Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 70 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wołomin Posiadane auto: C4 GP, 2.0 hdi 136 KM
Piwa: 1/1
Wysłany: Pią 23 Sty 2015, 17:47
Temat postu:
uślizgi sprzęgła MCP
Witam
zaobserwowałem w moim C4GP następującą przypadłość: silnik zimny - przy ruszaniu żadnych kangurów, zmiany biegów płynne, silnik rozgrzany- przy ruszaniu żadnych kangurów, natomiast przy zmianie biegów na wyższe zaraz po zmianie biegu przez pierwszą sekundę/dwie czuć jakby jazdę na pół-sprzęgle jakby automat nie do końca puszczał sprzęgło, jak minie ta sekunda/dwie to wyraźnie czuć jakby sprzęgło złapało mocniej "do końca". Przebieg auta to 150 tys km. Czy ktoś miał podobną przypadłość i jakie jest na to lekarstwo ?
jesli przyuczenie skrzyni lexią/diagboxem ( przeniesienie momentu oraz punktu styku sprzęgła - po prostu sprzęgło się zużyło) nie przyniesie rezultatu ( warto spróbowac ) trzeba wymienic sprzegło.....
Witam
zaobserwowałem w moim C4GP następującą przypadłość: silnik zimny - przy ruszaniu żadnych kangurów, zmiany biegów płynne, silnik rozgrzany- przy ruszaniu żadnych kangurów, natomiast przy zmianie biegów na wyższe zaraz po zmianie biegu przez pierwszą sekundę/dwie czuć jakby jazdę na pół-sprzęgle jakby automat nie do końca puszczał sprzęgło, jak minie ta sekunda/dwie to wyraźnie czuć jakby sprzęgło złapało mocniej "do końca". Przebieg auta to 150 tys km. Czy ktoś miał podobną przypadłość i jakie jest na to lekarstwo ?
pozdrawiam cytryniarzy
Mam dokładnie takie same objawy (212k nalatane). Na razie da się jeździć, tylko czasem daje się to we znaki jak trzeba bardziej ochoczo do przodu pognać.
Przyuczanie też na niewiele się zdało, jak było, tak jest.
Też podejrzewam, że sprzęgło może już osiąga kres, z drugiej strony typowy test na ślizganie sprzęgła nie wykazuje żadnego ślizgania, chyba że elektronika nie dopuszcza, ale wtedy dało by się czuć ograniczenie mocy przy takiej próbie.
Sam nie wiem, przy tej skrzyni nie łatwe jest stawianie diagoz. Nawet nie chcę mysleć jak będzie trzeba przy tym pogrzebać, bo strach oddawać gdziekolwiek poza ASO samochód w kwestii tego sprzęgła/skrzyni, a w ASO ceny kosmiczne. _________________
Ja mam identyczna przypadlosc (przebieg ok. 145tys km). Najpierw jechalem z UK do PL aby mi skrzynie przyuczyli w ASO i to zrobili niestety jednoczesnie oznajmiajac, ze sprzeglo sie slizga i jest do wymiany. Rzeczywiscie pod koniec trasy wyczuwalem cos takiego. Co ciekawe kiedy przelaczylem skrzynie na manual lopatkami to wszystko bylo OK w tym trybie - czyzby byly oddzielne sprzegla czy o co chodzi bo nie ukrywam, ze sie zdziwilem. Tak jezdzilem przez dluzszy czas (pewnie ze 3 tys. km) i w koncu i w tym trybie czuje slizganie sie sprzegla.
Teraz mam pytanie - czy wymiana sprzegla u zwyklego mechanika jest mozliwa? Chodzi mi o to czy potrzebne jest wtedy przyuczenie ponowne (podejrzewam, ze tak) zatem pewnie po takiej wymianie i tak bede musial udac sie do ASO na przyuczenie? Poza tym z tego co tu czytalem jest to dosc skomplikowane i nie kazdy mechanik bedzie umial to wymienic, prawda?
Drugie pytanie - wiaze sie z tym co pisalem wczesniej - czy w tej skrzyni sa dwa sprzegla (na manualny tryb i automatyczny)? Bo nie potrafie znalezc odpowiedzi czemu na automacie sprzegla sie slizgalo a na manualu nie... _________________ Citroen C4 Grand Picasso (2008)
A czemu mialbym zartowac - nie znam sie na mechanice. Jak zatem wytlumaczyc czemu na automacie sie sprzeglo slizgalo a na manualu z lopatkami juz nie? _________________ Citroen C4 Grand Picasso (2008)
Żle przeprowadzone przyuczenie skrzyni w szczególności przeniesienia momentu ( korekta ) oraz przyuczenie punktu styku sprzegła.
Dodam że przyuczenie powinno przeprowadzać sie od zimnego silnika.
I tak na poważnie - sprzęglo jest jedno a wykorzystując twoją nieznajomość mechaniki "fachowcy" będą cie nieżle robić.....
Sprzeglo zaczelo slizgac sie jeszcze przed przyuczeniem zrobionym w ASO na zimnym silniku. Po przyuczeniu rzeczywiscie objawy szarpania na jedynce, ktore mialem wczesniej minely bezpowrotnie wiec ASO zrobilo wszystko jak trzeba.
Wciaz jednak nikt nie odpowiedzial na moje pytanie - czy warto zlecac wymiane sprzegla zwyklemu mechanikowi (nie ASO) czy jest to ryzykowne.
