Dołączył: 02 Sie 2015 Posty: 32 Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin Posiadane auto: C5 2.0HDi FAP 2008
Piwa: 0/6
Wysłany: Nie 02 Sie 2015, 12:54
Temat postu:
ROZWIĄZANE - Depollution system faulty, oil pressure to low, ABS/ESP...
Witam serdecznie.
Jak na chwilę obecną moja cytrynka przyprawiła mnie o niemałą palpitację serca. Szukałem już po różnych forach zarówno polsko jak i obcojęzycznych i szczerze to guzik znalazłem. Chociaż dość często przewija się temat uszkodzonego BSI czy jakichś wiązek kabli.
Sytuacja zdarzyła się dwa razy, w zupełnie różnych warunkach. Raz była to jazda z niską prędkością, po mieście a drugi raz w trasie przy +/- 90km/h.
Pierwszy raz, w mieście przy wolnej jeździe zapaliła mi się na pulpicie choinka - Depollution system faulty, Oil pressure to low i do tego coś o ABS/ESP i parking brake faulty do tego check engine, service i stop. Zatrzymałem się, auto zgasiłem, odpaliłem ponownie bez najmniejszych problemów i został tylko błąd depollution system faulty i check engine. Po kilku kilometrach sytuacja się powtórzyła. Znowu zgasiłem - odpaliłem bez problemu i został tylko depollution system faulty i check, które zniknęły po kolejnych kilku odpaleniach auta.
Po tym incydencie przejechałem +/- 1000km bez najmniejszych problemów - zacząłem sobie tłumaczyć, że ot tak się coś przytrafiło, jednak do wczoraj.
Sytuacja analogiczna z tym, że przy większej prędkości. Choinka, depollution, oil pressure, ABS/ESP i hamulec parkingowy. Zgasiłem, odpaliłem itd. itp. Oczywiście check engine zniknął po kilku odpaleniach.
Auto cały czas ma normalną moc, wkręca się na obroty jak należy, idzie jak przecinak nawet po wywaleniu błędów.
Oczywiście zdaję sobie sprawę, że wróżek na forum niema - podpięcie pod komputer to jedyna opcja, ale może ktoś miał podobną sytuację i chociaż przygotuje mnie do tego, jak szeroko będzie trzeba otworzyć portfel
Auto ma 170 tyś przebiegu, w 100% autentyczny to nie podlega dyskusji. Silnik 2.0 HDi FAP 136km.
Jakieś 2tyś temu był wymieniany olej na Castrol Magnatec 5w30 C2 - wcześniej też był taki lany, jaki filtr oleju został założony nie mam pojęcia szczerze.
Z góry dzięki za każdą informację.
Pozdrawiam
ROZWIĄZANIE
Uszkodzony moduł BSM - prawdopodobnie problem znany z innych urządzeń elektronicznych, czyli zimne luty. Czasami przerywa połączenie i rozsiewa głupie błędy po całym systemie. Głównie są to błędy komunikacji z kalkulatorem silnika itd.
Wymiana BSM - problem ustał na stałe.
Ostatnio zmieniony przez Matiz992 dnia Sro 02 Wrz 2015, 12:05, w całości zmieniany 2 razy
Re: ( Citroen C5 ) ROZWIĄZANE - Depollution system faulty, oil pressure to low, ABS/ESP...
U mnie to samo , walczę z tym już od kilku tygodni (średnio raz na tydzień wywala te błędy i czasami gaśnie), tylko u mnie działo sie to zawsze przy niewielkich prędkościach na 1,2 lub 3 biegu do max 60km/h ostatnio walczyłem z zepsutym EGR (wymieniony na nowy) + dolewka płynu do FAP (łudziłem się że FAP się przypchał i wywala takie błędy) + wymiana regulatora ciśnienia paliwa bo się dławił i 'chrobotał' dokładnie opisane w jednym z wątków na forum.
Jednak błędy nadal wywalał, poszperałem po sieci i wyszło że prawdopodobnie BSM jest uszkodzony i raz na jakiś czas coś tam nie styka a objawy takie jak opisałeś.
Żeby uniknąć wymiany sprawnych części podjechałem jeszcze do ASO na diagnostykę i potwierdzili że BSM do wymiany...
