Panowie co myślicie o stosowaniu oleju 2t do silnika hdi? podobno same zalety stosowania oleju 2t jako dodatek do ON. Chodzi o trwalosc i czystosc ukladow wtryskowych w dieslach. Stosowane sa dawki oleju 2T 1:250, 1:200. Uklad wtryskowy jest optymalnie smarowany, lepiej niz samym dieslem. Redukcja niekorzystnego wplywu 5% biosyfu jaki jest w dieslu. Wyrazne wyciszenie pracy jednostki. Brak nagaru na tlokach i zaworach wylotowych. Redukcja tzw. ciemnych bakow z wydechu po wcisnieciu gazu w podloge. Ponadto EGR nie zawala sie sadza.
Silnik jezdzony na takiej mieszance generuje 30 do 60% mniej sadzy. Oczyszcza wtryski z istniejacych zlogow. Przez co starszymn dieslom czesto wraca dawna moc. Mniej sadzy w spalinach to jednoczesnie mniej sadzy w oleju.
Dołączył: 17 Kwi 2008 Posty: 6434 Skąd jesteś (miejscowość / region): PolskaPółnocnaTcz. Posiadane auto: CORSA C 1.2/A170 W168 1.7 Diesel/ YAMAHA 1.2 i 1.7 Honda ST1300
Piwa: 147/249
Wysłany: Czw 29 Sty 2015, 13:32
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Olej dwusuwowy do diesla
Przeniosłem do OFF TOPa ,być może będzie większe zainteresowanie tematem .
Przypadkiem nie zmieni się liczba cetanowa ON na niekorzystną ?
Generalnie kierowcy zachwalają ten patent z dolewką oleju 2T do ON .Ja nigdy nie próbowałem ,nie odczuwałem takiej potrzeby ,być może jeszcze zmienię zdanie jak się wdrożę w temat... _________________ Regulamin forum dyskusyjnego.
Tako rzecze Zaratustra:
W piwie siła, w winie mądrość a w wodzie zarazki.
Minimalnie zmieni sie zdolność do samozapłonu ale nie jest to odczuwalne. Nasze paliwo jest bardziej suche niż np. w niemczech, przykładem wpływu suchego paliwa na układ CR jest sprawa łuszczących się pomp wysokiego ciśnienia w silnikach 2.0 tdci forda. Dodatek około 200ml na bak paliwa w niczym nie zaszkodzi. Na niektórych forach czytałem że silniki pracują ciszej _________________
śmierć jeździ szybko, jedź szybciej to Cię nie dogoni
Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 59 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wrocław Posiadane auto: SEAT ALTEA
Piwa: 1/4
Wysłany: Czw 11 Lut 2016, 00:26
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Olej dwusuwowy do diesla
Musisz wybrać olej 2T, który ma niski poziom popiołów przy spalaniu . Temat dogłębnie rozgryziony na tym forum : http://v060702.home.net.pl/viewtopic.php?p=413948 Osobiście zalałem właśnie Ravenol póki co nie jestem w stanie się wypowiedzieć bo to dopiero co zrobiłem. Do poprzedniego TDi zalałem LM 1052 silnik zauważalnie ciszej pracowal i jakby była mniejsza toksyczność spalin .Zimny start taki jakby miększy. _________________ GO MY TOY
Dołączył: 15 Lip 2014 Posty: 172 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: 607 3.0 v6 4Hp20 sed/ C5 (X7) 2.0HDi AM6 kom
Piwa: 4/9
Wysłany: Pon 15 Lut 2016, 13:02
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Olej dwusuwowy do diesla
Ja leje olej odkąd kupiłem samochód i kiedy odkryłem że w filtrze miałem trochę opiłków aluminiowych.
Jako że mechanik wymieniał pierwszy filtr to nie wiem czy wyczyścił komorę filtra z opiłków (nie sądzę), ale przy tegorocznej wymianie opiłki też były (ale nie wiem czy nowe czy te które wygenerowane zostały za poprzedniego właściciela). Ja teraz dokładnie osuszyłem i wyczyściłem więc na wiosnę testowo odkręcę i sprawdzę.
