w marcu 2014 kupiliśmy cytrne w dislu 1,6 rok 2005 i się zaczęło..
- marzec wymiana oleju
- czerwiec wymiana oleju i egr-ru z sugestą że pada turbina i to tez trzeba...
- wymiana przepływomierza i regeneracja turbiny,
- wymiana elektrozaworu.
Wszystko po błędach wykazywanych przez komp. Samochód dalej nie jeździ- nie ma totalnie mocy. Po regeneracji turbiny i wymianie elektrozaworu czasami łapał i można było jechać ale potem znowu błąd ENGINE faul i kicha.
Dzisiaj odebrałam go od kolejnego mechanika bo wyświetlał się komunikat że nie ma oleju. Wszystko sprawdzone- olej wymieniony po raz kolejny -( wymontowany filt wyglądał jakby nie był zmieniany od nowości a nie w 06/2014r.) sprawdzone wszystkie wymienione wyżej części mechanicznie i nie są uszkodzone, nie jest też zapachy czy uszkodzony filt cząstek stałych. Mechanik się poddał bo nie wie co dalej, komp nie wykazuje żadnych błędów a samochód dalej nie jeździ. Pomóżcie mi proszę, podpowiedzcie coś a może znacie jakiegoś "magika" gdzieś niedaleko... nie mam już siły i nie wiem co mam robić...
Dołączył: 10 Paź 2014 Posty: 335 Skąd jesteś (miejscowość / region): Skąd jesteś Posiadane auto: Citroen C5 II 2.0 HDI Exlusive
Piwa: 51/1
Wysłany: Czw 22 Sty 2015, 16:18
Temat postu:
Re: ( Citroen Xsara Picasso ) brak mocy -pomocy!!!!
Wiem, że pewnie nie jest Ci do śmiechu ale - czujesz jak rymujesz? - "brak mocy -pomocy!!!!"
Więc zacznę tak - czy podpinany był pod lexie czy jakiegoś elma327?
Czy kiedykolwiek auto odzyskało moc, np. po regeneracji turbiny?
Nie wiem czy nie podjechałbym do mechanika sprawdzić wtryskiwaczy/pompy _________________ Darmowa diagnostyka Lexia
Re: ( Citroen Xsara Picasso ) brak mocy -pomocy!!!!
Typowi mechanicy nie znający się na tego typu silnikach....zaczynają od regeneracji turbiny oraz regeneracji/wymiany wtrysków
Czy którykolwiek z nich podpiął auto pod lexie/diagboxa i przeprowadzil test podczas jazdy...odczytał parametry podczas jazdy w szczególności : przepływ powietrza przez przepływomierz. adaptacji i sprawdzenie polożenia zaworu egr, ciśnienie doładowania, ciśnieni róznicowe na filtrze fap...... masakra z tymi kowalami
Re: ( Citroen Xsara Picasso ) brak mocy -pomocy!!!!
Właśnie wrócił od mechanika, który się "bardziej orientował" badał te elementy mechanicznie i działają, turbina daje ciśnienie, filtr fap ma tylko 7% zużycia - mam bardzo słabe pojęcie o mechanice- i może nie umiem dokładnie przekazać co mówił, ale się poddał po 3 tygodniach sprawdzania. Jakim programem sprawdzał nie mam pojęcia ale o to i inne rzeczy, o których pisaliście dopytam konkretnie to będę umiała odpowiedzieć.
I tak były pewne momenty że samochód jeździł- trudno powiedzieć, że normalnie ale łapał wiatr w żagle... po wymianie turbiny( pokazywał błąd elektrozaworu) i wymianie elektrozaworu ale to nie było cały czas i trzeba był ściągać wężyk przy turbinie ( nie wiem dokładnie jaki- sprecyzuje jak się dopytam) taj jakby się zapowietrzało i wtedy znowu miał kopa ale potem było tyko gorzej...
kompletny brak mocy, komunikat o skończonej liczbie regeneracji fapu a potem o niskim ciśnieniu paliwa- sprawdzone ciśnienie jest, fap w porządku- MOCY brak.
