Witam
W moim aucie(C5 2005 liftback) słychać przez kilka sekund po uruchomieniu hałas z okolic zaworów. Ma to miejsce po około 15 minutach od zgaszenia - tj. kiedy ścieknie olej zapewne.
Mechanik zdiagnozował u mnie nieznaczne uszkodzenie jednej ze szklanek zaworowych, ale ze względu na nieznaczne uszkodzenie nie jest możliwe wskazanie jej i należy wymienić wszystkie 16 szt. Inny mechanik zalecił gęstszy olej co miałoby wyeliminować ten objaw(mam olej syntetyczny lany od początku, auto ma 175kkm)
Tu powstaje moje pytanie:
Jak reguluje się zawory w tym aucie|(wymiana tych szklanek w zasadzie jest przecież tożsama z regulacją zaworów bo na tym polega regulacja) - tj. czy trzeba demontować wałki rozrządu oraz samą głowicę? W sieci przeważają opinie że trzeba demontować te elementy(chociaż są głosy że jest przyrząd do wyjęcia szklanki), natomiast wydaje się to kłopotliwe bo po wymianie szklanek należałoby sprawdzić czy luz jest już ok(chyba że metoda doboru szklanki jest zawsze skuteczna?). A jeżeli nie jest ok to kolejny demontaż - to kłopotliwe.
W każdym razie jeżeli można to zrobić bez ściągania głowicy i wałków rozrządu(zakładam że polega to na tym że zawór ma się oprzeć o tłok przy wyciąganiu szklanki) to moje kolejne spostrzeżenie nie istnieje.
Jeżeli natomiast trzeba demontować głowicę i wałki to naturalne jest że wypada przy tej okazji wymienić rozrząd(do wymiany mam jeszcze 50kkm czyli całkiem sporo) lub sam pasek jeżeli przyjąć że opłaca się tego nie ruszać przez kolejne 50kkm.
Proszę o instrukcję regulacji luzów zaworowych, komentarz co do sposobu naprawy(tj. gęstszy olej czy wymiana szklanek chyba że macie inne pomysły)
Pozdrawiam,
Marcin
oleju gęstrzego nie lej.
Wymieniaj popychacze wszystkie na INA.Aby je wymienić nie trzeba zrzucać głowicy.Ale rozpinać rozrząd i wałki trzeba.Popychacze wyciąga sie magnesem,wkładasz nowe i tyle .Nic sie nie reguluje.
Przy okazji zakładasz nowy rozrząd z pompa i wszystkie uszczelki i siemeringi wałka. _________________
Z tego co wiem to robi się tak jak napisał machony79, i nie ma żadnej drogi na skróty. Tyle, że przy dużym przebiegu auta w którym to robimy, może pojawić się kolejny problem: powierzchnie krzywek wałków są wytarte i dopasowane do równie wytartych powierzchni starych popychaczy. Nie będą idealnie pasowały do płaskiej powierzchni nowych popychaczy. Dlatego, aby naprawa była idealna powinno się też wymienić wałki na nowe... Nie wiem tylko, co uznać za duży przebieg w tym wypadku.
Nie wiem może panewka. Choć hałas słychać raczej w głowicy - wiem że może to być mylące.
Mój mechanik po tym jak zorientował się że tam jest KZFR jest przekonany że to właśnie to koło jest przyczyną(nawymieniał się tego w Renault 1.6 16V w tych latach produkcji).
Taką sugestię podał też sprzedawca w sklepie(specjalizują się głównie we francuzach). Ale z kolei temat uszkodzenie KZFR w C5 jest mało popularny...
Waham się - wydam 750zł na KFZR + wymiana(chyba że jednak sam się za to wezmę...) ale jako to nic nie da?
Macie pomysły czy coś jeszcze może tam tłuc? W Renault mają jakiś zawór do KFZR który się przycina, jak jest w C5?
Dołączył: 07 Maj 2014 Posty: 428 Skąd jesteś (miejscowość / region): Warszawa-Ursynów Posiadane auto: Citroen C5 Break II 2.016v + LPG
Piwa: 31/23
Wysłany: Sob 05 Wrz 2015, 19:53
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Regulacja zaworów 2.0 16V
Witam. Miałem identyczne objawy takie jak piszesz. Benzyna 2.0 16V RFJ. Na początku mechanik zalecił mi gestrzy olej. Odgłosy ucichł na jakis czas i później powrócił. No to zaczęło się opalanie silnika i gaszenie by zdiagnozować problem. Po paru godzinach w końcu znaleźliśmy. Otóż winowajca okazal się wariator ( KZFR ) i mieści sie on na rozrządzie. I tu niestety trzeba będzie znowu go rozpinać. Koszt samego koła to 600zł i wymiana 100zł.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.