Podczas wymiany sprzęgła C4 Picasso 1.6 HDI 2008 konieczne było zdjęcie puszki z FAP. Niestety po 200.000km sadza już gdzieś wylatuję bokiem dlatego podjąłem decyzję o jego usunięciu czyli nie będzie montowany z powrotem. Przed jego usunięciem elektronicznym mam kilka pytań:
1. czy w puszce oprócz FAP-a jest również katalizator?
2. czy zamontować tylko puszkę z katalizatorem czy wspawać samą rurę?
3. czy jeśli w puszce jest także katalizator to przy wspawaniu tylko rury też trzeba będzie coś dodatkowo usunąć elektronicznie?
4. Czy sama puszka z samym katalizatorem nie będzie rezonować?
Na co ewentualnie jeszcze zwrócić uwagę przy składaniu mechanizmów - mowa oczywiście o puszce FAP by nie popełnić błędu, a wykorzystać już jego zdjęcie. Czyszczenie nie wchodzi w rachubę.
Dziękuje i liczę na pomoc.
kolego zanim go usuniesz to zastanów się dobrze, bo Citroeny nie lubią jak się usuwa w nich FAP-a... musisz mieć dobrego człowieka, który Ci porządnie nową im dopasowaną mapę wtrysku wgra... jeżeli masz go na wierzchu to radziłbym Ci go porządnie umyć i spokój na kolejne 100 kkm będzie
ok. ale u mnie jest jeszcze problem oleju. A na pełen syntetyk nie przejdę. A przecież wiele jest już ofert usuwania. Troszkę czasu auto na rynku jest.....W Poznaniu lub okolicach znacie jakiś dobry warsztat z programistą?
Moja rada, wypłukać FAP (12) pod bieżącą wodą ok 2 godziny, dokładnie wysuszyć, poskładać i podjechać na komputer aby wkodować wymianę FAPa na nowy oraz skontrolować poziom dodatku EOLYS i ewentualnie uzupełnić a później wkodowac aktualną ilość. I tyle nie ma sensu wydawać >1000 zł na zabieg związany z wycinką, gdyż nie wiemy co będzie się działo z elektroniką po ingerencji z softem omijającym FAPa (no chyba, że Kolega ma rzeczywiście zaufany i sprawdzony warsztat który wie co robi).
Widzę, że masz dużo pytań odnośnie jak to ma wyglądać w przypadku wycinki - myślę, że na te pytania powinien Ci odpowiedzieć ten co będzie go fizycznie wycinał - gdyż różne są szkoły a magików nie brakuje.
Moja rada jest taka i ja bym się jeszcze zastanowił.
Pozdrawiam i powodzenia.
Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 718 Skąd jesteś (miejscowość / region): Duisburg Niemcy Posiadane auto: Citroen C5 2.2 hdi 2001r.
Piwa: 76/36
Wysłany: Pon 12 Paź 2015, 19:13
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 ) Fizyczne usunięcie FAP
Zanim podejmiesz decyzje o wycince przemysl to dobrze. Czy miales do tej pory problem z fapem? Silnik pracuje bez usterek? Czy wypalales kiedys filtr wymuszaniem, no i jaki jest aktualny stan filtra?
Filtry w PSA funkcjonuja bezproblemowo i czesto tylko niewiedza wlasciciela samochodu jest powodem problemow. Jest tyle o tym na forach, ze nie bede sie rozwodzil nad tym tematem. Jedno jest pewne: po wycieciu zaczna sie problemy, pomijajac kopcenie silnika i oczywiscie znaczaca, nielegalna, przerobke samochodu, zmieniajaca warunki homologacji pojazdu.
No dobra. Filtr umyty. Lśni jak psu jajca. Schnie teraz. Jutro po zamontowaniu i założeniu sprzęgła przyjedzie na zabawy elektroniczne. Kazałem założyć dodatkową diodę na tylnej szybie co by sygnalizowała wypalanie. Mam już program do kompa ale musze miec jeszcze odp. wtyczkę do gniazda serwisowego. Czy może tak być że jak jadę zgodnie z przewidywaniami producenta po informacji o ryzyku zapchania filtra zapala się lampka service która zgaśnie po zalecanej jeździe z dobrą prędkością w określonym czasie. Czy to nie taka sama informacja o rozpoczęciu wypalania Fap?