Re: ( Citroen Xsara Picasso ) brak mocy -pomocy!!!!
fajnie...bład elektrozaworu sterującego turbiną- wymieniają turbinę...a jak podcisnienia ( węzyki), nie o poprostu żal słuchac i czytać.....proponuje takim panom mechanikom uruchomic komputer i troche poczytać może cos sie poduczą
fap nie pokazuje ile ma procent zapełnienia ( to co pokazuje to wartośc chwilowa sadzy która podlega wypaleniu w trakcie jazdy) zużycie okresla się zapełnieniem dodatkiem ( w gramach) oraz odczytując ciśnienie róznicowe podczas jazdy oraz na wolnych obrotch.....
Dołączył: 10 Paź 2014 Posty: 335 Skąd jesteś (miejscowość / region): Skąd jesteś Posiadane auto: Citroen C5 II 2.0 HDI Exlusive
Piwa: 51/1
Wysłany: Pią 23 Sty 2015, 10:33
Temat postu:
Re: ( Citroen Xsara Picasso ) brak mocy -pomocy!!!!
Znaleźć dobrego mechanika jest naprawdę ciężko, ja już w swoim zyciu przerobiłem dość dużo warsztatów "fachowców" i ciąglę nie mogę wyjść z podziwu jak głupim można być, i nawet jeżeli to wprost usłyszą to i tak technologicznie zatrzymali się na poziomie polonezów i maluchów, i nadal uważają, że młotek i przecinak to magiczne narzędzia którymi wszystko da się naprawić
Kilka przykładów moich z ostatniego roku:
Pacjent - Volvo S60R -
Objawy - auto ma moc przez kilka minut jak jest wszystko zimne, a pózniej widać, że coś dolega mu z doładowaniem..
Pomysły w warsztacie - wymiana wszystkiego co się da zaczynając od turbiny bo - "Panie na 100% to turbina" jak auto z turbo nie przyspiesza to na 100% turbo chociaż powodów mogło być naprawdę bardzo dużo i oczywiście auto nie było podłączone do Vidy a z problemów na chłopski rozum mogło by być np. nieszczelnośc w dolocie ( jeżeli zimne powietrze to silnik powinien w miare normalnie pracować ), jakiś problem z samym sterowaniem turbo ( wężyki podciśnienia ), ale zawsze najłatwiej wymieniać po kolei połowę silnika i liczyć, że może sie naprawi
Koszty naprawy kalkulowane przez róznej maści mechaników były naprawdę duże, a, że było zimno, a nie mam garażu to nie chciało mi się szukać usterki samemu, ale jak zobaczyłem podejście kowali do auta to powaznie się zastanowiłem nad tym czy chcę im oddać moje auto do naprawy. Po chwili zastanowienia kupiłem sobie Vidę i podpiąłem auto - operacja trwała 30s i już wiedziałem, że problem jest w wariatorze zmiennych faz rozrządu ( jak olej zimny - bardziej gęsty, to było wszystko ok, jak się nagrzał to mu odbijało ), oczywiście zamówiłem wariator na pewnym popularnym portalu aukcyjnym i czas naprawy pod blokiem z latarką podwieszoną pod maską to max. 15-20 minut i problem się zakończył
Koszt ok 450 zł, a nie jak kalkulowali "fachowcy" między 2-3 tyś i oczywiście to co chcieli wymienić na pierwszy ogień jest w pełni sprawne...
Dużo miałem takich przypadków i do mechanika jadę tylko wtedy jeżeli wiem, że pod blokiem tego nie ogarnę np. wahacze tylnego zawieszenia w C5 , ale zawsze staram się znaleźć czas i patrzeć im na ręce długie to, ale niestety takie mamy realia, jeżeli na moim miejscu była by np. moja żona to pewnie zgodziła by się na wymianę połowy silnika... smutne, ale niestety prawdziwe... _________________ Darmowa diagnostyka Lexia
Re: ( Citroen Xsara Picasso ) brak mocy -pomocy!!!!
