Kilka miesięcy temu kupiłem śliczną zadbaną C5 1.6 THP Benzyna 156 KM z przebiegiem 70 tyś.
Po dwóch tygodniach samochód kilka dni stał w garażu wyjechałem nim na podjazd i włączył się opisywany już kilku postach "Anti-pollution system fault".
Silnik był jeszcze zimny a dodatkowo włączył się wentylator na chłodnicy, samochód pracował skokowo i dało się wyczuć brak mocy. Podjechałem do sklepu po małe zakupy a po powrocie już nie było co odpalić - wentylator rozładował akumulator.
Na drugi dzień podjechałem do znajomego mechanika, który podpiął mi samochód pod komputer i wyszło kilka błędów m.in. wypadanie zapłonów, złe paliwo i coś z ładowaniem.
Kolega zasugerował mi wymianę akumulatora, który już pracował bardzo słabo i w tym mógł tkwić problem.
Akumulator wymieniłem na nowy i wszystko było ok do momentu jak auto znowu stało 2 dni bez odpalania.
Pojechałem do elektomechanika, który dysponuje lepszym oprogramowaniem i większym doświadczeniem. Po podpięciu tym razem wyszło 10 błędów (zamieściłem poniżej), skasował je i kazał mi pojeździć troszkę po okolicy. Po ponownym podłączeniu nic nie wyszło.
Rano sytuacja się powtórzyła wyjeżdżam autko jest na luzie i wyskakuje błąd i włącza się wentylator - od razu udałem się do tego samego elektromechanika i tym razem wyszedł tylko 1 błąd przerywacz zapłonów cylinder 4 - wypadanie zapłonów (jednakże powiedział, że mogłoby wyjść więcej błędów gdyby auto pojeździło tydzień a nie jeden dzień).
Mechanik zamienił mi miejscami cewki na cylindrach i zasugerował że może to być spowodowane zużyciem świec lub cewki.
Świece nie były wymieniane, więc zdecydowałem się na ten najtańszy zabieg (170zł).
Rzeczywiście były już mocno wyeksploatowane autko rano fajnie jeździło i przez kolejnych kilka dni, aż do przerwy...
3 dni wyjeżdżam i wyskakuje błąd - nie szarpie, ale coś dalej jest nie tak. Zmieniłem paliwo na 98, ale to też nie pomaga.
Tracę już cierpliwość, bo zamiast w pełni korzystać z tej limuzyny to martwi mnie, że zainwestowałem w studnie bez dna.
Wiem, że jest dużo wątków o podobnym problemie na forum ale nie spotkałem się z silnikami THP, dlatego napisałem osobny wątek.
Bardzo proszę o jakieś wskazówki i sugestie z Waszej strony.
Pozdrawiam.
Kontrola jest bardzo dokładna, zwykły warsztat nie da tutaj rady, szukaj specjalistycznego który robi tylko albo głównie Francuskie, będą mieli wtedy odpowiednie narzędzia i będą to umieli sprawdzić. Te silniki są już mocno zaawansowane w dodatku jest dużo jego odmian. Warto poszukać specjalisty bo wydasz furę kasy a dalej będzie źle. Jak widzisz po błędach mechanizmów w tym silniku jest od groma, często mechanicy nawet nie wiedzą co czytają... szukaj diagnostów. _________________ Prosze pytać na pw.
przed ta całą diagnostykę spróbuję go troszkę przegonić.
Na innym forum Administrator poradził mi kupić ulepszacz do paliwa 16 093 373 80 (specjalny do THP) i przycisnąć mocniej autko na odcinku 20km.
