Chciałbym kupić sobie C5 III w benzynie. Jestem zielony w motoryzacji/mechanice i dlatego potrzebuje cennych rad.
Nie wiem, czy decydować się na (2011r): 1.6 THP, czy 1.6 VTi , czy może troszkę starszy model z silnikiem 2.0i.
Zależy mi na C5 w kombi i z automatyczną skrzynią biegów (mam nadzieję, że nie ma z nią dużych problemów).
Niestety moje wymagania bardzo ograniczają liczbę ofert
Moglibyście się wypowiedzieć/podsumować na temat silników benzynowych w C5. Wady, zalety, awaryjność, opłacalność... Ciężko znaleźć takie podsumowanie, będzie dla potomnych
Wiem, że w THP jest problem z łańcuchem rozrządu (rozciąga się). Wystarczy raz wymienić rozrząd, czy trzeba co xxxx km? Coś jeszcze poważnego się dzieje w takim silniku?
Nie chciałbym wpakować się w problemy z silnikiem i z automatyczną skrzynią...
2.0i - jeżdżę na tym silniku łącznie od 2001r. najpierw w MkI 2001, od 2008 w MkIII. Obecnie to już trochę archaiczna konstrukcja, ale sprawdzona. Moc prawie wystarczająca. W MkII i III dołożono zmienną fazę na wałku ssącym, która nie sprawia problemów. Silnik jest trochę głośny, ale ma taki przedział między 80-110 km/h na V biegu kiedy się układa i mało go słychać. W mieście na niskich biegach i powyżej 110 km/h hałasuje. Lekko traktowany spali w trasie 6,8 litra, zwykle powyżej 7 litrów. A w mieście to pewnie 11-12 litrów. Na pewno nie wkręca się tak aksamitnie na obroty jak nowe konstrukcje, ale też wołem nie jest. Ma dużą zaletę, że jest sprawdzony i praktycznie się nie psuje. Nie ma dwumasowego koła ani turbiny, ani nawet wymiennego filtra paliwa. Rozrząd wymieniłem w nim sam, krok po kroku wg instrukcji, mimo że robiłem to pierwszy raz w życiu. Dostęp do świec, filtrów i innego osprzętu dobry, nic nie jest poupychane. Ma EGR - ani w jednym ani w drugim aucie czyli w sumie 15 lat nie zaglądłaem tam - nie było potrzeby. W MkIII ma jeszcze pompę powietrza wtórnego. Jest gumowo-metalowe koło napędu paska osprzętu, podobno może się rozwulkanizować ale nie spotkałem się z tym. Oleju nie biorą. Głowice nie pękaja, uszczelki się nie wypalają. Nie wiem jak chodzi z automatem - manualna skrzynia stosowana z tym silnikiem jest głośna, hałas z niej jest bardziej słyszalny niz silnik.
On chyba nie ma GER-a. Mój na pewno nie ma.
Co do spalania, to oczywiście zależy od nogi. Jak się postaram to w mieście spali mi poniżej 12l LPG, komputer "benzynowy" pokazuje 10l z małym haczykiem.
Dołączył: 01 Mar 2010 Posty: 76 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko Biała Posiadane auto: Citroen 11 CV coupe, silnik poj. 1911cm3, rocznik 1936, kolor czarny
Piwa: 54/2
Wysłany: Pią 08 Kwi 2016, 07:14
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Jaki silnik - benzyna
nie kupuj c5 nowszego niż 2010 jeśli nie chcesz diesla, bo silniki 2.0i skończyły się od tamtej daty.
co do automata to co 100.000 siadają dwa elektrozawory które kosztują 100zł sztuka i da się to wymienić pod blokiem, wymieniając trzeba zlać i wlać ale już nowy olej do skrzyni to kolejne 100-200zł i co te 100.000km skrzynia wymaga tylko tyle.
No właśnie słyszałem, że diesly są dobre, ale na co dzień będę robił bardzo krótkie odcinki w korku... Silnik diesla nie zdąży się nawet nagrzać. Nie mówiąc o wypalaniu filtra cząstek stałych itd itp. Dlatego właśnie szukam benzyny i decyzji raczej nie zmienię
Jeśli chodzi o skrzynie, to dziękuje za pod podpowiedź
Piszecie o silnikach 2.0i do 2010r, czyli przed liftem.
Ktoś może wypowiedzieć się na temat silników 1.6? Były przed 2010r i po.
Dołączył: 01 Mar 2010 Posty: 76 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsko Biała Posiadane auto: Citroen 11 CV coupe, silnik poj. 1911cm3, rocznik 1936, kolor czarny
Piwa: 54/2
Wysłany: Pią 08 Kwi 2016, 10:05
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Jaki silnik - benzyna
Od 1,6thp kolego to internet się gotuje pod względem mechanicznie złych opinii, nie ruszaj tego.
Diesla też by nie brał bo katalogowo pali tylko ok 2 l mniej niż benzyna a korelacja ceny np 1szt wtrysku w aso tj ok 300zł za benzynowy i ok 1.600 za dieslowski chyba daje wyobrażenie ile bardziej kosztowny jest diesel w naprawach, dodajmy sobie do diesla min 2.500 za koło dwumasowe (plus robota), 2.500 za turbinę i sztuczki z fapem, płynem do fapu to lepiej zagazować benzynę i już diesel wychodzi drożej za każde przejechane 100km nawet za samo paliwo a o naprawach już szkoda gadać. ( 1 wtrysk gazowy kosztuje ok 70zł, reperaturka reduktora gazu ok 100zł, filtry po ok 15zł i raz na 10 lat nowa butla za ok 300zł)
Od 1,6thp kolego to internet się gotuje pod względem mechanicznie złych opinii, nie ruszaj tego.
Diesla też by nie brał bo katalogowo pali tylko ok 2 l mniej niż benzyna a korelacja ceny np 1szt wtrysku w aso tj ok 300zł za benzynowy i ok 1.600 za dieslowski chyba daje wyobrażenie ile bardziej kosztowny jest diesel w naprawach, dodajmy sobie do diesla min 2.500 za koło dwumasowe (plus robota), 2.500 za turbinę i sztuczki z fapem, płynem do fapu to lepiej zagazować benzynę i już diesel wychodzi drożej za każde przejechane 100km nawet za samo paliwo a o naprawach już szkoda gadać. ( 1 wtrysk gazowy kosztuje ok 70zł, reperaturka reduktora gazu ok 100zł, filtry po ok 15zł i raz na 10 lat nowa butla za ok 300zł)
[url]
Kolo dwumasowe kosztuje ok. 1000 zl. Nie trzeba serwisowac samochodu w Aso to bedzie taniej.Wiec nie przesadzajmy z cenami.[/url]
A to mnie zaskoczyliście. Przez lata byłem przekonany, że mam EGRa i do tego niezawodnego, bo nigdy nie dawał oznak awarii. I z tego powodu nawet nie próbowałem go zlokalizować. Dzięki za info, bardzo mnie ucieszyła ta informacja.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.