Witam was serdecznie! To mój pierwszy post a zarazem jeden z ważniejszych bo dotyczący bardzo ważnego elementu naszego auta. Mało o nim piszecie a jest ono niezbędne do prawidłowej pracy naszej Cytryny. Chodzi o zawieszenie.
Pytanie nasuwa się podstawowe. Jak wygląda eksploatacja takiego zawieszenia. Mniej więcej wiadomo z czego się składa ale jak powinno się o nie dbać ? Piszcie jak rozpoznać psujące się zawieszenie i jak zapobiegać takim sytuacjom. Najważniejsze zagadnienia to:
- Co ile uzupełnia się azot, jaki koszt i gdzie to uzupełnić ? ( np w Łodzi) ( tylko ASO?)
-Co ile uzupełniać płyn LHM, jaki koszt i gdzie uzupełnić ? ( np w Łodzi) ( tylko ASO?)
- Co jeszcze prócz tego trzeba wymieniać i w jakich okresach czasowych
-Co jeszcze powinno być oznaką kończącego się zawieszenia
Witam was serdecznie! To mój pierwszy post a zarazem jeden z ważniejszych bo dotyczący bardzo ważnego elementu naszego auta. Mało o nim piszecie a jest ono niezbędne do prawidłowej pracy naszej Cytryny. Chodzi o zawieszenie.
Pytanie nasuwa się podstawowe. Jak wygląda eksploatacja takiego zawieszenia. Mniej więcej wiadomo z czego się składa ale jak powinno się o nie dbać ? Piszcie jak rozpoznać psujące się zawieszenie i jak zapobiegać takim sytuacjom. Najważniejsze zagadnienia to:
- Co ile uzupełnia się azot, jaki koszt i gdzie to uzupełnić ? ( np w Łodzi) ( tylko ASO?)
-Co ile uzupełniać płyn LHM, jaki koszt i gdzie uzupełnić ? ( np w Łodzi) ( tylko ASO?)
- Co jeszcze prócz tego trzeba wymieniać i w jakich okresach czasowych
-Co jeszcze powinno być oznaką kończącego się zawieszenia
Pozdrawiam!
Witam
Więc tak
1) Żadnego azotu nigdzie się nie uzupełnia, to już nie te citroeny teraz się po prostu wymienia sfery
2) Płynu LDS nie LHM zazwyczaj się nie uzupełnia ( jeżeli jest nieszczelność w układzie to wyeliminować, a nie powinny pojawiać się jego braki ) dobrze jest go raz na kilka lat w całości wymienić
3) Wymieniasz to co się psuje, nie ma określonych przebiegów przy jakich usterka wystapi, u jednego coś się zepsuje szybciej u innego np. nigdy
4) Nie ma definicji "kończącego się zawieszenia" - zawieszenie hydro to jak by nie patrzeć to tylko zawieszenie składające się z elementów, np. jeżeli gruszki będziesz miał do wymiany to cytryna będzie strasznie twarda, jeżeli łożysko na wahaczu tylnym padnie to będzie piszczało jak w wozie drabiniastym
Mam nadzieję, że w skrócie odpowiedziałem na Twoje pytania _________________ Darmowa diagnostyka Lexia
Na pewno rozjaśniłeś mi wiele rzeczy o których myślałem inaczej. Moje pytania dotyczą tego że zauważyłem iż zawieszenie od kupna auta ( 2 msc) zrobiło się trochę twardsze. I nie wiem czy wynika to z tego że moja okolica jest bardzo dziurawa, czy z tego że dość dużo razy unosiłem i opuszczałem auto(by pochwalić się znajomym) i z gruszek uleciało coś co spowodowało że zawieszenie jest twardsze, czy przez pogodę zimną przez co olej jest gęstszy, czy może po prostu się przyzwyczaiłem i przestałem aż tak bardzo odczuwać ten komfort .
Z jego unoszeniem i opuszczaniem nie mam problemu , wszystko działa należycie, ale przód wydaje mi się troszku twardszy ( Nic nie stuka nic nie puka). Powiedz mi proszę jaki jest koszt wymiany takich gruszek i czy trzeba to robić w jakimś specjalnym warsztacie ? Jestem z łodzi i szukam jakiegoś fachowca od Cytryn, który wie co robi bo auto dotychczas było serwisowane w ASO ale mnie nie stać na ich cennik
Gruszki wymienisz sam nawet pod blokiem koszt 1 gruszki to 200 zł a do przodu idą dwie.
Polecam pewnego pana z częstochowej który specjalizuje się w zawieszeniach hygro ( znajdziesz na google, nie chce robić reklamy ) i on Ci sprzeda gruszki bo chyba masz za daleko aby jechać do niego, a wymiana gruszki wygląda tak ( bez lexii )
Auto na dolny serwis, odkręcasz gruszki ( polecam klucz do filtróe oleju, taki z łańcuchem albo młotek i przecinak ) i wkręcasz nowe, przy takiej zabawie ucieknie Ci ok 100 ml LDS więc dolejesz ( auto jest już na dolnym serwisie więc wiesz ile dolać ) i po takim zabiegu pompujesz auto kilkanaście razy góra dół i kręcisz kierownicą ze skrajnych położeń aby odpowietrzyć układ ( o ile się zapowietrzył ) _________________ Darmowa diagnostyka Lexia
A n ie jest to przypadkiem ten sam płyn co do wspomagania? Czy LDS uzupełnia się poprzez opuszczenia na maksa i wlanie do wysokości sitka w korek oznaczony kierownicą? Jaki dokładnie musi być ten płyn ? Bo wiem że można kupić tanio na allegro za około 30 zł.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.