nowego nie kupisz taniej niż w granicach 700 - 800 zeta ...no czasami "z wedki" od mechanika z serwisu ( niestety taka jest prawda kradną żeby sprzedac a klient ma dalej stary choc wpisaną ma wymiane )
Witam ponownie
Dzisiaj samochodzik był na diagnozie u mechanika.Podłączony pod kompa i...zero błędów. Samochód mechanicznie jest cacy.Ale...nadal jest szarpanie obrotami podczas jazdy, a ostatnio zaświeciły się kontrolki (podczas jazdy) esp, abs, stop, ręczny i oczywiście service. Na kompie nic nie wyszło. Mechanik podejrzewa,że to coś z alternatorem. Bateria jest nowa i daje prawidłowe napięcie. Czy to szarpanie i te kontrolki to może być wina np wody w ropie?Może to głupie ale szukam już gdzie mogę. A może to wina wiązki albo jakiegoś czujnika?Poradźcie coś..
Pozdrawiam
Dołączył: 22 Gru 2009 Posty: 80 Skąd jesteś (miejscowość / region): Dzierżoniów Posiadane auto: Citroen C4 Grand Picasso
Piwa: 0/8
Wysłany: Wto 15 Gru 2015, 23:02
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 Picasso ) zawór egr
Mogę się podłączyć pod temat ? Czy ktos z was słyszał o zaślepianiu EGR ? Pytam się ponieważ mam ten sam problem , tak przypuszczam a w moim wcześniejszym aucie czyli Fiat Stilo 1.9 JTD można było tak zrobić i to zrobiłem i było po problemie.
Niedawno zaczęło poszarpywać raz lekko raz mocno. Zaciął się EGR. Pojechałem do magików na wyłączenie. Po wyłączeniu tylko programowym całkiem inne auto ale od momentu wyłączenia cały czas błąd ESP później jeszcze doszedł Handbrake.
EGR wyłączony na razie tylko programowo, zaślepka jeszcze nie trafiła na swoje miejsce.
Z ciekawości diagboxem był parę dni temu zrobiony test zaworu EGR i pytanie
1) czy jeśli wyłączony programowo to test da się przeprowadzić? Bo o dziwo dało się. Zawór podczas testów wydawał dźwięki. Fakt, że po testowaniu został częściowo otwarty i teraz trzeba zaślepkę.
2) jeśli jest wyprogramowany to wtyczka ma być podłączona czy odłączona?
3) jeśli musi być podłączona to czy taki zacięty EGR ale zaślepiony blaszką może zostać czy musi być nowy sprawny?
4) jaka blaszka? bez otworu? z otworem? do 1,6 mazdy niby z otworem ma być a motor ten sam.
Przed wyłączeniem były tez cuda z wypalaniem, nawet co 120 km wypalał. Po zabiegu regularnie co 450 km i jakby bez znaczenia czy więcej w trasie czy po mieście.
Z ciekawości diagboxem był parę dni temu zrobiony test zaworu EGR i pytanie
1) czy jeśli wyłączony programowo to test da się przeprowadzić? Bo o dziwo dało się. Zawór podczas testów wydawał dźwięki. Fakt, że po testowaniu został częściowo otwarty i teraz trzeba zaślepkę.
Tak może dać się przeprowadzić test.
Cytat:
2) jeśli jest wyprogramowany to wtyczka ma być podłączona czy odłączona?
Może zostać podłączona, jeśli jest wyprogramowany w ECU to po prostu komputer nie będzie nim sterował.
Cytat:
3) jeśli musi być podłączona to czy taki zacięty EGR ale zaślepiony blaszką może zostać czy musi być nowy sprawny?
4) jaka blaszka? bez otworu? z otworem? do 1,6 mazdy niby z otworem ma być a motor ten sam.
Zostaje stary i jeśli jest wyprogramowany to zaślepka pełna.
Zaślepkę z otworem daje się kiedy nie wyprogramowujesz go z ECU.
Przed wyłączeniem były tez cuda z wypalaniem, nawet co 120 km wypalał. Po zabiegu regularnie co 450 km i jakby bez znaczenia czy więcej w trasie czy po mieście.[/quote]
Mi awaria EGR nie pokazywała błędów a objawy były te same. Zacząłem od zaślepienia EGR i to pomogło, auto śmiga super. Niestety przeprogramowanie kompa w UK to koszt ponad 120 funtów więc taniej wychodzi wymiana EGR. Więc jeśli chcesz sprawdzić czy to ten problem,zaślep,pojeździj,jak będzie zmiana będziesz wiedział co robić.
Dołączył: 13 Maj 2010 Posty: 6 Skąd jesteś (miejscowość / region): zielona Góra Posiadane auto: C4 picasso
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 18 Lis 2019, 00:48
Temat postu:
Szarpanie przy zmianie biegów plus kontrolki abs/esp
Bouzouki napisał:
Witam ponownie
Dzisiaj samochodzik był na diagnozie u mechanika.Podłączony pod kompa i...zero błędów. Samochód mechanicznie jest cacy.Ale...nadal jest szarpanie obrotami podczas jazdy, a ostatnio zaświeciły się kontrolki (podczas jazdy) esp, abs, stop, ręczny i oczywiście service. Na kompie nic nie wyszło. Mechanik podejrzewa,że to coś z alternatorem. Bateria jest nowa i daje prawidłowe napięcie. Czy to szarpanie i te kontrolki to może być wina np wody w ropie?Może to głupie ale szukam już gdzie mogę. A może to wina wiązki albo jakiegoś czujnika?Poradźcie coś..
