Dołączył: 17 Maj 2016 Posty: 32 Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin Posiadane auto: Citroen C5 break, 2.0 l. benzyna 136 KM, 2004r
Piwa: 1/3
Wysłany: Czw 19 Maj 2016, 09:00
Temat postu:
Gaz LPG
Witam!
Czy moglibyście się podzielić informacjami na temat polecanych instalacji LPG i warsztatów dobrze je montujących w naszych Cytrynach. Mnie konkretnie interesuje Szczecin, ale myślę, że inni użytkownicy w swoich regionach też chętnie by taki temat pociągnęli. Może założyć specjalny dział/wątek?
Pozdrawiam Solidd.
Dołączył: 01 Mar 2010 Posty: 76 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko Biała Posiadane auto: Citroen 11 CV coupe, silnik poj. 1911cm3, rocznik 1936, kolor czarny
Piwa: 54/2
Wysłany: Czw 19 Maj 2016, 10:45
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Gaz LPG
nie rób wątku dla dystrybutorów zestawów lpg (bo każdy gotowiec to fajans) którzy tu zamieszczą swoje produkty jako polecane a będzie to najgorszy syf albo zareklamuje się pan henio który robi wrzuty do kapitalnej poprawki i będzie się zachwalał jako zadowolony klient
nie ma czegoś takiego jak instalacja, wtryski to jedno, reduktor to drugie a sterownik coś jeszcze innego, najlepsze wtryski to polskie barracudy, najlepszy reduktor produkuje KME a najlepszy sterownik do citroena to taki który ma wbudowany emulator poziomu paliwa, taki który samoczynnie potrafi regulować mieszankę w oparciu o korekty sterownika silnika, który potrafi samoczynnie skasować wybrane błędy silnika. Te wszystkie rzeczy ogarniają flagowe (a nie najtańsze) sterowniki Stag czy Tech ale nie tylko one.
jedyne co możesz przeczytać na tym forum cytuję od razu: "mam brc i jestem zadowolony" wtedy czytelnik jedzie do gazownika i mówi chcę brc, gazownik pod wąsem mruknie ....brc? poje...ło go?... ale dobra montujemy i już niedługo po założeniu jednak nie jest zadowolony
W mojej siedzi gaz założony jeszcze w ASO czyli jest od nowości.Wszystko na częściach Landi Renzo.Instalacja bezawaryjna i bardzo trwała.W chwili obecnej to najdroższa instalka.
Ecu to Omegas a wtyski MED.Jedyna ich wada to głośna praca. _________________
najlepsze wtryski to polskie barracudy, najlepszy reduktor produkuje KME Te rzeczy ogarniają flagowe (a nie najtańsze) sterowniki Stag czy Tech
Muszę się zgodzić z kolegą malgrek.
Ja osobiście mam BRC SQ24 MY11, auto jeździ normalnie, ale następnym razem założyłbym STAG-a na barracudach i KME. Cena identyczna jak BRC ale.................. .
Jest w Szczecinie facet, który zakłada właśnie Stag na tych komponentach, mój kolega już drugi samochód u niego robił i jest co najmniej mega zadowolony. Gość zakłada na końcu ulicy Dąbrowskiego w stronę Pomorzan. Z ulicy Kolumba trzeba skręcić pod wiadukt i zaraz za wiaduktem pierwsza w prawo.
Dołączył: 25 Lis 2012 Posty: 260 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdynia Posiadane auto: Citroen C5 III sedan 2,0 Pb/LPG 2009
Piwa: 29/1
Wysłany: Czw 19 Maj 2016, 22:34
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Gaz LPG
Potwierdzam wypowiedz kolegi machony79 Tez mam serwisowo zamontowana instalacje LandiRenzo . Przejechane na niej jest juz ponad 198000 i instalacja sprawuje sie idealnie . Jedyny wydatek jaki z nia mialem to wymiana wtryskiwaczy przy 155000 choc gazownik mowil ze mozna bylo jeszcze na niej pośmigać . Auto pali w miescie przy klimie 13 l gazu w trasie przy bardzo spokojnej jezdzie 9,5 l gazu a przy jezdzie baaaardzo dynamicznej i predkosciach autostradowych potrafi zjesc 14 l gazu . jestem z tej instalacji bardzo zadowolony . W poprzednim aucie mialem instalacje KME na wtryskach Magick i byla to duzo gorsza instalacja.
Dołączył: 17 Maj 2016 Posty: 32 Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin Posiadane auto: Citroen C5 break, 2.0 l. benzyna 136 KM, 2004r
Piwa: 1/3
Wysłany: Czw 19 Maj 2016, 22:36
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Gaz LPG
Wielkie dzięki kolego __Robert__. Jak będę gotowy do założenia gazu to na pewno go odwiedzę. Póki co muszę się uporać z szarpaniem podczas jazdy bo to zadecyduje o tym, czy warto w ten pojazd inwestować. A ten serwis na Hrubieszowskiej to jesteś pewien? Przejeżdżałem tamtędy dzisiaj. To jakiś garaż, Nawet się nie zatrzymałem. Może źle trafiłem?
