witam mam pytanie dotyczące ładowania w tym autku , kupiłem te autko i od początku szybko padał akumulator wyglądał na bardzo stary wiec kupiłem nowy koszt 400 pln
niestety samochód z dnia na dzień rano coraz słabiej kręcił
w samochodzie było radio sony podłączone tak ze jak wyjełęm kluczyk to nadal grało , poczytałem poprawiłem podłączenie teraz po wyjęciu kluczyka radio gaśnie . Myślałem ze to było przyczyna jednak nie nadal było tak samo coraz słabiej autko kręciło z rana .
Pojechałem do mechanika stwierdził że autko ma za słabe ładowanie ok
wymienił regulator okazało się że jest zatarte sprzęgło regulatora że trzeba wymienić łożysko koszt 600 pln dobra teraz powinno być wsio dobrze .
Niestety nadal podobne objawy , coś mnie tkneło sprawdziłem ładowanie wynosi 13.50 v ? pojechałem do tego mechanika sprawdził powiedział że tak ma być że różne samochody mają różny poziom ładowania ???
zanim oddam komukolwiek autko powiedzcie mi jaki poziom ładowania powinien być w tym konkretnym samochodzie
ewentualnie jak ktoś spotkał sie z takim przypadkiem co można sprawdzić
Witaj kolego - napięcie ładowania powinno być 14.1-14.4 V - a jaki to inny alternator ma tak, że daje 13.5 ten elektryk chyba coś kręci ponieważ sprawny nie powinien dać poniżej 14, zresztą wystarczy wbić w wuja googla typ alternatora i poda nam wszystko na tacy (Alternator 14V 150A BOSCH 0124615027
Citroen Jumper 2.2 HDI od 2001 do 2006
Peugeot Boxer 2.2 HDI od 2001 do 2006
silnik typu 4HY DW12
moc silnika 74kW / 101 KM
Prąd ładowania 150A (amperów)
Napięcie zasilania 14V) - myśle ze może być coś z kablami od alternatora i gdzieś spada napięcie albo naprawa przebiegła niepoprawnie.
Dokładnie tak jak kolega djbuzer napisał. Jeżeli ładowanie jest poniżej 14V to wiec, że coś się dzieje. Sprawdź na początek masę od silnika do nadwozia. _________________ Cyfrowy 5
słabe ładowanie - sprawdź napinacz! regulator napięcia do wymiany lub wymontuj i wyczyść wszystko, wyczyść szczotki bo pewnie są popalone na koniec kable i klemy. _________________ Pomagam więc Stawiasz Piwo!
Napiecie ladowania sprawdza sie na pracujacym silniku, najlepiej po jakims czasie od odpalenia. powinno wynosic okolo 14,4V , nie wiecej. Po wlaczeniu obciazenia moze troche spasc, nawet do 13.5V, ale po dadaniu gazu powinno wyraznie wzrastac. Jesli napiecie nie podnosi sie, albo spada jeszcze nizej, moze to swiadczyc o uszkodzeniu alternatora[ mozliwe, ze uszkodzona jest jedna, lub wiecej, dioda i alternator nie osiaga pelnej mocy. Oczywiscie sa odpowiednie urzadzenia do testowania alternatora w pojezdzie, ale takie pomiary zwyklym Voltomierzem tez wystarcza. Twoj przypadek swiadczy raczej o uszkodzeniu alternatora i koniecznosci naprawy, albo wymiany na inny, sprawny. Swoja droga, podlaczylbym voltomierz na dluzej i pojezdzilbym z nim: jesli po wlaczeniu swiatel wyraznie spada napiecie, niezaleznie od obrotow, a po wylaczeniu podnosi sie do ponad 14.0 V na pracujacym alternatorze, to problem wyraznie w nim. Problemy z regulatorem, kablami objawiaja sie inaczej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Citroen Jumper ) Elektronika/Elektryka/Komunikaty.
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.