Miękki pedał sprzęgła po jeździe na wysokich obrotach
Czasem biorę C3 żony, żeby trochę przedmuchać silnik
Zauważyłem ciekawy efekt : po dłuższej jeździe na wysokich obrotach np. 4 bieg pod górkę w gazem "w podłodze" przy zmianie biegu pedał sprzęgła jest wyraźnie miększy niż normalnie. Sprzęgło działa OK, ale jest zdecydowanie miększe wręcz "wpada w podłogę" w porównaniu z oporem przy ruszaniu.
Czy macie takie obserwacje (jaka jest tego przyczyna)?
Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 1512 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Gr.C4Picasso 1,6HDi, Freelander 1.8; Ulysse2,0; Idea 1,4
Piwa: 103/3
Wysłany: Sob 12 Gru 2015, 20:59
Temat postu:
Re: ( Citroen C3 ) Miękki pedał sprzęgła po jeździe na wysokich obrotach
jęsli sprzęgło jest sterowane hydraulicznie, to prawdopodobnie jadąc dłużej na wysokich obrotach rozgrzewasz mocno silnik i wydech, a obok jest siłownik sprzęgła więc plyn w nim zagotujesz
płyn był wymieniany dawno ??
spróbuj odpowietrzyć kilkakrotnie siłownik
Re: ( Citroen C3 ) Miękki pedał sprzęgła po jeździe na wysokich obrotach
Sprzęgło wspomagane hydraulicznie i początkowo myślałem, że to właśnie problem niedoboru płynu itp.
Ale: płyn jest ten sam (i z tego samego obiegu) co wspomaganie hamulców z którymi nie ma takiego objawu.
Na wszelki wypadek dolałem go do zalecanego max w zbiorniczku wyrównawczym ale nie widzę różnicy.
Dziękuję za wskazówkę, ale myślę że gdy układ był zapowietrzony to efekt był by nie tylko po wysokich obrotach.
Ale może jest to jakiś trop...
Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 1512 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Gr.C4Picasso 1,6HDi, Freelander 1.8; Ulysse2,0; Idea 1,4
Piwa: 103/3
Wysłany: Nie 13 Gru 2015, 20:58
Temat postu:
Re: ( Citroen C3 ) Miękki pedał sprzęgła po jeździe na wysokich obrotach
nie pisałem o niedoborze płynu, tylko o zagotowaniu/ wrzeniu
jak dalej pedał miękki , a na zimnym będą kłopoty ze zmianą biegów to podjedz do serwisu,
może sprzęgła od razu Ci nie zmienią
Re: ( Citroen C3 ) Miękki pedał sprzęgła po jeździe na wysokich obrotach
Może kogoś zainteresuje : temat okazał się jednak poważny, bo po mocnej jeździe po górkach i serpentynach doszło do tego, że nie można było wrzucić żadnego biegu.
Po demontażu sprzęgła wnioski są następujące:
Prawdopodobną, pierwotna przyczyną najprawdopodobniej była "łapa" do sterowania sprzęgłem w której uszkodziła się plastikowa końcówka. Potem sprzęgło nie co raz gorzej wysprzęglało i się zajechało...
Aktualnie autko jest po wymianie kompletnego sprzęgła i problemy ustąpiły.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C3 ) Silnik Diesel -uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.