Jaka powinna być ilość oleju w naszym samochodzie? Był on wymieniany w moim aucie półtora miesiąca temu, od tego czasu zrobiłem nieco ponad 2000 km.
Gdy sprawdzałem na zimnym silniku po kilku godzinach na parkingu bagnet wskazał jakieś 3/4. Gdy sprawdziłem dziś parę minut po jeździe pokazało mi 1/2.
Jak u Was wyglądają te wskazania? Czy to, że auto od miesiąca robi krótkie odcinki 2-3 km do pracy i z powrotem może być przyczyną, że więcej oleju ubywa?
Auto jest dla mnie świeże stąd ostatnio dosyć dużo pytań.
Gdy samochód długo nie jest odpalany (co najmniej kilka godzin), to może pokazać większy stan oleju niż np po postoju kilkanaście minut. Olej może dość długo ściekać do miski olejowej z różnych miejsc silnika (głowica, filtr, itp). Jeżeli chcesz mieć dokładny pomiar, to rób go np zawsze rano przed odpaleniem samochodu.
Jeżeli chodzi o zużycie oleju, to na krótkich dystansach może go spalać więcej niż na trasie. Wydaje mi się, że ma znaczenie stan uszczelniaczy zaworowych i pierścieni tłokowych. Każde odpalenie zimnego silnika to dawka oleju, który przedostanie się przez zimne i sztywne uszczelniacze. Po zagrzaniu silnika uszczelniacze są bardziej miękkie i tym samym skuteczniejsze.
Ostatnio zmieniony przez cynamon dnia Nie 21 Cze 2015, 00:08, w całości zmieniany 2 razy
Witaj Kolego, nie wiem jak jest w 2.0 ale w moim Cytronie po przejechaniu 12000 km od wymiany mam troszkę powyżej 1/2 poziomu na bagnecie bo akurat dziś sprawdzałem, a jeżdżę i krótko i dłuższe trasy. Co do Twojego przypadku jakoś szybko Ci schodzi ten poziom (skoro po 2000 tyś masz 3/4 to za 6000 tyś będziesz miał minimum), wydaje mi się że troszkę dużo go zabrało, nie wiem czy to normalne zachowanie czy zaczyna się coś dziać, no chyba, że mechanik przy wymianie nie zalał Ci do pełna oleju tylko ciut ponad 3/4 poziomu na bagnecie i tak zostało (sprawdzałeś czy było do pełna podziałki ?). A nie masz gdzieś jakiegoś wycieku ? sprawdziłeś silnik czy nie jest mokry ? A to, że gdy sprawdzałeś zaraz po zgaszeniu to normalne, że masz mniej na bagnecie gdyż olej jeszcze zalega w silniku i minie troszkę czasu zanim spłynie do miski olejowej.
Wyprowadźcie mnie z błędu jeśli się mylę, ale 3/4 stanu na zimnym silniku to prawidłowa ilość oleju, pamiętajcie ze część oleju się spala a pozostała część czyli ta w misce olejowej z biegiem czasu rozrzedza się przez paliwo.
Jeśli chcesz realnie sprawdzić czy i ile mniej więcej oleju Ci ubywa rób testy np co 500/1000km sprawdzając w poziom np godzinę po zgaszeniu wcześniej rozgrzanego silnika, lub po kilku godzinach postoju np po nocy.
Marcin
A ile właściwie wlewacie oleju przy wymianie w 2,0 hdi 140 KM (silnik RHO 1) C5 X7 2009 w opisie ( w instrukcji) mam chyba pojemność układu olejowego 5,5 L (wlewam 5 L) . Olej spuszczam grawitacyjnie (przez korek miski ) co 10 tkm, ostatnio spuściłem prawie 5L co mnie trochę niepokoi czy aby nie za dużo. Oczywiście z wymianą filtra.
Normalne czy maksymalne ? Moim zdaniem to nie jest normalne ze silnik spala takie ilości oleju.
U mnie po wymianie silnika i przejechaniu ok 4 kkm na bagnecie jest mniej może o 1 mm (oznaczyłem sobie na bagnecie poziom). Wlany mam motul ok 5.25l i przy następnej wymianie zmierzę ile go zostało.
Offtopic
Poczytaj o grupie VAG czyli silnikach TSI i wadzie konstrukcyjnej związanej z pierścieniami tłokowymi, te silniki maja wpisane w książce gwarancyjnej informację o spalaniu na poziomie właśnie do 0,5 l na 1000km i jest to jedynie zabezpieczenie producenta przed naprawami gwarancyjnymi.
Dziś po 8 godzinach stania pod pracą zmierzyłem olej i pokazało mi tak jak jakieś 2 tygodnie temu około 3/4, może trochę mniej.
Za 2 tygodnie jestem umówiony do mechanika więc przy okazji zaglądnie czy coś tam jest nie tak.