EDIT
No dobra sprzęgło zrobione -istna mordęga i syzyfowa praca. Ustawione elektronicznie jest ok. Dwumas ideał Zaufany Elektronik skrytykował jednak formułę ustawienia Fap jako nowego ponieważ w aucie z 200.000 przebiegiem jest raczej niebezpieczne bo sterownik będzie podawał inne dawki płynu do wypalania i to może zaszkodzić staremu. Tyle jego opinii. Ponieważ jest to naprawdę dobry elektronik na razie mu zaufałem. Oczywiście na prośbę innych klientów robi to co chcą i za co płacą...czyli nasz klient...nasz Pan. Mechanik do szyby diody nie podpiął bo nie ma tam pod co. ...pozostaje lusterko. Zobaczymy co będzie. Pozdrawiam
Dołączył: 12 Sie 2015 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość / region): ross on wye Posiadane auto: citroen c4 , VTR+ 1.6 HDI AUTO 2006
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 15 Paź 2015, 19:22
Temat postu:
fap
Hej
Po czym poznac czy mam Fap czy tez DPF??
ten fap, pod biezaca woda czy podcisnieniem, ile schnie. po wymyciu kontrolka silnika zniknie czy tylko i wylacznie po interwencji komputerowej??
druga sprawa poziom dodatku EOLYS mozna sprawdzic recznie czy tylko komputer mi powie ile pozostalo??
Gdzies widzialem opis odnosnie dzialania tej diody cvo inormuje o wypalaniu ale teraz nie moge tego znalesc, czy ktos moze przypomniec jak to dziala, i gdzie sie podlaczyc by dzialalo prawidlowo??
Dołączył: 26 Mar 2014 Posty: 25 Skąd jesteś (miejscowość / region): Przemyśl Posiadane auto: Citroen C4 II 2012 r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 15 Paź 2015, 21:14
Temat postu:
Podłączenie diody
Podczas procedury wypalania FAP komputer włącza dodatkowe obciążenie silnika tzn. ogrzewane lusterka tylna szybę itp. Ja u siebie podpiąłem diodę z opornikiem (migającą) pod przewody biegnące do ogrzewania lusterka i podczas wypalania FAP dioda miga i informuje mnie o wypalaniu. Proste ale bardzo pomocne.
W ubiegłym roku kolega usuwał FAP w Peugeocie 206 1,6 hdi. Elektronik usunął mu FAP w programie a my sami rozebraliśmy puszkę z FAP i nie usuwaliśmy fizycznie filtra tylko wywierciliśmy w nim kilka otworów wiertłem fi 14 mm. Od tego czasu zrobił Peugeotem kilkadziesiąt tysięcy km i nic się nie dzieje. Katalizator został nietknięty. Wkładu filtra nie usuwaliśmy dlatego , żeby nie została pusta puszka i auto nie było głośniejsze.
Ostatnio zmieniony przez Josephb dnia Czw 15 Paź 2015, 21:20, w całości zmieniany 1 raz
Dołączył: 26 Mar 2014 Posty: 25 Skąd jesteś (miejscowość / region): Przemyśl Posiadane auto: Citroen C4 II 2012 r.
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 15 Paź 2015, 21:28
Temat postu:
dioda do fap
Ja pobawiłem się trochę i znalazłem przewody zasilające lusterko we wnętrzu pojazdu w miejscu gdzie przechodzą w słupku do przednich lewych drzwi, przylutowałem do nich kabelki i wyprowadziłem diodę na desce rozdzielczej z lewej strony pod kierownicą . Jest tam taki plastykowy dekielek na którym są : regulator wysokości świateł, otwieranie pokrywy zbiornika i chyba wyłącznik ESP. Wywierciłem otworek i wsadziłem tam diodę . po prostu nie chciałem dziurawić deski rozdzielczej - a dekielek zawsze można wymienić. Ps. tylko , że ja mam C4 z 2012 r. a Ty z 2006 i nie wiem czy masz taki dekielek, zresztą diodę możesz sobie przymocować gdzie chcesz.
Czy można podłączyć się bezpośrednio pod bezpiecznik ogrzewania tylnej szyby/lusterek który jest pod kierownicą, ale nie wiem czy tam jest cały czas prąd czy tylko jak jest włączone grzanie? A tak jest chyba najłatwiej....
Czy można podłączyć się bezpośrednio pod bezpiecznik ogrzewania tylnej szyby/lusterek który jest pod kierownicą, ale nie wiem czy tam jest cały czas prąd czy tylko jak jest włączone grzanie? A tak jest chyba najłatwiej....
najprościej to wpinasz się w kabelki w lusterku (ściągasz szkiełko i wpinasz się do kabla) albo od środka (w kabinie), wpinasz się bezpośrednio do kabli wychodzących z takiej dużej wtyczki (do jednego z nich, drugi do masy)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.