Rozmawiałam z ostatnim mechanikiem: samochód podłączali pod lexie i sprawdzali podczas jazdy i odczytywali parametry przepływu powietrza przez przepływomierz. adaptacji i sprawdzenie polożenia zaworu egr, ciśnienie doładowania, ciśnienei różnicowe na filtrze fap- nie pokazują blędów i wszystko ok. odłączyli egr-a i smochód dział "lepiej" ale ze względu że EGR wymieniałam w renomowanej reklamowanej sieci stacji napraw"Bo...." w 06/2014r. i nie chcąc mnie naciągać na koszty oddali mi samochód z sugestią reklamacji egr jako uszkodzonego mechanicznie ( komp nie wykazuje uszkodzenia.) ??
plakać ?!
krzyczeć?!
złomować ?!!!
Dołączył: 10 Paź 2014 Posty: 335 Skąd jesteś (miejscowość / region): Skąd jesteś Posiadane auto: Citroen C5 II 2.0 HDI Exlusive
Piwa: 51/1
Wysłany: Pią 23 Sty 2015, 12:36
Temat postu:
Re: ( Citroen Xsara Picasso ) brak mocy -pomocy!!!!
Masz może przypadkowo to co odczytali??
Jakoś nie chce mi się wierzyć, że wszystko jest ok to, że mają lexie nie koniecznie może oznaczać, że potrafią z niej zrobić uzytek _________________ Darmowa diagnostyka Lexia
Re: ( Citroen Xsara Picasso ) brak mocy -pomocy!!!!
kolego a tak z ciekawosci jaki olej wlałeś ? bo z tego co opisałeś i mechanicy ręce rozkładają to ja podejrzewam jedno, tylko masz zapchany smok w misce olejowj i auto wtedy nie ma mocy bo blokuje smarowanie. Mogę się mylić ale ja tak kiedyś miałem i rzeczywiście był zapchany smok , wszystko wyczyściłem i wróciło do normy.
Re: ( Citroen Xsara Picasso ) brak mocy -pomocy!!!!
korsita napisał:
Rozmawiałam z ostatnim mechanikiem: samochód podłączali pod lexie i sprawdzali podczas jazdy i odczytywali parametry przepływu powietrza przez przepływomierz. adaptacji i sprawdzenie polożenia zaworu egr, ciśnienie doładowania, ciśnienei różnicowe na filtrze fap- nie pokazują blędów i wszystko ok. odłączyli egr-a i smochód dział "lepiej" ale ze względu że EGR wymieniałam w renomowanej reklamowanej sieci stacji napraw"Bo...." w 06/2014r. i nie chcąc mnie naciągać na koszty oddali mi samochód z sugestią reklamacji egr jako uszkodzonego mechanicznie ( komp nie wykazuje uszkodzenia.) ??
plakać ?!
krzyczeć?!
złomować ?!!!
sugerują reklamację egr-u a nie wiedza czy rzeczywiście jest uszkodzony...mając lexię można sprawdzić to w przysłowiowe 5 minut podczas jazdy oraz testem na postoju....szczerze mówiąc nie za bardzo wierzę w te ich opowieście o sprawdzeniu wszystkiego co wymieniłem we wczesniejszym poście......odłaczyli egr-a tzn wtyczkę odłaczyli czy zaślipili go tymczasowo ? Nie wierzę że w zachodniopomorskim nie ma dobrego mechanika od citroenów ... ciekawostką jest także sprawa o której wspomina kolega ( olej) nigdy nie spotkalem się z taką sytuacją i nie rozumiem co miało by miec zmniejszone smarowanie ( poza zatarciem silnika , turbiny ) do twojej sytuacji ale cóż cuda się zdarzają coc w nie nie wierzę. A jak sprawa wygląda z odpalaniem auta - zapala cięzko czy normalnie, czy jak wolno jedziesz to auto przyśpiesza czy jest mułem, jak wygląda sprawa dostarczania paliwa do silnika - czy nie jest przytkanie ssanie paliwa, czy wyrzucalo juz jakieś błedy o braku ciśnienia na pompie CR , jakie jest ciśnienie na listwie CR ( lszynie wtryskiwaczy ) na wolnych obrotach i podczas jazdy....musi być jakaś przyczyna....
