Witam,
dziś po podłączeniu auta do diagboxa wyskoczył mi błąd w BSI dotyczący trzeciego światła stop. Zgodnie z opisem wychodzi na to że jest przerwa w układzie, ale światło stopu po wciśnięciu pedału hamulca normalnie się zapala i gaśnie po puszczeniu. Błąd próbowałem kasować, ale od razu po wykasowaniu pojawia się ponownie. Co z tym mozna zrobić?
Przewa może być w przelotce gumowej między dachem a klapą.Często tam kable się łamią.
Przy zapalonym świetle STOP otwieraj i zamykaj klapę i obserwuj światło . _________________
WItam,
robiłem dzisiaj spryskiwacz w tylnej klapie to przy okazji przejrzałem całą wiązkę. Wszystko ok, kable całe nie poprzecierane. Uruchomiłem jeszcze raz diagboxa i już błędu nie ma, tk więć wszystko wróciło do porządku
WItam,
robiłem dzisiaj spryskiwacz w tylnej klapie to przy okazji przejrzałem całą wiązkę. Wszystko ok, kable całe nie poprzecierane. Uruchomiłem jeszcze raz diagboxa i już błędu nie ma, tk więć wszystko wróciło do porządku
Trochę odkopię z innej beczki, ale nic nie znalazłem na temat spryskiwacza tylnej szyby w X7 Tourer. szefo11, pamiętasz może jak naprawiłeś spryskiwacz w tylnej klapie? Dziś naprawiałem wiązkę od trzeciego stopu, musiałem odkręcić spoiler i stwierdziłem, że mam pęknięty w dwóch miejscach ten cienki wężyk - peszelek od płynu, zastanawiam się, czy można go zastąpić wężykiem gumowym oraz czy, o zgrozo, nie trzeba będzie szarpać podsufitki, żeby go wymienić.
EDIT:
dla tych, co naprawiają wiązkę od stopu i dalej Wam nie świeci/miga/raz działa, raz nie działa - u mnie był dodatkowo brak kontaktu w samym świetle stop. Wykręciłem światło, rozdzieliłem delikatnie nożykiem obudowę światła (da się zrobić bez rozwałki, trochę strzela, ale kawałek po kawałku puszcza, ważne, żeby nie połamać) i w środku jest listwa na której są wlutowane LEDy, natomiast problem leży w dwóch pinach na jednym z końców tej listwy. Piny są nasunięte na szpilki od gniazda przyłączeniowego, dzięki takiemu rozwiązaniu można zdemontować całą listwę z diodami bez demolki, za to u mnie właśnie to połączenie było zaśniedziałe i powodowało problem. Wyczyściłem całe styki, dla pewności podlutowałem je po montażu i teraz będzie spokój na lata, obudowę złączyłem silikonem, wszystko szczelne, spryskiwacz nic nie zalewa. No i 400PLN w kieszeni, bo tyle podobno kosztuje nowy 3. stop.[/list] _________________
Ostatnio zmieniony przez witoo81 dnia Nie 03 Lip 2016, 11:48, w całości zmieniany 2 razy
Wężyk można zastąpić zwykłym lub kupić nowy w ASO za 40 PLN.Niestety do wymiany trzeba ściągnąć spojler.Można też zastosować łącznik. _________________
Wężyk można zastąpić zwykłym lub kupić nowy w ASO za 40 PLN.Niestety do wymiany trzeba ściągnąć spojler.Można też zastosować łącznik.
Witam zawsze pomocnego Kolegę, machony79, ja już ściągnąłem spoiler, zastanawiam się tylko jak połączyć nowy wężyk z karoserią, od strony spryskiwacza/stopu jest fajny łącznik, który odzyskałem z ułamanego peschla, który cały popękał, do wymiany mam cały odcinek od łącznika do karoserii. Problem mam z drugiej strony, w karoserię rurka wchodzi w gumową prostokątną uszczelkę, próbowałem ją zdemontować i zobaczyć, czy pod nią nie ma też takiego łącznika, to by załatwiało sprawę, nowy wężyk i do przodu . Niestety nie mogę dostać się pod tą uszczelkę, pod spodem jest zespolony jakiś biały plastik, nie chcę tego urwać i mnożyć niepotrzebnie kosztów. Chyba, że Koledzy znają metodę jak to rozebrać, żeby nie zniszczyć. Najlepiej bez ingerencji w podsufitkę. _________________
machony79, rządzisz jak zwykle O to chodzi, wszystko fajnie, ale to zwiastuje mi demontaż podsufitki, czy z zamiennikiem wężyka, czy z oryginałem, przestudiuję ten topic, może mają co trzeba. Piwko się należy _________________
Wszystko się udało, wężyk wymieniony na gumowy, co do dostępu od strony karoserii to jest nieźle, wystarczy wyciągnąć uszczelkę z karoserii i potem plastik, który jest pod nią, od środka odkręcić boczek i krótki odcinek materiału poniżej podsufitki, można się wpiąć w oryginalne łączniki. Szczegóły i zdjęcia są tutaj, problem jest powszechny, może komuś pomoże:
http://tufotki.pl/5J6nZ _________________
Potrzebuje pomocy, najchętniej foto. Citroen C5 III tourer. Nie potrafię poradzić sobie ze zdjęciem spojlera. Przerwał sie wężyk od spryskiwacza. Chciałem go pociągnąć od strony szyby, żeby go złapać i połączyć koszulką termokurczliwą, i urwałem gdzieś pod klapą. Teraz muszę dostać sie od strony klapy i chyba trzeba zdjąć spojler.
Witam,
ze zdejmowaniem spoilera nie było większego problemu, z tego co pamiętam wystarczy zdjąć dwa krótkie plastiki klapy, potem jeden długi, który ma z 8 zatrzasków, jak jest ciepło to idą łatwo, następnie odkręcić 4 śruby torx od spodu klapy, potem przymknąć klapę i spróbować otworzyć sam spojler, on jest mocowany też na zawiasach od klapy więc powinien się uchylić dając dostęp do wężyka, światła stop itp. Najważniejsze to uchylać go jak klapę do góry stojąc od tyłu auta, od przodu jest zamocowany, zatrzaski powinny puścić bez większego problemu. Fotki masz tutaj, http://tufotki.pl/fQTJM . Cała akcja z podniesieniem spoilera, zrobieniem fotek i wrzuceniem ich online zajęła mi 15 min. Powodzenia.
EDIT: ten długi plastik od klapy jest elastyczny, zaczynałem go odpinać od środka, potem boki, dzięki temu całość łatwo wychodzi z dolnej części, której nie trzeba demontować. _________________
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.