Wypalanie FAP - biały dym/ Ustalona Przyczyna !!! Co dalej?
Witam. Od kwietnia 2015 roku jestem użytkownikiem C5 z 2008 roku 2.0 HDi FAB 138 KM, jak również od 4 lat C4 z 2007 roku 1.6 HDi FAB 90KM. O ile z C4 nie mam żadnych problemów z samochodem i filtrem FAP, to w C5 pojawia mi się cyklicznie biały dym w okresach wg. mnie przypadających na wypalanie filtra. Po zakupie C4 z licznikiem 215000 km komputer wskazał awarie FAP. Po udaniu się do ASO w Lublinie, wymuszonym wypalaniu i zainstalowaniu nowego dodatku (koszt 650 zł) od 4 lat nie wiem co to znaczy filtr FAP, wypalanie itp. rura wydechowa biała jak sufit. W zakupionym C5 pojawił mi sie dwukrotnie w odstępach ok. 1000 km biały dym. Co prawda przy zakupie sprzedający poinformował mnie o jego pojawianiu i opinii jego mechanika, że ma to związek z wypalaniem, to jednak mnie do niepokoi bo w C4 przy wypalaniu nic się nie wydobywa. Pierwsze pojawienie sie dymu miało miejsce gdy jechałem z przyczepka ok. 60 km/h na 3,4 biegu, obroty ok. 2000. Po dojechaniu na miejsce i zgaszeniu samochodu i po ok. 10 min ponownym odpaleniu wszystko wróciło do normy. Żadna kontrolka sie nie zapaliła, płyny i olej w normie. Przejechałem ok. 1200 km po mieście i trasie i gdy jechałem w korku znów na 3,4 biegu ok. 60 km/h pojawił sie biały dym. Dojechałem na miejsce zgasiłem samochód i po ponownym odpaleniu do teraz jest wszystko OK. Rura wydechowa czarna. Po pierwszym razie udałem sie do ASO by sprawdzić samochód. Jak na złość wszystkie parametry były OK. Wskaźnik zanieczyszczenia całkowitego FAP wynosił 52 mg, stan płynu 1700 ml. Stwierdzono, że przy wypalaniu nie powinno być białego dymu.
Mam pytanie, czy ktoś juz miał taki przypadek? Czy jest to normalne w tych silnikach 2.0 HDi FAP 138 KM. Może to taki urok silnika i nie ma sie czym martwić, a może ktoś dodał podróbkę płynu EOLIS bo w rejestrach w serwisie brak informacji o jego wymianie, czy uzupełnieniu? Widać, że przy samochodzie nic nie było kombinowane. Stan licznika 180200 km, na podstawie danych z ASO można uznać że oryginalny bo w Holandii w 2011 miał 98tys.
Ostatnio zmieniony przez andrzej0770 dnia Nie 28 Cze 2015, 09:10, w całości zmieniany 6 razy
nie FAB, a FAP od francuskiego filtre á particules.
Biały dymek nie ma nic wspólnego z wypalaniem filtra, a MOŻE wskazywać na problem z głowicą lub jej uszczelką (do komór spalania przedostaje się płyn chłodzący).
Sprawdź czy jego poziom jest OK i monitoruj go. _________________
Witam. Zacznę od tego nie nie wypalanie FAB tylko FAP (Filtr cząstek stałych (ang. diesel particulate filter, DPF ; fr. filtre à particules, FAP )). Odnośnie twojego problemu to na mój rozum wydaje mi się jakby podczas procesu wypalania do paliwa dostawał się olej, bądź któryś z wtrysków leje jak szalony ewentualnie coś dostaje bzika w układzie reculkulacyjnym spalin (problemy z głowicą, uszczelką ??) oraz powietrza bądź coś co w wyższej temp. się spala na biało (zły ELOYS ??) i znaleźć co to jest to będzie prawdziwy majstersztyk gdyż dzieje się to tylko podczas wypalania. Na początek zrobiłbym wymuszenie wypalania w czasie jazdy programem diagnostycznym i jak będzie dymek to zapis wszelakich parametrów a później dobry mechanik który trafnie to ogarnie... Jedynie co można potwierdzić zgodność z ASO to to, że nie może się wydobywać biały dym...