Na pytanie jak to stwierdzili nie bardzo umieli\chcieli odpowiedzieć...Prawdopodobnie znają numery seryjne wadliwych egzemplarzy ale nie chcą się do tego przyznać, wymieniać niestety będę po 20 sierpnia (za kilka dni wyjeżdżam na 2 tyg. na szczęście nie tym autem ) i wtedy jak trochę pojeżdżę to dam znać czy pomogło...
Dołączył: 02 Sie 2015 Posty: 32 Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin Posiadane auto: C5 2.0HDi FAP 2008
Piwa: 0/6
Wysłany: Pon 03 Sie 2015, 09:40
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) ROZWIĄZANE - Depollution system faulty, oil pressure to low, ABS/ESP...
Umówiłem się do serwisu, zobaczymy co powiedzą "magicy".
Teraz chociaż mam jakiś punkt zaczepienia i wiem na co ich naprowadzić, żeby mi pół auta nie chcieli wymieniać
Re: ( Citroen C5 ) ROZWIĄZANE - Depollution system faulty, oil pressure to low, ABS/ESP...
Dokładnie usterka jest na tyle nietypowa że łatwo pół auta wymienić i dalej będzie to samo.
Ponoć BSM poprawili po 2010r, i takie objawy nie powinny występować w nowszych autach...
Takie rzeczy tylko w Citroenie - Creative Technology
Dołączył: 15 Lip 2014 Posty: 172 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: 607 3.0 v6 4Hp20 sed/ C5 (X7) 2.0HDi AM6 kom
Piwa: 4/9
Wysłany: Wto 04 Sie 2015, 08:43
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) ROZWIĄZANE - Depollution system faulty, oil pressure to low, ABS/ESP...
Tez mialem taki przypadek po kilku kilometrach jazdy po deszczowym dniu.
Co wiecej auto ustawione bylo tylem w dol (nie typowo wzgledem standardowego parkowania).
W lexii mialem mase bledow a wszystkie dotyczyly bledu z komunikacja sterownika silnika i a w samym sterownuku wtrysku ze zwarcie lub brak polaczenia z jakims przekaznikiem.
Jako ze mam automat to sadzilem ze skrzynia rozpadla sie i silnik zglupial przez nia bo zaczela chodzic tylko na 3 biegu.
Okazalo sie ze to skrzynia zglupiala przez silnik.
Mialem najblizej do gosci od ASB wiec podjechalem (nic nie kasujac i po 1h odstania problem sam rozwiazal sie) i poradzili mi ze pewnie cos z wiazkami ze styki sniedzieja i nie bylo styku.
Rozpialem wszystko do czego latwo bylo sie dostac pod maska (poza ESP) wraz z jakims chyba przekaznikiem. Wyczyscilem preparatem do stykow i zlozylem. Na razie jest ok cjoc przejechalrm dopiero 250km.
Trzeba najlepiej wykac akumulator na czas prac bo mnie sie zasilanie podlaczylo gdy mialem czesciowo rozpiete wtyczki i mam jakis blad wewnetrzny wiec trzeba uwazac...
Ponadto przynajmniej u mnie ktos tuningowal obudowe bezpiecznikow pod maska blizej blotnika. Byl wyciety kawalek plastiku pod wiazki. Zakleilem ubytem guma aby zlewalo sie poza rozdzielnie (teoretycznie mogla woda podplywac do srodka) - wiec moze cos z zawilgoceniem.
Dołączył: 02 Sie 2015 Posty: 32 Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin Posiadane auto: C5 2.0HDi FAP 2008
Piwa: 0/6
Wysłany: Sro 05 Sie 2015, 11:05
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) ROZWIĄZANE - Depollution system faulty, oil pressure to low, ABS/ESP...
Styki lub BSM - no gdyby faktycznie tak było, to bardzo bym się z tego cieszył. Wczoraj zrobiłem +/- 200km, wcześniej lejąc do pełna paliwo premium i ani razu nie wyświetlił się depollution system faulty, do tego wypalił się FAPik więc wszystko ok.
Gdy wróciłem do domu i postawiłem auto na podjeździe, żeby zamknąć bramę (dość duże wzniesienie, tył w dół) zanim wróciłem do auta, auto zgasło z komunikatem Oil pressure too low. Oczywiście od razu odpaliło bez najmniejszego problemu. Chyba jutro chłopakom w ASO zlecę dodatkowo wymianę filtra oleju. Prawdopodobnie włożony jest jakiś filtron
Re: ( Citroen C5 ) ROZWIĄZANE - Depollution system faulty, oil pressure to low, ABS/ESP...
