Witam .
Mój citroen C4 Picasso 1,8 16V benzyna dużo pali ok 14 l/100km w trybie mieszanym a kolegi taki sam ok 9l/100 km .
Byłem w serwisie brak błędów auto prawidłowo działa , wgrali mi nowego softa . Teraz zauważyłem że spalanie wzrosło o ok 0,5 l . Jeszcze zauważyłem że spalanie wzrasta im cieplej jest na dworze . Czy ktoś miał podobny problem . co mogę sprawdzić .
Proszę o pomoc
BASTEK
A styl jazdy taki sam? Pokonywane odcinki takie same. Klima. Obciazenie. Tu niektorzy pisza o spalaniu 2.0 hdi na poziomie 6 litrow. Ja ledwo w 12 sie wyrabiam. Ale lubie dynamike i klime. _________________ Maciek
Pomogłem - brawo JA.
Klima chodzi cały czas mam też starszego citoena xsare picasso taki sam silnik też jerzdzę na klimie i tam wychodzi ok 10l /100 . W serwisie powiedzieli że to dużo , jak go kupiłem to palił mniej na tych samych trasach ok 12 l /100 km .
Coś jest nie tak coś przekłamuje tylko nie wiem co ?
To realne zurzycie czy tyle pokazuje komuter? Zalej do pelna zrob ze 200 km i dopelnij. Wtedy wyjdzie ile faktycznie pali. _________________ Maciek
Pomogłem - brawo JA.
Po pierwsze do sprawdzenia ustawienie rozrzadu- w tych silnikach ciezko sie ustawia bez przyrzadow. Nastepnie sprawdzenie dzialania czujnika temp. silnika, najlepiej podpiac tester na zimnym i sprawdzac wskazania przy rozgrzewaniu. Mozna rowniez wymienic na nowy- dosc czesto przeklamuja.
Generalnie powodow podwyzszonego zuzycia paliwa moze byc duzo, czesto zla geometria zawieszenia, zle pracujacy system hamulcowy i wiele innych. Najczesciej jednak problem dotyczy silnika, jego kondycji i ustawienia. Czesto powodem duzego zuzycia paliwa jest rowniez nieszczelny, lub zapchany, uklad wydechowy. Jesli auto uzytkowane jest na krotkich odcinkach, zuzycie rowniez wzrasta z powodu niskiej temp. silnika. Nie nalezy rowniez lekcewazyc stanu termostatu- niedogrzanie silnika powoduje rowniez duzy wzrost zuzycia.
Uzywanie auta niedogrzanego moze rowniez doprowadzic do zapchania katalizatora, ale to objawia sie zmniejszeniem mocy silnika.
Nie jest latwo ustalic przyczyne takiego stanu zuzycia, czesto spowodowane to jest blacha usterka, ktorej wielu mechanikow nie potrafi odkryc. Czesto uzycie analizatora spalin jest najprostsza droga do sukcesu, bo pozwala zawezic pole poszukiwan przyczyny takiego stanu. Zycze powodzenia.
Witam .
Po wielu tygodniach sprawdzeń nic nie znalazłem co może być przyczyną dużego zużycia paliwa.
- rozrząd sprawdzony jest ok
- czujnik temperatury sprawdzony od rozgrzewania się silnika poprzez jazdę ok 30 km jest ok
-geometria jest ok
-hamulce są ok
-układ wydechowy sprawny
-termostat ok
-analizator spalin ok spaliny w górnym przedziale
- sondy podmienione
-czujnik ciśnienia podmieniony
Zaopserwowałem jak miałem podłączonego kompa , że kąt wtrysku skacze powinien chodzić na wolnych obrotach od -0,3 do 0,3 a tu mi nie raz skacze od 0 do 12.0 - nie zawsze
Jak ktoś ma jakieś pomysły to proszę o pomoc
Pozdrawiam Bastek
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 Picasso ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia- układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.