Chociaż nie znam się na producentach komponentów do instalacji gazowej, to ta konfiguracja, którą podałeś, brzmi obiecująco.
Po wyczyszczeniu egr, będę miał ochotę na leksję... Co ty na to?
Pozdrawiam Solidd
Dołączył: 06 Kwi 2016 Posty: 84 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk Posiadane auto: Fiat Tipo SW 1,4 95 kuca
Piwa: 2/7
Wysłany: Pon 23 Maj 2016, 21:11
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Gaz LPG
malgrek napisał:
nie rób wątku dla dystrybutorów zestawów lpg (bo każdy gotowiec to fajans) którzy tu zamieszczą swoje produkty jako polecane a będzie to najgorszy syf albo zareklamuje się pan henio który robi wrzuty do kapitalnej poprawki i będzie się zachwalał jako zadowolony klient
nie ma czegoś takiego jak instalacja, wtryski to jedno, reduktor to drugie a sterownik coś jeszcze innego, najlepsze wtryski to polskie barracudy, najlepszy reduktor produkuje KME a najlepszy sterownik do citroena to taki który ma wbudowany emulator poziomu paliwa, taki który samoczynnie potrafi regulować mieszankę w oparciu o korekty sterownika silnika, który potrafi samoczynnie skasować wybrane błędy silnika. Te wszystkie rzeczy ogarniają flagowe (a nie najtańsze) sterowniki Stag czy Tech ale nie tylko one.
jedyne co możesz przeczytać na tym forum cytuję od razu: "mam brc i jestem zadowolony" wtedy czytelnik jedzie do gazownika i mówi chcę brc, gazownik pod wąsem mruknie ....brc? poje...ło go?... ale dobra montujemy i już niedługo po założeniu jednak nie jest zadowolony
Zależy kto czego oczekuje i kto ile jeździ. Gadasz głuoty jak "Pan Henio". Biorąc cokolwiek z kitów dystrybuowanych od Czakramu czyli BRC/Lovato/Land masz specyficzną gwarancję. I jak jeździsz jak np. Ja 200-400km/dziennie na LPG to jest ważne. Dlaczego? Bo u każdego producenta komponentów coś się czasem gibnie. Najczęściej są to wtryski. Czy paproch jakiś z montażu/Wada fabryczna/Zużycie/Obojętnie - jest awaria - jesteś gdziekolwiek w PL do punktu Czakramu i ZAZWYCZAJ mają komponent na miejscu jak nie to obdzwaniają najbliższe i Ci wymieniają. 1-2h w plecy i śmigasz dalej. Nie zasuwasz 2 tyg. na benzynie bo muszą wysłać do producenta na reklamację itd. Raz przyoszczędziłem na Barracudach i 3 tygodnie na benzynie zasuwałem Barracudy też mają wzloty i upadki. Więcej montowali Hanek, później hanki się zepsuły Barracudy podciągneły. Jednak niezmiennie od kilku lat za najlepsze wtryski są uważane Keihiny które występują również w zestawach Prins'a - uważane za najlepiej dobrane ZESTAWY nawet na forach LPG.
Więc nie mierzmy wszystkich swoją miarą Moja Cytryna C5 X7 ma Sequenta 32 sparowanego po OBD (montowana w lutym tego roku, z demontażem kolektora itd. itp.) i tylko filtry. Idąc Twoim tokiem rozumowania we flotach też by na składakach robili LPG co by było kilka złotych taniej, a zestawy nie miałyby racji bytu. Nie tyle instalka jest ważna co kompetentny gazownik. Nawet nie wiecie jak trudno w Pomorskim znaleźć zakład gdzie ściągają kolektor do montażu
Dołączył: 01 Mar 2010 Posty: 76 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko Biała Posiadane auto: Citroen 11 CV coupe, silnik poj. 1911cm3, rocznik 1936, kolor czarny
Piwa: 54/2
Wysłany: Wto 24 Maj 2016, 07:58
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Gaz LPG
Sorry zenuś ale najlepsza na świecie barracuda dla której 100.000km to żadne wyzwanie to cena 72zl za wtrysk i 10 minut roboty pod blokiem a nie 2godz u gazownika jak piszesz. Druga sprawa dot demontażu kolektora to też [cenzura] piszesz bo akurat x7 ma kolektor plastikowy i przy wierceniu wychodzi jeden dlugi wiór więc nie ma sraczki, demontujemy kolektor metalowy żeby metalowe paprochy wpadając nie ozdobiły cylindrów silnika ale zwykle wystarczy kolektor odsunąć od silnika i osłonić.