Jak wspomniałem w tytule została ustalona przyczyną "?" metodą prób i błędów, do rzeczy: po pierwsze wymieniłem olej na rekomendowany przez Citroena Total Quartz Ineo Ecs 5W30 do silników z FAP, tankuję olej napędowy Verwy (różnica na zbiorniku ok. 60 litrów 16 zł) i nastąpiła poprawa. By postawić kropkę nad "i" całkowicie wymieniłem w serwisie dodatek do paliwa 3 litry z adaptacją kalkulatora 750 zł. Dlaczego tak: poprzedni właściciel jeździł na oleju marki GM - są to oleje do Opla, które mają inne filtry oczyszczania spalin, Verwa ulepszona z dodatkami oraz było podejrzenie iż mógłbyć zalany niewłaściwy dodatek do paliwa - jest ich 4 rodzaje, a ustala się je po kolorach złączek przy zbiorniku dodatku. U mnie jest Eolys 176, złączki zielona i biała. WNIOSEK: używać tego co jest rekomendowane przez producenta, a nie miejscowego mechanika, który nie zawsze ma rację. Jeżeli ponownie pojawi się dym to opadną mi ręce. Pozdrawiam wszystkich użytkowników
A no ręce mi opadły po 1300 km. Udałem się do serwisu w Lublinie by wymienić FAP na nowy regenerowany w fabryce koszt 1600 zł. Po zdemontowaniu filtra FAP okazało się, że jakiś s..... syn usunął wnętrze katalizatora. I to cała przyczyna dymienia przy wypalaniu nie widoczna gołym okiem. Nowy 3900 zł. Szukam używki. Pozdrawiam wszystkich użytkowników C5.
Witam, no i teraz pozostają pytania kto i kiedy dokonał demontażu serca FAPa? Czyżby sprzedający chciał Cię załatwić wraz ze swoim mechanikiem ? Bo wiedzieli, że kończy się filtr to go wyrżli a żeby nie iść w koszty to już się im nie chciało wgrywać softa pomijającego FAPa, druga sprawa to ASO, nawet nie chcieli zajrzeć do filtra czy coś się nie dzieje bo po co skoro błędów nie ma to niech człowiek jeździ ale tak i tak prędzej czy później sprawa wróci i trzeba będzie się z tym zmierzyć. Swoją drogą zastanawia mnie skąd sterownik dostawał sygnał aby wypalić filtr jak nie miał gdzie zrobić różnicy ciśnień na czujniku no chyba, że jest na sztywno wpisana w sterownik maxymalna ilość km jaką trzeba przejechać aby proces wypalania wystartował bez sygnałów z czujnika o konieczności wypalania. To by tłumaczyło Twoje duże odległości (ponad 1000 km) między wypalaniem. I teraz ile kosztowała Cię już ta impreza nie licząc niepotrzebnych operacji które przeprowadziłeś w Swoim Cytronie....
Pozdrawiam i życzę udanego oraz przede wszystkim taniego zakupu nowego Fapa...
A tak z ciekawości zerknąłem na nasz popularny serwis aukcyjny i do Twojego Cytrona regenerowane Fapy stoją po 700-800 zł także cena w serwisie (1600) troszkę zawyżona.
Nie bebechy filtra FAP były usunięte tylko katalizatora. W moim modelu katalizator i FAP są połączone ze sobą kołnierzem na 4 śruby. Odkręca się i jest prosty dostęp do środka. Rurki od różnicy ciśnienia są: wejście przed kat., a wyjście za FAP, stąd być może prawidłowe wskazania ciśnienia. Przy zakupie na kanale nikt tego nie sprawdzi. Ot Polska rzeczywistość sami złodzieje i oszuści. Wziął na skupie złomu za środek Kat. gdzie jest trochę platyny ze 300 zł a mi pozostały koszty. Nawet straszeniem sądem się nie przejmuje. Pozdrawiam.