Nie mniej - sam olej nie wiem czy wpływa negatywnie na coś, jednak moim zdaniem w takich dawkach nie powinien, ale według mnie układ wtryskowy chodzi ciszej. Miewał momenty hałaśliwej pracy (takie klepnięcia) teraz jest ich mniej lub są rzadziej. Poza tym nawet odgłos pracy (pomijając te klepnięcia) jest równiejszy i cichszy. Po zapaleniu też mam wrażenie że szybciej z klepania przechodzi w równą pracę.
Nie przeczę - mogę słyszeć to co chcę usłyszeć...
Co do spalania - to raczej nie wpływa na zmniejszenie, ani nie "naprawia" więc pali ile palił i jak raz pompa przytarła się to już jej olej nie pomoże - co najwyżej poprawi smarność i zmniejszy kolejne uszkodzenia.
Jeśli chodzi o FAP - płukałem swój ostatnio z uwagi na podejrzenia szarpania silnika podczas obciążeń (jazda pod górę) ze względu na zabrudzenie filtra. Przebieg licznikowy zbliżał mi się do 170000 (czyli niby granicy wymiany wg producenta), a realnie z uwagi że mam z 260000 (nie wiadomo czy był płukany chciałem profilaktycznie wyczyścić).
Podczas płukania wypływał czerwony syf jak na filmach na YT więc raczej w miarę ok. Poprawiły się różnice ciśnień itd więc płukanie nie jest "upośledzone", a same kanaliki na wyjściu i wejściu optycznie nie były ani czymś zaszlamowane czy upalone.
Samo automatyczne wypalanie filtra od rozpoczęcia dolewania oleju (jeszcze przed czyszczeniem) było rzadziej więc raczej ilość sadzy spadła.
Ja na dolewaniu oleju przejechałem już 18000km i na tą chwilę nie widzę negatywnych skutków oddziaływania oleju 2T w paliwie. Nie wiem jak układ wtryskowy, ale z uwagi na ciśnienie wtrysku ponoć nie ma szans odkładać się nagar na wtryskach (ciśnienie wybiera ponoć metal z końcówek więc wątpię żeby coś dało radę tam osiąść).
Jedyne zagrożenie uważam ma szansę być związane z ilością nagaru na tłokach który to w dwusuwach wyraźnie narastał jak była zbyt bogata mieszanka. Tutaj liczę że skoro proces wypalania FAP podnosi temperaturę spalin i jest w stanie wypalić sadzę z filtra to tym bardziej tłoki "wypalają" się co suw...
Z obserwacji natomiast mogę tylko powiedzieć że podczas wymiany filtra paliwa (przebieg ok 15000km) był on dość mocno szary (czarnawy) w wewnętrznych fałdach wkładu - tutaj nie wiem czy to normalne, czy normalne jest że paliwo jest takie "czyste", czy przypadkiem część oleju nie osiadła na filtrze...
Osobiście stosuję Orlen 2T półsyntetyczny bo ma umiarkowaną ilość popiołów, a nie jest tak rzadki jak syntetyk który ponoć gorzej smaruje. Wybór padł z uwagi na łatwą dostępność i w miarę dobre opinie wyczytane na podstawie jakiś "badań" ludzi z jednego forum... Po przeliczeniu stosowanie nieznacznie podnosi koszt 1l paliwa o ok 0,10zł...
Dołączył: 12 Mar 2015 Posty: 54 Skąd jesteś (miejscowość / region): Zawiercie Posiadane auto: C5 X7 2,0HDI 2008
Piwa: 3/0
Wysłany: Pon 15 Lut 2016, 20:59
Temat postu:
Re: ( Citroen C5 ) Olej dwusuwowy do diesla
Też dolewam 2T, chyba rzeczywiście może minimalnie poprawiła się kultura pracy silnika, ale dopiero 3 raz użyłem.
Dużo o tym czytałem, ludzie przeprowadzili prawie badania w tym zakresie...
Generalnie raczej nie zaszkodzi i koszty pomijalne, więc będę lał
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.