może to pomoże:
https://www.youtube.com/watch?v=G01qC4ARwzk
Robota masakryczna.Ciężko filtr włożyc nie niszcząc go.Ostatnio w ASO mi go wkładali za 30 pln.Mogę przy aucie rozrząd wymienić lub silnik naprawic ale do wymiany filtra nie mam nerwów. _________________
Dołączył: 04 Sty 2014 Posty: 20 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zielona Góra Posiadane auto: C5 2.0 HDi 110 km rocznik 2003
Piwa: 0/3
Wysłany: Sob 16 Maj 2015, 19:59
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Filtr kabinowy jak wymienić?
Też widziałem ten filmik niestety najgorzej jest zdjąć ten szary plastik który jest zaraz na prawo od pedału gazu. Bezpośrednio za tym plastikiem prawdopodobnie jest filtr jednak nie mogę go odczepić ponieważ ten plastik wchodzi pod drugi plastik ten od klolumny drążka zmiany biegów, śrubek jak na tym filmiku niestety nie widzę a na chama ciągnąć się boję bo połamię i tyle będzie z mojej samodzielnej wymiany.
najgorzej jest zdjąć ten szary plastik który jest zaraz na prawo od pedału gazu. Bezpośrednio za tym plastikiem prawdopodobnie jest filtr jednak nie mogę go odczepić ponieważ ten plastik wchodzi pod drugi plastik ten od klolumny drążka zmiany biegów, śrubek ...
robiłem to w zeszłym roku więc dokładnie nie pamiętam,
na pewno nic nie połamałem i poszło w jakieś 15 minut.
Mniej więcej na wysokości palca z pierwszego zdjęcia plastiki są zaczepione (ten widoczny zewnętrzny i ten pod nim). Zaczepy (zaznaczone w zielonym "kółku"" na drugim zdjęciu- to jest ten plastik pod spodem) zachodzą na siebie, więc mi najłatwiej było tak jak na zdjęciu wsunąć tam palucha i z wyczuciem pociągać cały plastki aż te zaczepy zsuną się z siebie. W miarę prosto poszło, gorzej jest później je zaczepić ale da radę. Jak już zejdą to można odchylić przednią część tego plastiku i wtedy masz dostęp (też niezbyt wygodny) do śrubki zaznaczonej na żółto (na drugim zdjęciu).
Jest ona we wgłębieniu dosyć wąskim więc też nie każdy śrubokręt wejdzie, później to już powinno nie być problemu z odsunięciem tego głównego plastiku za którym jest filtr.
Dołączył: 22 Kwi 2012 Posty: 1446 Skąd jesteś (miejscowość / region): Legnica Posiadane auto: obecnie brak było C5 II z 2005 r diesel :-)
Piwa: 84/27
Wysłany: Czw 21 Maj 2015, 18:30
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Filtr kabinowy jak wymienić?
Witam no prościej to się chyba nie da opisać jak było wcześniej opisane + film . Siedzenie do tyłu na max - latarka lub inne oświetlenie i nurkujemy w okolice pedałów . Trzeba głowę włożyć i popatrzeć Taki filtr od trzech lat sam wymieniam do tego sam - filtr paliwa i powietrza . Wielkiej filozofii tam nie ma i nie ma co się nad tym ,,doktoryzować ''
Mi też na początku wyleciało parę panienek z pod latarenki + jeszcze kilka innych epitetów , których z uprzejmości nie wymienię _________________ diablo2 dla kolegów diabeł
Właśnie jestem dzisiaj po wymianie filtra kabinowego Citroen c5 lll 2.0 2013r sedan
Cała wymiana wraz z pojechaniem do sklepu i kupnem tegoż filtra zajęła mi 30 minut nie jest to więc takie trudne jak niektórzy piszą powiem że robiłem to pierwszy raz w Cytrynce wcześniej wymieniłem tylko w Renault Lagunie 3 i tam to jest dopiero problem tak więc zachęcam do wymiany nie ma czego się bać.Jak by coś mogę pomóc kolegom z Łodzi i okolic jak tylko będę miał czas.Pozdrawiam
( Citroen C5 ) Wymiana filtra kabinowego w C5 I / C5 II
Spróbuję ze swojego doświadczenia dopisać kilka praktycznych wskazówek związanych z doborem filtra kabinowego, montażem i eksploatacją -> dla wersji nadwozia Citroena C5 produkowanego do 2007 roku (pierwsza wersja nadwozia i wersja nadwozia po liftingu):
Dobór filtra
1. Kupuję filtr o wymiarach 315 x 155 x 40 milimetrów.
2. Zwracam uwagę aby filtr miał usztywnienia boczne (po długim boku) wykonane z materiału, który jest nieco grubszy jak harmonijkowa warstwa filtrująca. Usztywnienia te podczas prób wyginania filtra w rękach poddają się bez większego oporu na odkształcenia, ale są na tyle elastyczne, że za każdym razem filtr powraca do swojego pierwotnego kształtu (kiedy przestaję go wyginać).
3. Uwaga! Nie kupuję filtrów, które mają ramki wykonane z plastyku, stwardniałej gumy, zastygłego kleju, itp., które przy próbach zgięcia filtra na pół spowodują pęknięcie tej ramki lub uszkodzenie warstwy filtrującej.