Jak rozwiążesz problem daj znać jaka była przyczyna u Ciebie.
U mnie wczoraj wywalił te błędy zgasł, odpaliłem ponownie i pojechałem dalej...
Czekam na wymianę BSM bo jazda autem w takim stanie to jakieś nieporozumienie i loteria kiedy zgaśnie...
Dołączył: 02 Sie 2015 Posty: 32 Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin Posiadane auto: C5 2.0HDi FAP 2008
Piwa: 0/6
Wysłany: Czw 06 Sie 2015, 18:29
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) ROZWIĄZANE - Depollution system faulty, oil pressure to low, ABS/ESP...
Wróciłem z aso. Wszystkie błędy jakie wykryto to błędy komunikacji. Jutro zabiorę się za czyszczenie styków, jeżeli to nie pomoże to wymiana BSM, a ostatecznie wiązki głównej.
Dołączył: 15 Lip 2014 Posty: 172 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: 607 3.0 v6 4Hp20 sed/ C5 (X7) 2.0HDi AM6 kom
Piwa: 4/9
Wysłany: Czw 06 Sie 2015, 22:47
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) ROZWIĄZANE - Depollution system faulty, oil pressure to low, ABS/ESP...
Koledzy - chyba BSM i nie ma opcji.
Ja od czasu kiedy napisałem posta o czyszczeniu miałem dwa zgony (przed chwilą drugi).
Porażki pierwszych działań z czyszczeniem nie publikowałem bo uznałem że zrobiłem ją niedbale i auto zgasło (po przejechaniu jakiś 300km). Rozpiąłem ostatnio wtyczki i zaciekawił mnie jakiś syf co był na końcach stuków.
Igłą jak podwadziłem okazało się coś ala sylikon wewnątrz niektórych dziurek wtyczki. Problem dotyczył tylko styków średniej szerokości (małe i duże nie miały tego syfu). Wygrzebałem ile się dało uznając że to coś może stanowić izolator. Dla pewności mechanicznie przeczyściłem nożykiem styki w BSM i sterowniku silnika.
I... - jak wspomniałem pomimo że to dokładne czyszczenie robiłem przedwczoraj dziś trup podczas wyjeżdżania z podwórka. Co ciekawe i zastanawiające gaśnie na postoju, lub w początkowej fazie ruszania.
Lexia mówi mi że problem sterownika silnika jest:
"Sterowanie przekaźnika zasilania. Przerwany obwód, zwarcie z plusem, z masą"
Problem dotyczy na 100% tego czegoś bo poprzednio był ten sam komunikat i wykasowałem go (więc to nie jakaś zaszłość, a mając ogromne zaufanie ostatnio do auta Lexię wożę w bagażniku i diagnostyka dziś była zaraz po zgonie).
Ktoś nie orientuje który przekaźnik to ten o który płacze? On jest w BSM czy jakiś zewnętrzny?
Intryguje mnie problem "sterowanie przekaźnika" - może coś na linii BSI - BSM (jutro wyczyszczę wtyczki BSI jeszcze)...?
PS.
Co do niskiego ciśnienie oleju myślę że nie masz się co przejmować i nie masz co wymieniać niepotrzebnie. Dziwne jest że masz je tylko gdy auto umiera. Ja tuż przed śmiercią też mam ten sam komunikat. Mam też monit o problemach skrzyni automatycznej (w błędach braki połączenia z silnikiem i ESP).
Sądzę że komunikat o niskim ciśnieniu jest komunikatem "śmierci" i auto wyświetla go jak głupieje elektronika tracąc kontakt z sterownikiem.
Dołączył: 07 Maj 2014 Posty: 428 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa-Ursynów Posiadane auto: Citroen C5 Break II 2.016v + LPG
Piwa: 31/23
Wysłany: Pią 07 Sie 2015, 00:10
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) ROZWIĄZANE - Depollution system faulty, oil pressure to low, ABS/ESP...
