Czy ktos moze pomoc ?
Od wczoraj pojawia mi sie blad P15BE i nie moge tego nigdzie znaleźć. Jednoczesnie silnik nie pozwala na wiecej jak @
2000 obr/min. Nie dymi, rowno pracuje tylko muł omrutny ! Max 80 km/h
Jest to bład spowodowany niesprawnością układu wtrysku paliwa do układu wydechowego w celu podniesienia temperatury dla regeneracji DPF.
Trochę mnie kosztowało czasu (i nie tylko ... ale to przez ASO) dotarcie do tej informacji.
Znalazłem już wskazówki na francuskim forum i generalnie jestem zaskoczony, że to się nie zdarza częściej.
Cały układ to pompka (lub zawór) dozujący paliwo i parownik wtrysku paliwa aby paliwo dostarczone do wydechu było podgrzane i odparowane (łatwiej się zapali) - sumie bardzo sprytne rozwiązanie (o ile olej nie będzie się "zwęglał" na grzałkach parownika).
Odpowiedni bezpiecznik dla tego parownika został spalony, oznacza to, że albo jest gdzieś zwarcie na przewodach albo w samym parowniku. Po odłączeniu parownika i pomiarze rezystancji rezystancja wynosi ok 2.1 ohmna dla obu pinów. I tu pytanie - poprawna to wartość czy nie ? Ponieważ bezpiecznik ma 20A to teoretycznie takie dwa pobory to ok. 12 A - o ile dobrze zmierzyłem rezystancję.
Niestety nie moge znaleźć informacji o konstrukcji parownika. Może ktoś wie :
- czy grzałki są zasilane (+) a (-) to masa samochodu (wymaga to dobrego połaczenia ukłądu wydechowego do masy samochodu)
- czy też jeden pin to (+) a drugi to (-).
Na drugie z tych rozwiązań wskazuje, rezystancja ok 0.0 ohm między jednym z pinów od strony zasilania a masą samochodu.
[b]Proszę o wsparcie ....[/b]
A teraz uwagi co do dotychczasowych działań .
W desperacji (byłem w podrózy) i poza błedem P15BE pojawił się P1490 - pPo wyzerowaniu został tylko P1490, podjechałem do ASO (na razie nie wspomnę gdzie). Tamże poinformaowałem o historii problemu i występujących błędach. Jak to ASO - olali to twierdząc, że muszą i tak zrobić całą daignostykę. Po diag stwierdzili P1490 - konieczna wymuszone wypalanie filtra.
Po wszystkich działaniach (kosztownych nadmiernie wg. mojej oceny) oddano samochód twierdząc, że wszystko Ok i żadna część (poza żarówką tablicy) nie jest niesprawna. Po ok 15km ponownie TO SAMO ...
Nie rozpisując się ... sam znalazłem w warsztacie ASO uszkodzony przekaźnik i wymieniłem (bezpiecznik jako gratis od ASOjavascript:emoticon(':shock:') ). Tu muszę przyznać, że ta dodatkowa wizyta była juz gratis.
Niestety po ponownej próbie regeneracji filtra (po ok 5 km) ponownie P15BE i spalony bezpiecznik. Świadom, że ASO juz zamknięte z prędkością 60-65km wróćiłem do siebie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen Jumper ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.