Citroen

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścilinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Citroen C4 ) Brak pełnego doładowania turbo, 1.6HDI.



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C4 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia układ zasilania-układ napędowy.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
willshowya

Czytelnik



Dołączył: 05 Lut 2015
Posty: 8
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: Citroen c4, 1.6hdi 110, bez fap. 06'
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 05 Lut 2015, 13:28
Temat postu:

Brak pełnego doładowania turbo, 1.6HDI.


Witam,
Piszę do Was ponieważ wszelkie próby, wszelkiej maści mechaników, nie dały rezultatu. Oczywiście z całym szacunkiem do Nich.
Otóż auto ma odczuwalny przyrost mocy dopiero w okolicach 2500obr i wyżej, a czasem w ogóle go nie ma. Jakby turbo się przycinało. Obroty idą w górę, auto coś tam przyśpiesza, ale słabo. Jak odpuszczę na sekundę pedał gazu i jeszcze raz przycisnę, to dostaje prawidłowego kopa.
W komputerze widnieją błędy p2566, p2563, p0299 oraz jakiś od grzania świec, ale przy -10 auto pali na dotyk więc go ignoruję.

Jeżeli chodzi o naprawy/wymiany/podmiany - turbo było regenerowane przeszło 40kkm temu. Przy czym podłączane były dwie inne turbiny - bez reakcji. I ponownie sprawdzana w zakładzie zamontowana turbina. EGR jest wyłączony programowo. Był z nim problem (i z dwoma nowymi też) - komputer nie chciał go przyuczyć - dwie firmy się podejmowały tego tematu. Instalacja od turbo pin po pinie niby została sprawdzona. Jest możliwość, że komputer ma jakiś defekt i źle czyta wartości doładowania? Ostatnio były sprawdzane wtryski i jeden został zregenerowany, ale mimo to dalej w programie pokazuje korekcje wtrysków na 1 i 2. O ile nie mieszam wartości to 3mg/suw i 6mg/suw (podobno to są już duże wartości). Przed regeneracją pokazywało na odwrót na 1 6mg na 2 3mg. Wymieniany był intercooler, katalizator był sprawdzany czy nie jest przytkany. Ingerencji było sporo więcej, ale ciężko mi teraz powiedzieć co, bo auto mam od niedawna. Ewentualne sugestie będę konsultował z osobą, która już sporo robiła przy tym aucie i informował. Ktoś mi zasugerował aktualizację softu, co o tym myślicie?

Może to coś innego, mniej typowego.. pomóżcie proszę, bo ręce opadają.

Citroen C4 2006r, 1.6HDI 110, bez fap.

Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony przez willshowya dnia Czw 05 Lut 2015, 19:26, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
dejnekomirek

Auto Maniak



Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 718
Skąd jesteś (miejscowość / region): Duisburg Niemcy
Posiadane auto: Citroen C5 2.2 hdi 2001r.
Piwa: 74/36
Wysłany: Czw 05 Lut 2015, 15:54
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 ) Brak pełnego doładowania turbo, 1.6HDI.


Nasuwa mi sie jedna mysl; to wszystko to cena tych wszystkich ulepszen, usuniecie fapa i usuniecie EGR, jak rowniez brak, albo zla diagnoza. Nie wystarczy zczytac bledy, trzeba rowniez okreslic, dlaczego sie pojawiaja? W tym silniku bardzo wazna jest praca ukladu podcisnienia sterujacego turbina, jak rowniez ukladu sterujacego cisnieniem doladowania. W sklad tego ostatniego wchodzi rowniez zawor EGR i jego usuniecie mocno zaburza regulacje cisnienia. Oprocz tego turbina ma czujnik kopiowania, ktorego usterka rowniez powoduje tryb awaryjny silnika. Wszystko to razem daje taki jak wyzej efekt.
Wyjsciem z tego moze byc wgranie nowego softu, ale do tego trzeba zaawansowanego elektronika, bo przeciez nie ma gotowca bez fapa i EGR, albo odbudowa calosci , co raczej jest kosztowne.
Mysle, ze na poczatek sprawdzilbym jak pracuje podcisnienie , a wiec ciaglosc podcisnienia na calym zakresie obrotow, prace elektrozaworu i stan silownika przy turbinie, nastepnie stan czujnika kopiowania turbiny ( jego usterka wymaga wymiane turbiny).
Mam nadzieje, ze nie zostaly pomylone cylindry w silniku przy regeneracji wtryskiwaczy. Mam rowniez nadzieje, ze auto jest diagnozowane Lexia, bo te dziwne wartosci korekcji?
Powrót do góry
skype status
willshowya

Czytelnik



Dołączył: 05 Lut 2015
Posty: 8
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: Citroen c4, 1.6hdi 110, bez fap. 06'
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 05 Lut 2015, 19:11
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 ) Brak pełnego doładowania turbo, 1.6HDI.


