Witam odnawiam temat, czy ktoś uporal sie z przypadłościa szarpania przy dodawaniu gazu i jego ujmowania, czy ktoś wymieniał egr i objawy ustąpiły, u mnie komputer zadnych błędów nie pokazuje odlaczalem egr i przepływomierz i auto zachowuje sie tak samo, jedynie po odlaczeniu egru i przeplywki i po podlaczeniu programu delphi komputer pokazuje beledy zwiazane z odłączeniem tych podzespołów ale szatpania caly czas występują probowalem jezdzic z komputerem i odczytywac parametry ale niestety nie posiadam dostatecznej wiedzy i nic mi nie mowia, chce zaznaczyc ze wcześniej bylem u elektromechanikow którzy tez nic mi specjalnego nie doradzili tez podejrzewają egr ale nie sa pewni bo jak twierdza ze parametry nic nie mówią dlatego jezeli ktos sie uporal z ww opisana przypadłościa to proszę o rozwiązanie pozdrawiam
Dołączył: 15 Lip 2014 Posty: 172 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: 607 3.0 v6 4Hp20 sed/ C5 (X7) 2.0HDi AM6 kom
Piwa: 4/9
Wysłany: Wto 12 Lip 2016, 12:25
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Szarpnięcia przy dodaniu gazu
U siebie problem nadal mam, ale być może bardziej wyczuwalny niż wcześniej.
Nie mniej osąd niekoniecznie będzie miarodajny bo jeszcze zmieniałem ustawienia elektrozaworów w skrzyni więc i ona może mieć wpływ. Dodatkowo nie jest ona pierwszej świeżości więc sama z siebie wcześniej też coś mogła mieszać (zapinanie elektrozaworów przy hamowaniu silnikiem).
Na wymianę EGRa nie mogę się zdecydować, ale nie testowałem odpinania ani zaślepiania.
Nie mniej miałem błąd z nim związany jako przejściowy że zablokowany - więc skoro teraz już pojawia się na liście błędów (niby jeszcze nie stałych ale jednak) to raczej to on, tym bardziej że jak wspomniałem wydaje mi się że jest gorzej niż dawniej.
Czyściłem dziada 2x ale nie przypominam sobie żeby wtedy po czyszczeniu było o wiele lepiej...
A więc mam podejrzenia związane ze skrzynią i też mi jest szkoda 500zł jeśli to nie będzie to, dodatkowo mam minimalne luzy na półośkach więc to też powoduje "luzowania" i pewnie lekkie szarpnięcia...
witam dziękuje za odpowiedź szkoda ze pozostali forumowicze, którzy zakładają tematy rozwiążą problem i nie podzielą się ja mam skrzynie manualną, dwumase wymieniał poprzedni właściciel wiec u mnie raczej problemy ze skrzynią i ze sprzegłem odpadają, też mi szkoda wydać ponad 600zł na egr nie wiedząc czy to na pewno on, bo u mnie komputer nie pokazuje żadnych błędów związanych z nieprawidłowością pracy egr, komputer pokazał błąd tylko wtedy jak go odłączyłem ale po skasowaniu i jeżdżeniu przez około dwa tygodnie do elektromechanika co drugi dzień wymuszając hamowanie silnikiem komputer nic nie pokazał:/ trochę mnie to irytuje bo nie lubię jak w aucie jest coś nie tak i odczuwam lekki dyskomfort, bo jazda citroenem c5 nawet ze standardowym zawszeniem to wg mnie sama przyjemność jeżeli chodzi o wygodę ale jednak jest to coś..., co wszystko psuje:), niestety w mojej okolicy nie mogę znaleźć warsztatu który zna bolączki aut francuski, najlepiej wymienić połowę podzespołów, ale i tak gwarancji nie dadzą:/
Dołączył: 02 Maj 2013 Posty: 5 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bielsk Posiadane auto: citroen c5 2.0 HDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 27 Lip 2016, 11:17
Temat postu:
Układ napędowy c5 kombi.
