interesuje MNIe korekta biegu jałowego w Jumper 2.2 HDI sterownik formy Visteon 2007r wogole wykonalne Lexią? czy trzeba zgrywać wsad epprom i do firmy z chip tuningiem. Mam gdzies fabrycznie 750 obr/min. Auto nie dymi jedzie poprawnie po wymianie 2 wtrysków zaprogramowane, sprawdzona pompa CR, nowy zawór egr. czasem za zimnym silniku zanim osiągnie 50 stopni nie równo przez chwile pracuję wypada zapłon na pierwszym cylindrze, wiązka do wtrysku sprawdzona, wtryski podmienione miejscami zadaptowane, wykonana nawet adaptacja pompy CR. Przez miesiac diagnostyki nad tym problemem zauwążyłem zę jak przytrzymam delikatnie pedał gazu na okolo 900 obr. min auto chodzi idealnie. wiec stąd pytanie o podniesienie obrotów silnika, po rogrznaiu silnika powyzej 50 stopni chodzi idealnie, jedzie płynie nie kopci. pozdrawiam
Prawdopodobnie przyczyna Twoich klopotow moze byc problem z dobrym cisnieniem na 1 cylindrze. Cisnienie jest na tyle niskie, ze pojawia sie problem z samozaplonem wtryskiwanego paliwa przy zimnej komorze spalania,spalanie jest utrudnione przez chwile, analogicznie do przepalonej swiecy w systemie z komora posrednia. Brak dymienia z wydechu zalatwia obecnosc fapa. Przyjrzyj sie temu raczej, nie szukajac problemow w elektronice i wtryskach. Moze wystepowac problem z uszczelka pod glowica, lekko nieszczelnym, lub podpartym zaworem, ewentualnie pierscienie, albo rysa w cylindrze. Podniesienie obrotow silnika zwieksza kompresje i silnik pracuje rowno. Po wzroscie temperatury w cylindrze problem zanika. Gdyby nie obecnosc fapa, dawno zauwazylbys lekkie dymienie silnika po starcie, do zaniku wypadania zaplonu.
P.S. Pierwszy raz slysze o adaptacji pompy CR, czy mozesz opisac jak i po co to sie robi?
kolego jest taka opcja w LEXIA w polskiej opcji klikasz przycisk z napisme wymiana głowicy w automacie programuje wtryski i pompe, smiałem się sam, bo już kazdy chciał robic głowicę zaglądac do wnętrza silnika, pomogła prosta adaptacja LExia !!!! robiłem innym sprzętem to samo nie polecam nie przynosi rezultatów, teraz silnik chodzi idealnie, przelewy wtrysków 0,25 - 0,30 wieć bloki pomiarowe idelane, silnik musi byc nagrzany powyżej 60 stopni i wówczas proces adaptacju przebiega w 5 min jak ręka odioł pozdrawiam i zamykam temat
Jeszcze raz: co rozumiesz przez programowanie pompy? Dlugo juz zyje , ale czegos takiego jeszcze nie spotkalem??
Prosze objasnij to zagadnienie, bo czegos nie rozumiem? Chyba.
kolego bardzo chiał bym sam to zroumieć , wybacz sam się zastanaiwam dotyczy tylko sterownikow silnika Visteon nie wiem na czym to polega ale jest taka funkcja, warto z niej skorzystać czasem przed wymiana wtrysków, bo lubi sie sterownik czasem sam rozprogramować. w moim przypadku przyniosło rezultat, domyśłam się ze moje kalibruje zawór solenoid w pompie CR ale to tylko moje domysły, tak powstał 2.2 hdi motor w porozumieniu z fordem i jego kosztowna elektronika
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen Jumper ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.