Smuty piszesz też o minikitach bo nawet markowe mają słaby element i w doborze części masz mieć pominięty taki slaby element, gwarancje masz na każdy zakup ale reduktory czy wtryski są nader często zwracane na gwarancji, o to chodzi żeby co 20-30tys bujać się z wtryskiem czy reduktorem bo kopyta wyszły? Zwrot barracudy lub reduktora kme to raczej incydent i dlatego polecam, raczej jesteś dostawcą minikitów a z twojej gadki wynika że tak a śmieciarzy wciskających ludziom swoje brc itp syfy to chyba ktoś finansuje, ile płacicie za opinię pochlebną dla brc? Ze 30gr za wpis? To sie trzeba uwijac.
Dołączył: 17 Maj 2016 Posty: 32 Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin Posiadane auto: Citroen C5 break, 2.0 l. benzyna 136 KM, 2004r
Piwa: 1/3
Wysłany: Wto 24 Maj 2016, 15:10
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Gaz LPG
Panowie, tylko bez jadu. Wasza dyskusja przypomina spór o to co lepsze benzyna czy diesel. Pokrajać by się dali każdy broniąc swoich upodobań. Zakładając ten wątek miałem nadzieję, że ktoś bardziej doświadczony w zagazowywaniu cytryn udzieli praktycznych rad nowicjuszom takim jak ja. A tu walka na noże! Oczekiwałem informacji na przykład takich: Na gazie przejechałem tyle a tyle kilometrów, reduktor mam taki a taki, wtryski podobnie, montowałem u pana x, jestem zadowolony ponieważ.... . Nie jestem zadowolony bo... .Następnym razem zmieniłbym to a to...
PS Sorry, człowiek nie czuje jak mu się rymuje.
Dołączył: 06 Kwi 2016 Posty: 84 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdańsk Posiadane auto: Fiat Tipo SW 1,4 95 kuca
Piwa: 2/7
Wysłany: Wto 24 Maj 2016, 17:04
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Gaz LPG
malgrek napisał:
Sorry zenuś ale najlepsza na świecie barracuda dla której 100.000km to żadne wyzwanie to cena 72zl za wtrysk i 10 minut roboty pod blokiem a nie 2godz u gazownika jak piszesz. Druga sprawa dot demontażu kolektora to też [cenzura] piszesz bo akurat x7 ma kolektor plastikowy i przy wierceniu wychodzi jeden dlugi wiór więc nie ma sraczki, demontujemy kolektor metalowy żeby metalowe paprochy wpadając nie ozdobiły cylindrów silnika ale zwykle wystarczy kolektor odsunąć od silnika i osłonić.
Smuty piszesz też o minikitach bo nawet markowe mają słaby element i w doborze części masz mieć pominięty taki slaby element, gwarancje masz na każdy zakup ale reduktory czy wtryski są nader często zwracane na gwarancji, o to chodzi żeby co 20-30tys bujać się z wtryskiem czy reduktorem bo kopyta wyszły? Zwrot barracudy lub reduktora kme to raczej incydent i dlatego polecam, raczej jesteś dostawcą minikitów a z twojej gadki wynika że tak a śmieciarzy wciskających ludziom swoje brc itp syfy to chyba ktoś finansuje, ile płacicie za opinię pochlebną dla brc? Ze 30gr za wpis? To sie trzeba uwijac.
Jak już wspomniałem... Dla niektórych ważny jest czas przy ewentualnej reklamacji. No ale wiemy, że w domu na półce trzymasz zapas wtrysków, reduktorów itd. jak wszyscy zresztą, bo może kiedyś coś walnie. W hurtowni LPG pracujesz i masz dostęp do danych czego i na ile są zwroty. Wszystko się psuje. Nie ważne czy bardziej czy mniej markowe. Co do kolektora nie będę dyskutował, bo zapewne wiesz jak PRAWIDŁOWO wywiercić otwory w kolektorze, wiesz pod jakim kątem ma być nawiercony. Więc na 100% bez wyciągnięcia go z cytryny z zachowaniem "sztuki" byś nawiercił. No chyba, że w 2.0 jakoś inaczej to wygląda niż w 1.8. Wtedy honor zwracam.