Witam kolegów. Od pewnego czasu mam problem ze swoją cytrynką c5 kombi 2003/2004. 2.0 HDI 109 KM. A mianowicie: przy przyspieszaniu neco gwałtowniejszym głównie na 4 i 5 biegu wchodzi w rezonans, szarpie całą karoserią. Przy bardzo płynnym przyspieszaniu dużo mniej odczuwalne. Co jest tego przyczyną i w jaki sposób można by to usunąć. Samochód był u mechanika na wymianę sprzęgła ponieważ już ciągneło. Myślałem nawet, że może po wymianie sprzęgła to ustąpi, ale nic z tego. Mechanik zauważył delikatne bicie lewej, krutkiej półosi. Wymieniliśmy na nową. Nadal drży przy przyspieszaniu. Mechanik, zawiedziony tak jak i ja, twierdzi, że to już tylko skrzynia biegów, mechanizm różnicowy. Co o tym sądzicie? Czy już szukać używanej skrzyni? No i tu kolejne pytanie- jakiej: po VIN-ie to ML5C. Po tym oznaczeniu nic nie można znaleźć. Są skrzynie 20LM17, 20LM09, 20LM25 itd. Czego ewentualnie szukać? Barzo proszę o podpowiedź i sugestie dotyczące całego problemu. W co dalej brnąć, bo już sporo zainwestowałem, ale nestety bez oczekiwanych efektów. Pozdrawiam.
Kolego jedź do serwisu komputer to koszt 98.45zł brutto. Miałem problem z nierówną pracą silnika zaraz po zapaleniu jak ruszałem metaliczne stuki itp do póki się nie rozgrzał. Byłem u kilku tzw fachowców jedni chcieli zaślepiaç egr inni mówili że wtrysk się zawiesza. Pojechałem do ASO w Łomiankach po podłączeniu kompa okazało się że mam stary soft silnika auto 2012r wgrali mi nowy i zspomniałem o kłopotach wsio ok za niecałe 100zł. Mój kolega miał problem z passatem ci wszyscy fachowcy od diesli zregenerowali mu wtryski pompę dwumas zostawił 6000zł i wreszcie pojechał do ASO VW w płocku i tam mu naprawili za 1200zł problemem był wałek rozrządu krzywka nie dociskała wtrysku i się nie otwierał. Czasy Pana Józka i młotka minęły
Panowie ja miałem to samo w 2.0 hdi 140km, winny był EGR, jednak po odłączeniu wtyczki szarpania nie było dlatego postanowiłem go usunąć elektronicznie i już parę miesięcy mam spokój z szarpaniem, po usunięciu elektronicznym z sterownika powinno sie też zaślepić zawór mechanicznie, ewentualnie wymiana na nowy koszt trochę wyższy niż usunięcie elektroniczne.
Tak więc na próbę radzę odłączyć wtyczkę od EGR, w silniku po czasie może wystąpić błąd ale po podłączeniu wtyczki po czasie znowu zniknie.
Pozdrawiam
Panowie ja miałem to samo w 2.0 hdi 140km, winny był EGR, jednak po odłączeniu wtyczki szarpania nie było dlatego postanowiłem go usunąć elektronicznie i już parę miesięcy mam spokój z szarpaniem, po usunięciu elektronicznym z sterownika powinno sie też zaślepić zawór mechanicznie, ewentualnie wymiana na nowy koszt trochę wyższy niż usunięcie elektroniczne.
Tak więc na próbę radzę odłączyć wtyczkę od EGR, w silniku po czasie może wystąpić błąd ale po podłączeniu wtyczki po czasie znowu zniknie.
Pozdrawiam
Witam dziękuje za odpowiedź, ostatnio byłem na pełnej diagnostyce komputerowej auta i elektromechanik nie widzi nic co może powodować szarpania ewentualnie stwierdził że mogą one być związane z jakimiś luzami w zawieszeniu lub luzy na dwumasie, twierdzi że egr działa prawidłowo, próbowałem u siebie odłączyć wtyczkę od egr i przepływki ale szarpania dalej występowały, tylko po odłączeniu wtyczek nie wyskoczył mi check, błędy widoczne były po podłączeniu do komputera
Dołączył: 25 Lis 2016 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): Małopolska Posiadane auto: C5 III 2.0 HDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 09 Lut 2017, 10:12
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Szarpnięcia przy dodaniu gazu
Witam. Citroen C5 X7 2.0 HDI 2009r
W mojej C5 przebieg 190 tyś pewnie ze 100 cofnięcie, mam problem z szarpnięciem podczas puszczania nogi z gazu coś podobnego jakbym wpadł w dziurę widoczne jest to nawe na na wskazówce obrotów silnika lekkie cofnięcie. Szarpnięcie jest pojedyncze i występuje na każdym biegu. Podczas przyspieszenia auto zachowuje się prawidłowo nie ma żadnych objawów padnięty dwumasy.
Po konsultacji z mechanikiem wymienił mi poduszkę pod silnikiem i na skrzyni niestety problem nie ustąpił może jedynie troszkę usztywniło silnik.