Witam,

Fapa nie było fabrycznie. Opisany problem z EGR wystąpił dużo później niż problemy z turbo. Łatwiej było mi wyłączyć komputerowo EGR, niż jeździć z zapaloną kontrolką silnika lub wymieniać komputer. Poza tym przecież EGR jest tylko zamknięty i idzie do silnika tylko powietrze, bez spalin - czemu to ma być czymś gorszym?
Silnik nie przechodzi w tryb awaryjny. Przechodził w taki czasem, jak egr nie był wyłączony - maks 3000obr.
Czujnik kopiowania turbo był sprawdzany jako jedna z pierwszych rzeczy. Czemu jego niesprawność wiąże się z wymianą turbo?
Wtryski nie zostały pozamieniane, tego jestem pewien. Jakim programem były sprawdzane nie mam pojęcia, elektronik, który wyłączał EGR pokazał mi również to.
Nagrałem pracę turbo i węże wchodzące i wychodzące z intercoolera, czy one czasem się zbyt nie nadymają?
Nie są to najlepsze filmy, ale może coś widać.
Jak sprawdzić prace elektrozaworu?

https://www.youtube.com/watch?v=V8GT5ZVIy0E&feature=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=hBMdOYsP_qM
Olej na gruszce jest z wycieku, który już został uszczelniony. Pierścień na rurze dolotowej tez został przesunięty na górę.

Pozdrawiam
Powrót do góry
kobe24la

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 14 Sie 2014
Posty: 420
Skąd jesteś (miejscowość / region): Częstochowa
Posiadane auto: brak
Piwa: 21/2
Wysłany: Czw 05 Lut 2015, 19:32
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 ) Brak pełnego doładowania turbo, 1.6HDI.


Dla mnie to widać wyraźnie na filmie, że grucha się gdzieś przycina. Za każdym razem jak dodajesz gazu, to widać płynne wstawanie i w pewnym skok popychacza. W pierwszej kolejności to bym sprawdził, plus przewody podciśnienia. Nie wiem jak jest w 1.6HDi ale w Oplu przy silniku CDTI był też zawór sterujący podciśnieniem, który dopiero przekazywał ciśnienie do gruchy turbo. Jak ulegał awarii, to dawał takie objawy.
Powrót do góry
willshowya

Czytelnik



Dołączył: 05 Lut 2015
Posty: 8
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: Citroen c4, 1.6hdi 110, bez fap. 06'
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 05 Lut 2015, 21:39
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 ) Brak pełnego doładowania turbo, 1.6HDI.


Domniemam, że to właśnie chodzi o ten elektrozawór, tylko pytanie - jak się go sprawdza? Tylko podmianka? Trzeba rozbierać pół auta? Bo to się znowu wiąże z jakimś mechanikiem..
Powiedźcie mi proszę jeszcze - da się wymienić samą gruchę? Czy to idzie całe turbo?

Znalazłem w necie taki schemat:


Do tego elektrozaworu dochodzą 3 węże. Ma ktoś może jakieś poglądowe zdjęcia jak się do nich dostać? Chciałbym je wymienić/przedmuchać.
Pkt nr 3 - czego to jest zbiornik i czym on jest połączony wężem nr 5?
Do czego prowadzi wąż nr 8?
Może być tak, że to w tych "głębszych" elementach jest problem?
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Czw 05 Lut 2015, 21:39
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
dejnekomirek

Auto Maniak



Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 718
Skąd jesteś (miejscowość / region): Duisburg Niemcy
Posiadane auto: Citroen C5 2.2 hdi 2001r.
Piwa: 74/36
Wysłany: Pią 06 Lut 2015, 11:21
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 ) Brak pełnego doładowania turbo, 1.6HDI.


http://www.skc.org.pl/index.php?topic=493.0
Tu masz wszystko na ten temat
Wartosc podcisnienia powinna wynosic na gruszce na wolnych obrotach 0.6 bar
przy 4000 0.25 bar
Sztanga powinna sie wychylac przy 0.8 bar 12 +- 2mm
Powrót do góry
skype status
willshowya

Czytelnik



Dołączył: 05 Lut 2015
Posty: 8
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: Citroen c4, 1.6hdi 110, bez fap. 06'
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 06 Lut 2015, 12:25
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 ) Brak pełnego doładowania turbo, 1.6HDI.


dejnekomirek napisał:
http://www.skc.org.pl/index.php?topic=493.0
Tu masz wszystko na ten temat
Wartosc podcisnienia powinna wynosic na gruszce na wolnych obrotach 0.6 bar
przy 4000 0.25 bar
Sztanga powinna sie wychylac przy 0.8 bar 12 +- 2mm

Witam,
Dzięki za odpowiedź.
Jak się sprawdza jaka jest wartość podciśnienia? Komputerem czy coś trzeba podpiąć?
Skoro na wolnych obrotach 0,6bar a przy 4000 0,25bar, to jak uzyskać 0,8 bar?
Powrót do góry
dejnekomirek

Auto Maniak



Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 718
Skąd jesteś (miejscowość / region): Duisburg Niemcy
Posiadane auto: Citroen C5 2.2 hdi 2001r.
Piwa: 74/36
Wysłany: Pią 06 Lut 2015, 14:15
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 ) Brak pełnego doładowania turbo, 1.6HDI.


