Cześć,
Cynamon ruszyłeś coś już z tą robotą?
A zauważył ktoś może taki efekt na rozgrzanym aucie że tak jakby coś terkota przy lewym przednim kole?
Nie słychać tego w samochodzie ale jak stoi na wolnych obrotach to takie terkotanie dochodzi do uszu. Na zimnym chyba tego nie ma.
Coś mi się zdaje że to też skrzynia. Co za badziew do tego auta włożyli. Taka wielka łyżka g.. dziegciu.
Jakoś nie mogę się za to zabrać. Albo mi jest potrzebny samochód, albo wujek nie ma czasu.
Terkotanie u mnie słychać dokładnie tak jak mówisz. Ktoś już też o tym pisał i ewidentnie to od skrzyni.
Wracam do tematu skrzyni. Rozmawiałem ze specem od skrzyń, który robił kilka takich od C5. Żadnej nie udało mu się wyciszyć. Po jeździe moim C5 i doświadczeniach z poprzednimi naprawami stwierdził, że na 90% wyje koło talerzowe z wałkiem atakującym. Dodatkowo stwierdził, że ta skrzynia jest po prostu za mała to masy C5 i nie wytrzymuje obciążeń. Te same skrzynie (ten sam mechanizm, lecz z innym mocowaniem do silnika) montowane były w małych samochodach, typu Peugeot 206. Podobnie jest ze sprzęgłem, które u mnie po 125kkm jest już cieniutkie, więc też od razu go wymienię. W poprzednim samochodzie (Astra G 1.6 16V) sprzęgło miało 260kkm i jeszcze nie wykazywało zużycia.
Widziałem obok siebie skrzynię od C5 2.0 16V i od 2.0 HDi - ta druga jest o wiele większa, a obydwie napędzają taki sam samochód o masie około 1,7 - 1,8 t.
Po rozkręceniu mojej skrzyni nic złego w niej nie widać. Łożyska wyglądają i kręcą się idealnie.
Zamówiłem w serwisie koło talerzowe i wałek. Cena o dziwo wcale nie tak wysoka jak mówił mechanik, 2400 PLN brutto. Powinno dotrzeć pod koniec przyszłego tygodnia. Nad łożyskami jeszcze się zastanawiam czy wymieniać. Gdy wszystko będzie już poskładane i przetestowane, to dam znać czy pomogło.
Ciekaw bardzo jestem efektów Twojej pracy, oby przyniosły skutek. Jak pisałem w innym miejscu, moja skrzynia wyje od nowości, od pierwszych metrów po wyjechaniu z salonu. Zatem trudno by szukać przyczyny w zużytych łożyskach. Kiedyś mechanik mówił, bez rozbierania, że to wyje przekładnia główna, a to chyba to samo, co koło talerzowe i wałek atakujący, o którym mówi Twój mechanik. Mój mówił, że te elementy są zbyt ciasno spasowane fabrycznie, a tam chyba nie ma żadnych podkładek regulacyjnych. I tutaj spostrzegam, że coś może w tym być, bo teraz mam przejechane 100 tys. i skrzynia jakby mniej wyje w stosunku do tego jak była nowa. Może te dwa elementy się dotarły i stąd ta poprawa. Oby nie było tak, że jak założysz nowe koło talerzowe i wałek, to będzie wyła głośniej niż przed naprawą. Napisz koniecznie o efektach ku wiedzy potomnych, bo to problem niemal wszystkich użytkowników c5 benz.
Może ktoś doradzi czy wymieniać samą przekładnię, czy łożyska także?
Jak na moje ucho słychać tylko wycie przekładni i po pierwsze: nie chcę niepotrzebnie dokładać sobie kosztów, a po drugie: żeby nie przedobrzyć, bo jest taka zasada, że to co działa, to lepiej nie ruszać. Łożyska raczej powinny huczeć, a jeżeli powodowały by wycie przekładni, to chyba tylko z powodu ich luzu, którego nie da się u mnie wyczuć.
to nie jest przekładnia ze skośnymi zębatkami, tylko zazębia się czołowo.
Rzeczywiście wyobrażałem sobie błędnie, że tam zachodzi zmiana kierunku napędu o 90 stopni. A przecież mamy silniki ustawione poprzecznie, więc nie ma takiej potrzeby. Dzięki za podpowiedź.
Jakim olejem zalać skrzynię? Fabrycznym, czy próbować coś innego?
Jeżeli fabryczny Total Transmission BV, to który dokładnie? 75W-80 ? 75W-90 ? 80W-90 ?
Zalewałem 75W80, do skrzyni wchodzi podobno 1,7l., weszło 2l.
W mojej skrzyni łożyska i sprzęgło wymieniałem 60000 km temu i cały czas terkocze ;p
Za to biegi wchodzą jak na francuza bdb. Zresztą był z tym problem, kilka razy jeździłem do mechanika bo jedynka mi wyskakiwała. W końcu tak to wszystko poustawiał, że biegi wchodzą idealnie, terkotanie niestety zostało.
Trochę się wszystko przeciąga z powodu spraw rodzinnych mechanika i skrzynia dopiero dzisiaj się instaluje w samochodzie.
Na obecną chwilę nie mam żadnych wątpliwości, że skrzynię trzeba było przeglądnąć. Śruby mocujące koło talerzowe prawie nie mają gwintu. Przypuszczam, że zęby koła talerzowego i wałka zdawczego (atakującego) pomimo, że wyglądają całkiem dobrze, mają już zrypaną geometrię. Skrzynia poza miauczeniem wydawała ciche terkotanie na postoju, ale także przy małych prędkościach podczas przyśpieszania. Terkotanie na postoju, to podobno jakaś część wybieraka, co nie jest niczym tragicznym. Za to grzechotanie podczas przyśpieszania, pomimo że jakoś specjalnie mnie nie martwiło (czasem nawet myślałem, że to odgłos silnika), mogło pochodzić od luzu na kole talerzowym. Oczywiście wszystko się wyjaśni, gdy już pojeżdżę trochę po remoncie, ale na razie wiem, że dobrze zrobiłem wyciągając skrzynię.
Te śruby to jakaś masakra. Widać że wkrótce musiałbyś szukać nowej skrzyni bo stara leżała by na drodze w częściach. Moje ma przejechane dopiero 82 tyś ale to w sumie niewiele mniej niż Twój który ma z tego co wyczytałem 125 tyś. Chyba też będę musiał się zabrać za tą skrzynię chociaż żeby sprawdzić te śruby. Rozumiem że wkrótce wielkie wydarzenie pierwszej trasy. Z niecierpliwością czekam na wyniki.
Ostatnio zmieniony przez KBartek dnia Nie 15 Maj 2016, 22:01, w całości zmieniany 1 raz
A właściwie co się stało z tymi śrubami ? Odkręciły się o kilka obrotów i trzymały koło zębate tylko na dwóch zwojach, a luźne koło obijało pozostałe zwoje gwintu? Czy wcześniej ta skrzynia była już robiona, czy doszło do takiej sytuacji z montażu fabrycznego?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik iskrowy-uklad chłodzenia-układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.