Witam, koledzy może doradzicie, bo kończą się mi pomysły.
Od jakiegoś czasu walczę z poszarpywaniem, nierówną pracą silnika na wolnych obrotach.
Cytryna podpinana pod lexie, delphi i inne programy i zero błędów.
Podmienione przepustnica, czujnik wału korbowego, cewka, nowe świece i nadal problem pozostał.
Samochód na wolnych obrotach tak jakby co jakis czas się myli, zwłaszcza po przegazowaniu poszarpie około trzech razy zanim ustabilizuje obroty (tzn nierówno zapracuje), jeździ dobrze, dobrze przyspiesza.
Nie wiem co sprawdzać, żadnych błędów nie ma, jedyne co to zauważyłem na programie że kąt zapłonu skacze od -4 do 7st., zastanawia mnie jeszcze czujnik spalania stukowego, ale sam nie wiem.
Re: ( Citroen Xsara Picasso ) Nierówna praca na wolnych obrotach 1.6 16v TU5JP4
Sprawdziłem jeszcze raz znaki rozrządu, wyglądają dobrze, rozrząd nie jest przestawiony.
Na komputerze nadal wahania kąta wyprzedzenia zapłonu, dzisiaj w zakresie od 4 do 10 stopni.
Na pracującym silniku skacze też czas wtrysku z 3,41 na 2,91, nie wiem czy tak ma być?
Ciśnienie w kolektorze 370mb nie wiem czy też takie ma być?
W sumie nie ma żadnych błędów.
Przeczyściłem wszystkie widoczne kostki, wydaje mi się że trochę pyrkocze kolektor ssący, też tak macie? może ma jakąś nieszczelność?
Dołączył: 07 Sie 2016 Posty: 442 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zachodniopomorskie Posiadane auto: BMWE39M57
Piwa: 17/3
Wysłany: Czw 08 Wrz 2016, 22:34
Temat postu:
Re: ( Citroen Xsara Picasso ) Nierówna praca na wolnych obrotach 1.6 16v TU5JP4
mk998 napisał:
Samochod zakupilem z takim problemem. Na poczatku nie przeszkadzalo mi to a teraz nie daje mi spokoju.
To zmienia postać rzeczy,systematycznie trzeba sprawdzić w kolejności.Zacznij od sprawdzenia ustawienia rozrządu. _________________ Piwa nie pije...Robię wyjątek dla Portera
Re: ( Citroen Xsara Picasso ) Nierówna praca na wolnych obrotach 1.6 16v TU5JP4
Kolego właśnie pisałem wcześniej że sprawdziłem rozrząd, myślałem że może jest przestawiony, ale na blokadach wszystko się zgadza.
Szukam też kogoś z okolicy co ma orginalną lexie, może na niej coś zauważę.
Samochód jeździ normalnie, ma moc, spalanie około 7/100km, tylko na tych wolnych obrotach mnie wkurza to poszarpywanie.
Re: ( Citroen Xsara Picasso ) Nierówna praca na wolnych obrotach 1.6 16v TU5JP4
dzisiaj zauważyłem że przy przegazowaniu strzela w tłumik o co kaman???
byłem na podpięciu pod komputer, interfejs delphi, nie ma błędów.
nadal skacz kąt wyprzedzenia zapłonu, czas wtrysku i przy przegazowaniu strzela w tłumik
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Pią 09 Wrz 2016, 21:23
Temat postu:
Re: ( Citroen Xsara Picasso ) Nierówna praca na wolnych obrotach 1.6 16v TU5JP4
Witam.
Wyczyść dokładnie przepustnice oraz sprawdzić dokładnie silniczek krokowy, czy przypadkiem nie odbiega od normy.
Pozdrawiam.
Ps. Czy posiadasz instalację gazową?. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Re: ( Citroen Xsara Picasso ) Nierówna praca na wolnych obrotach 1.6 16v TU5JP4
Przepustnice podmienialem i czysciłem. Nie pomogło.
U mnie nie ma silniczka krokowego.
Nie posiadam lpg. Chcialbym dopiero zalozyc dlatego zalezy mi na doprowadzeniu do porzadku obrotow silnika.