Pozdrawiam
Mam te same objawy i w aso powiedzieli że sprzęgło za 4tys. ale powiedzieli też że może nie pomóc i wtedy komputer sterujący biegami za 7000. Sprawdziłem poza aso styk na sprzęgle i wartości są 1,4 do 2,8 więc mechanik poza aso powiedzieli że sprzęgło jest ok i idą w stronę wtryskiwaczy na razie wlali specyfik który ma oczyścić wtryski . Jeśli ktoś rozwiązał ten problem proszę o pomoc.
Temat już stary ale coś jeszcze dorzuce.
Od czasu wyprogramowania EGR i zaślepienia do dzisiaj jeździłem z ESP/ASR i HANDBRAKE.
Kupiłem używke EGR, odkręciłem silniczek i podpiąłem go do auta. Po trzecim odpaleniu SUKCES.
ESP/ASR i HANDBRAKE to już przeszłość.
Wychodzi na to, że zacięty EGR sypie błędami pomimo wyprogramowania.
Koszt 45zł+przesyłka. Prostsze takie rozwiązanie bo w picasso dostać się do tego ustrojstwa to za dużo zabawy.
Tak nawiasem to chyba tania alternatywa dla wyprogramowania. Za wyprogramowanie wołają około 400 a jak jest zamkniety i sypie błędami to za pół stówki można tak ten problem obejść. W razie jakby był zacięty w pozycji otwartej to można spróbować go lekko młotkiem popukać. Ta używka co kupiłem była zacięta w pozycji otwartej a po paru lekkich strzałach odbiła i się zamknęła.
Ja mam model 2007 1,6HDI DV6TED4 z FAP
Może to i druciarstwo ale skuteczne _________________ HDi - huk dym inwestycja ? Na razie spokój.
Dołączył: 28 Sie 2014 Posty: 1305 Skąd jesteś (miejscowość / region): Pruszków Posiadane auto: Renault Kadjar 1.6 dci
Piwa: 211/16
Wysłany: Nie 30 Maj 2021, 17:27
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 Picasso ) zawór egr
Mam problem z egr, po wymianie na nowy ale bez kalibracji zawór wywala błąd niepełnego otwarcia. Zdarza się to podczas spokojnej jazdy na 5 biegu, w mieście błąd nie występuje.
Zawór wymieniłem sam nowy Valeo, czyli zero gwarancji. Po wymianie nie robiłem kalibracji z braku wiedzy i Lexi może to było/jest przyczyną wadliwego działania, obecnie zawór nie przechodzi testu. Chciałem spróbować patentu z podłączeniem samego silniczka i moje pytanie - czy podłączenie samego silniczka bez innych modyfikacji w BSI będzie sypało błędami?
Mam problem z egr, po wymianie na nowy ale bez kalibracji zawór wywala błąd niepełnego otwarcia. Zdarza się to podczas spokojnej jazdy na 5 biegu, w mieście błąd nie występuje.
Zawór wymieniłem sam nowy Valeo, czyli zero gwarancji. Po wymianie nie robiłem kalibracji z braku wiedzy i Lexi może to było/jest przyczyną wadliwego działania, obecnie zawór nie przechodzi testu. Chciałem spróbować patentu z podłączeniem samego silniczka i moje pytanie - czy podłączenie samego silniczka bez innych modyfikacji w BSI będzie sypało błędami?
Witam. Kolego nie masz nic do stracenia. Podłącz sam silniczek bez części mechanicznej i spróbuj zrobić kalibrację. Spróbuj też zblokować zawór z odkręconym silniczkiem w pozycji zamkniętej i zobacz jak będzie jeździł bez błędów to tak zostaw. _________________ HDi - huk dym inwestycja ? Na razie spokój.
Dołączył: 28 Sie 2014 Posty: 1305 Skąd jesteś (miejscowość / region): Pruszków Posiadane auto: Renault Kadjar 1.6 dci
Piwa: 211/16
Wysłany: Sro 02 Cze 2021, 18:21
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 Picasso ) zawór egr
Myślałem nad podpięciem drugiego silniczka a stary zawór w całości zostawić. Mam tylko obawy, czy sam silniczek może przejść kalibrację? Jednak muszą być jakieś skrajne położenia a sam silniczek bez oporu czy przejdzie kalibrację?
Myślałem nad podpięciem drugiego silniczka a stary zawór w całości zostawić. Mam tylko obawy, czy sam silniczek może przejść kalibrację? Jednak muszą być jakieś skrajne położenia a sam silniczek bez oporu czy przejdzie kalibrację?
Spokojnie możesz sam silniczek dać. Ja mam EGR wyłączony programowo ale po wyłączeniu, ten stary powodował wyświetlanie błędów ESP/ASR. Kupiłem nowy EGR, najtańszy jaki był (nawet zbytnio nie wiadomo kto to produkował) i podłączyłem sam silniczek. Błędy przestały się wyświetlać ( sporadycznie przy włączeniu zapłonu na chwile wyskakuje Handbrake Fault ale za chwilę znika ). Kalibrację na samym silniczku dało się przeprowadzić bez problemu ( on i tak ma założone ograniczniki więc przyjmie to sobie za wartości graniczne ). Silniczek przypięty gdzieś tam z boku na opaskę. Działa to działa. Ponoć w tych pierwszych HDi można było zaślepiać EGR bez wyprogramowania i komputer się nie burzył.
Ważne aby ten stary zawór był zamknięty, żeby ci spalin nie pchał w dolot. _________________ HDi - huk dym inwestycja ? Na razie spokój.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 Picasso ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia- układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.