Witam ponownie. Poczytałem trochę tego pdf'a i mam kilka wątpliwości. Mianowicie jest tam napisane:
"UWAGA : Wysokość odniesienia (przód) : 160 ± 6 mm.
Wstępnie ustawić wysokość z przodu, jeżeli (K1 + K1')/2 jest większe od 190 mm lub mniejsze od 130 mm"
Czyli dla przodu prawidłowa wysokość to 160 ± 6 mm od środka koła do punktu pomiarowego na ramie pomocniczej zawieszenia (pozycja zawieszenia "do jazdy" + auto w całości na podnośniku).
Rozumiem też z tego tekstu że jeżeli mieścimy się w zakresie 130mm-190mm to nie ruszamy powinno być ok.
Jednak zakres ten to 6cm Przy czym koledzy w innych tematach opisywali że regulacja o 1,5 cm potrafiła znacznie wpłynąć na charakterystykę i pracę zawieszenia.
seria to 160/106.
Jeśli chcemy obniżyć zawieszenie to dodajemy do tego wartość o jaka chcemy opuścić zawias.
Obniżyłem sobie do wartości 175/110.Auto ładniej teraz wygląda (nie jak koza) i nie zmienia się przy tym komfort. Wartość mierzona(na zapalonym silniku) od środka piasty do błotnika to 40cm przód i tył. _________________
Dołączył: 02 Mar 2015 Posty: 23 Skąd jesteś (miejscowość / region): POGÓRZE Posiadane auto: C5 X7 2.0 HDI
Piwa: 1/0
Wysłany: Wto 19 Maj 2015, 16:52
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Dziwne zachowanie LDS
machony79 napisał:
seria to 160/106.
Jeśli chcemy obniżyć zawieszenie to dodajemy do tego wartość o jaka chcemy opuścić zawias.
Obniżyłem sobie do wartości 175/110.Auto ładniej teraz wygląda (nie jak koza) i nie zmienia się przy tym komfort. Wartość mierzona(na zapalonym silniku) od środka piasty do błotnika to 40cm przód i tył.
Witam!
Miałem podobną wysokość i jeździło mi się niepewnie, auto sie dziwnie zachowywało i często "tłukło w sferach" . Komfort jazdy był na -3 a a poziom płynu świrował. Nie tego oczekiwałem od hydropneumatycznego zawieszenia...
Po ustawieniu jest o niebo lepiej i tego oczekiwałem kupując to auto
Dlatego nie jestem przekonany do ustawiania nie fabrycznych wysokości...
u mnie i u kilku osób którzy też zmienili ustawienia jest bardzo dobrze. Ja nie odczułem różnicy w porównaniu do serii a oni uważają, że jest nawet lepiej. _________________
Witam,
ja również dołączę się z prośbą o instrukcje - mam sedana 2011 i wydaje mi się dziwnie twardy z przodu - przy przejeżdżaniu przez policjanta mocno podskakuje (przy b malej prędkości), miałem mkII i nie było takich problemów.
Może ktoś wie co i jak? Przebieg 119tys km wiec nie powinien chyba jeszcze wolać o wymianę...
dziekuje i pozdrawiam
marek
Dołączył: 19 Kwi 2014 Posty: 52 Skąd jesteś (miejscowość / region): DKL Posiadane auto: Renault Vel Satis 2006r 2.2DCi
Piwa: 2/1
Wysłany: Czw 23 Lip 2015, 13:54
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Dziwne zachowanie LDS
machony79 napisał:
seria to 160/106.
Jeśli chcemy obniżyć zawieszenie to dodajemy do tego wartość o jaka chcemy opuścić zawias.
Obniżyłem sobie do wartości 175/110.Auto ładniej teraz wygląda (nie jak koza) i nie zmienia się przy tym komfort. Wartość mierzona(na zapalonym silniku) od środka piasty do błotnika to 40cm przód i tył.
Gdzie szukać tych wartości i jak je zmienić? Dzisiaj coś pogrzebałem ale pokazywało mi chyba 128 i 110. To raczej coś nie tak?
seria to 160/106.
Jeśli chcemy obniżyć zawieszenie to dodajemy do tego wartość o jaka chcemy opuścić zawias.
Obniżyłem sobie do wartości 175/110.Auto ładniej teraz wygląda (nie jak koza) i nie zmienia się przy tym komfort. Wartość mierzona(na zapalonym silniku) od środka piasty do błotnika to 40cm przód i tył.
Gdzie szukać tych wartości i jak je zmienić? Dzisiaj coś pogrzebałem ale pokazywało mi chyba 128 i 110. To raczej coś nie tak?
To są ustawienia seryjne w tzw.krokach.
Aby zmienić wysokość trzeba znaleź zakładkę Regulacja Wysokości w kalkulatorze zawieszenia.
Cytat kolegi " To proste, po włączeniu DB dajesz naprawę wybierasz kalkulator zawieszenia. Później wybierasz przedostatnią pozycję ta co ma nie do końca przetłumaczoną nazwę. Masz tam usunięcie ciśnienia i to co nas interesuje czyli regulacja wysokości. Pojawi się pytanie czy zawieszenie posiada jakiś moduł, dajesz nie. Kolejne pytanie czy samochód to cross tourer dajesz nie. Otworzy się tabela z krokami zawieszenia. Dajesz szczałkę dalej i pojawia się rycina co zmierzyć, dajesz dalej i wpisujesz 160 czy 180 na przód znów szczałkę w prawo i ustawiasz tył. Po zakończeniu pokaże że wysokości zapamiętane. Włączasz silnik pomiar i się cieszysz nową wysokością " _________________
Dołączył: 16 Paź 2015 Posty: 39 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: brak
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 05 Lis 2015, 11:05
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Dziwne zachowanie LDS
też wydaję mi się, że jest twardo, auto kupiłem 3 dni temu. dziś będę miał auto podpięte pod lexie. Czyli reasumując jakie tam wartości wpisać na przód i tył?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.