Witam,
Piszę do Was ponieważ wszelkie próby, wszelkiej maści mechaników, nie dały rezultatu. Oczywiście z całym szacunkiem do Nich.
Otóż auto ma odczuwalny przyrost mocy dopiero w okolicach 2500obr i wyżej, a czasem w ogóle go nie ma. Jakby turbo się przycinało. Obroty idą w górę, auto coś tam przyśpiesza, ale słabo. Jak odpuszczę na sekundę pedał gazu i jeszcze raz przycisnę, to dostaje prawidłowego kopa.
W komputerze widnieją błędy p2566, p2563, p0299 oraz jakiś od grzania świec, ale przy -10 auto pali na dotyk więc go ignoruję.
Jeżeli chodzi o naprawy/wymiany/podmiany - turbo było regenerowane przeszło 40kkm temu. Przy czym podłączane były dwie inne turbiny - bez reakcji. I ponownie sprawdzana w zakładzie zamontowana turbina. EGR jest wyłączony programowo. Był z nim problem (i z dwoma nowymi też) - komputer nie chciał go przyuczyć - dwie firmy się podejmowały tego tematu. Instalacja od turbo pin po pinie niby została sprawdzona. Jest możliwość, że komputer ma jakiś defekt i źle czyta wartości doładowania? Ostatnio były sprawdzane wtryski i jeden został zregenerowany, ale mimo to dalej w programie pokazuje korekcje wtrysków na 1 i 2. O ile nie mieszam wartości to 3mg/suw i 6mg/suw (podobno to są już duże wartości). Przed regeneracją pokazywało na odwrót na 1 6mg na 2 3mg. Wymieniany był intercooler, katalizator był sprawdzany czy nie jest przytkany. Ingerencji było sporo więcej, ale ciężko mi teraz powiedzieć co, bo auto mam od niedawna. Ewentualne sugestie będę konsultował z osobą, która już sporo robiła przy tym aucie i informował. Ktoś mi zasugerował aktualizację softu, co o tym myślicie?
Może to coś innego, mniej typowego.. pomóżcie proszę, bo ręce opadają.
Citroen C4 2006r, 1.6HDI 110, bez fap.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez willshowya dnia Czw 05 Lut 2015, 19:26, w całości zmieniany 1 raz
Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 718 Skąd jesteś (miejscowość / region): Duisburg Niemcy Posiadane auto: Citroen C5 2.2 hdi 2001r.
Piwa: 76/36
Wysłany: Czw 05 Lut 2015, 15:54
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 ) Brak pełnego doładowania turbo, 1.6HDI.
Nasuwa mi sie jedna mysl; to wszystko to cena tych wszystkich ulepszen, usuniecie fapa i usuniecie EGR, jak rowniez brak, albo zla diagnoza. Nie wystarczy zczytac bledy, trzeba rowniez okreslic, dlaczego sie pojawiaja? W tym silniku bardzo wazna jest praca ukladu podcisnienia sterujacego turbina, jak rowniez ukladu sterujacego cisnieniem doladowania. W sklad tego ostatniego wchodzi rowniez zawor EGR i jego usuniecie mocno zaburza regulacje cisnienia. Oprocz tego turbina ma czujnik kopiowania, ktorego usterka rowniez powoduje tryb awaryjny silnika. Wszystko to razem daje taki jak wyzej efekt.
Wyjsciem z tego moze byc wgranie nowego softu, ale do tego trzeba zaawansowanego elektronika, bo przeciez nie ma gotowca bez fapa i EGR, albo odbudowa calosci , co raczej jest kosztowne.
Mysle, ze na poczatek sprawdzilbym jak pracuje podcisnienie , a wiec ciaglosc podcisnienia na calym zakresie obrotow, prace elektrozaworu i stan silownika przy turbinie, nastepnie stan czujnika kopiowania turbiny ( jego usterka wymaga wymiane turbiny).
Mam nadzieje, ze nie zostaly pomylone cylindry w silniku przy regeneracji wtryskiwaczy. Mam rowniez nadzieje, ze auto jest diagnozowane Lexia, bo te dziwne wartosci korekcji?
Re: ( Citroen C4 ) Brak pełnego doładowania turbo, 1.6HDI.
Witam,
Fapa nie było fabrycznie. Opisany problem z EGR wystąpił dużo później niż problemy z turbo. Łatwiej było mi wyłączyć komputerowo EGR, niż jeździć z zapaloną kontrolką silnika lub wymieniać komputer. Poza tym przecież EGR jest tylko zamknięty i idzie do silnika tylko powietrze, bez spalin - czemu to ma być czymś gorszym?