A no faktycznie moje małe przeoczenie z tymi bebechami. To Ci dopiero cyrk, rzeczywiście popłynął ktoś niesamowicie a co ciekawe to wydaje mi się, że nawet nie wiedział co wyjmuje no może coś tam wiedział ale pewnie myślał, że to właśnie wkład Fapa. I teraz jak bardzo plaster z Fapa dostał po "dópie" na czas jazdy bez katalizatora i co gorsza czy da się zdobyć sam katalizator, czy trzeba pójść w całość a tu koszt większy. Rzeczywiście sprzedawca nierzetelny a jakby co to przecież "informowałem Pana o takim problemie" masakra Kolego masakra.
Witam kolego - normalka filtr wycięty więc z kata strumienica zrobiona - tłumik częściej będziesz wymieniać _________________ diablo2 dla kolegów diabeł
Tak grzebalem przy samochodzie i wynalazlem jeszcze coś przy czujniku różnicy ciśnienia. Jeden przewod biały przeciętny i wlutowany inny długości ok 3 cm, do fioletowego dolutowany o długości ok 3 mm - sterczy jak antena i do żółtego również dolutowany o długości 1,5 cm i sterczy jak antena. Nie wiem o co chodzi ale podejrzewam, że mają stanowić jakiś opór po wyjściu sygnału z czujnika i oszukiwać kalkulator. Różnica ciśnienia wynosiła 0 mbar. Czy mam rację. Tylko po licho ktoś usunął katalizator a nie środek FAP chcąc oszukać czujnik. Ps. Pomimo to auto śmiga. Tylko dymi przy wypalaniu.
jak ktoś się nie znał, to usunął co mu przyszło do głowy... a tak na serio to nie rozumiem po co w citroenie, czy peugocie usuwać FAPa... przecież one nie sprawiają żadnego problemu, trzeba tylko jak sie skończy dolać dodatku i ewentualnie wyczyścić filter wyjmując go na wierzch... ale jak się jeździ do pseudomechaników od wszystkiego, którzy podłączają jakiś badziewiasty sprzęt pod auto, to pada diagnoza że koniec filtra i trzeba go wyciąć
FAP wkładane do PSA to nie DPFy z innych szmelców, że 2 dni jazdy po mieście i check...
takim ludziom to tylko nogi z d... powyrywać...
a tak wracając do problemu to poszukaj na allegro tych rzeczy... ja ostatnio wymieniałem koledze FAPa, kupił na allegro za 200 zł w super stanie, jeszcze go wymyliśmy, a katalizatory też mają razem z kolektorem wydechowym
czesc
podpinam się pod biały dym
jeżdżę c5 już od stycznia 2015 ok 8 tys , cykl mieszany z przewagą na miasto,
dopiero dziś po przejechaniu około 6km stojąc na światłach pojawił się biały dym bardzo dużo więc stanąłem spojrzałem pod spód a tu kat czerwony w przedniej jego części i mało tego od tego kata zapaliły się plastiki żywym ogniem i musiałem użyć gaśnicy,
poczekałem jak ostygnie przejechałem kilkadziesiąt metrów na parking.
podpowiedzcie co może być przyczyną ?
czy podczas wypalania kat sie robi czerwony? i skoro nastąpiło wypalanie to czemu zapaliły się plastiki obok,
dodam że w wakacje temp za zewnątrz dochodziła do 38 i nie było problemu,
dziś temp około 18
Witam
U mnie też pojawił się prawdopodobnie podczas wypalania FAP biały dym, nie wiem jeszcze w jakim odstępie km ale będę monitorował. Autem jeżdżę od lutego ale znam je od 2011r i przy katalizatorze nic nie było robione, może się przytyka?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.