Jesli w szerokiej okolicy nie ma ma fachowca to może warto pojechac trochę dalej a nie wywalać pieniądze w błoto bo mniemam że sporo juz ich wywaliłaś.......
Dołączył: 10 Paź 2014 Posty: 335 Skąd jesteś (miejscowość / region): Skąd jesteś Posiadane auto: Citroen C5 II 2.0 HDI Exlusive
Piwa: 51/1
Wysłany: Sob 24 Sty 2015, 11:28
Temat postu:
Re: ( Citroen Xsara Picasso ) brak mocy -pomocy!!!!
Olej odpada dlatego zapytałem wcześniej o to czy po wymianie turbo było przez chwilę dobrze jak odma olejowa była by zapchana to turbo po jakimś czasie by się zatarło, znajomy w jednym aucie w ten sposób przerobił 3 turbiny, aż jakiś genialny fachowiec w warsztacie zaczaił co może być ale chwilę po wymianie zawsze działało jak złoto _________________ Darmowa diagnostyka Lexia
Re: ( Citroen Xsara Picasso ) brak mocy -pomocy!!!!
auto odpala bez zarzutu i na wolnych obrotach też jest ok .... i tak wiem że musi być jakaś przyczyna że auto nie ma mocy...
Byłam już u kilku mechaników począwszy od renomowanego (rekalmowanego) warsztatu, przez okolicznych wliczając elektryka. Teraz szukam DOBREGO i liczę na Waszą pomoc.
Dołączył: 13 Mar 2009 Posty: 718 Skąd jesteś (miejscowość / region): Duisburg Niemcy Posiadane auto: Citroen C5 2.2 hdi 2001r.
Piwa: 76/36
Wysłany: Wto 27 Sty 2015, 17:11
Temat postu:
Re: ( Citroen Xsara Picasso ) brak mocy -pomocy!!!!
Czy w zwiazku z brakiem mocy, ktokolwiek pomierzyl wartosc podcisnienia na sterowaniu turbiny? W tych silnikach uklad podcisnienia narazony jest na drgania, czesto uszkodzeniu ulega szczelnosc wezykow i w pewnych zakresach obrotow spada podcisnienie i w konsekwencji brak sterownia turbina. Jakiekolwiek zaklocenie cisnienia doladowania powoduje spadek mocy silnika [dzialanie sterownika]. Moze pojawiac sie blad doladowania i brak mocy. Czesto rowniez niesprawnosc pompy podcisnienia moze byc powodem podobnych objawow. Mialem tak kiedys z Xantia, ciagle byl problem z moca, wszystko sprawdzalem, a dopiero po sprzedaniu auta odkrylem, ze problem dotyczyl padnietego oringu na zlaczce pompy podcisnienia. Na wolnych obrotach bylo podcisnienie, dopiero po dodaniu gazu, drgania silnika powodowaly nieszczelnosc i spadek podcisnienia, a w konsekwencji brak mocy i czasami tryb awaryjny. Po wymianie zlaczki wszystko wrocilo do porzadku. Czasami bardzo powazne problemy maja prozaiczne przyczyny. Mechanicy czesto typuja powazne usterki, nie sprawdzajac drobiazgow.
Re: ( Citroen Xsara Picasso ) brak mocy -pomocy!!!!
dejnerkominek ma całkowita racje, mechanicy sa nastawieni wyłacznie na tzw "grube" rzeczy a nie sprawdzają prostych ( pisałem już wczesniej o wężykach podciśnienia ) i jak działa tzw "grucha" przy turbinie...pewnie nikt tak nie spojrzał..........
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen Xsara Picasso ) Silnik Diesel-uklad chłodzenia -układ zasilania-układ napędowy.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.