Dołączył: 20 Maj 2016 Posty: 1450 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wyżyna Lubelska Posiadane auto: Citroën, C8, Exclusive, 2.2 HDi ML6CL, 2005... i jakieś dwa niemieckie.
Piwa: 84/53
Wysłany: Sro 08 Cze 2016, 22:24
Temat postu:
Ksenony - żarniki i problemy z nimi (rozwiązanie znalezione)
Witajcie koledzy (i koleżanki)!
1. Jakie żarówki powinno się montować do ksenonów? W instrukcji piszą, aby montować D2R, natomiast ktoś (chyba na tym forum) napisał, że to mit jak stąd do Niemiec i trzeba D1S. Co o tym sądzić?
2. Kiedy takowe należy zmienić.? U mnie świecą na coraz intesywnienszy niebieski. Takie jest przynajmniej odczucie, jak się patrzy z zewnątrz. Oświetlają drogę super. Dodam, że nie mam pojęcia, kiedy i czy w ogóle ktoś je zmieniał. Auto ma przejechane 210000 km.
3.Czy też tak macie, że nawet jak najedziecie na "śpiącego policjanta" to już światła się regulują? Ale nie powiem, poziomowanie i doświetlanie - fajne bajery.
Dzięki, pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez Francuz_C8 dnia Nie 15 Paź 2017, 20:50, w całości zmieniany 2 razy
Re: ( Citroen C8 ) Ksenony - żarniki i problemy z nimi (rozwiązanie znalezione)
1. Ja bym powiedział, że D1S. D2R są do ksenonów bez soczewek. Jak w Citroenie C5 pierwszej generacji. Ponadto w spisie żarówek osram również widnieje D1S.
2. Od kiedy jesteś właścicielem? Ogólnie gdy żarniki ksenonowe (w ksenonach żarniki/palniki, nie żarówki) kończą swój żywot, to zaczynają świecić takim różowo/fioletowo/pomarańczowo/czerwonym światłem (ciężko mi określić ten barwę). Często też zaczynają słabiej świecić i bardziej się iskrzą niż świecą. Nowo zamontowany żarnik nie od razu świeci swoją pełną mocą i kolorem. Dopiero po paru tysiącach km albo kilku godzinach świecenia nabierają tych właściwych. Dlatego pytam od kiedy masz auto, bo może ktoś krótko przed tobą wymieniał żarniki, a podczas twojej jazdy już zaczynają dochodzić do swoich właściwych właściwości. Chyba, że jeździsz już długo i dopiero zaczęły zmieniać barwę, to wtedy nie wiem.
3. A tego to już nie wiem bo nie mam C8
Dołączył: 20 Maj 2016 Posty: 1450 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wyżyna Lubelska Posiadane auto: Citroën, C8, Exclusive, 2.2 HDi ML6CL, 2005... i jakieś dwa niemieckie.
Piwa: 84/53
Wysłany: Sro 08 Cze 2016, 23:35
Temat postu:
Re: ( Citroen C8 ) Ksenony - żarniki i problemy z nimi (rozwiązanie znalezione)
kamilq05 napisał:
1. Ja bym powiedział, że D1S. D2R są do ksenonów bez soczewek. Jak w Citroenie C5 pierwszej generacji. Ponadto w spisie żarówek osram również widnieje D1S.
2. Od kiedy jesteś właścicielem? Ogólnie gdy żarniki ksenonowe (w ksenonach żarniki/palniki, nie żarówki) kończą swój żywot, to zaczynają świecić takim różowo/fioletowo/pomarańczowo/czerwonym światłem (ciężko mi określić ten barwę). Często też zaczynają słabiej świecić i bardziej się iskrzą niż świecą. Nowo zamontowany żarnik nie od razu świeci swoją pełną mocą i kolorem. Dopiero po paru tysiącach km albo kilku godzinach świecenia nabierają tych właściwych. Dlatego pytam od kiedy masz auto, bo może ktoś krótko przed tobą wymieniał żarniki, a podczas twojej jazdy już zaczynają dochodzić do swoich właściwych właściwości. Chyba, że jeździsz już długo i dopiero zaczęły zmieniać barwę, to wtedy nie wiem.
3. A tego to już nie wiem bo nie mam C8
Dzięki za odpowiedź. Auto mam od lipca 2014. Kupione z przebiegiem prawie 171 tkm. Wiem, o jaki kolor chodzi. Podobno też lekki zielony oznacza rychły koniec. U mnie to raczej, jak mówiłem, intensywny niebieski. Wychodzi na to, że moje są ok. dzięki jeszcze raz.