Silnik nie przechodzi w tryb awaryjny. Przechodził w taki czasem, jak egr nie był wyłączony - maks 3000obr.
Czujnik kopiowania turbo był sprawdzany jako jedna z pierwszych rzeczy. Czemu jego niesprawność wiąże się z wymianą turbo?
Wtryski nie zostały pozamieniane, tego jestem pewien. Jakim programem były sprawdzane nie mam pojęcia, elektronik, który wyłączał EGR pokazał mi również to.
Nagrałem pracę turbo i węże wchodzące i wychodzące z intercoolera, czy one czasem się zbyt nie nadymają?
Nie są to najlepsze filmy, ale może coś widać.
Jak sprawdzić prace elektrozaworu?
Dołączył: 14 Sie 2014 Posty: 422 Skąd jesteś (miejscowość / region): Częstochowa Posiadane auto: brak
Piwa: 22/2
Wysłany: Czw 05 Lut 2015, 19:32
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 ) Brak pełnego doładowania turbo, 1.6HDI.
Dla mnie to widać wyraźnie na filmie, że grucha się gdzieś przycina. Za każdym razem jak dodajesz gazu, to widać płynne wstawanie i w pewnym skok popychacza. W pierwszej kolejności to bym sprawdził, plus przewody podciśnienia. Nie wiem jak jest w 1.6HDi ale w Oplu przy silniku CDTI był też zawór sterujący podciśnieniem, który dopiero przekazywał ciśnienie do gruchy turbo. Jak ulegał awarii, to dawał takie objawy.
Re: ( Citroen C4 ) Brak pełnego doładowania turbo, 1.6HDI.
Domniemam, że to właśnie chodzi o ten elektrozawór, tylko pytanie - jak się go sprawdza? Tylko podmianka? Trzeba rozbierać pół auta? Bo to się znowu wiąże z jakimś mechanikiem..
Powiedźcie mi proszę jeszcze - da się wymienić samą gruchę? Czy to idzie całe turbo?
Znalazłem w necie taki schemat:
Do tego elektrozaworu dochodzą 3 węże. Ma ktoś może jakieś poglądowe zdjęcia jak się do nich dostać? Chciałbym je wymienić/przedmuchać.
Pkt nr 3 - czego to jest zbiornik i czym on jest połączony wężem nr 5?
Do czego prowadzi wąż nr 8?
Może być tak, że to w tych "głębszych" elementach jest problem?
Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 718 Skąd jesteś (miejscowość / region): Duisburg Niemcy Posiadane auto: Citroen C5 2.2 hdi 2001r.
Piwa: 76/36
Wysłany: Pią 06 Lut 2015, 11:21
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 ) Brak pełnego doładowania turbo, 1.6HDI.
http://www.skc.org.pl/index.php?topic=493.0
Tu masz wszystko na ten temat
Wartosc podcisnienia powinna wynosic na gruszce na wolnych obrotach 0.6 bar
przy 4000 0.25 bar
Sztanga powinna sie wychylac przy 0.8 bar 12 +- 2mm
Re: ( Citroen C4 ) Brak pełnego doładowania turbo, 1.6HDI.
dejnekomirek napisał:
http://www.skc.org.pl/index.php?topic=493.0
Tu masz wszystko na ten temat
Wartosc podcisnienia powinna wynosic na gruszce na wolnych obrotach 0.6 bar
przy 4000 0.25 bar
Sztanga powinna sie wychylac przy 0.8 bar 12 +- 2mm
Witam,
Dzięki za odpowiedź.
Jak się sprawdza jaka jest wartość podciśnienia? Komputerem czy coś trzeba podpiąć?
Skoro na wolnych obrotach 0,6bar a przy 4000 0,25bar, to jak uzyskać 0,8 bar?
Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 718 Skąd jesteś (miejscowość / region): Duisburg Niemcy Posiadane auto: Citroen C5 2.2 hdi 2001r.
Piwa: 76/36
Wysłany: Pią 06 Lut 2015, 14:15
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 ) Brak pełnego doładowania turbo, 1.6HDI.
A widzisz... Do tego, zeby sie zabierac do takich silnikow, trzeba miec troche sprzetu, poza wiedza
Wystarczy pompka podcisnienia z manometrem za okolo 125 zl. Ale jaki warsztat to ma?
Re: ( Citroen C4 ) Brak pełnego doładowania turbo, 1.6HDI.
Super! Dzięki! Teraz jeszcze tylko muszę znaleźć jak się do niego dobrać w cytrynie. Mam nadzieje, że nie trzeba zdejmować turbo, bo on jest gdzieś za nią
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.