Jeśli nie masz wycieków, silnik jest suchy to skoro Ci pokazał 3/4 to jest wszystko ok i nie musisz nic sprawdzać, widocznie bagnet nie był zalany do pełna podziałki i przez te 2000 tyś co przejechałeś wziął Ci niewielką ilość co obrazuje normalnym poborem oleju przez silnik i tak musi być.
Cypcio napisał:
Normalne zużycie oleju na 1000 km to około 0,5 litra. Więc nie widzę tu powodu do obaw.
Gdyby mój silnik łykał 0,5 l na 1000 km to bym musiał co drugie tankowanie do pełna dolewać ponad litr oleju a o wymianę bym się nie musiał martwić bo to co przejadę w ciągu roku uzupełnię na nowo...a wręcz tak jakbym 2 razy do roku wymieniał przy tym spalaniu olej później wystarczy tylko wymiana filtrów. W pracy poruszam się samochodami Forda w dieslu od pojemności 1.6 do 2.5 litra od nowości i wiem, że potrafią łyknąć 1 litr oleju ale na 10000 tyś km. i tak jest od samego początku (no może pierwsze parę tyś. brały ciut więcej ale to normalka), teraz mają w okolicach 300 tyś i biorą tyle samo więc dla mnie silnik który bierze 0,5 litra na 1000 km nie jest do przyjęcia....Każdy silnik coś musi wziąść nie ma opcji że jest idealny a szczególnie jak masz Fapa także uważam, że jeśli weźmie od wymiany do wymiany lub po 20 tyś km przejechanych całą podziałkę na bagnecie to jest to normalne, jeśli dużo więcej - to niestety coś puszcza i trzeba sobie tego pilnować.
Zapomniałem o najważnienszej rzeczy : mój bagnet jest nieco w jednym miejscu "złamany", tzn. wygięty i przez to jest krótszy niż zdrowy prosty bagnet. Myślę, że to może też być powodem dlaczego po długim postoju pokazuje mi tylko te 3/4. Gdyby był prosty chyba było by koło MAX, jak myślicie?
Aby to rzeczywiście oszacować czy bagnet przez to załamanie rzeczywiście jest krótszy musisz dorwać jakiegoś znajomego z Cytronem który ma Twój silnik i porównać bagnet z jego bagnetem, a jak nikt takiego nie ma to pozostaje dorwać Kolegę z Cytrona na jakimś parkingu i wytłumaczyć oco biega - troszkę może śmieszne i dziwne no ale skuteczne... Jak już porównasz bagneciki wtedy sobie ewentualnie doliczysz parę mm do Twojego i będziesz mógł dokładnie określić poziom.
No rozumiem. Ale na zdrowy rozum zgięty musi być krótszy.
Półtora miesiąca temu samochód był u mechanika od Cytryn, 2 tygodnie później przegląd - myślę, że ktoś by zauważył jakiś wyciek w samochodzie.
Według mnie bagnet wygląda normalnie a ten jego banan wynika z prowadnicy jaka występuje w silniku. Bagnet dopasował się kształtem do osłony jaka prowadzi go do miski i tyle. Na poniższych zdjęciach ładnie widać jak zakręca go i dlatego tak po czasie wygląda. Tu masz wymiary z alledrogo:
NFORMACJE DODATKOWE:
BAGNET DO SILNIKÓW: 2.0 HDi
DŁUGOŚĆ CAŁKOWITA BAGNETU: 56CM
DŁUGOŚĆ ELEMENTU METALOWEGO: 50CM
NUMERY OE:
1174.61
117461
Nie wiem jaki masz kod silnika ale:
NUMER SERWISOWY:
117461 1174.61 1174 61
117462 1174.62 1174 62
PASUJE DO SILNIKÓW:
RHY (DW10TD)
RHZ (DW10BTED4)
RHS (DW10ATED)
DŁUGOŚĆ CAŁKOWITA: 550 mm
DŁUGOŚĆ PROWADNICY (MIARKI): 500 mm
Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 307 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: BYŁ C5 III 2.0 HDi 163KM, jest coś o wiele piękniejszego, ale też francuzik ;)
Piwa: 8/2
Wysłany: Czw 04 Sty 2018, 16:13
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Poziom oleju
Cypcio napisał:
Normalne zużycie oleju na 1000 km to około 0,5 litra. Więc nie widzę tu powodu do obaw.
Ja wymieniam olej (+ komplet filtrów) co 10 000km i nie robię w międzyczasie ŻADNYCH dolewek. Silnik na szczęście nie pobiera nic na boku. Tyle ile wleję i wskazuje na początku na bagnecie, tyle pokazuje przed wymianą.
Jak by mi auto brało 0,5l na 1000km to z pewnością udałbym się do mechanika. Chyba, że jak ktoś pisał, byłby to Wieśwagen, to wtedy to u nich normalne
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.