Muszę kupić cewkę do 2.0 benzyny i chciałbym zasięgnąć rady czy jakąś konkretną markę polecacie?
Np. oryginał czy zamiennik z Valeo? Na pewno nie zakupie czegoś no name, a więc jeśli ktoś ma jakieś doświadczenie to proszę o opinię. Na allegro znalazłem coś takiego:
Rok temu u siebie montowałem cewke Valeo i działa jak na razie bez problemu. Tylko coś drogo znalazłeś. Ja kupiłem za niespełna 250zl. A Ty 317 zł ? _________________ Lexia Warszawa - Ursynów
A jak jest ogólnie z trwałością tych cewek Valeo? Wytrzymują parę lat czy padają częściej? Czy dobre i sprawdzone BERU albo DENSO robi też cewki do c5 bo z tego co szukałem wynika że nie? Znalazłem jeszcze NGK i na taką się chyba skuszę.
a to zależy z tą trwałością, bo np jak założysz lpg i monter podłączy plusa instalacji pod cewkę to już ciułaj pieniądze na nową, jazda na zdychających świecach też przeciąża cewkę. cewka bez powodu sama nie zdycha
Zdarzają się wady fabryczne - tak było z sławnymi cewkami Sagem w Renaultach, padały na potęgę. Ale myślę ,że wine za przyśpieszone zużycie cewek ma sama ich konstrukcja (dodatkowo w jednym module). Cewka leży na silniku, bezpośrednio połączona z świecami ,bez przewodów i bardzo mocno się nagrzewa. To na pewno skraca jej żywotność.
Mam taki nieco dziwny problem, otóż autko mi troszkę dziwnie pracuje na wolnych obrotach ( błędów brak ), podejrzewam cewkę, może już słaba jest. Wymieniłem świeczki, jest nieco lepiej, ale do ideału brakuje.
Chcę zainwestować w cewkę zapłonową, czy brał ktoś zamiennik?
Jakie są napięcie dla 1 i 2 rzędu? Jak będą takie same to warto się przyjrzeć przedłużki idące od cewki do świeć, bo tam są sprężynki i spróbować wydłużyć na sam początek.
A jak będzie znaczna różnica w napięciu tolerancji dla 1 i 2 rzędu to cewka może już słaba i nie wiem czy będzie sens szukać zamiennik czy zamienić na taki sam jaki masz co bym bardziej proponował wybrać drugą wersję, bo nie każdy podejdzie zamiennik do Twojego auta zwłaszcza, że posiadasz instalację gazową.
Robert, powinieneś mieć z poziomu lexii w paramentach napięcie cewki, bo tak zmierzyć jest trudniej i tutaj diagnoskop specjalny trzeba mieć, tak więc pozostaje komputer diagnostyczny.
Ps.
Jak masz na podstawie vin veleo to tylko takie kupuj oryginał, bo wstawianie innej firmy szwankują i nie wiem czym jest to z powodowane nie wnikam już w szczegóły. _________________ http://citroen.auto.com.pl/forum/regulamin.php
Regulamin to nie wróg, a przyjaciel który uchroni Ciebie przed kwarantanną.
W tej chwili mam zamontowaną Valeo, pewnie siedzi od nowości bo są znaczniki na cewce i na wtyczce, wiec pewnie ma dość. A ponadto jak się silnik mocno rozgrzeje to autko robi żabki ( szarpie ) przy ruszaniu. Na zimnym silniku nie ma tego objawu. Dzisiaj pewnie kupię cewke VALEO, koszt niestety ponad 500 PLN.
W ogóle to myślę go sprzedac i przesiąść się na diesla, co myślisz na ten temat, jak sie Twoje maszyny sprawują?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.