Witam serdecznie.
Zapaliła mi się kontrolka awarii silnika, autko nie stracilo mocy ani nic niepokojącego sie nie dzialo, wracałem z wakacji więc nabiłem w tym stanie jakieś 600km autostradami. Po podpięciu pod kompa okazało się że to błąd FAP, po oględzinach wyszło że jest pęknięty jakiś przewód do czujnika przy FAPie.
Przewód jest wymieniony natomiast mam pytanie czy konieczne jest przeprowadzenie serwisowego wypalania FAPa, a jeżeli tak to czy konieczna jest też wymiana oleju i filtra? Pytam bo olej wymieniałem jakieś 3,5k km temu, a mechanik dziwnie zaczął kręcić jak powiedziałem że pierwsze słyszę by przy wypalaniu FAP konieczna była wymiana oleju i filtra.
Dołączył: 19 Lis 2014 Posty: 828 Skąd jesteś (miejscowość / region): Płock Posiadane auto: C4 GP II 2014 2.0 BHDi AUTOMAT
Piwa: 80/4
Wysłany: Pon 29 Sie 2016, 20:22
Temat postu:
Re: ( Citroen C3 ) Serwisowe wypalanie FAP
Zmien mechanika i to szybko. Zobacz na lexii stan fap i dodatku. Olej i filtr oleju nic do tego nie maja. _________________ Maciek
Pomogłem - brawo JA.
Witam, po co chcesz robić serwisowe wypalanie filtra FAP ? Masz go tak zapchany czy co, są jakieś błędy, które sygnalizują konieczność takiego zabiegu, komunikat z konkretnym błędem? - jaki jest objaw, że oto pytasz. Generalnie szkoda silnika na serwisowe wypalanie - lepszy efekt - jeśli oczywiście już musisz - daje wyjęcie i wypłukanie ciepłą wodą z mydlinami, dokładne wysuszenie, poskładanie i zaprogramowanie wymianę filtra. Później kontrola dodatku w zbiorniczku (fizycznie sprawdzić ile go jest) i ewentualnie uzupełnić. Nic więcej...
Piszesz o pękniętym przewodzie - ale przewód (rurka) do czujnika różnicy ciśnienia z filtra czy przewód (kabel) z czujnika ?
PS - ile ma przejechany Twój Cytron ?
Co do wypalania serwisowego to po takim zabiegu cześć paliwa które idzie w cylindry przedostaje się do oleju, gdyż samochód nie da rady tego przepalić - dlatego olej się rozrzedza i podnosi stan - stąd się wzięła konieczność wymiany po serwisowym wypalaniu aby nie zajechać silnika.
Pęknięta była rurka, auto nie miało żadnych innych objawów po za świecącą się kontrolką silnika i komunikatem na wyświetlaczu że wymagana jest naprawa silnika.
Przebieg cytrynki nie całe 180k km
Coś czuję że chcą mnie naciągnąć w warsztacie na dodatkową robotę :/
EDIT: właśnie mi zadzwonili że pęknieta jest druga rurka Dużo tam tych rurek jest czy rzeczywiście wymyślają?
Rurki są dwie przed FAPem i za FAPem - idą do czujnika różnicy ciśnienia na filtrze - który daje sygnał o zabrudzeniu filtra. Więc nie wymyślają. Pytanie dlaczego są pęknięte....
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C3 ) Silnik Diesel -uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.