Niestety czeka mnie zabawa z płynem do FAP-a Auto świeżo zakupione, więc nie wiem od jak dawna on się wyświetla. Przeglądałem kilka wątków na wielu forach i chcę się upewnić czy dobrze połączyłem wszystkie wątki.
Chciał bym uzupełnić płyn sam i mam tu kilka pytań:
1) czy ten płyn będzie ok: http://allegro.pl/plyn-eolys-dpx-176-dodatek-fap-dpf-3-litry-walker-i4972015743.html
auto z marca 2008, 2.0 HDI
2) ile tak mniej więcej wchodzi tego płynu? czy te 3 litry wystarczą?
3) wiem że po dolewce konieczne jest programowanie komputera, ale czy przed dolaniem coś jeszcze trzeba zrobić? ewentualnie jakaś diagnostyka układu?
4) czy za pomocą lexii można sprawdzić poziom zapchania filtra FAP?
5) jeszcze nie rozbierałem tego pojemnika, ale zakładam, że jest to ta słynna "nerka", więc czy można do niej dolewać tego płynu?
Wiem, że podobnych wątków jest wiele, ale tak na szybko wolę rozwiać moje wątpliwości wśród specjalistów Very Happy
Bo mam możliwość w dobrej cenie usunięcie tego filtra (mechaniczne + komputer), ale jeśli już jest ten układ to wolę dolać płynu. Serwis raczej odpada bo ceny powalają
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Komunikat o niskim poziomie płynu do FAP-a
Na twoje pytania ci nie odpowiem ale poczytaj forum peuegotklub.pl tam jest wiecej i obszerniej ta tematyka opisana i nie tylko a i ludzie sa bardzo pomocni i kumaci.
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Komunikat o niskim poziomie płynu do FAP-a
Witam,dał bym sobie spokój z tym płynem co w linku. po samym opisie już widac że coś jest nie tak,po pierwsze DPX stosowany był w pierwszych filtrach FAP czyli rok od ok2001 np. C5 I czyli stare modele. Eolys 176 nie jest ju stosowany,został zastąpiony INFINEUM lup POWERFLEX,a jaki powinieneś dolać zależy od koloru złąca przy zbiorniczku FAP. 3 litry starczą na dwa uzupełnienia,w nerkę wchodzi około 1,5 litra. Po uzupełnieniu konieczne jest zatwierdzenie diagnoskopem uzupełnienia dodatku.W razie co,posiadam na sprzedaż oryginalny płyn 3Litrowy
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Komunikat o niskim poziomie płynu do FAP-a
Dzięki za informację. Co do tego jaki powinien być konkretny płyn to wyczytałem, że zależy to od koloru złącza- tyle już wiem, ale auto na kanał wjedzie dopiero jutro. Gdzieś znalazłem info że w "nerkę " wchodzi coś ok 2,5 lita. Tam na aukcji są 2 płyny DPX i 176, więc trzeba wybrać.
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Komunikat o niskim poziomie płynu do FAP-a
Nie moze wchodzic 1.5 litra bo ja sprawdzalem na kompie stan fapa i gosc z aso powiedzial mi ze mam jeszcze ponad 2l.auto ma 119 tys.km przebiegu i teraz nie wiem czy gostek co go sprzedawal juz uzupelnial czy to jeszcze od nowosci?
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Komunikat o niskim poziomie płynu do FAP-a
Dolewałem, bo pokazał się komunikat ( mniej niż 30%). Rodzaj płynu zależny od koloru złącza - pojemnik 3 l "czerwonego" płynu w ASO kosztował 550 zł, a na uzupełnienie weszło ok. 1,5 l). Dostęp do "nerki" dość niewygodny (za filtrem paliwa). Proponuję sprawdzić stan FAP Lexią, a potem przystąpić do dolewki.
Po uzupełnieniu zaprogramować 100% napelnienia
Dołączył: 12 Sie 2015 Posty: 12 Skąd jesteś (miejscowość / region): ross on wye Posiadane auto: citroen c4 , VTR+ 1.6 HDI AUTO 2006
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 30 Paź 2015, 00:38
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Komunikat o niskim poziomie płynu do FAP-a
gdzie dokladnie w lexia lub diagbox sprawdzis stan zapchania filtra. ja mam u siebie wieczne problemy. wiem, ze nerka pusta, ale mam kontoolke silnika, non stop. doagboxx pokazal p0238 - turbo charger boost sensor a circuit high
teraz pytanie czy ten sensor jest walniety czy tez mam kontorlke silnika bo nerka pusta lub filtr zapchany na maxa??