I czy po takiej wymianie i tak konieczne bedzie przyuczanie w ASO (domyslam sie ze tak). _________________ Citroen C4 Grand Picasso (2008)
Dołączył: 28 Maj 2008 Posty: 149 Skąd jesteś (miejscowość / region): Krotoszyn Posiadane auto: c4 picasso/peugeot 206
Piwa: 1/0
Wysłany: Nie 17 Maj 2015, 23:43
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 Picasso ) uślizgi sprzęgła MCP
witam ja miałem wymieniane sprzegło u mechanika i kosztowało mnie to 2800 zł. czyli połowa co w ASO plus przyuczenie co pwoinno sie zrobić niby do 4 razy po zmienie sprzegła . Niestety ASO nie informuje ze w cenie prawie 5 tys zł jest tylko jedno przyuczenie a za nastepne trzeba słono płacic. Ja na nowym sprzegle przejechałem juz 15 tys km i nic sie nie dzieje hm.. moze zaduzo powiedziane nie moge dojśc do tego dlaczego samochod po przejechaniu np 50 km w tem np 25 st na dworze czyli jak jest ciepło to przy zmianie biegów lub przy zrzucaniu biegu słychać jak sprzegło dobja biegi, niestety ni ejest to przyjemne. Mozliwe ze poprostu te silniki isprzegła taki maja swój urok dodam silnik 2.0 HDI.
Witam.
Ja w moim mam nalatane 201tyś km, skrzynia zaczęła troszkę gorzej chodzić ( po 20 tyś km od zakupu samochodu ) to zrobiłem przyuczenie, jak na razie chodzi super, z tym że wartość transmission / transmisyjność wynosi 8630 czy sprzęgło kwalifikuje się do wymiany ?
przy programowaniu można "ręcznie" dostosować przeniesienie momentu obrotowego ale w serwisach nikt tym sie nie bawi bo trzeba poswięcić sporo czasu na doświadczalne ustawienie...najprościej wymienić sprzęgło ( oczywiście dla serwisu bo jest z tego czysty zysk)
Brawo jacekczewa, też do takiego wniosku doszedłem, dopowiem, że telekodowanie transmisyjności sprzęgła w diagboxie znajduje się w pozycji "liczniki" i błędnie nazwane liczba cykli użycia sprzęgła. Wartość ta zawsze ustawia się na 5000 po przeprowadzeniu tylko uczenia ramki i punktu przyparcia sprzęgła. W zależności od wersji diagboxa po ręcznym zadaniu wartości zgłasza "złe telekodowanie" ale wartość zostaje zapamietana. W moim pikusiu najlepiej sprzęgło pracuje przy wartości 6165. auto ma najechane 189kkm. Wykonywałem kilka razy adaptację zgodnie za opisem jaki podaje diagbox ale nigdy nie było idealnie albo efekt poprawy był krótkotrwały jak u większości użytkowników MCP. Myślę, że samoistna zmiana parametrów pracy tego zestawu skrzynia-sprzęgło między innymi wynika z tego, że w opisach MCP to zespół napędowy adaptacyjny czyli sterownik zapamiętuje nasz styl jazdy i potwierdzę, skrzynia inaczej miesza gdy autem kilka dni jeździ moja żona. I jeszcze raz do znudzenia, sprzęgło w MCP
w dieslu to normalne sprzęgło z dwumasą typu SAC z samoregulatorem (wymaga przyrządu przy montażu) i ocechowany wysprzęglik z czujnikiem. Takie sprzęgło powinien wymienić co światlejszy mechanik, dobrze gdyby miał interfejs do przyuczenia choćby ramki skrzyni i punktu przyparcia sprzęgła. Co do innej pracy sprzęgła przy zmianie z łopatek myślę, że jest to związane z czasem przełączania biegów, w opisach jest on inny dla pracy "auto" a inny dla manualnej zmiany biegów.
Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 70 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wołomin Posiadane auto: C4 GP, 2.0 hdi 136 KM
Piwa: 1/1
Wysłany: Wto 06 Paź 2015, 18:06
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 Picasso ) uślizgi sprzęgła MCP
Sorrki za głupie pytanie ale gdzie dokładnie w diagbox jest ta wartość transmisyjnosci która trzeba telekodowac. Do tej pory po uczeniu wchodziłem w wartości poszczególnych biegów i je telekodowalem. dlatego może uslizgi wróciły.
Witam, tam gdzie są podane liczniki użycia poszczególnych biegów, pierwsza pozycja liczba cykli użycia sprzęgła chyba źle nazwane ale to jest teletransmisyjność, która jest w lexii.
Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 70 Skąd jesteś (miejscowość / region): Wołomin Posiadane auto: C4 GP, 2.0 hdi 136 KM
Piwa: 1/1
Wysłany: Sob 10 Paź 2015, 23:26
Temat postu:
Re: ( Citroen C4 Picasso ) uślizgi sprzęgła MCP
Ta wartość transmisyjności dziwnie zmienia się sama w czasie. W czerwcu miałem uślizgi (przebieg 150 tys.) zrobiłem uczenie skrzyni po uczeniu telekodowanie wartości ok. 6800 i wszystko działało super dopóki nie pojechałem w sierpniu w góry. Tam pod obciążeniem często przyśpieszając pod górę sprzęgło znów zaczęło mieć uślizgi pech chciał że padł mi laptop i przez jakiś czas z tymi uślizgami się bujałem. Ale dziś laptop naprawiony idę robić uczenie skrzyni. Sprawdzam przed uczeniem transmisyjność a ona wynosi 5300 ?? po uczeniu transmisyjność 7300 i zero uślizgów. Zrobiłem telekodowanie dla pewności nawet dwa razy ale czemu to cholerstwo tak bardzo samo zmieniło wartość (na 5300)??
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C4 Picasso ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia- układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.