Ta mała część ze sprężynką to tylko plastik do którego (przez który) przechodzi ten cienki drucik. Ten plastik owszem może się poruszać ale jego zakres ruchu to jedynie jakieś 2-3mm (tyle na ile sprężyna mu pozwoli). Tak jak napisałem myślę że to element który ma spowodować że drucik będzie naciągnięty i nie pozwoli mu się zerwać w związku z rozciąganiem lub skracaniem wraz ze zmianami temperatury.
nie mogę dojść zasady działania, wewnątrz są dwa styki u góry czujnika, z jednego pinu drucik idzie w dół , zaczepiony jest na plastik ze sprężynką (pewnie żeby zniwelować rozciąganie i skracanie wraz ze wzrostem i spadkiem temperatury) i wraca do pinu drugiego (czyli te piny są cały czas zwarte przez ten drucik).
Po przekręceniu kluczyka w stacyjce - kiedy zapalają się kontrolki na tablicy rozdzielczej Citroena C5 - przez ten drucik zaczyna również płynąć prąd elektryczny.
zbla76 napisał:
Zapewne ten drucik w czasie normalnej pracy zanurzony jest w oleju....
Kiedy drucik jest zanurzony w oleju, przepływający prąd elektryczny nie ma możliwości nagrzania drutu (spowodowania drastycznej różnicy temperatury).
Kiedy drucik nie jest zanurzony w oleju, przepływający prąd elektryczny powoduje nagły wzrost temperatury tego drutu.
zbla76 napisał:
na jakiej zasadzie następuje pomiar ilości oleju to nie wiem
Pomiar ilości oleju następuje na zasadzie zmian oporności drutu w wyniku zmian temperatury tego drutu (w rozwiązaniu tym wykorzystano prawa fizyki).
zbla76 napisał:
Nie ma żadnego ruchomego elementu w formie jakiegoś pływaka
W tym przypadku nie jest potrzebny pływak, ponieważ kiedy opór elektryczny (suchego i gorącego drutu) przekracza wartość graniczną, system elektronicznej kontroli poziomu oleju sygnalizuje, że poziom oleju w misce olejowej jest za niski (że należy uzupełnić olej silnikowy).
Super, poczułem się nieco jak w szkole (masz pifko
Czyli rozgrzanie drutu powoduje spadek jego oporności odczytywany jako brak oleju, natomiast jeśli nie może się rozgrzać bo jest cały czas w oleju, który go ochładza tzn że jest za dużo oleju i wywala ten błąd?
Kolejny element wyeliminowany, podpiąłem stary czujnik na "sucho" czyli poza miską olejową, sądząc że może tym razem zawoła że oleju za mało. Niestety, wszystko bez zmian. Chyba czas sprawdzić elektrykę...tyllko nie ma kiedy póki co, święta idą
podpiąłem stary czujnik na "sucho" czyli poza miską olejową, sądząc że może tym razem zawoła że oleju za mało. Niestety, wszystko bez zmian. Chyba czas sprawdzić elektrykę...
blybla napisał:
Wysłany: Pią 11 Maj 2018, 17:02
Temat postu: Re: ( Peugeot 508 ) Pomiar poziomu oleju!!!
2.0 hdi zrobiłem reset poprzez odlączenie aku
Kolego zbla76, prawdopodobnie nie zwróciłeś uwagi na informację kolegi blybla zawartą w załączonym przeze mnie wcześniej linku do postu.
Kolega blybla nie dopisał, że zrobił to na zimnym silniku (a "laptopem" można na gorącym).
A czy przy sprawdzaniu na sucho zanurzałeś go dla pewności w oleju?
Nie zanurzałem bo nowy był wkręcony, odpiąłem tylko wtyczkę i przepiąłem do starego, odpaliłem i nic.
Ale chyba źle zrobiłem bo masy tam przecież nie było...skoro te dwa piny są zwarte to chyba masą jest miska olejowa, a sprawdzając na sucho nie dotykał miski, więc przepływu prądu w ogóle mogło nie być.
jutro może mi się uda coś więcej, mam zamiar ten temat rozwikłać
Dołączył: 04 Paź 2019 Posty: 181 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: C4 Pikuś Wielki
Piwa: 24/4
Wysłany: Nie 22 Gru 2019, 22:34
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Błąd czujnika poziomu oleju
Chodziło, mi raczej o zanurzanie go w jakimś podstawionym pojemniku z olejem (nie koniecznie w misce olejowej).
Jak coś to masę kabelkiem sobie "pociągniesz".
No to jestem po kolejnych testach, wykręcanie o trochę z miski olejowej nic nie dało. Wziąłem się za elektrykę i wychodzi mi na to, że po przekręceniu kluczyka nie dostaje napięcia na styki. Czyli szukać trzeba gdzie indziej.