Dołączył: 01 Maj 2013 Posty: 26 Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań Posiadane auto: C4 Grand Picasso 2.0 HDi MCP Exclusive
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 12 Wrz 2016, 17:08
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Komunikat o niskim poziomie płynu do FAP-a
Wracam do tematu komunikatu niskiego poziomu płynu do FAP-a. Pojawił mi się taki komunikat 3 pełne tankowania temu (pełne to każde po około 50 litrów). Pojechałem do znajomego mechanika, który używając medycznego języka "prowadzi" mi samochód od dłuższego czasu. Odkręcił osłonę pod podłogą i sprawdził organoleptycznie ile jest jeszcze dodatku do paliwa. I tutaj zaskoczenie. W nerce jest około 90% płynu i tak samo wskazywało w programie komputerowym. Piszę zaskoczenie bo samochód ten jest w moich rękach od 45 tys. kilometrów i przez ten czas nie miałem żadnych problemów z dodatkiem bądź samych filtrem FAP. Mechanik sprawdził pompkę dozującą - działa, podaje dodatek oraz czy nie są zapchane przewody dozujące - też nie są. A komunikat o niskim stanie ciągle wyrzuca. Moje pytanie: 1.jak to możliwe gdyby przyjąć, że poprzedni właściciel tuż przed sprzedażą zamontował nową nerkę, że po przejechaniu 45 tys. km tylko zużyłbym 10 procent Eolysu? Mogę założyć, że tę odległość pokonałem 50% miasto i 50% autostrady ale to też nie tłumaczy tak niskiego zużycia dodatku. 2.co jest przyczyną takiego stanu rzeczy, gdzie tkwi przyczyna wyskakiwania tego komunikatu. Uprzedzając sugestie użytkowników jestem zadowolony z mojego egzemplarza przez ten czas praktycznie nic się nie działo, lałem paliwo zawsze do pełna i jeździłem aż do teraz. Pomóżcie!!!!
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Komunikat o niskim poziomie płynu do FAP-a
Podepnij pod kompa i sprawdź jak to wygląda w "systemie". Może w nerce masz 90% plynu a w kompie np.30%.Może nie było adaptacji po dolanie lub uzupełnieniu na 100%.
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Komunikat o niskim poziomie płynu do FAP-a
Jeśli w nerce jest na oko 90% płynu to zapewne jest problem z dozowaniem, obstawiał bym coś w rodzaju ( brak komunikacji z modułem dozowania ) Bo skoro nerka starcza na około 100tyś km , a po 45tyś ubyło 10% to jednak problem. Warto sprawdzić czy po tankowaniy nie występuje taki problem w dzienniku błędów.
Pozdrawiam
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Komunikat o niskim poziomie płynu do FAP-a
integro napisał:
Wracam do tematu komunikatu niskiego poziomu płynu do FAP-a. Pojawił mi się taki komunikat 3 pełne tankowania temu (pełne to każde po około 50 litrów). Pojechałem do znajomego mechanika, który używając medycznego języka "prowadzi" mi samochód od dłuższego czasu. Odkręcił osłonę pod podłogą i sprawdził organoleptycznie ile jest jeszcze dodatku do paliwa. I tutaj zaskoczenie. W nerce jest około 90% płynu i tak samo wskazywało w programie komputerowym. Piszę zaskoczenie bo samochód ten jest w moich rękach od 45 tys. kilometrów i przez ten czas nie miałem żadnych problemów z dodatkiem bądź samych filtrem FAP. Mechanik sprawdził pompkę dozującą - działa, podaje dodatek oraz czy nie są zapchane przewody dozujące - też nie są. A komunikat o niskim stanie ciągle wyrzuca. Moje pytanie: 1.jak to możliwe gdyby przyjąć, że poprzedni właściciel tuż przed sprzedażą zamontował nową nerkę, że po przejechaniu 45 tys. km tylko zużyłbym 10 procent Eolysu? Mogę założyć, że tę odległość pokonałem 50% miasto i 50% autostrady ale to też nie tłumaczy tak niskiego zużycia dodatku. 2.co jest przyczyną takiego stanu rzeczy, gdzie tkwi przyczyna wyskakiwania tego komunikatu. Uprzedzając sugestie użytkowników jestem zadowolony z mojego egzemplarza przez ten czas praktycznie nic się nie działo, lałem paliwo zawsze do pełna i jeździłem aż do teraz. Pomóżcie!!!!