Może ktoś miał podobny problem i może pomóc?
Dołączył: 11 Mar 2012 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość / region): Korczyna Posiadane auto: Citroen C5 X7 2.0 HDI 140 KM
Piwa: 0/5
Wysłany: Nie 17 Cze 2018, 12:01
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Szarpnięcia przy dodaniu gazu
aadik napisał:
Witam ja mam takie same objawy minimalnie szarpie przy dodawaniu gazu i odejmowaniu nogi z pedału gazu? Komputer żadnych błędów nie pokazuje? Czy jest możliwość sprawdzenia czy powodem jest na 100% zawór egr, czy jak odłączy się wtyczke EGR to objawy szarpania powinny ustąpić jak winny będzie EGR? Czy ktoś wymieniał EGR i objawy ustąpiły? pozdrawiam
Witam.
Mam tak samo. Czy ktos uporal sie z tym problemem? Ludzie zakładają tematy, a po rozwiązaniu problemu nie podziela sie z innymi...
Dołączył: 30 Mar 2019 Posty: 22 Skąd jesteś (miejscowość / region): Pruszków Posiadane auto: Citroen C5 2.7 2008
Piwa: 0/0
Wysłany: Sro 10 Kwi 2019, 10:40
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Szarpnięcia przy dodaniu gazu
W mojej Cytrynie z silnikiem 2.7 automat mam następujące objawy omawianego problemu:
- ogólnie - reaguje z opóźnieniem na lekkie wciskanie gazu, w zasadzie spokojne ruszenie wymaga niezwykłego panowania nad stopą bo na pierwsze delikatne naciskanie gazu samochód nie reaguje
- na luzie, gdy silnik jest zimny delikatny nacisk na pedał i podniesienie obrotów do 900 - 1000 skutkuje wystąpieniem chwilowego pływania obrotów od 800 do 1000 (przez jakieś 2-3 sekundy)
- największy problem występuje po zatrzymaniu - spokojne ruszenie po puszczeniu pedału hamulca i z lekkim gazem realizowane jest z około 1,5 sekundową zwłoką. Jedynym sposobem na szybkie ruszenie jest zdecydowany gaz lecz wtedy auto gwałtownie rwie do przodu
Ostatnio przez tę przypadłość miałem bardzo niebezpieczną sytuację wjeżdżając na rondo - 1,5 sekundy zwłoki mogło zakończyć się tragicznie.
Czy ktoś z forumowiczów miał podobne objawy i znalazł skuteczne panaceum?
Problem wydaje się dosyć powszechny i może prowadzić do bardzo niebezpiecznych sytuacji.
Czy ktoś z forumowiczów miał podobne objawy i znalazł skuteczne panaceum?
Problem wydaje się dosyć powszechny i może prowadzić do bardzo niebezpiecznych sytuacji.
Potwierdzam obawy kolegi tirelire, że nagłe spadki mocy jednostki napędowej mogą doprowadzić do niebezpiecznych sytuacji dla kierującego Citroenem C5 i dla innych uczestników ruchu drogowego.
Najczęstszym powodem jest zawieszający się zawór recyrkulacji spalin EGR, którego zachowanie jest opisane między innymi w postach założonych przez kolegów:
Dodam jeszcze do tego, że użytkownicy Citroenów C5 często kierują się sugestiami otrzymywanymi w warsztatach samochodowych o konieczności wymiany przepływomierza masowego powietrza.
Trochę byłbym ostrożny z pochopnym zakupem tej części do Citroena C5. Powód jest taki: przyjrzyjmy się budowie przepływomierza -> brak jakichkolwiek elementów ruchomych, a osadzenie i zabezpieczenie płytki termicznej z czujnikiem w obudowie solidne.
Dlatego, jak nikt nie dłubał tam śrubokrętem lub patyczkiem z nawiniętą na nim watą - przy okazji czyszczenia preparatami w spray'u dostępnymi na rynku, które są przeznaczone do płukania wnętrza przepływomierzy, z zachowaniem odpowiedniej odległości od siatki i pozostałych elementów - to raczej nie ma możliwości uszkodzenia takiego przepływomierza masowego powietrza.
W związku z tym, jak dotychczas przepływomierz działał poprawnie, spróbował bym najpierw upewnić się, że we wtyczce podpinanej do tego przepływomierza wszystkie łączniki (konektory) są w idealnym stanie, gwarantującym pewne połączenie elektryczne z systemem sterującym.
Napisałem o przepływomierzu masowym powietrza, bo czasami zdarza się, że wymieniamy rzeczy dobre na nowe.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.