Może dorzucę swoje trzy grosze. Ktoś z was brał pod uwagę czujnik położenia wału korbowego? Bo tak analizuję temat i może on być przyczyną. Wywala błąd od ABS/ESP który jest brany między innymi z właśnie tego czujnika. Do tego idzie Depollution system faulty który nas informuję o przekroczeniu dozwolonej emisji spalin bo dostaje sygnał z czujnika wału że źle pracuje i dostaje fałszywy komunikat na sonde? Mam nadzieje że pomogłem trochę.
Dołączył: 02 Sie 2015 Posty: 32 Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin Posiadane auto: C5 2.0HDi FAP 2008
Piwa: 0/6
Wysłany: Pią 07 Sie 2015, 10:13
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) ROZWIĄZANE - Depollution system faulty, oil pressure to low, ABS/ESP...
Filtr i tak wymieniłem, bo miałem filtrona - parę złotych wymiana, a jestem bardziej spokojny
Z rańca poczyściłem styki, dwie jakby nie były wpięte do końca i do tego brakowało dwóch śrub, przez co BSM i to obok, czyli chyba jakiś komputer żyły swoim życiem No ale zobaczymy, dzisiaj i jutro jeszcze trochę pojeżdżę jak wywali błąd to umawiam się na wymianę BSM i inspekcję kabli.
Nie miał chłop problemu, to sobie C5tkę kupił
Tyle się naczytałem, że jakieś jaja dzieją się po odłączeniu aku w C5 a u mnie wszystko przebiegło bez najmniejszych problemów. Przy okazji wyczyściłem tą klemę z zaciskiem (od +), bo od wewnątrz była niezła warstwa syfu i śniedzi czy jak to inaczej można nazwać.
Dołączył: 02 Sie 2015 Posty: 32 Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin Posiadane auto: C5 2.0HDi FAP 2008
Piwa: 0/6
Wysłany: Pią 07 Sie 2015, 18:46
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) ROZWIĄZANE - Depollution system faulty, oil pressure to low, ABS/ESP...
Niestety... trzeba umówić się do ASO. Jutro ruszam w trasę, innym autem więc o wynikach dam znać dopiero po 24. Gdyby któryś z kolegów wcześniej się z tym uporał będę wdzięczny za wszelkie wskazówki
Dołączył: 30 Sie 2013 Posty: 91 Skąd jesteś (miejscowość / region): wałbrzyskie Posiadane auto: Citroen C5 2.0HDI 2009r. \ Kia Sportage 2000r. 2.0 TD
Piwa: 5/2
Wysłany: Sro 12 Sie 2015, 10:40
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) ROZWIĄZANE - Depollution system faulty, oil pressure to low, ABS/ESP...
Ja też walczyłem z gaśnięciem silnika co było poprzedzone pojedynczym szarpnięciem auta, oczywiście choinka na desce. Wymieniłem BSM na używkę z 2011roku która jest ponoć poprawione konstrukcyjnie. Po tym zabiegu przestał gasnąć i wywalać błędy na desce, ale raz na jakiś czas pojedynczo szarpał przy przyśpieszeniu. Po odczycie błędów z diagboxa wyszło, że szarpnięcie powoduję czujnik położenia wału o którym wspominał BlackBlue, popsikałem kontakt sprayem, docisnąłem wtyczkę i już miesiąc jeżdżę bez żadnego błędu. Także polecam sprawdzenie tego czujnika i na pewno wyminę BSM. Ja kupiłem (po sprawdzeniu nr części w serwisie) taki http://allegro.pl/modul-bsm-9675877980-1-6thp-c4-grand-picasso-11r-i5561423675.html
Dołączył: 02 Sie 2015 Posty: 32 Skąd jesteś (miejscowość / region): Szczecin Posiadane auto: C5 2.0HDi FAP 2008
Piwa: 0/6
Wysłany: Czw 13 Sie 2015, 11:37
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) ROZWIĄZANE - Depollution system faulty, oil pressure to low, ABS/ESP...
Akurat u siebie szarpnięcia nie zauważyłem. Ale do wymiany BSM (221zł moduł + 150zł wymiana) + profilaktycznie zleciłem sprawdzenie stanu kabli. Już niemogę doczekać się powrotu do PL, wizyty w serwisie i wyniku tych operacji Ciekawe czy będą mnie namawiać na wymianę wiązki głównej, bo w jej stronę się skłaniali podczas diagnozy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.