Stuki w zawieszeniu i dziwne "przeskoki" podczas kręcenia
Witam
Od kilku dni zaobserwowałem w swojej cytrynie stuki dobiegające z lewej strony podczas jazdy po nierównościach lub np kostce brukowej. Pojechałem na dwie stacje kontroli i zawieszenie ok amortyzatory ok drążki przeguby itp. Do tego od dwóch trzech dni poczułem na kierownicy lekkie przeskoki ( ale tylko jak kręcę w lewo). Oczywiście stuki są dalej. Czy ktoś miał podobny problem. Proszę o info.
Pozdrawiam
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Stuki w zawieszeniu i dziwne "przeskoki" podczas kręcenia
najcześciej problemem jest sworzeń wahacza, stuk od niego nie jest wykrywalny na tzw szarpakach, po prostu trzeba rozkręcić i sprawdzić = zapęwne jest wybity i to raczej norma ( mówię z doświadczenia) niby wszystko sztywne a stuka, oczywiście warto sprawdzić łaczniki drązka stabilizatora - one dość że potrafia stukać przy jezdzie na wprost ( a zużywają sie dość często) to potrafią stuknąćprzy skręcaniu. Jesli kierownica "przeskakuje" to mógło ulec uszkodzeniu łażysko górnego mocowania amortyzatora ( mc persona) ....jak widzisz elementów do sprawdzenia jest kilka a stacje jak to stacje niby wszystko ok a nie jest ok
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Stuki w zawieszeniu i dziwne "przeskoki" podczas kręcenia
Witam sworznie wahacza wymieniłem tydzień temu bo lewy miał minimalny luz. Końcówki i inne widoczne elementy zawieszenia są ok. Może ten typ tak ma że hałasuje. A to przeskakiwanie kierownicy jest groźne muszę to teraz robić czy można z tym jeździć. Jest to tylko odczuwalne przy kręceniu na postoju podczas jazdy nie występuje.
Pozdrawiam
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Stuki w zawieszeniu i dziwne "przeskoki" podczas kręcenia
Typowe dla c4pic stuki. Jeżeli w zawieszeniu nie stwierdzono żadnych luzów to stuki pochodzą z górnego mocowania amortyzatora. załóż od zwykłej C4 i po problemie
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Stuki w zawieszeniu i dziwne "przeskoki" podczas kręcenia
Owszem ,stuki to raczej norma, wymiana gornych mocowań i amortyzatorów w wiekszości przypadków przynosi wyrażne wyciszenie ale praca zawieszenia jest jaka jest i nalezy sie do niej przyzwyczaić, natomiast samo zacinanie się o którym kolega pisze nie jest normalne, proponowałbym sprawdzić łożysko w górnym mocowaniu amoryzatora.
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Stuki w zawieszeniu i dziwne "przeskoki" podczas kręcenia
Dzięki za informację. Teraz muszę poszukać kogoś kto to będzie chciał zrobić. Ciężko dostać się od góry do amortyzatorów wszystko tam jest bardzo zabudowane.
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Stuki w zawieszeniu i dziwne "przeskoki" podczas kręcenia
trzeba zdemontowac wycieraczki, osłonę plastikowa - podszybie , pod tym podszybiem sa nad amortyzatorami takie duże zaślepki prostokatne na 4 sruby M6, trzeba to odkręcići a pod nimi sa wnęki w których sa silniki wycieraczek oraz górna częśc ( nakretka i talerzyk) amortyzatora, ...wystarczy odkręcić nakrętkę i z dołu 2 śruby mocowania mc persona do zwrotnicy i całą kolumne mamy na wierzchu
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Stuki w zawieszeniu i dziwne "przeskoki" podczas kręcenia
Dziękuję za bardzo dokładny opis ale sam tego nie zrobie. Szukam jakiegoś godnego mechanika z okolic górnego śląska. Myślę że dużo rzeczy bym popsuł chcąc się tam dostać
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Stuki w zawieszeniu i dziwne "przeskoki" podczas kręcenia
Witam byłem u kilku fachowców w tym w ASO i większość jest zdania że trzeba wymienić amory. Mówią że nie ważne że amory są w 85% sprawne ale ten tym tam czasami ma że tłuką się niemiłosiernie. Przejechałem z tym objawem juz z 1000 km i wwalenie się bardzo nasiliło. Ale już nie czuje na kierownicy co by przeskakiwało.
Re: ( Citroen C4 Picasso ) Stuki w zawieszeniu i dziwne "przeskoki" podczas kręcenia
Witam
Ponownie wracam do wątku stuków i przeskakiwania. Trafiłem na (mam nadzieję) na ludzi którzy się znają na rzeczy i nie chcą człowieka naciągnąć. Pojeździli autkiem parę minut i stwierdzili że na 100% nie są w stanie tego zdiagnozować i że wg nich stuki są jeszcze słabo słyszalne. Podejrzenie padło na przekładnię kierowniczą. Ale jak napisałem wcześniej nie są pewni na 100. Poradzili żebym jeszcze pojeździł i jeśli stuki się będą nasilać to mam wrócić do nich i wtedy będą eliminować po kolei. Co wy na to. Można jeździć z rozwaloną przekładnią? Tak jak wcześniej wspomniałem jedyny mankament to stuki podczas jazdy po nierównościach i czasem lekkie przeskoki podczas kręcenia kierownicą.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.