Tutorial - wymiana tylnych amortyzatorów/stuki w zawieszeniu
Witam,
W sobote wymianielm swoje tylne amortyzatory wraz z odbojami gdyż miałem takie objawy :
Przy wiekszych dziurach było słychac głosne stukanie,pukanie, w zakretach tył mi szalał wiec pora przyszla na wymiane amortyzatorów bo całe rozlane.
Przy wymianie amortyzatorów od razu nalezy wymienić odboje (49zł komplet z osłonami) plus 2szt spinek które trzymają odbój z górnym mocowaniem ( 3zł/szt.) i oczywiscie amrotyzator. Ja kupiłem sportowe skrócone FK High Line ( 129zł/szt.)
Do wymiany potrzebne:
Nasadowe klucze z przedłużką 13/17.
WD40 i druciak bo sruby dolnego mocowania są zapieczone.
Podnosnik do kół oraz jakis pieniek żeby fura nie spadła nam na nogi.
1. Odkręcamy koła i podstawiamy pieniek pod zawiszenie a podnosnik pod tylną belke i delikatnie podnosimy.
2. Pryskamy na 2górne śruby oraz dolną spora ilość WD40 zeby to pusciło nam bez problemu. UWAGA! na początku warto wyczyscic dolne mocowania i gorne z brudu i druciakiem.
Górne mocowanie
Dolne mocowanie
Rozlany amortyzator
3. Po odczekaniu 5-10minut próbujemy odkrecic sruby, górne mocowanie pojdzie bez problemów ale z dolnym nalezy uważac żeby śruby nie złamac. Ta śruba ma twardość 10,2 i jest specjalnie twarda do dolnych mocowan. Jeżeli ktoś ma pistole automatyczny to bez problemu odkreci. W najgorszym wypadku palnikiem i podgrzac.
4. Podkładamy podnosnika by nam belka nie opadła na sam dół i spręzyna nie wyskoczyła.
5. Wyjmujemy amortyzator i wkładamy górną płaską koncówke w imdało i próbujemy odkrecic tak aby górne mocowanie odkręcic.
Tak ma wygladac górne mocowanie po demontażu
Tak wyglada rozkrecony rozlany i zuzyty amorek.
Porównianie nowego amorka i odbojów do zużytych
6. Zakładamy mocowanie na nowy amorek wraz z odbojami i mocujemy tak samo jak wyjmowalismy.
Górne mocowanie przykręcone do amorka. Warto miesc postole z długa koncówka zeby dobić solidnie amorek i srube.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 ) Układ jezdny-układ hamulcowy-układ kierowniczy-zawieszenie
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.