Citroen

ogłoszeniaceny używanychwiadomościdealerzyforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Citroen C5 ) C5 III Jak wyciągnąć akumulator?


Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C5 ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Deeno

Auto Maniak



Dołączył: 02 Sie 2014
Posty: 506
Skąd jesteś (miejscowość / region): Poznań
Posiadane auto: C5 III Tourer 2.0 HDI 163KM 2011
Piwa: 34/6
Wysłany: Wto 09 Sty 2018, 22:33
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) C5 III Jak wyciągnąć akumulator?


wic1 napisał:
Znowu w internecie jest wpierw minus a potem plus przy odpinaniu i podpinamy plus a potem minus.
Co wydaje mi się ryzykowne......

No własnie mniej ryzykowne - bo:
"Ta zalecana kolejność wynika z tego, że w instalacji elektrycznej pojazdu masa, czyli nadwozie, pełni rolę przewodu powrotnego dla większości obwodów elektrycznych. Jeśli jako pierwszy podczas wyjmowania baterii odłączymy jej biegun ujemny, to podczas odkręcania obejmy bieguna dodatniego przypadkowe dotknięcie klucza do nadwozia nie spowoduje zwarcie akumulatora, co mogłoby nawet spowodować jego wybuch."
http://www.motofakty.pl/artykul/montaz-akumulatora-wazna-kolejnosc.html

Generalnie kolejność nie ma znaczenia o ile nie zrobisz zwarcia. Więc tylko dlatego dla bezpieczeństwa gdybyś był niezdarą lepiej zacząć odłączać od masy czyli minusa.
Powrót do góry
archie39

Auto Maniak



Dołączył: 04 Lut 2011
Posty: 691
Skąd jesteś (miejscowość / region): Świętokrzyskie
Posiadane auto: Citroen C5 Tourer 2011, 3.0 HDI, był C5 2,2 HDI 2001r
Piwa: 45/0
Wysłany: Sro 10 Sty 2018, 21:17
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) C5 III Jak wyciągnąć akumulator?


KwAs39 napisał:
Jak bede sie ponownie zabierał do wyjęcia aku, zrobie fotki jakieś.



Akumulator wyjęty, ładowany przez 27h. Napięcie po naładowaniu 13,64 V.
Wyjęcie aku nie było az takie trudne, ale pokrywę od bezpieczników trzeba było zdjąć i wtedy ta klema od minusa jakoś wyszła.
Thats all.


Albo masz kiepski miernik albo aku już jest kaput. Akumulator po ładowaniu nie powinien mieć więc niż 13-13,1 V.
Podjedź do jakiegoś warsztatu, gdzie mają przyrząd do sprawdzania aku i niech zmierzą napięcie i pojemność pod obciążeniem.
Powrót do góry
machony79

Auto Maniak



Dołączył: 13 Kwi 2014
Posty: 2558
Skąd jesteś (miejscowość / region): Katowice
Posiadane auto: Lexus NX Turbo,C5 III Exclusive Tourer 2.0 lpg
Piwa: 286/13
Wysłany: Sro 10 Sty 2018, 21:49
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) C5 III Jak wyciągnąć akumulator?


Pomiar robiony był pewnie zaraz po odłaczeniu prostownika. Najlepiej sprawdzić dopiero po 24h. Wtedy wynik będzie prawdziwy.
_________________

Moje filmy na YT
Powrót do góry
gadu-gadu
TOM68

Stały Bywalec



Dołączył: 19 Sie 2015
Posty: 217
Skąd jesteś (miejscowość / region): W-wa
Posiadane auto: C5 x7 2.0HDI \'15 AM6
Piwa: 4/1
Wysłany: Czw 11 Sty 2018, 10:56
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) C5 III Jak wyciągnąć akumulator?


KwAs39 napisał:
J
Akumulator wyjęty, ładowany przez 27h. Napięcie po naładowaniu 13,64 V.
Thats all.


