Witajcie
Na wstępie chciałem napisać że taka czynność jak wymiana klocków nie jest trudna jednak jeśli ktoś jest wzrokowcem to lepiej jak zobaczy zdjęcia. Jeśli był już taki poradnik to przepraszam ale ja nie znalazłem go.
Potrzebne rzeczy:
- lewarek
- klucz do kół
- klucz 13 nasadowa
- szczotka druciana
- przyrząd do wkręcenia tłoczka
- nowe klocki
Kolejność czynności
- zawieszenie w górę
- poluzować śruby od kół
- auto w górę
- zdjąć koło
Ukazuje nam się widok
- Odkręcamy kluczem 13 dwie śruby znajdujące sie z tyłu zacisku na górze i dole
- Zdejmujemy zacisk (ja oparłem go sobie na kobyłce)
- Wyjmujemy klocki wysówając jeden do siebie drugi od siebie
- Oczyszczamy zacisk szczotką drucianą, szczególnie miejsca po których przesówają się klocki.
- Wkładamy klocki w jarzma
- Wkręcamy tłoczek za pomocą specjalnego narzędzia lub jakiejś samoróbki Tłoczek z lewego koła wkręca sie zgodnie z ruchem wskazówek, z prawego przeciwnie do ruchu wskazówek.
- Jeśli klocki mają wypustki ustawiany wycięcia tłoczka w ten sposób aby udało nam się spowrotem wsunąć zacisk w jarzmo z nowymi klockami
Tłoczek wkręcamy do końca. Pamietajmy żeby przed rozpoczęciem wkręcania odkręcić korek do zbiorniczka z płynem hamulcowym.
Po założeniu zacisku w jarzmo przykręcany 2 śrubki 13, zakładamy koło.
Uwaga: Na początek dobrze wykonać próbę hamowania przy niewielkiej prędkości tak aby zacisk dobrze sie ułożył z klockami.
Nie rozumiem. Dlaczego "jak nie stracić 500zł"?
Zamierzam niedługo wymienic właśnie klocki i byc moze tarcze z tylu. Na co trzeba zwrócić uwagę? Jest jakiś haczyk? Mozna cos uszkodzić czy jak?
Witam tak można uszkodzić - jak śruby na klej nie wkręcone to ok , jak na kle to czeka Cię ,,trochę '' roboty _________________ diablo2 dla kolegów diabeł
Witam widzę , że nikt się nie podjął ( choć temat trochę starawy ) odpisania o co chodzi z tym klejem . Kolego śruby w tylnym zacisku są smarowane klejem , żeby się nie odkręciły , do tego potrafią zaśniedzieć w zacisku i klops . Mała rada przy wymianie - jak odkręcisz śruby z zacisku to trzeba wyczyścić kanały na śruby - mechanik zdzierał śniedź wiertłem w kanale zacisku ( trzeba dobrać odpowiednie wiertło - zmierz śrubę czy to 10 czy 11 suwmiarką ) potem wyczyść śruby i przesmaruj na całej długości ( bez gwintu ) smarem miedziowym . Powinno sie przy montażu dać kapke kleju do gwintu na gwint i wkręcić - ale z zasady nikt tego nie robi , żeby nie mieć problemów z odkręceniem śruby . Natomiast co do odpowietrzania układu - od najdalszego punktu czyli koła to odpowietrza się układ bez ABS-u , z ABS-em zaczyna się od koła najbliżej pompy ( zobaczone na TVN-ie w programie 101 napraw ) _________________ diablo2 dla kolegów diabeł
Natomiast co do odpowietrzania układu - od najdalszego punktu czyli koła to odpowietrza się układ bez ABS-u , z ABS-em zaczyna się od koła najbliżej pompy ( zobaczone na TVN-ie w programie 101 napraw )
Weź instrukcje serwisowa od C5X7 do ręki i Twoja teoria legnie w gruzach, tam mimo ABS zaczynamy od tylnego prawego.
Dokładnie ! odpowietrzanie podstawa... zawsze od najdalej oddalonego ujścia układu
To teraz pasuje zrobić chłopakom poradnik do wymiany klocków i tarcz z tyłu czyli temat " jak nie stracić 500 PLN/ za sztuke "
Pierwsze słysze żeby odpowietrzać układ hamulcowy po wymianie klocków... Przecież tylko wciskasz tłoczek, płyn wraca do zbiornika, nierozszczelniasz układu więc co tu odpowietrzać??
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.