Witam, problem wygląda następująco. Jadę na 5 lub 6 biegów na niskich obrotach tak 1200-1800 i czuje lekkie poszarpywanie, tak jakby co któryś cykl pracy silnika wypadał mu zapłon. Silnik ma nowe świece irydowe denso. Pojechałem na komputer i nie wiele to dało. Były tylko błędy związane z wystąpieniem spalania stukowego na 1 i 3 cylindrze. Jedno razowe i które wystąpiły przy zupełnie innych obrotach i obciążeniu niż opisałem wyżej. Za parę dni silnik zapalił na 3 cylindry. Odpinając po kolei znalazłem która cewka padła. Cewka została wymieniona na nową Boscha. Auto zaczęło normalnie pracować, jednak dalej poszarpywało na 5 i 6 biegu i niskich obrotach i obciążeniach. Parę dni temu mojej żonie znowu zapalił na 3 cylindry. Niestety jestem na statku i nie mogłem tym razem sprawdzić na który nie domagał. Przytrafił się już komuś taki przypadek, że cewki zaczęły padać jedna po drugiej? Zastanawiam się czy jak wrócę nie wymienić od razu trzech pozostały. Jednak jak człowiek się na czyta o tych silnikach to zaczyna się zastanawiać czy przypadkiem łańcuch już się nie rozciągnął. Auto ma 65 tys km najechane i jest z października 2011 roku czyli ponoć coś tam już poprawione w silniku. Miał ktoś jeszcze takie objawy? Jak niedługo wrócę to zmierze mu jeszcze kompresje, może cały słupek nadaje się do wymiany chociaż oleju jakoś drastycznie nie bierze, na 5 tys km dolane pół litra.
Witam, rozrząd to pewnie nie jest, chociaż lepiej jeździć na wyższych obrotach niż 1200-1800 to nie jest diesel tylko benzyna, która lubi wysokie obroty, przy takich obrotach to ten silnik męczy się i dusi. Cewki pewnie padają jedna po drugiej...pozdrawiam
Witam, rozrząd to pewnie nie jest, chociaż lepiej jeździć na wyższych obrotach niż 1200-1800 to nie jest diesel tylko benzyna, która lubi wysokie obroty, przy takich obrotach to ten silnik męczy się i dusi. Cewki pewnie padają jedna po drugiej...pozdrawiam
Ciężko jeździć na wyższych, bo skrzynia jest pseudo automatyczna. Z resztą jak popatrzeć na wykres to moment ma dość nisko i w szerokim zakresie.
W miom THP max. moment obrotowy jest osiągany przy 2600 obr./min. Nie wiem jak w twoim aucie jest ale pewnie podobnie. Jazda na 1200 obr./min. nie jest zbyt korzystna dla silnika. W twoim aucie pewnie skrzynia jest ustawiona pod eco-driving żeby osiągnąć jak najniższe spalanie.
Skoro producent tak zaprogramował skrzynie to widać, tak ma to jeździć i nie powinien poszarpywać, bo nie jest to normalne. Maksymalny moment przy 2600 to dla benzyny mega nisko, ale to już zasługa malutkiego turbo, które niestety z dołu ciągnie ładnie, ale górą trochę puchnie i nawet zmienne fazy rozrządu nie pomagają. No, ale nie ma tragedii i nie jest to auto przeznaczone do wyścigów. Wrócę ze statku to wymienie pozostałe cewki, majątku nie kosztują i zobaczymy czy się poprawi. Tak przy okazji wywodów o momencie wykres z hamownii kolegi.
W silnikach THP z racji że to wtrysk bezpośredni tworzą się nagary w kanałach dolotowych głowicy co generuje liczne błędy spalania stukowego jak i wypadania zapłonów. Można nabyć w serwisie specjalny środek czyszczący do silników THP który dolewa się do paliwa,koszt chyba ok 70zł. Warto też sprawdzić aktualizację oprogramowania sterownika silnika
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen DS ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.