Ostatnio czytałem o prostownikach i jest mowa, iż prąd ładowania max to ok 14,5 V, czyli najlepiej prostowniki mikroprocesorowe. Np. z Lid.. Smile lub z wysokiej półki CTEK.
_________________
Pamiętaj mechaniku-zawieszenie na max w C5 na podnośniku Smile
Powrót do góry
wic1

Stały Bywalec



Dołączył: 15 Lis 2014
Posty: 219
Skąd jesteś (miejscowość / region): Mazowieckie
Posiadane auto: C5 III - 2008r 1.8
Piwa: 2/0
Wysłany: Pią 12 Sty 2018, 09:30
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) C5 III Jak wyciągnąć akumulator?


Wstępnie jest tak...

Kupiłem prostownik w lidlu (tani) i prostowałem całą noc.

Jak zagadałem z kolegą elektrotechnikiem to ten mi zrobił mały wykład na temat rezystancji opornosciowej akumulatora (czy jakoś tak) i w skrócie wyjaśnił, że prąd ładowania aku to ok 14 V i też w tych granicach powinno oscylować napięcie po naładowaniu. Tymczasem przy rozładowywaniu nie powinno spaść poniżej 12v.

Efekt jest taki...

Na tylnim gnieździe zapalniczki sprawdzając miernikiem zapalniczkowym (taki szajs zallegro bo multimetr gdzieś posiałem) to:

14v ~~ (a przynajmniej ciut powyżej 14v jest w trakcie ładowania gdy silnik jest na chodzie)
12.5v ~~ jest na postoju ze zgaszonym silnikiem.
12v ~~ jest gdy załączę światła mijania bez włączania auta

Odziwo prostownik ładował w okolicy 12.5 v ale zapewne stosownym aperażem.


Śilnik obecnie odpala sam acz kręci dalej bardzo ociężale. Dlatego albo rozrusznik albo aku zdycha a nie widać w napięciu.

Tak wstępnie obstawiam Razz
Powrót do góry
Reklama








Wysłany: Pią 12 Sty 2018, 09:30
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
archie39

Auto Maniak



Dołączył: 04 Lut 2011
Posty: 691
Skąd jesteś (miejscowość / region): Świętokrzyskie
Posiadane auto: Citroen C5 Tourer 2011, 3.0 HDI, był C5 2,2 HDI 2001r
Piwa: 45/0
Wysłany: Nie 04 Lut 2018, 12:28
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) C5 III Jak wyciągnąć akumulator?


wic1 napisał:
Wstępnie jest tak...

Kupiłem prostownik w lidlu (tani) i prostowałem całą noc.

Jak zagadałem z kolegą elektrotechnikiem to ten mi zrobił mały wykład na temat rezystancji opornosciowej akumulatora (czy jakoś tak) i w skrócie wyjaśnił, że prąd ładowania aku to ok 14 V i też w tych granicach powinno oscylować napięcie po naładowaniu. Tymczasem przy rozładowywaniu nie powinno spaść poniżej 12v.

Efekt jest taki...

Na tylnim gnieździe zapalniczki sprawdzając miernikiem zapalniczkowym (taki szajs zallegro bo multimetr gdzieś posiałem) to:

14v ~~ (a przynajmniej ciut powyżej 14v jest w trakcie ładowania gdy silnik jest na chodzie)
12.5v ~~ jest na postoju ze zgaszonym silnikiem.
12v ~~ jest gdy załączę światła mijania bez włączania auta

Odziwo prostownik ładował w okolicy 12.5 v ale zapewne stosownym aperażem.


Śilnik obecnie odpala sam acz kręci dalej bardzo ociężale. Dlatego albo rozrusznik albo aku zdycha a nie widać w napięciu.

Tak wstępnie obstawiam Razz


Powiedz temu elektrykowi aby się na jakiś kurs zapisał i odświeżył trochę swoją wiedzę. Akumulator, który po ładowaniu ma ponad 13,16V jest już uszkodzonym akumulatorem (tracisz gwarancję na nowy akumulator w wyniku złego ładowania)- doszło w nim do zgazowania i pomimo tego, że bez obciążenia będzie pokazywał wysokie napięcie to pod obciążeniem spadnie ono poniżej 12V a w czasie rozruchu do nawet 7V i silnik diesla nie odpali. W dobrym akumulatorze po odłączeniu prostownika po 15minutach napięcie nie powinno przekraczać 13V a pod obciążeniem czyli po zamontowaniu w aucie 12,5-12,8V. Przy rozruchu nie powinno spaść poniżej 11V. Odnośnie ładowania to najlepsze są prostowniki mikroprocesorowe, które ładują napięciem od 12,5 do 14,4V i małym prądem. Przy ładowaniu powyżej 14,6V dochodzi do zgazowania akumulatora i jego uszkodzenia. Napięcie ładowania 12,5V jest za niskie i nie naładuje w pełni akumulatora, musi ono przekraczać 13V, przy długim ładowaniu takim niskim napięciem dojdzie do zasiarczenia płyt i obniżenia jego sprawności.
Powrót do góry
moby33

