Na początek zostawiłbym cewkę w spokoju - jak poczytasz forum to akurat cewka winna jest niezwykle rzadko (mimo iż często bywa wymieniana na nową)
Czy błędy pokazują się do wcześnie po odpaleniu silnika czy zdecydowanie jak auto jest już w trasie?
Warto to ustalić bo jeśli pojawiają się dość wcześnie to winny może być układ dopalania spalin (dokładnie nazywają to recyrkulacją gazów spalinowych) gdzie w skład wchodzą: elektrozawór-silnik krokowy, zawór ssący oraz pompa powietrza.
Tutaj winny możne być każdy z tych elementów - pierwsze dwa warto porostu wyczyścić a pompę w zasadzie też wyczyścić i sprawdzić na krótko czy działa (winny może też być bezpiecznik pompy ale nie wiem gdzie on się znajduje i czy w ogóle jest bo u mnie po oczyszczeniu pompa porostu ruszyła...).
Sprawdzenie pompy powietrza (to zwykły wentylator) po wymontowaniu można zrobić na krótko bezpośrednio z akumulatora.
Jeśli błędy wyskakują przy prawie każdym odpaleniu to może być to.
Warto też posłuchać czy po przekręceniu kluczyka w stacyjce słychać pracę tej pompy (znajduje się pod akumulatorem), powinna pracować klika sekund i jest słyszalna (choć słabo) nawet wewnątrz auta.
Wstawiam foto serwisowe opisanych elementów:
Przy odpalaniu jest ok ale jak dodaje gazu to się dusi i szarpie, muszę mu przegarować aby się spiął. Potem jakoś leci. Komunikaty błędów to Anty polution i wypadanie zapłonu.
Na zimnym silniku wyczuwalna jest nie równa praca silnika ok 1-2 min ale obroty stoją w miejscu.
Po nagrzaniu silnika jest ok.
Na Gazie auto czasem szarpnie ale jeździ lepiej niż na PB.
Ten serwis zapala się po dłuższej jeździe i czasem w momencie kiedy załączy się wentylator chłodnicy i jest spadek napięcia.
Więc znajomy elektromechanik powiedział że na 100% jest to cewka.
Zdarza się też czasem na PB "rzadko ale się zdarza" że auto strzeli "w gaźnik"
możesz też zmierzyć rezystancję na obwodach cewki na wszystkich 4 powinny być bardzo zbliżone wartości ok 0,5oma (tego nie jestem akurat pewien - nie pamiętam)
generalnie opisywane przez Ciebie problemy wskazują na często opisywany i dobrze już znany problem szklanek (popychaczy hydraulicznych) ale na to raczej nikt jednoznacznej diagnozy nie postawi... a koszt samych szklanek to ok 500zł (trzeba kupić 16 szt.) a robocizna pewnie z drugie tyle. (Zalecane szklanki: INA420010510)
Mimo wszystko proponuję sprawdzić i przeczyścić elementy układu recyrkulacji spalin - można to zrobić samemu i nic to nie kosztuje a nie zaszkodzi.
Dołączył: 07 Maj 2014 Posty: 428 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa-Ursynów Posiadane auto: Citroen C5 Break II 2.016v + LPG
Piwa: 31/23
Wysłany: Sob 26 Wrz 2015, 01:15
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Cewka zapłonowa 2.0 16V
Dodatkowo poleciłbym sprawdzenie kompresji cylindrów jeśli poprzednie czynności nic nie dadzą. Może okazać się to że niestety ale trzeba będzie ściągać głowice. U mnie wypadał zaplon na 3 cylindrze. Obstawiałem z mechanikiem układ elektryczny. Świece daliśmy nowe bo stare potrzebowały wymiany i cewka na podmiane. Nic do to dało. No to następnie sprawdzenie kompresji. I tu okazało się ze na 3 cylindrze miałem kompletne 0... No to ściągamy głowice. Po pary godzinach widzieliśmy nadtopioną scianke tłoka ( ok. 1-2mm) razem z gladzia bloku silnika. Niestety silnik poszedł na złom. Cała zabawa kosztowała mnie prawie 4tys.
Ps. Dodatkowo ciekawił mnie ten wypalony tłok. Po wyciągnięciu go z bloku ukazała nam się jeszcze 1,5cm dziura. Moj mechanik przyznał ze nigdy przez 30lat w zawodzie nie widział czegoś podobnego. Ja sam byłem w szoku. Mam nadzieje że u Ciebie takiej sytuacji nie bedzie.
Miałem podobne problemy, wypadanie zapłonu. Przyznam że bardzo przestraszyłem się po przeczytaniu posta BlackBlue i miałem czarne wizje. Na szczęście wszystko skończyło się na wymianie cewki. Mechanik pomierzył mi przy okazji ciśnienia i wszystko jest ok.
Przy zużytych szklankach silnik pracuje nierówno, ale pracuje. Przynajmniej w moim przypadku tak było. "Antypolution" (czy jak to tam brzmi) mam cały czas jeżdżąc na gazie i nic się nie dzieje.
To chyba przykład, że niewiele samemu można tutaj zrobić i najlepiej znaleźć odpowiedniego fachowca.
Ciekawy jestem jak skończyła się naprawa u kolegi, który założył posta?
Dołączył: 01 Maj 2014 Posty: 55 Skąd jesteś (miejscowość / region): TORUŃ Posiadane auto: RENAULT MASTER II 2.8 DTi & Volvo S80 2.4 140 KM R5 20V
Piwa: 0/16
Wysłany: Sob 12 Mar 2016, 00:00
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Cewka zapłonowa 2.0 16V
Witam.
Muszę i ja kupić nową cewkę do mojej cytrynki z silnikiem 1.8 16V 116 KM.
Nie chcę wydawać ok. 380 zł. za Valeo czy NGK i dlatego postanowiłem kupić zamiennik...
Mam do wyboru firmy Janmor za 275 zł, Maxgear (chyba tak się to pisze) za 295 zł i Sentech (polska firma polecana przez mojego stałego dostawcę części) za 245 zł.
Czy ktoś korzystał z tych tanich zamienników i może się podzielić, która firma z tych 3 zamienników będzie działać chociaż ze 2 lata bez problemu?
Dołączył: 07 Maj 2014 Posty: 428 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa-Ursynów Posiadane auto: Citroen C5 Break II 2.016v + LPG
Piwa: 31/23
Wysłany: Wto 15 Mar 2016, 17:32
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Cewka zapłonowa 2.0 16V
Moim zdaniem 100 zł różnicy między oryginałem a zamiennikiem to mało i warto wydać to 100zl. Pochodzi zdecydowanie dłużej. Ja kupiłem do swojej c 5 Valeo za 340 zł. _________________ Lexia Warszawa - Ursynów
czytam wasze posty Panowie i jestem załamany. Mam od wczoraj dosłownie to samo. Auto się wkręca max do 4,5tys. obr/min. Szarpie i brak mocy, ale jedzie. Uczucie jakby nie palił na jeden gar . no i zapach paliwa(jak na nim jadę) po przygazowaniu.
Komunikat " uszkodzenie katalizatora/ filtra czastek stalych" , ale powstaje pytanie czy; jeżeli załóżmy ,że filtr cząstek stałych jest zapachany to nie paliłby na jeden gar?
Dziś jadę na diagnostykę komputerowa, się okaże co go boli.
Jak się odniesiecie do domowego pluckanie filtra cząstek stałych?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.