Jak sprawdzić czy czeka mnie remont silnika czy głowicy
Zakupiłem Citroena Berlingo 1,4 8V z wadą którą chciałbym usunąć .
Samochód kiedyś posiadał instalacje gazową .
Silnik nierówno pracuje, ma spore różnice w kompresji ( 11/11/9/12), ma wysokie spalanie i czuć wyraźnie opary niespalanej benzyny.
Aby go przeprowadzić wlałem 10 litrów benzyny które zniknęło po przejechaniu 40km za samochodem ciągnęła się zasłona dumna a silnik prykchał, kichał i co chwile stawał.
Silnik nie bierze oleju, nie ucieka płyn chłodniczy, świece po mojej 40 kilometrowej jeździe były czarne, okopcone.
Przez poprzedniego właściciela zostały wymienione: czujnik położenia wału , silnik krokowy, świece, przewody oraz olej z filtrem.
Ja za to do sprawdzenia podmieniałem sondę lambda, oraz komputer sterujący wymontowany od w pełni sprawnego Peugeota Partnera 1,4 8V
Moje prace rozpocząłem od dolania do oleju silnika uszlachetniacza a do benzyny płyn czyszczący wtryski, efekt, brak widocznego dymienia, świece wyraźnie w lepszym stanie nawet jedna robi się beżowa pozostałe 3 niestety jeszcze ciemne ale już nie okopcone.
Po przejechaniu kolejnych 100 km zużycie paliwa zmniejszyło się do 15 l co i tak jak na ten silnik jest zdecydowanie za dużo.
Wiem, że wypalone zawory głowicy powodują że silnik będzie mieć słabą kompresje, co jest równoznaczne z nierówną praca silnika ale zanim zdejmę głowice chciałbym sprawdzić czy czeka mnie naprawa głowicy czy też potrzebny jest poważniejszy remont z wymianą tłoków, pierścieni, itp.
Od poprzedniego właściciela samochodu który prawdopodobnie został zniechęcony do ponoszenia dalszych wydatków nie uzyskałem żadnej wiedzy na temat rozrządu.
Na koniec moje pytanie jak sprawdzić w garażowych warunkach ale bez zdejmowania głowicy czy za te wszystkie niedomagania odpowiadają zawory.
Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 718 Skąd jesteś (miejscowość / region): Duisburg Niemcy Posiadane auto: Citroen C5 2.2 hdi 2001r.
Piwa: 76/36
Wysłany: Sob 09 Kwi 2016, 11:25
Temat postu:
Re: ( Citroen Berlingo ) Jak sprawdzić czy czeka mnie remont silnika czy głowicy
Zanim podejmiesz jakiekolwiek dzialania z naprawa wymien czujnik temperatury silnika, albo jeszcze lepiej sprawdz testerem jaka temperature widzi sterownik. Choroba tych silnikow jest zanizajacy temp. czujnik, przez co bardzo wzrasta zuzycie paliwa. Silnik odpala dobrze na zimno, przy cieplym trzeba dluzej krecic, i kopci przy przegazowaniu na czarno.
Te wartosci cisnienia nie powinny miec duzego znaczenia na zuzycie paliwa.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen Berlingo ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.