Czytelnik



Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Tychy/Śląskie
Posiadane auto: Fiat Stilo, Citroen C5 2010 163KM
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 16 Gru 2019, 02:43
Temat postu:

Re: ( Citroen C5 ) C5 III Jak wyciągnąć akumulator?


CYTAT - "Powiedz temu elektrykowi aby się na jakiś kurs zapisał i odświeżył trochę swoją wiedzę. Akumulator, który po ładowaniu ma ponad 13,16V jest już uszkodzonym akumulatorem (tracisz gwarancję na nowy akumulator w wyniku złego ładowania)- doszło w nim do zgazowania i pomimo tego, że bez obciążenia będzie pokazywał wysokie napięcie to pod obciążeniem spadnie ono poniżej 12V a w czasie rozruchu do nawet 7V i silnik diesla nie odpali. W dobrym akumulatorze po odłączeniu prostownika po 15minutach napięcie nie powinno przekraczać 13V a pod obciążeniem czyli po zamontowaniu w aucie 12,5-12,8V. Przy rozruchu nie powinno spaść poniżej 11V. Odnośnie ładowania to najlepsze są prostowniki mikroprocesorowe, które ładują napięciem od 12,5 do 14,4V i małym prądem. Przy ładowaniu powyżej 14,6V dochodzi do zgazowania akumulatora i jego uszkodzenia. Napięcie ładowania 12,5V jest za niskie i nie naładuje w pełni akumulatora, musi ono przekraczać 13V, przy długim ładowaniu takim niskim napięciem dojdzie do zasiarczenia płyt i obniżenia jego sprawności.[/quote]"

Przestań człowieku takie głupoty pisać, bo ludzie to czytają i jeszcze ktoś ci uwierzy i kłopotów sobie narobi.
Ładowarki procesorowe o napięciu 14.6 V nadają się do ładowania aku żelowych i AGM. Aku kwasowe powinno ładować się napieciem do 16.5V. Takie napięcie jest potrzebne do uzyskania właściwej gęstości elektrolitu. Wtedy właśnie dochodzi do gazowania elektrolitu, co jest zjawiskiem pożądanym. A zgazować to możesz sobie drewno a nie elektrolit. Prąd ładowania najlepiej 1/10 Pojemności Ah, ale nic się nie stanie jak będzie trochę więcej. Alternator
czasami ładuje aku prądem 50 A i nic nie wybucha, ale wpływa to negatywnie na długowieczność aku.
Innym problemem jest to,że mało który prostownik na rynku ładuje takim napięciem, dlatego warto przed zakupem to sprawdzić, co nie jest łatwe niestety.
A co do kolejności odkręcania klem, to zawsze odkręcamy pierwszy minus. A powód jest tylko 1. Nie dojdzie do zwarcia gdybyście odkręcali pierwszy plus a klucz niechcący dotknął by karoserii. Dla elektroniki nie ma znaczenia co jest pierwsze odkręcane. Jedyne co ważne, klemy łączyć z aku szybkim, zdecydowanym ruchem, aby nie dochodziło do iskrzenia, bo wtedy może dojść do uszkodzenia elektroniki.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum CITROEN Forum Strona Główna -> ( Citroen C5 ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty. Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2
Ogłoszenia sprzedaży - Citroen C5 »

Opinie o samochodach Citroen C5 - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen C5 ) Elektryka/Elektronika/Komunikaty.


CitroenC3 Aircross

62 990

2019r.

19 000 km

śląskie

CitroenC1

8 790

2007r.

226 631 km

pomorskie

CitroenC5

17 900

2012r.

323 000 km

wielkopolskie

CitroenBerlingo

28 700

2013r.

212 000 km

mazowieckie

CitroenC4 Picasso

32 900

2013r.

223 442 km

śląskie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System