kalkulator wtrysku - lexia?
Wejdź na układ wtryskowy (na zapłon) i powinien być błąd oraz ponownie adaptacje zrób (inicjowanie), to powinno pomóc. Dodatkowe wejdź na paramenty wszystkich czujników związane w silniku i podaj mi na wp.
Pozdrawiam. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Re: ( Citroen Xsara Picasso ) Nierówna praca na wolnych obrotach 1.6 16v TU5JP4
Koledzy narazie w temacie zastój bo mechanik, który jako jedeyny posiada lexie w mojej okolicy i zdziera za każde podpięcie po 40 zł ulotnił się na dwa dni za zachodnią granicę.
Kłopotliwe jest to proszenie się o podpięcie dlatego dzisiaj chciałbym kupić swój interfejs, nie wiem tylko czy z allegrogo czy od chińczyków bezpośrednio, muszę poczytać na ten temat, chyba że Wy macie jakies sugestie.
Re: ( Citroen Xsara Picasso ) Nierówna praca na wolnych obrotach 1.6 16v TU5JP4
Koledzy w oczekiwaniu na lexie, którą kupiłem, mam pytanie, co jest z lewej strony pod przednim prawym błotnikiem idą tam przewody chyba od podcisnienia, jakby jakaś puszka plastikowa, nie wiem czy te dwa przewody do tej puszki wchodzą, napewno idą nad nią i dalej nie widać i dziwnie to pyrka, czy ma to pyrkać???
Re: ( Citroen Xsara Picasso ) Nierówna praca na wolnych obrotach 1.6 16v TU5JP4
podpiołem lexie, błędów brak, jedyne co to zauważyłem:
- wartość przepustnicy nie prawidłowa,
- wysokiw napięcie potencjometra gazu, nie pamiętam juz ile ale powyzej granicznej normy,
- skacze kat wyprzedzenia zapłonu od -20 do 15 stopni przy przegazowywaniu, a na wolnych obrotach od -4 do 7
pytanie moje jest następujące:
- jak zrobić adaptację przepustnicy, nie mogę znaleźć w lexi,
- do kolego Transit, nie mogę znaleźć tego inicjowania kalkulatora wtrysku.
Założyłem LPG, na LPG również poszarpuje.
Re: ( Citroen Xsara Picasso ) Nierówna praca na wolnych obrotach 1.6 16v TU5JP4
Cos jest Koledzy nie tak, niby lexia nie pokazuje bledow, ale jak biore odczyt parametrow to mam dziwne dane. To co zauwazylem to:
1. wartosc polozenia przepustnicy nieprawidlowa. Wskazanie otwarcia 4stopnie. Powinno byc max. 2 stopnie.
2. Napiecie polozenia przepustnicy od 958 nawet do 1030mV, powinno byc max. 900mV.
3. Caly czas mam stan sondy lambda za katalizatorem nieaktywny. Napiecie miedzy 0.4 do 0.5V.
Re: ( Citroen Xsara Picasso ) Nierówna praca na wolnych obrotach 1.6 16v TU5JP4
Ciezko wlasnie ustalic przyczyne.
zastanawia mnie jeszcze sonda lambda za kataluzatorem, bo caly czas ma status: nieaktywna.
Nawet jak silnik jest rozgrzany.
Ma napiecie 0.5 czasami 0.4 ale caly czas status nieaktywna.
Pierwsza sonda status aktywna i pracuje od 0.3 do 0.9.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen Xsara Picasso ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.