4. Uwaga! Aby zamontować nowy filtr kabinowy, który ma sztywną ramkę i pęknie podczas zgięcia filtra na pół, musiał bym zdemontować pedały hamulca i sprzęgła, aby takiej ramki nie uszkodzić. Nigdy nie próbowałem demontować pedałów hamulca i sprzęgła!
Montaż filtra kabinowego
5. Podczas wymiany filtra kabinowego używam do oświetlania miejsc roboczych zwykłej latarki na baterie.
6. Pokrywa filtra kabinowego znajduje się nad pedałem przyspieszenia -> długa, prostokątna, plastykowa przykrywka, zabezpieczona śrubką na odstającym języczku w dolnej części tej pokrywki.
7. Odkręcam śrubkę i podważam delikatnie płaskim śrubokrętem plastykowy języczek, który zwalnia plastykowy zatrzask i zdejmuję pokrywę filtra kabinowego.
8. Wysuwam stary filtr, który jest umieszczony pionowo w prowadnicy. Ciągnę ręką za brzeg filtra w stronę pedału hamulca, a jak już filtr dotknie do pedału hamulca, wyginam zdecydowanie na pół ten filtr w stronę fotela kierowcy i wysuwam cały czas, aż filtr zostanie wyjęty.
9. Założenie nowego filtra kabinowego robię w odwrotnej kolejności -> harmonijka podczas wkładania może podwijać się, trochę haczyć, ale robię to z wyczuciem, delikatnie wsuwając i układając w prowadnicy, aby nie uszkodzić jakiejkolwiek części i aby uzyskać szczelność w komorze filtrującej.
10. Operacji montażu filtra kabinowego nie robię na czas -> tylko z uwagą, starając się dopasować wszystkie elementy najlepiej jak potrafię.
Eksploatacja
11. Filtr ze sztywną ramką, którą przy pierwszej mojej wymianie połamałem i filtr w takim stanie włożyłem do komory filtrującej, spowodowało przedostawanie się do kabiny kurzu, pyłków i nasion, które system wentylacji Citroena C5 zaciągał podczas jazdy drogami w pobliżu pól -> zorientowałem się, że klimatyzacja nie filtruje powietrza, kiedy wiosną nasiona dmuchawców wylatywały do kabiny z dyszy klimatyzacji nad radiem. Od tamtej pory nie kupuję filtrów ze sztywną ramką.
12. Przed założeniem nowego wkładu filtra kabinowego do pustej komory filtracyjnej wsuwam długą plastykową rurkę (peszel o przekroju zamkniętym do osłony wiązek elektrycznych), która jest grubości palca, i tą rurką podłączoną do odkurzacza - przy pomocy szerokiej taśmy klejącej - czyszczę bardzo ostrożnie wnętrze komory (tuż przed miejscem dla filtra i nad chłodnicą klimatyzacji).
13. Pokrywkę filtra zamykam dokładnie. Parę lat temu zleciłem w warsztacie wymianę filtra kabinowego, i dziwiłem się przez długi czas dlaczego latem boli mnie prawa noga po dłuższej jeździe Citroenem C5 -> kiedy jesienią przyszły przymrozki i przełączyłem klimatyzację na ogrzewanie, przez niezamkniętą pokrywę zaczęło wydobywać się gorące powietrze prosto na kostkę prawej nogi.
14. Raz na jakiś czas sprawdzam stan czystości na podszybiu. Piasek, kurz, liście, igliwie z drzew stanowią tam warstwę brudu zatrzymującego wodę, która po długich deszczach, czasami może spowodować przedostawanie się wilgoci do wnętrza instalacji klimatyzacyjnej. Jak wygląda to tak źle jak napisałem, zdejmuję ramiona razem z wycieraczkami, odkręcam osłonę podszybia i odkurzam rynnę, i myję wodą przy użyciu zwykłej gąbki, aż do gładkiej warstwy lakieru -> przy okazji smaruję mechanizmy napędowe wycieraczek.
15. Filtr kabinowy wymieniam nie rzadziej jak raz na rok.
Staram się, aby po wymianie filtra kabinowego w Citroenie C5 jeden dodatkowy, nowy filtr leżał na półce w garażu -> gotowy do wymiany.
Liczę, że pomogłem takim opisem kolejnemu czytelnikowi przy wymianie filtra kabinowego w Citroenie C5, który ma dzisiaj podobnie jak mój Citroen C5 Lift ponad dziesięć lat.
Wczoraj wymieniałem komplet filtrów w C5 III w tym m.in. wkład w filtrze kabinowym.
No to jest jakiś ponury żart!
Stary wkład jak wyciągałem to był zdeformowany, pogięty. Nie mam żadnej pewności, że mnie udało się to zrobić lepiej. Dodam, że warto przed robotą oprócz odkręcenia dwóch osłon plastikowych zdjąć też końcówkę rury nawiewu na stopy. Wystarczy nią przekręcić lekko ( nie pamiętam w którą stronę) i schodzi. Założenie też jest banalne a miejsca mamy tam wtedy odrobinkę więcej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Wnętrze-klimatyzacja-konsola-nawiew
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.