A widzisz... Do tego, zeby sie zabierac do takich silnikow, trzeba miec troche sprzetu, poza wiedza Laughing
Wystarczy pompka podcisnienia z manometrem za okolo 125 zl. Ale jaki warsztat to ma?
Powrót do góry
skype status
kobe24la

Przyjaciel Portalu



Dołączył: 14 Sie 2014
Posty: 420
Skąd jesteś (miejscowość / region): Częstochowa
Posiadane auto: brak
Piwa: 21/2
Wysłany: Pią 06 Lut 2015, 19:40
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 ) Brak pełnego doładowania turbo, 1.6HDI.


Jeśli tak ten zawór podciśnienia wygląda tak http://archiwum.allegro.pl/oferta/zawor-turbiny-peugeot-partner-407-307-206-1-6hdi-i4010498723.html , to da się go rozebrać. Taki sam jest w silnikach m.in. 1.9 CDTI. Często syfiły się w środku, później wychodziły poprawione. Tutaj masz jak to wyczyścić http://www.toledoclubpolska.pl/printview.php?t=2853
Jeszcze fajniej było to na forum Alfyromeo opisane, ale to powinno ci wystarczyć Wink W każdym razie warto od tego zacząć, ewentualnie ten element podmienić jak masz od kogo.
Powrót do góry
willshowya

Czytelnik



Dołączył: 05 Lut 2015
Posty: 8
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: Citroen c4, 1.6hdi 110, bez fap. 06'
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 06 Lut 2015, 22:17
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 ) Brak pełnego doładowania turbo, 1.6HDI.


Super! Dzięki! Teraz jeszcze tylko muszę znaleźć jak się do niego dobrać w cytrynie. Mam nadzieje, że nie trzeba zdejmować turbo, bo on jest gdzieś za nią Smile
Powrót do góry
willshowya

Czytelnik



Dołączył: 05 Lut 2015
Posty: 8
Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław
Posiadane auto: Citroen c4, 1.6hdi 110, bez fap. 06'
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 24 Lut 2015, 17:22
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 ) Brak pełnego doładowania turbo, 1.6HDI.


Witam,

Okazało się, że elektrozawór był wymieniany na nowy-oryginalny.
Wężyki są w porządku. Cały układ trzyma ciśnienie. Mieszek chodzi poprawnie.

Jakieś inne sugestie?
Powrót do góry
korsarz50

Debiutant



Dołączył: 02 Paź 2007
Posty: 11


Piwa: 0/0
Wysłany: Sob 21 Sty 2017, 17:42
Temat postu:

Re: ( Citroen C4 ) Brak pełnego doładowania turbo, 1.6HDI.


Ja mam tak że na zapalonym silniku na wolnych obrotach wciąga mi siłownik turbo do końca po czym zaczyna pulsować na odcinku około 4mm. jak docisnę gazu 3000obr. to siłownik się wysuwa ale nadal pulsuje.
czy nie powinien po wybranej pozycji stać w miejscu?
jak podpinam wężyk by ominąć elektrozawór to siłownik wciąga do końca i stoi w miejscu.
Sprawdzałem zasilanie na elektrozawór to na wolnych obrotach około 8,3V. jak dodałem gazu to 5,4V. ale zasilanie stabilnie stało po wybranej pozycji a siłownik pulsuje.
Gruszka szczelna-strzykawką zassałem powietrze to gruszka wciąga się i tak stała dopóki strzykawki nie odłączyłem.
Czy dźwignia gruszki powinna pulsować??? odpiszcie.

Trochę mi zeszło by odpowiedzieć sobie samemu gdyż nikt tego nie uczynił.
1. Dźwignia gruszki turbo nie powinna pulsować.
2. wymiana wężyka i gruszki nie była konieczna.
3. Wymiana elektrozaworu pomogła - teraz jest OK. (pomarańczowy z trzema króćcami między silnikiem a kabiną - steruje gruszką).
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C4 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia układ zasilania-układ napędowy. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Citroen C4 »

Opinie o samochodach Citroen C4 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia układ zasilania-układ napędowy.


Citroen

C5

29 900

2011r.

177 799 km

małopolskie

Citroen

C4

41 900

2014r.

91 431 km

łódzkie

Citroen

C4 Picasso

37 900

2013r.

130 645 km

małopolskie

Citroen

C5

44 600

2014r.

149 028 km

małopolskie

Citroen

Berlingo

52 500

2016r.

50 171 km

małopolskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2018 Created by idealneT and OM System