Dołączył: 06 Sie 2015 Posty: 9 Skąd jesteś (miejscowość / region): warszawa Posiadane auto: c4 picasso 1,6thp
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 06 Sie 2015, 21:25
Temat postu:
Pytanie - naprawa sprzęgła i dwumasy
Witam. W moim rocznym c4 picasso 1.6 benzyna padło sprzęgło. Niestety część nie jest na gwarancji więc wymiana jest płatna. W ASO podali mi cenę 5400 razem z kołem dwumasowym. Nie wiedziałem, że tam jest koło dwumasowe. Czy istnieje mozliwość wymiany samego sprzęgła, czy muszę wymienić razem z dwumasą, ASO twierdzi że wymienia się cały zestaw. Czy są jakieś tańsze zamienniki oraz czy możecie polecić jakiś tańszy warsztat w Warszawie, bo ASO strasznie drogie. Czy mozna te części regenerować?
Witam. Każdy warsztat zrobi taką usługę. Oczywiście że można wymienić samą tarczę sprzęgłową. Komplet koło dwumasowe i tarcza około 1600 plus robota razem max...2000. Tylko jedno ale .....w silniku benzynowym dwumasa ? Może mowa była o tarczy i docisku?Komplet około 700 zł. Po drugie dałeś się spławić, bo niby dlaczego nie uznali gwarancji? Prosiłbym o diagnozę usterki wraz z kosztorysem na piśmie wraz z adnotacją dlaczego nie uznają gwarancji . Trzeba pamiętać że każdy podzespół samochodu ma gwarancję producenta np. Valeo na swoje tarcze i dociski daje gwarancje na ileś czasu lub ilość kilometrów itd. Napisałbym do centrali niech wytłumaczą
jesli zuzyta jest tarcza ....to niestey tarcza nie podlega gwarancji ....poza tym kolega może byc juz po gwarancji więc żadanie wymiany byłoby nie na miejscu, sugerowanie że jest tam koło dwumasowe to zwykłe oszustwo każdy warsztat to zrobi za 1/3 ceny oszustów z ASO
Każde ASO kasuje najwięcej za robotogodzine w porównaniu z "normalnymi" warsztatami, w zamian otrzymujesz wpis do książki gwarancyjnej, oryginalne części i prawie pewność, że naprawa została wykonana zgodnie wytycznymi producenta.
Warto więc przy tak nowym samochodzie naprawiać w ASO. Ale jeżeli jedziesz do ASO i mówią takie bzdury jak to, że muszą wymienić koło dwumasowe w benzynę, to albo jest to nie kompetencja serwisu, albo jawne oszustwo, a wręcz próba wyłudzenia pieniędzy, to już do tego się posuwają ASO..., myślą sobie "klient się nie zna, to mu wciśniemy..."
Ja bym albo jeszcze raz pojechał do tego serwisu i wyjaśnił sytuację z kierownikiem, albo jeżeli masz w pobliżu inne ASO to skorzystać z ich usług.
Wracając jeszcze do tej oceny ASO, to być może nie chodziło serwisowi o dwumase, a o mechanizm automatycznego sprzęgła MCP (jeżeli masz) a gość przy biurku się źle wyraził, lub mechanik źle mu zaznaczył na protokole ekspertyzy. Taka suma mogła by wskazywać właśnie opcje takiej naprawy, a jeśli tak, to możesz tu śmiało dociekać swoich praw i domagać się naprawy jako naprawy w ramach gwarancji. Tak czy siak nie wiesz w sumie co jest do wymiany i dlatego powinieneś to wyjaśnić z ASO.
Tak jak kolega Jacek napisał tarcza jako część eksploatacyjna nie podlega gwarancji, ale jeżeli faktycznie by tarcza padła w rocznym samochodzie to, albo jeździsz na poł sprzęgle, albo mogła być wadliwa. Kluczowym wyznacznikiem mógł by tu być przebieg samochodu i jeśli jest nie duży to mógł byś mimo wszystko próbować zareklamować taką tarcze, ale w sumie z góry jesteś na stracone pozycji, bo ci powiedzą, że jeździsz na półsprzęgle itd., na ale kto nie próbuje ten nie ma.
Nie napisałeś czy Twoje auto to manual, czy MCP (a może pełen automat, to by były jaja, że dwumase w automacie by chcieli wymienić). Jeżeli masz MCP to musisz podejść do sytuacji inaczej i w rocznym aucie domagać się naprawy gwarancyjnej, bo to komputer steruje dociskiem i jego złe zachowanie mogło uszkodzić tarcze, a to już na bank powinno być objęte gwarancją, tak jak inne elementy automatycznego sprzęgła.