Wziąłem się za elektrykę i wychodzi mi na to, że po przekręceniu kluczyka nie dostaje napięcia na styki.
Kolego, otrzymałeś dotychczas od kolegów i ode mnie dosyć dużą ilość informacji związanych z opornością przewodników. Z Twoich komentarzy i opisu działań, wszystko wskazuje na to, że "elektryka" nie jest Twoją mocną stroną -> inaczej można napisać: nie jesteś jeszcze gotowy.
zbla76 napisał:
Czyli szukać trzeba gdzie indziej.
Kolego zbla76, jestem jak najbardziej za samodzielnym naprawianiem Citroenów C5 przez ich właścicieli, ale jestem też przeciwnikiem wszelkiego rodzaju eksperymentów, naprawiania czegokolwiek "na pałę".
Dziękuję za punkt, który mi postawiłeś w tym poście, chociaż nie do końca się zrozumieliśmy.
Czujnik - typu jak podałeś - pozwala na odczyt trzech przypadków pracy systemu kontroli poziomu oleju:
1) poziom oleju w normie,
2) zbyt niski poziom oleju,
3) czujnik poziomu oleju jest niesprawny.
Dlatego, mam prośbę abyś zostawił temat czujnika poziomu oleju, a po Świętach pojechał do elektryka naprawiającego samochody, w celu skalibrowania systemu (według mnie, masz dobre obydwa czujniki).
Instrukcja użytkowania auta informuje, że kiedy czujnik poziomu oleju jest niesprawny to można jeździć Citroenem C5 - kontrolując poziom oleju silnikowego przy użyciu bagnetu - do czasu profesjonalnej naprawy usterki.
Jeżeli nadal będziesz próbował podłączać i odłączać czujnik poziomu oleju na przysłowiowego "czuja", może to spowodować poważną awarię w systemie sterowania elektronicznego i Citroen C5 zostanie unieruchomiony nie tylko na czas zbliżających się Świąt, ale na pewno do przyszłego roku.
Liczę, że w tym wypadku rozsądek zwycięży nad ciekawością.
Hmm.....doceniam każde uwagi i komentarze, bo każdy z nich może komuś kiedyś pomóc, komuś szukającemu rozwiązania podobnego problemu. Nie wiem czemu wyciągasz wniosek, że próbuję coś na pałę.
- wymieniłem czujnik (chyba to nic złego),
- sprawdziłem stary - czy podłączony bez oleju cokolwiek zmieni w komunikacie na desce,
- wykręciłem czujnik z miski o 1 cm żeby zobaczyć czy zmieni się komunikat na desce (np o zbyt małym poziomie oleju - oczywiście bez uruchamiania silnika)
- sprawdziłem czy w momencie przekręcania kluczyka na czujniku pojawia się napięcie
to chyba nie są działania na pałę i nie bardzo widzę zagrożenie uszkodzenia czegokolwiek takim działaniem. Staram się po prostu przeanalizować informacje jakie uzyskałem z różnych forów apropo podobnego problemu. Póki co na rozwiązanie nie trafiłem.
Co masz na myśli że mam się udać do kogoś w celu skalibrowania ? (kalibracja kojarzy mi się raczej z ustawianiem parametrów, dopasowywaniem do czegoś), a co tam można dopasowywać?
kilka rzeczy już w różnych swoich samochodach naprawiłem...ASR, moduł CIM...itp, a to elektryka jest, właśnie poprzez takie rozmowy, fora czytanie, analizowanie, koszty prawie żadne...i zanim pojadę do mechanika wolałbym sam podziałać - a wierz mi, że nic głupiego nie robię, nie chodzi o kasę, ale o satysfakcję. więc jeśli możesz mi coś dopowiedzieć, nakierować....to chętnie poczytam.
Citroena mam po raz pierwszy ale już jestem zakochany
Masz stary czujnik , więc masz na czym się uczyć
Zmierz czy czujnik ma opór.
Zanuż go w gorącej wodzie i zobacz czy się opór zmieni.
Napięcie czy pojawia się musisz zmierzyć między masą a odpowiednim pinem skoro opór ma decydować o poziomie oleju. _________________ Jak mogie to pomogie.
Posiadam DiagBox-a
Masz stary czujnik , więc masz na czym się uczyć
Zmierz czy czujnik ma opór.
Zanuż go w gorącej wodzie i zobacz czy się opór zmieni.
Napięcie czy pojawia się musisz zmierzyć między masą a odpowiednim pinem skoro opór ma decydować o poziomie oleju.
No więc opór się nie zmienia, nie istotne czy w wodzie ok 20 stopni czy około 100 opór ten sam, około 10 Ohm
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.