"Dolej do paliwa, najlepiej zatankuj do pełna. Następnie przejedź ze 20 km - lub więcej z obrotami silnika w zakresie 5-6tys/obr/min w okolicach tzw odcinki - oczywiście w ramach rozsądku (czasem daj mu chwilę odpocząć). Najlepiej jakaś obwodnica drugi bieg i ogień... Nie bój się nic mu się nie stanie a pomaga na pewno - wiem z doświadczenia - te wszystkie błędy wynikają z syfu, który się zbiera na zaworach prowadnicach itp. W tym silniku przepustnica jest stale otwarta a ilość powietrza dozowanego do cylindra sterowania jest wzniosem zaworów - jak coś się zaczyna przycinać w tym mechanizmie to zaraz wywala błędy wypadania zapłonu, złej mieszanki itp. Ludzie wymieniają cewki, świece, czujniki a to nic nie zmienia. No i olej zalecany do tego silnika to0w30 Total[size=78%][/size][/size]a nie total 5w30 (choć fabrycznie chyba taki zalewali) ale są nowe zalecenia, że do THP tylko[size=78%][/size][size=78%][/size]0W30[size=78%]"
To fakt auto odkąd je zakupiłem porusza się generalnie tylko po mieście a na weekendy stoi w garażu, może rzeczywiście należy się mu porządne przedmuchanie;)
Problemem najwiekszym w tych silnikach jest lancuch rozrzadu- wyciaga sie i przestawia sie rozrzad. Robilem juz z 7 sztuk. Objawy jak wyzej, plus czasami rowniez blad polozenia walkow, ale nie zawsze. Krotkim wyjsciem, na okolo 30, 40 tys jest ustawienie rozrzadu od nowa. Niestety potrzebny do tego jest zestaw blokad, odpowiedni do silnika ( znam juz trzy rodzaje). Bez tego nie ma szans na dokladne ustawienie, nic na oko. No coz, genialne rozwiazanie, podobno BMW maczalo w tym palce( te same silniki w Mini ). Twierdza, ze od 2010 roku poprawiono to, ale robilem tez juz mlodsze i ciagle bez zmian.
Odnosnie oleju: 5w30 jest zalecany, ale najwazniejsze jest chyba czestsze wymienianie oleju, nie co 30 tys. km, a przynajmniej raz do roku. Prawie kazdy silnik mial juz niezla warstwe osadu we wnetrzu, jest to normalna cena za eksploatacje w miescie, na krotkich odcinkach
przed kupnem autko było badane w ASO.
Wyszczególnione były usterki, oraz zrobiony test globany. (mam wszystkie dokumenty)
Czy problem z rozrządem (łańcuchem) wyszedłby w czasie tych pomiarów?
przed kupnem autko było badane w ASO.
Wyszczególnione były usterki, oraz zrobiony test globany. (mam wszystkie dokumenty)
Czy problem z rozrządem (łańcuchem) wyszedłby w czasie tych pomiarów?
Ten silnik jest cieżki do diagnostyki i mogli tego nie zdiagnozować. Napisz kiedy auto kupiłeś i ile km zrobiłeś od kupna?
mam dokładnie ten sam problem, podejrzewalismy, że zamarza przepustnica (kolektory są na kraje zimne i ciepłe, u mnie jest na kraj ciepły) ale ostatnio wyskoczyły te błędy przy +7 stopniach i szczerze już nie mam pomysłu
taki urok tego silnika;) ( ten błąd to mogą być: świece, cewki, łańcuch, napinacze łańcucha,spalanie stukowe-jakość paliwa, nagar gromadzący się w cylindrach, jakaś pompa związana z wtryskami oraz wiele innych...).
Ja na razie wymieniłem tylko świece, bo i tak trzeba było to zrobić po 60 tyś i jak będę miał chwilkę podjadę do autoryzowane serwisu może oni coś zdiagnozują, bo wymieniać wszystko po kolei jest bez sensu.
Tak da się jeździć - APF wychodzi przeważnie jak samochód nie jeździ kilka dni.
Przez kilka minut (2-3) pracuje nierówno i czasami włącza się wentylator od chłodnicy - kilka razy pomaga zgaszenie i ponowne zapalenie auta.
Hej, wysłałem Ci na pw kilka wskazówek ale powtórzę jeszcze na ogólnym, że pewnie masz rozrząd do wymiany, świadczy o tym błąd "mieszanka za uboga" i sam przebieg 70 tys. Sprawdź ile wynosi wskaźnik LTFT to będziesz miał pewność.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.