Co do naprawy poza ASO, to był bym ostrożny, bo w rocznym aucie możesz stracić gwarancje.
No chyba, że jest to wersja benzyny z dwunasą, bo takie coś podobno też istnieje i takie zapędy były, aby zacząć montować dwumase w benzynę... (a jako, że masz roczne auto to najprawdopodobniej w nowej wersji nadwozia i być może zostało zastosowana już dwumasa w tej wersji) i wtedy oddaje honor...
Najlepiej podaj vin to ktoś to tu sprawdzi, lub zadzwoń do ASO i ci to telefonicznie powinni potwierdzić, lub wykluczyć. _________________ Cyfrowy 5
Tak, w silniku benzynowym jest dwumasa. Mam wersję z manualem. W ASO wyraźnie stwierdzili że wymianie podlega sprzęgło wraz z dwumasą. Sprzęgło jest wyjęte spod gwarancji więc nie ma się o co awanturować bo zawsze będzie to moja wina. Samochód ma 8 miesięcy i ma najechane 6000 km, więc trochę dziwne że sprzęgło padło tak szybko, jakoś w drugim aucie wymianę miałem po 10 latach użytkowania, ale cóz, nowe auta są teraz strasznie delikatne Spróbuję wymienić poza ASO, bo część i tak nie jest na gwarancji, z resztą wygląda na to że ta gwarancja i tak jest g. warta. Polecacie jakieś warsztaty w Warszawie?
kolega irek155 ma zapewne silnik 1.6 THP a tam jest dwumasa
zużyte sprzęgło po 6 tys km to jakiś absurd - chyba że non stop jeździłeś na 'półsprzęgle' i paliłeś gumy, ale o to Cię nie podejrzewam
ja bym napisał do PSA aby powołać rzeczoznawcę dlaczego sprzęgło tak szybko uległo zużyciu
poza tym - piszesz 'padło sprzęgło' - coś więcej może ? samochód jest unieruchomiony ? nie wbijasz biegu ? czy może sprzęgło się ślizga ? napisz coś więcej
jak będziesz robił to w innym zakładzie, to na pewno nie zmieniałbym dwumasy - po 6kkm to ona jest ledwo dotarta - oczywiście pod warunkiem że wszystko inne jest w porządku i że np nie ma jakiejś wady która 'psuje' tak szybko sprzęgło.
Szkoda czasu na wygłupianie się z pismami, warunki gwarancji są jasne - sprzęgło nie podlega ochronie gwarancyjnej, tak więc pozostaje mi naprawa we własnym zakresie. Samochód jeździ, ale sprzęgło się ślizga, brak przyspieszenia etc. W ASO zdiagnozowali sprzęgło i zaśpiewali 5400pln. To troszkę za dużo dla mnie, nie byłem przygotowany na taki wydatek. W przyszłym tygodniu zabieram auto z ASO i wiozę do zwykłego warsztatu. Facet powiedział że naprawa nie przekroczy 2500pln, więc jest o.k.
jak samochód ma przejechane tylko 6000km i sprzęgło ślizga bo go przypalono to dwumasa nie powinna być uszkodzona bo ślizganie właśnie ją zabezpieczało choć powierzchnia cierna może być przegrzana /niebieska/
otworzyłbym zlecenie w ASO na naprawę płatną wymiany tarczy ciernej , docisku i łożyska oporowego - to powinno być zdecydowanie tańsze,
po demontażu kazałbym zweryfikować stan koła zamachowego , niezależnemu rzeczoznawcy lub chociaż inżynierowi mechanikowi samochodowemu też nie powinno kosztować strasznie i wtedy podjąc decyzję czy konieczna jest wymiana koła zamachowego dwumasowego ,
zdemontowane części odebrać i w razie wątpliwości można zlecić ekspertyzę rzeczoznawcy PZMotu czyja wina
a jeśli wina leży po stronie np. blokującego się układu hydraulicznego to całkowita naprawa i nawet holowanie na koszt gwaranta -
z naprawą w bądź jakim warsztacie byłbym ostrożny bo jak żle podejdą do wymiany sprzegła samonastawnego -to niedługo potem ponowna wymiana może być konieczna, a 2 x 2tys to już ..... nie licząc straconego czasu i nerwów
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 Picasso ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.