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Pią 09 Wrz 2016, 23:01
Temat postu:
Re: ( Citroen Xsara Picasso ) Nierówna praca na wolnych obrotach 1.6 16v TU5JP4
Cytat:
U mnie nie ma silniczka krokowego.
Jest wbudowany w przepustnicy. Co należy teraz zrobić adaptację, bez tego nie ma możliwości prawidłowej pracy silnika.
Numer katalogowy: B31/00
Oferowany produkt jest oryginalny renomowanej europejskiej firmy
SKV Germany
SKV Germany
Silnik krokowy.
ZASTOSOWANIE:
Marka Model Lata produkcji Silnik Poj. KM kW
CITROËN SAXO 1996.05 - 2003.06 1.6 VTL,VTR 1587 88 65
CITROËN SAXO 1996.02 - 2003.06 1.6 1587 90 66
CITROËN XSARA 1997.04 - 2000.09 1.6 i 1587 88 65
CITROËN XSARA Break 1997.10 - 2000.09 1.6 i 1587 88 65
CITROËN XSARA PICASSO 1999.12 - ??? 1.6 1587 88 65 _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Re: ( Citroen Xsara Picasso ) Nierówna praca na wolnych obrotach 1.6 16v TU5JP4
Jest ktoś z Was koledzy kto w pobliżu mnie posiada lexie, lub mógłbym podmienić cewkę zapłonową. Nie daje mi ona spokoju, ponieważ jak się nagrzeje to dziwnie śmierdzi takim palstikiem topiącym się. Mam cewkę bremi z 2014roku.
Dołączył: 25 Sty 2015 Posty: 2118 Skąd jesteś (miejscowość / region): Podlaskie Posiadane auto: Peugeot 106, Ford mondeo, Transit, Mercedes sprinter, Opel Vectra 2.0 tdi. Obecnie posiadam Forda Transit 2.0 tdi 300 rok 2003., Peugeot 206 1.1 2002 rok, Citroen c5 2.0 hdi 2002 rok.
Piwa: 102/6
Wysłany: Sob 10 Wrz 2016, 16:19
Temat postu:
Re: ( Citroen Xsara Picasso ) Nierówna praca na wolnych obrotach 1.6 16v TU5JP4
Cytat:
adaptację przez program czy jest możliwość ręcznej adaptacji tzn, samemu bez interfejsu?
Tylko komputerem diagnostycznym.
Cytat:
Nie daje mi ona spokoju, ponieważ jak się nagrzeje to dziwnie śmierdzi takim palstikiem topiącym się. Mam cewkę bremi z 2014roku.
Możliwe brak dobrego styku lub zwarcie, ale miałbyś wypadanie zapłonu i jednocześnie byłby błąd, a tego błędu niema i na początek sprawdziłbym świece iskrowe, bo być może świece mają bicie i stąd problemy. (W razie potrzeby, warto zakupić świece nowe, o ile auto ma sporo przejechany km.)
Pozdrawiam. _________________ Każda rada jest dobra, ale odpisanie jak zostało naprawione to też dobra rada.
Szczęśliwego Nowego Jorku.
Re: ( Citroen Xsara Picasso ) Nierówna praca na wolnych obrotach 1.6 16v TU5JP4
Podsumowując:
1. Brak błędów,
2. Dwie różne przepustnice czyszczone i zmieniane,
3. Nowe świece,
4. Zrobiona adaptacja przepustnicy.
5. Skontrolowane doloty powietrza - raczej szczelne nie zauważyłem nic podejrzanego.
6. Faluje tylko na wolnych obrotach w zakresie 740 -780 obr.
7. Skacze czas wtrysku nie pamiętam dokładnie z ilu ale chyba było 2,91 na 3.41
8. Zmienia się kąt wyprzedzenia zapłonu z -4 do 7
9. Rozrząd sprawdzony
10. Sondy pracują w poprawnych zakresach,
11. Nowe świece
Co to może być
nierówna praca na biegu jałowym, wydaje mi się że strzelanie w tłumik, dziwny zapach cewki,
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen Xsara Picasso ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.