Samochodu "pod blokiem" nie naprawiam więc zwyczajów nie znam. Każdy szanowany gazownik powie Ci, że kolektor nie tylko ze względu na opiłki się ściąga - a nie "odsuwa". No chyba, że pod blokiem cegłami, szmatami i patykami go tam usztywnisz do "wiercenia na tawot". Tak samo, jak założy Ci lpg i zestroi na czym chcesz tak długo puki nie będzie przeciwwskazań aby to śmigało. Klient wybiera półkę - co chce i ile planuje jeździć. Za reklamę nikt mi nie płaci wspomniałem istotny dla mnie szczegół jakim jest gwarancja. 90% ludzi wybiera składaki, ze względu na cenę, nie ponadprzeciętną trwałość, bo w tej samej półce cenowej jakość jest bardzo podobna. Reszta to ludzie, którzy mają jakieś ciekawe silniki, które wymagają bardzo dużej precyzji doboru komponentów - np. kwestie podciśnień w uturbionych silnikach Saab'a. Aczkolwiek z wieloma aspektami KIT'ów się zgodzę bo jak poszperasz w internecie i znajdziesz manual montażowy np. od BRC/Lovato to wstyd patrzeć na techniki "wiercenia na tawot/odkurzacz" bądź różne takie inne ciekawostki. Podajże autoryzowane punkty Prins'a mają obowiązek ściągać. No ale Prins swoje kosztuje.
Potem ludzie płaczą, że LPG to syf, że gniazda zaworów im popadały po 50 tyś. km., cewka zapłonowa dużo szybciej pada... Pan "gazownik", co w stodole pod blokiem montował, kolektor "odsunął" do wiercenia, każdy otwór pod innym kątem na klej do gwintów i na oko ustawiał bo otwory mu się jakieś duże wywierciły. No i sygnał obrotów pod cewkę oczywiście podpiął bo najłatwiej. Mapy ustawiać nie trzeba, bo jest autostrojenie. Klik i działa. Check engine nie wyskoczy bo sterownik sparowany po obd kasuje błąd ubogiej mieszanki.
Tobie kolego ktoś płaci za reklamę Barracud i promowania montażu w stodołe/pod blokiem, "bo taniej".
Reasumując - jak ktoś chce montować LPG i Pan majster prawi, że na 8 auto przyprowadzić, a na 15 można odebrać to szybko uciekać, bo nie ściąga kolektora, nie stroi auta po montażu! Fizycznie nie jest w stanie zdążyć. Na instalce lpg nie warto oszczędzać, bo ona i tak na siebie zarabia. Oszczędność jest jeszcze większa jak nic w rezultacie się nie posypie po 50/100tyś km.
Więcej nie dyskutuje w temacie, bo po za agresją werbalną ktoś nie ma nic konstruktywnego do dodania.
Solidd napisał:
Panowie, tylko bez jadu. Wasza dyskusja przypomina spór o to co lepsze benzyna czy diesel. Pokrajać by się dali każdy broniąc swoich upodobań. Zakładając ten wątek miałem nadzieję, że ktoś bardziej doświadczony w zagazowywaniu cytryn udzieli praktycznych rad nowicjuszom takim jak ja. A tu walka na noże! Oczekiwałem informacji na przykład takich: Na gazie przejechałem tyle a tyle kilometrów, reduktor mam taki a taki, wtryski podobnie, montowałem u pana x, jestem zadowolony ponieważ.... . Nie jestem zadowolony bo... .Następnym razem zmieniłbym to a to...
PS Sorry, człowiek nie czuje jak mu się rymuje.
Polecanego gazownika znajdziesz na lpg-forum. Pewnie będzie drożej niż u "Henia", termin za 3 tygodnie i auto zostawić trzeba na dwa dni. Ale warto.
Gaz KME. Przejecahne na gazie już ok 40 tysięcy.
Informuje o przeglądach, błędach itd....
Pełen bak jakieś 56 - 58 litrów, wchodzi realnie 51.5.
Tankowanie baku to od ok 70 zł (na taniej stacji) do 110 na drogiej stacji). Średni koszt 100 zł.
Po regulacji na baku przejadę jakieś 520-540 km na trasie autostradowej. Przy prędkości ok 120km. Przy 150/h starcza na ok 460 km.
W cyklu mieszanym jakieś 450-480km.
W terenie MOCNO górzystym (góra, dół, góra) pełen bak to jakieś 420 km.
W górach spalanie czasem głupiało bo gaz jak wiadomo podlega rozszerzalności względem ciśnienia a w górach potrafiło się zmieniać co kilometr jak zjechało się z górki aż uszy zatykało.
Średnio spala ok 10.5 litra gazu.
Silnik 1.8 skrzynia manual 5 biegów
Podbijam temat bo chcę założyć gaz do mojej cytrynki c8 2.0. Mam ciekawie wyglądającą ofertę od http://autkogaz.szczecin.pl/ i byłem u nich już ze 2 razy. Wszystko wygląda sensownie, widzę ,że robią tam auto za autem. Jakieś konkrety o tym warsztacie? Przyznam, że mi tez pasują bo blisko mieszkam i nie chce mi się jeździć i szukać nie wiadomo gdzie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.