Witam
Proszę mnie uświadomić ( ale bez ściemy, czarowania itd ) co warte są te autka. Mnie najbardziej interesuje to czy są to auta godne zastąpić C5 - tkę, która mam teraz. Interesują mnie konkretne informacje na temat układu jezdnego ( jak to się prowadzi ) układu zawieszenia, jaka wybrac skrzynię ( ASB czy manual ). Najchetniej kupię auto bez poduch w zawieszeniu, jak się sprawuje na sprężynach tradycyjnych. Chcę się dowiedzieć jak najwięcej o jednostkach napędowych, spalaniu i które mają FAP, a które go nie posiadają. Licze na Wasze informację
Pozdro
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Chęć zmiany na C4 GP 2007-2010
C4 GP 1.8 z LPG:
- zawias zwykły, felgi 17" - do hydro daleko mu... i to bardzo. Głośno jest na poprzecznych dołkach, tłucze.
- silnik 125 KM - Fapu brak i mocy również. Lepszy jest 2,0, ale występuję tylko z automatem.
- spalanie LPG: od 9 do 14 l
Czy godny zastąpić C5? W komforcie na pewno nie.
Dołączył: 07 Sie 2016 Posty: 442 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zachodniopomorskie Posiadane auto: BMWE39M57
Piwa: 17/3
Wysłany: Sob 27 Sie 2016, 22:34
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Chęć zmiany na C4 GP 2007-2010
Od kiedy benzynowy silnik posiada FAPa(pomijając niektóre wynalazki dla brukseli) i w jakim celu to jest przydatne,jeśli miałby,w tym kraju,zwolnienie z podatku drogowego?Silnik 1.8 w C5 jest słaby,z opini uzytkowników/klientów.2.0 występuje w manualnej z automatyzowanej skrzyni biegów,w HDI z tego co wiem występuje inna skrzynia,lub różne.Zawieszenie zwykłe,podatne na szybkie zużycie,xsara picasso bardziej wytrzymałe.Auto ładnie wygląda,fajna stylizacja,środek również,inna sprawa z trwałością,jak to z wszystkimi nowszymi modelami bywa,prawie.Chłodnica klimy trwałość 6-8 lat,przebieg ca.200TKM,górne zawieszenie amortyzatora;łozyska.Amortyzatory,nie ma co sie kusić na tanie zamienniki,tylko kayaba/monroe.Swożnie wachacza,jednak jak i również w C5,tylne tuleje wachacza przedniego.Tył sobe w miare dobrze radzi,nie jest to już rozwiązanie jak wcześniej,lożyska ca 200TKM do wymiany.Wiem że wiele osób jezdzi,ma większe przebiegi i niby wszystko jest wporządku,jednak widzę ewidentne żużycie elementów zawieszenia,klienci często jeżdzą do czasu totalnej awari/laweta...Zadaj sobie pytanie,ile problemów prócz cewki zapłonowej(jeśli) miałeś z tym silnikiem zanim wybierzesz diesla,benzyna i dobrze dobrana instalacja to idealne rozwiązanie.W szczecinie mogę dwie firmy polecić odnośne LPG,brak jakichkolwiek problemów,trzy auta przebieg łącznie ca.600TKM,w tym jeden 2.016v psa.
Dołączył: 19 Lis 2014 Posty: 828 Skąd jesteś (miejscowość / region): Płock Posiadane auto: C4 GP II 2014 2.0 BHDi AUTOMAT
Piwa: 80/4
Wysłany: Sob 27 Sie 2016, 23:27
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Chęć zmiany na C4 GP 2007-2010
C5 na C4GP hm. Dziwna zamiana chyba ze urodzilo Ci sie troje dzieci na raz i kupils 2 psy. Pierwsze to dosc luksusowa limuzyna drugie rodzinny wol roboczy. Mam granda od 6 lat juz 3 sztuka. Dizajnerski van. Raczej kiepsko wykonany. Duzo plastiku. Bezawaryjny. Tani w serwisie. Samemu latwo przy nim grzebac. Przewidywalny na drodze diesel 2 litry 1Hola36 koni bez szalu ale daje rade. Skrzyn ia MCP trzeba sie przyzwyczaic do jej pracy.ja chcesz wiecej info dzwon.
ecej _________________ Maciek
Pomogłem - brawo JA.
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Chęć zmiany na C4 GP 2007-2010
Robert , na pewno nie będziesz miał takiego komfortu jazdy/zawieszenia jakw c5 natomiast dizajn jest niepowtarzalny, zawiecha kiepska szczegolnie przód i do tego głośna........w srodku nowocześnie , jezdzi się fajnie szczególnie za sprawą przedniej szyby. Pilnowac trzeba się na zakrętach. Omijacskrzynie MCP i tylne zawieszenie pneumatyczne. Ogólnie auto pozytywne z malutkimi niedociągnięciami. Silnik diesla ( uzytkowałem 1,6 hdi) można powiedzieć że bezproblemowy
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Chęć zmiany na C4 GP 2007-2010
Cześć Robert.
Tak jak pisałem Tobie na priv, od niedawna mam C4 GP 2012 1.6 e-HDI manual.
Przejście z C5 na C4 obyło się bezboleśnie. Komfort podróżowania bardzo przyjemny.
Ciekawe i ładne autko, z dużą przestrzenią.
Prowadzi się bardzo przyzwoicie, nie odczułem dyskomfortu na zakrętach.
Dynamiki nie brakuje, choć fajniej byłoby z 2.0 HDI.
Spalanie po przejechaniu 1.000 km 5,5 litra.
Jak na razie jestem bardzo zadowolony.
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Chęć zmiany na C4 GP 2007-2010
Strasznie dziękuję wszystkim za informacje, teraz tylko gdzie znaleźć przyzwoity egzemplarz. Miałem jeden na oku, komis wystawił, że jest z 2009 a okazuje się, że jest z 2008 czyli wałek.
Podoba mi się bo ma zwykłe zawieszenie, manual, ale to 1.6 HDI, ja raczej celuję w 2.0 HDI.
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Chęć zmiany na C4 GP 2007-2010
I tu będzie potrzebna cierpliwość. Ja kupowałem już 2 sztuki na przełomie 2 miesięcy. Na 1 spadło drzewo kasując go doszczętnie , teraz kupiłem 2 , z opisu i zdjęć wyglądał świetnie jednak już po przejechaniu 1,5 000 km szykuje się do wstawienia do warsztatu.
Komisy to ostateczność. A to ze piszą ze był z 2009 a faktycznie jest 2008 pewnie różnica wygląda od daty 1 rejestracji. _________________
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 Picasso ) Oceń swoje auto - opinie i testy użytkowników
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.