Dołączył: 07 Maj 2014 Posty: 428 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa-Ursynów Posiadane auto: Citroen C5 Break II 2.016v + LPG
Piwa: 31/23
Wysłany: Czw 09 Cze 2016, 07:10
Temat postu:
Re: ( Citroen C8 ) Ksenony - żarniki i problemy z nimi (rozwiązanie znalezione)
Pkt 3. To właśnie jest samo pozimowanie. Wyjeżdżając na "śpiącego policjanta" komputer widzie światła świecą za wysoko i robi korektę. To jest w 100% naturalne. Tak sam ją zjezdzasz to światła idę na chwilę do góry, gdy samochód zjeździe to łapią poziom. _________________ Lexia Warszawa - Ursynów
Dołączył: 20 Maj 2016 Posty: 1450 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wyżyna Lubelska Posiadane auto: Citroën, C8, Exclusive, 2.2 HDi ML6CL, 2005... i jakieś dwa niemieckie.
Piwa: 84/53
Wysłany: Sob 11 Cze 2016, 21:48
Temat postu:
Prawa przednia mruga...
Podepnę to pod ten temat, bo po co robić bajzel na forum...
Od 2 dni mam problem z Cytrynowymi światłami (dokładnie prawą przednią lampą). Przestała świecić, tzn. na początku mrugała (loteria - raz działała tak jak zwykle - super, a raz wcale. Pech chciał, że akurat wtedy, gdy zatrzymali mnie Panowie W Niebieskim...), teraz chwilę poświeci i umiera. Zgasisz samochód, postoi 5 minut - działa. Obstawiam przetwornicę, bo żarówki raczej OK (świecą super, kolor poprawny). Denerwuje mnie też fakt, że w serwisie i jak sprawdzałem po trasie, to działały...Jak wy sądzicie? Dużo to kosztuje?
Apropos, lampa była zmieniana (auto po stłuczce), ale prawie 2 lata i 40tkm przejechała...
Dołączył: 07 Maj 2014 Posty: 428 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa-Ursynów Posiadane auto: Citroen C5 Break II 2.016v + LPG
Piwa: 31/23
Wysłany: Sob 11 Cze 2016, 23:58
Temat postu:
Re: ( Citroen C8 ) Ksenony - żarniki i problemy z nimi (rozwiązanie znalezione)
Na początek sprawdź może kostkę która zasila bezpośrednio lampe. Ta w środku klosza. Może po prostu jest luźna i raz łączy a raz nie. _________________ Lexia Warszawa - Ursynów
Re: ( Citroen C8 ) Ksenony - żarniki i problemy z nimi (rozwiązanie znalezione)
Ja bym najpierw zamienił żarniki stronami, żeby je wykluczyć. Jeśli dalej będzie to samo po tej samej stronie, to pewnie przetwornica. A jak po drugiej to żarnik.
Dołączył: 20 Maj 2016 Posty: 1450 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wyżyna Lubelska Posiadane auto: Citroën, C8, Exclusive, 2.2 HDi ML6CL, 2005... i jakieś dwa niemieckie.
Piwa: 84/53
Wysłany: Nie 24 Wrz 2017, 19:52
Temat postu:
Re: ( Citroen C8 ) Ksenony - żarniki i problemy z nimi (rozwiązanie znalezione)
Temat stracił na popularności, ale mimo to czas na małą aktualizację. Po konsultacji z magikiem elektrykiem okazało, się, że to żarniki. Piątkowa wymiana żarnika lewej lampy rozwiązała problem mrugania i gaśnięcia, ale nie obędzie się bez wymiany żarnika z prawej strony. Nie zmieniałem go, bo myślałem, że jeszcze trochę z nim pojeżdżę i nie będzie tak źle, ale jednak nie ma co. Mruga, nierzadko gaśnie. Żarówka to rzeczywiście D1S. Zakupiony został Bosch 4300K. Całkiem przyjemna barwa (fabrycznie bodajże 5700K).
Dołączył: 20 Maj 2016 Posty: 1450 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wyżyna Lubelska Posiadane auto: Citroën, C8, Exclusive, 2.2 HDi ML6CL, 2005... i jakieś dwa niemieckie.
Piwa: 84/53
Wysłany: Nie 15 Paź 2017, 20:47
Temat postu:
Re: ( Citroen C8 ) Ksenony - żarniki i problemy z nimi (rozwiązanie znalezione)
Wymieniłem samodzielnie 2 dni po napisaniu ostatniego postu prawy żarnik. Zajęło mi to dużo mniej czasu, niż pracownikom serwisu (nie sądzę, by lewy wymieniało się trudniej, niż prawy...). Światła działają bardzo dobrze. Znów mogę jeździć (prawie - świeci się błąd poduszek ) bez obaw _________________ Do poczytania:
http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php ZPAwww.francuskie.pl Moje C8
Było fajnie... a potem przekroczył 270 tysięcy :p
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C8 ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.