Błąd P1351 - świece żarowe 2.0 HDI 16v gdzie znaleźć?
Po podłączeniu testera - błąd P1351 przerwany obwód wstępnego grzania - czyli z tego co wyczytałem najprawdopodobniej jedna lub więcej świec do wymiany, chciałem sprawdzić amperomierzem jaki prąd idzie przez świece, ale nie mogę ich znaleźć koledzy, z tego co wyczytałem świece w 2.0 HDI 16v są od strony grodzi silnika, wujek google nie pomaga, orientuje się ktoś w którym dokładniej miejscu się one znajdują lub co trzeba odkręcić aby się do nich dostać?
Silnik odpala bez problemu, w zasadzie gdyby nie to że podobno bez sprawnych świec filtr FAP się nie wypala, nawet bym tego nie ruszał...
Witaj. Aby dostac sie do swiec musisz zdemontowac chlodnice EGR. Jak zajrzysz lusterkiem to jest szansa, ze je dojrzysz. W silniku HDI sprawne swiece potrzebne sa tylko do podgrzewania komor spalania po rozruchu silnika, aby zmniejszyc powstawanie szkodliwych zwiazkow w spalinach, szczegolnie tlenkow azotu. Do wypalania Fapa nie maja znaczenia.
Witaj
co do świec to w tych silnikach sa umiejscowione z tyłu. Musisz się mocno nachylić za silnik aby się do nich dostać a i tak przeszkadzają przewody które idą od filtra powietrza.
Dzięki serdeczne za pomoc, będę rzeźbił w temacie, dejnekomirek - pewien jesteś z tym fap-em? gdzieś na forum wyczytałem że bez sprawnych świec nawet lexią nie można uruchomić wymuszonego wypalania, gdyż podobno są niezbędne do wymuszenia wyższej niż zwykle temperatury spalin... Ale to tylko czytałem
bez sprawnych świec nie wypalisz fapa lexią, tak samo nie będzie się wypalał prawidłowo przy jeździe po mieście. Świece podnoszą temperaturę spalin w czasie wypalania, jak są niesprawne to komputer często przerywa wypalanie. Przy fapie trzeba kontrolować stan świec bo pełnią ważną rolę w procesie wypalania sadzy.
Kolego , żeby sprawdzić świece nie musisz się do nich dobierać.
Z lewej strony silnika na górze. masz wtyczkę z czterema przewodami, u mnie wtyk jest w kolorze szarym, wystarczy podpiąć próbnik (+-) Jak jest przejście to świeca sprawna, jak niema to spalona. Tyle w temacie.
pozdrawiam
Mam druga C5 z kolei i w zadnej , zadna swieca nie grzala. A wypalanie fapa dziala normalnie. Gdzie wyczytales, ze swiece zarowe pracuja przy wypalaniu? Wypalanie zachodzi na goracym silniku, wiec do czego potrzebne sa swiece w momencie wypalania? Sterownik silnika aplikuje dotrysk oleju napedowego, obciaza silnik wlaczeniem obciazenia ogrzewaniem tylnej szyby i lusterek, ale o swiecach zarowych to juz przesadziles. Filtra nie wypalisz przy niesprawnym systemie kontroli fapa, a wiec czujnika cisnienia roznicowego, czujnikow temperatury . Jaka moc ma swieca , aby znaczaco podniesc temperature spalin?, jesli wypalanie zachodzi po przekroczeniu co najmniej 60 stopni cieczy chlodzacej silnika. Owszem swiece, dzialajace przyspieszaja skrocenie fazy pracy silnika, przy ktorej powstaje wiecej zwiazkow niebezpiecznych dla zdrowia, a wiec tlenkow azotu, po uruchomieniu zimnego silnika. Z praca fapa nie ma to nic wspolnego.
Niedlugo napiszecie, ze do wypalania fapa potrzebny jest rowniez silnik w nienagannym stanie, najlepiej do 30 tys. km przebiegu, a potem wyciac fap, bo wypalanie juz nie zadziala. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez dejnekomirek dnia Czw 02 Lip 2015, 15:34, w całości zmieniany 1 raz
święte słowa dejnekomirek... natomiast jeżeli chodzi o same świece i ich wymianę to mówić krótko, jest to zadanie dla ludzi o stalowych nerwach... jeżeli chodzi jeszcze o C5 to powiedzmy że jest w miarę fajne dojście, ale ostatnio wymieniałem w C4 picasso też 2.0 HDI także to był hardcore... musisz kolego uważać żeby ci się któraś świeca nie urwała i nie została w głowicy, bo dopiero bedzie katastrofa...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.