Zuzycie Eolysu nie jest uzależnione od Twojej jazdy, ale od sposobu tankowania. W mojej C5 zbiornik dodatku ma ok 3 litry (3.000 gram), i teraz przy tankowaniu dodawany jest ten środek w ilości ok 8-10 gram, przy każdym tankowaniu. Prosta kalkulacja, tankuję zawsze pod korek, przejeżdzam na zbiorniku ok 1100 -1200 km (wyłącznie trasa), ale dla prostego rachunku weźmy równy 1000 km, czyli jeżeli tankujemy do pełna raz na 1000 km to płynu wystarczy nam na 300 tys. km przebiegu. To jest prosta matematyka. Sytuacja sie zmienia, jak tankujemy po 50-100 PLN, wtedy nawet po 60 tys. km może być już pusto.
Dołączył: 14 Maj 2015 Posty: 330 Skąd jesteś (miejscowość / region): Bad Rothenfelde Posiadane auto: Grand C4 Picasso II FL '16 EAT6 150PS
Piwa: 12/5
Wysłany: Czw 15 Wrz 2016, 20:09
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Komunikat o niskim poziomie płynu do FAP-a
Mogę się mylić - ale jestem niemal pewien, że czynnik dawkowany jest w odpowiedniej proporcji w zależności od ilości zatankowanego paliwa. Problemem jest tankowanie za "5 zł" bo jest podawana minimalna dawka i w takiej sytuacji będzie za duża do ilości dolanego paliwa. Podobnie jest zresztą przy każdym otwarciu baku - nawet jak nic nie wlejesz to dodatek w min. zaprogramowanej ilości zostanie dodany.
Sposób jazdy ma także wpływ na tempo zużywania się dodatku. Jeśli auto pali 5l na 100km to wiadome jest, że starczy go na dłużej niż w takim samym samochodzie gdzie kierownik ma ciężkie stopy i auto pali mu 10l..... _________________
Dołączył: 01 Maj 2013 Posty: 26 Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań Posiadane auto: C4 Grand Picasso 2.0 HDi MCP Exclusive
Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 05 Lis 2016, 22:01
Temat postu:
Zamknięcie tematu
Chciałbym zamknąć podniesiony przeze mnie temat. Już znaczny czas temu pojechałem do autoryzowanego serwisu Citroena. Podeszli z zapałem do tematu ale pierwsze podejście spalili - nie poradzili sobie. Dopiero za drugim razem gdy był spec od oprogramowanie wyprowadził wszystko na prawidłową ścieżkę. Okazało się że sprawa dotyczyła oprogramowania a konkretnie coś komputerowi się samemu poprzestawiało. Wykasowanie w jednym miejscu, wpisanie w drugim (nie dochodziłem już nawet co, liczył się dla mnie efekt) i od dłuższego czasu brak jakichkolwiek komunikatów.
Dołączył: 17 Sie 2015 Posty: 24 Skąd jesteś (miejscowość / region): Rybnik Posiadane auto: Citroën C4 II 1.6 VTi Exclusive 2011 + Berlingo III 1.6 16V z LPG
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 21 Gru 2017, 09:56
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Komunikat o niskim poziomie płynu do FAP-a
A ma ktoś pełną procedurę albo choc plus minus moze opisac gdzie w lexii zrobic dodanie plynu w c4 grand picasso, bo po dolwece nie wiem gdzie szukać kasowania. Z góry dziękuję za pomoc.
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Komunikat o niskim poziomie płynu do FAP-a
Witam, wiem że temat już stary ale może ktoś rozwiązał powyższy problem kasowania błędu. U siebie mam podobny przypadek. Pojawił się komunikat o niskim poziomie dodatku, wymieniłem worek i ustawiłem wymianę worka na nowy ale komunikat nadal nie znika. Skasowałem błąd ale przy pierwszym uruchomieniu ponownie się pojawił. Może ktoś może pomóc.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 Picasso ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia- układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.